Apie skalūnų dujų gavybos niuansus ir naudą Lietuvai esu rašęs savo ankstesniuose analitiniuose straipsniuose. Reikia pripažinti, kad mąstanti žiniasklaida nemažai rašo šia tema, formuoja palankią visuomenės nuomonę šiuo klausimu. Tai džiugina. Tačiau to nepakanka.

Trumparegiški kai kurių politikų sprendimai, siekiant pigaus populiarumo, skatina sunerimti. Vienas dalykas, kai prieš skalūnų dujų gavybą protestuoja neišprusę bendruomenių nariai, kurie tai daro tik iš nežinojimo ar suklaidinti. Kitas dalykas, jei neigiamą nuomonę apie šios rūšies dujas formuoja atsakingas pareigas užimantys Seimo nariai, stabdydami šių dujų įsisavinimo procesą.

Reikia pagirti, kad ministras pirmininkas Algirdas Butkevičius yra ryžtingas ir viešai pareiškė, kad iki gegužės menesio ledai tikrai pajudės, reikalingi įstatymai skubos tvarkas bus priimti prasidės pirmieji realūs darbai.

Tačiau premjero bendrapartietis Algimantas Salamkinas elgiasi nesuvokiamai. Noriu paklausti, ar tokių išsišokėlių, kaip A. Salamakinas, negali sudrausminti ir nubausti pati socialdemokratų partija? Ar dešimtys miljardų litų, kuriuos Lietuva gautų iš skalūnų dujų gavybos, nieko nereiškia?

Negi A. Salamakinas, pernelyg sureikšminantis savo pareigas, nesupranta, kad lietuviškos dujos pagyvintų Lietuvos ekonomiką, atgaivintų kultūrą ir švietimą, kitas sritis?

Ar geriau, kad, pavyzdžiui, bibliotekininkai ir toliau vargingai gyventų, o pensininkai gautų mažas pensijas?

Buvęs BNS vadovas, publicistas ir visuomenės veikėjas Artūras Račas viename savo straipsnyje taikliai primena dujų kritikams, kurie visa tai lygina su naftos gavyba ir sako, esą Lietuva nieko iš naftos neuždirbo, kad vien pernai į biudžetą iš naftos biznio buvo sumokėta 35 mln. litų naftos ir dujų išteklių mokesčio.

Ar tie milijonai iš dangaus krenta? Ne, tie pinigai ateina iš žemės.

Iš mūsų tėvų ir protėvių žemės. Todėl neniekinkime savo maitintojos lengavabūdiškais ir neatsakingais pareiškimais bei sprendimais.

Leisiu sau nukrypti į istorinę praeitį ir užduoti retorinį klausimą: ar kunigaikštis Gediminas nebūtų savo laiku išgavęs skalūnų dujų, jei tuo metu būtų egzistavusios tokios technologijos? Galima neabejoti: žinoma, būtų. O lėšas būtų panaudojęs Vilniaus ir jo apylinkių infrastruktūrai, Lietuvos stiprybės stiprinimui ir panašiems dalykams. Tai kodėl dabar nesiremiame protėvių išmintimi?

Be abejo, tam tikri pavojai išlieka, kai giliai po žeme vyks uolienų skaldymas. Bet juk mokslas aiškiai sako – pavojaus žmonėms nėra. Tai kuo reikia pasitikėti – mokslu ar įvairiais politikieriais, tokiais kaip A. Salamakinas ir panašūs?

Susimąstykime visi – skalūnų dujos gali tapti koziriu Lietuvai, kaip kadaise XX a. viduryje Norvegija įgijo savąjį kozirį, radusi daugybę gamtinių išteklių. Todėl pragyvenimo lygis šioje šalyje yra aukščiausias pasaulyje, o korupcijos mastas labai menkas.

Taigi, sakau jums atvirai – visi tie, kurie esate apkvalinti, pasiskaitykite daugiau apie skalūnų dujas, publikacijų netrūksta. Ir gyvenkite ne tik šia diena, bet ir rytdiena, mūsų vaikų ir anūkų ateities perspektyva.

Būsiu kategoriškas ir pritarsiu buvusio premjero Andriaus Kubiliaus nuomonei, kad siūlymas drausti skalūnų žvalgybą yra absurdiškas. Suprantu, demokratinėje valstybėje gali išsiskirti nuomonės vienu ar kitu klausimu. Tačiau strateginiais klausimais visų nuomonės turi sutapti. Juk akivaizdu: kas prieš savas lietuviškas dujas, tas už Gazprom viešpatavimą.

Nepamatuotas puolimas prieš skalūnų dujų gavybą kenkia Lietuvos žmonėms ir šalies reputacijai tarptautinėse rinkose. Tai Maskvos rankos darbas.

Todėl kviečiu visus būti oriais, emocijas palikti nuošalyje ir pagaliau suprasti, kad dujos, gaunamos iš Lietuvos žemės, privalo tapti visų mūsų pasididžiavimu ir ekonominio gerbūvio garantu.

Ankstesni D. Aginto laiškai: Piktą isteriją keliantieji – atsikvošėkite ir įsiklausykite į argumentus

Skalūnų dujos – Lietuvos stiprinimas

Naujausi

Komentarai (53)

Rikiuoti
too vytas is pajurio2013-08-29 17:18

matyt geras oras pajury buvo, apsvaigino.nieko tokio daug kam taip buna pabuvus prie juros....

vytas iš Palangos2013-04-17 01:22

Nei shevromas, nei gazpromas NĖRA Lietuvos gelbėtojas. JŲ tikslas TIK pelnas ir įtaka. Geriausia, ką galime ,- būti apdairūs. Kol kas vertingiausia kas likę Lietuvoj- švarus vanduo ir graži gamta. Norėtųsi, kad TAI ir išsaugotume savo ateities kartoms... Beje, Briuselyje stumiamas įstatymas, kuris leistų privatizuoti vandens gavybos įmones Europos Sąjungoje. Lietuvoje taip pat ruošiamasi vandens kainą tvirtinti periodiškai kainų komisijoje. Visa tai reikštų geriamo vandens TIK BRANGIMĄ... Spauda tuo klausimu tyli, nors TAI lies visus Lietuvoje gyvenančius... Manau, kad geriausias privalumas politikams ir vyriausybei dėl skalūninių dujų gavybos yra tai, kad chevron kompanija yra apdairiai dosni iš anksto,- politikai jau jaukiai sėdi kompanijos kišenėje... Nėra visuomenei NUOSEKLIAI ir IŠSAMIAI aiškinami skalūninių dujų gavybos ypatumai ,- tai juk valstybės paslaptis... Nėra juk jokios garantijos, kad gamtai NEBUS padaryta žala... Nėra jokios garantijos, kad kiekvienas eilinis Lietuvos pilietis REALIAI PAJUS ekonominį pagerėjimą nuo chevrono veiklos. Nedaug pasaulyje valstybių, kurios DAR turi užtenkamai ŠVARAUS (neužteršto... ) GERIAMO VANDENS. Labai gali būti, kad geriamo vandens kaina Lietuvoje IŠAUGS, nes jį reikės importuoti iš... RUSIJOS. Pirkėjai Lietuvoje BUS mūsų pačių vaikai ir anūkai... Situacija darosi kraupi. Straipsnio pavadinimas turėjo būti,- SKALŪNŲ DUJŲ NAUDA JAU NUGALĖJO POLITIKŲ SĄŽINĘ IR SVEIKĄ PROTĄ ...

vytas iš Palangos2013-04-17 01:20

Nei shevromas, nei gazpromas NĖRA Lietuvos gelbėtojas. JŲ tikslas TIK pelnas ir įtaka. Geriausia, ką galime ,- būti apdairūs. Kol kas vertingiausia kas likę Lietuvoj- švarus vanduo ir graži gamta. Norėtųsi, kad TAI ir išsaugotume savo ateities kartoms... Beje, Briuselyje stumiamas įstatymas, kuris leistų privatizuoti vandens gavybos įmones Europos Sąjungoje. Lietuvoje taip pat ruošiamasi vandens kainą tvirtinti periodiškai kainų komisijoje. Visa tai reikštų geriamo vandens TIK BRANGIMĄ... Spauda tuo klausimu tyli, nors TAI lies visus Lietuvoje gyvenančius... Manau, kad geriausias privalumas politikams ir vyriausybei dėl skalūninių dujų gavybos yra tai, kad chevron kompanija yra apdairiai dosni iš anksto,- politikai jau jaukiai sėdi kompanijos kišenėje... Nėra visuomenei NUOSEKLIAI ir IŠSAMIAI aiškinami skalūninių dujų gavybos ypatumai ,- tai juk valstybės paslaptis... Nėra juk jokios garantijos, kad gamtai NEBUS padaryta žala... Nėra jokios garantijos, kad kiekvienas eilinis Lietuvos pilietis REALIAI PAJUS ekonominį pagerėjimą nuo chevrono veiklos. Nedaug pasaulyje valstybių, kurios DAR turi užtenkamai ŠVARAUS (neužteršto... ) GERIAMO VANDENS. Labai gali būti, kad geriamo vandens kaina Lietuvoje IŠAUGS, nes jį reikės importuoti iš... RUSIJOS. Pirkėjai Lietuvoje BUS mūsų pačių vaikai ir anūkai... Situacija darosi kraupi. Straipsnio pavadinimas turėjo būti,- SKALŪNŲ DUJŲ NAUDA JAU NUGALI POLITIKŲ SĄŽINĘ IR SVEIKĄ PROTĄ ...

Petras2013-04-04 20:25

Pries skalunu dujas kovoja kovoja tie kurie nori lietuva suzlugdyti.Musu tautos isdavikai ir avinai kurie balsuoja uz juos nupirkdami jus uz buteli.Jus paziurekite kas jus agituoja tie kurie apvoge mus visus.Tokio gyvenimo ir verti tokie zmones atsipeikekite.

Net negalvokit2013-03-31 21:26

Žemės mes draskyt neleisim. MAZURONI, PASIPUDRINK SAVO RAUDONĄ SNUKĮ, gal tave psichotropiniais paveikė, kad taip oda reaguoja

Butkevičiau2013-03-31 21:22

ŽEMĖS GELMĖS VALSTYBĖS, O VALSTYBĖ TAI MES. TIK PABANDYKIT SKALŪNUS IŠGAUT BE REFERENDUMO, SUSILAUKSIT MILIJARDINIŲ IEŠKINIŲ...

Atiduokite rusams ,2013-03-29 16:35

tai ir Salamakinas nutils ,ir žaliųjų pažaliavimas praeis nuo rusiškų rublių, ir "žemaičių Respublika"nutils, bet jie nori brangesnių dujų balionuose ir vėl ramiai 'kombinuosime" su GASPROMU.

n.n.n.2013-03-29 15:00

gal straipsnio autorius gali pasakyti kad amerikonai labai mums gero norėjo paimdami per Williams mažeikių naftą ir atidavę tiem patiem rusam, gerą paslaugą padarė Lietuvai ir labai praturtėjom. O dėl naudos gaunamos už naftą tai tegul patyli, nes jis turbūt neįsivaizduoja kokia vertė yra mūsuose naftos, tai labai aukštos kokybės polimerų gamygai naudotina nafta taip mane mokė VVU Universiteto profesoriai dar TSRS laikais. Kas gali paneigti , kad ševronui labiau rūpi nafta. O jeigu išgaus dujas tai amerikonai dirbs nemokamai ir Lietuvėlę pavers antru Kataru, bet neužmirškim kad vandens kainą , kurį dar turim pasaulyje vertingesnis ,o gal vietoje jo pakvepuosim dujom ir numalšinsime troškulį.

Benas2013-03-28 22:08

Mano nuomone zinant kokios afioros vyksta 23m Lietuvoje tai dujas isgauti negalime nes del itakos gali padideti zmogzudysciu ar afioru. Jus man pasakykite nors viena teisinga sazininga projekta per 23m?

Ačiū2013-03-28 19:06

už sveiką protą.Turėti savo dujas ,bet mokėti gazpromui,kokiu asilu reikia būti.

MANO NUOMONE TOKIA2013-03-28 13:45

TEGUL PAVIESINA SUTARTIES SALIGAS SU SEVRONU . KAS GALI PANEIGTI KAD SEVRONUI NEATIDUOTI SKALUNINIU DUJU TELKINIAI JIE JUOS EKSPLOTUOS IR TIK MOKESCIUS SUSIMOKES. PELNAS VAZIUOS I JAV GLOBALISTU KISENES LIETUVOS VALSTYBINE IMONE TURI EKSPLOTUOTI TELKINIUS SEVRONAS GALI BUTI TIK SAMDOMAS DARBUOTOJAS . NENORI TEGUL MAUNA IS LIETUVOS ATSIRAS KAS UZ ATLIGI DIRBS LIETUVOS VALSTYBEI. LIETUVA NE JAV KOLONIJA KAD PELNAS BUTU ISVEZAMAS I JAV. CIA RASO KAD GAVO GAVO IS NAFTOS 35 MILIJONUS AR CIA KARTU SU MAZEIKIU NAFTA O KOKIUS PELNUS PASIIMA NERASO NIEKAS. PELNAS TURI LIKTI LIETUVOJE O UZGREZINI LIETUVOS VALSTYBE GALI SUSIMOKETI KALBA JUK EINA APIE 100 MILIJARDU LITU TAI KIEK SUMOKAM SEVRONUI AR KITAI KOMPANIJAI UZ GREZINIUS 20-30 MILIJARDU KITI PINIGAI TURI LIKTI LIETUVOJE.

Atkreipkite demesi kas vyksta zyniasklaidoje2013-03-28 13:35

LENGVIAUSIA YRA SMEIZTI LIETUVOS ZMONES NIEKINTI LIETUVOS UKININKUS SMEIZTI LIETUVOS KAIMO SVIESUOLIUS KAD ITIKTI JAV KOMPANIJAI SEVRONUI . BET NE KA NORS GERA PADARYTI LIETUVAI JAUCIASI KAD EINA UZSAKYTI STRAIPSNIAI IR KOMENTATORIAI ATIDIRBINEJA UZ PINIGUS. LIETUVOS VALSTIECIU PARTIJOS PIRMININKAS GERB KARBAUSKAS IR LIETUVOS VALSTIECIU PARTIJA TURETU I TAI ATKREIPTI DEMESI IR IMTIS KAZKOKIU PRIEMONIU LIETUVOS UKININKAI IR KAIMO SVIESUOLIAI NETURI BUTI SMEIZIAMI.

Aštrus2013-03-27 14:40

p. Agintai tamstos žiniai naftininkai iš mūsų naftos telkinių per parą eksportuoja kokybiškos naftos už 2 milijonus dolerių,o tamsta džiaugies ,kad jie per metus sumoka 35 milijonus litų . Per vieną savaitę naftos firmą užsimoka tuos 35 milijonus litų t. y. metinius mokesčius ,o kas liko del Miko . Apsūrdo viršūne,nusikalstama veikla,kuri tęsesi eile metų. Tas pats linksmumas bus ir su dujomis,jei esi išsilavines paskaityk internete angliškai straipsnius apie "pigias kompanijos dujas" ir kiek jie bedų yra prisidirbe tuomet ir baigsis tamstos laiminga agitacija.

Rimantas2013-03-27 05:26

Iš kur ištraukėt tą Marijiempolės runkelį? Tas runkelis turbūt net nežino, kad Chevronas pirmiausia atvažiuos per jo runkelių lauką į Vilkaviškį, Kybartus, o ten iki Marijiempolės labai netoli. Tada truputį pagręš, truputį įpils chemikalų, truputį pasprogdins ir už kažkiek metų Marijiempolės runkelis turės ir "skanų" vandenį ir nemokamų dujų iš vandentiekio krano. Žemaičiai kaunasi už tų Suvalkijos runkelių žemę, o tie suskiai dar nesąmones rašinėja.

to pensinkui2013-03-27 00:27

pensininkas dazniausiai nebesivadovaujauja niekuo- nei jausmais, nei juo labiau protu.

Hamletas Markšaitis2013-03-26 19:13

Ačiū Sauliui Maskeliunui už labai gerą, išsamų ir pagrįstą komentarą. Be to, galima paminėti ir Ramūno Karbauskio straipsnį: "Kaimiečiai trukdo energetikos "pažangai"? Atimsite mūsų pilietybę ar ištremsite?" Tai straipsnis iškeliantis svarbius klausimus. Žygaičių žmonės, ginantys savo žemę -- šaunuoliai. Tik tokie neabejingi žmonės gali išsaugoti Lietuvos gamtą. Pasibaisėtina, kai šalies politiką formuoja žmonės be garbės, be sąžinės, besirūpinantys tik savo partijos reikaliukais ir savo asmenine kišene. O dar baisiau, kad kai kurie, aklai patikėję tokiais vedliais, svaičiuoja apie milijardinius pelnus, visiškai nesusimąstydami, kad gali atsitikti taip, kad milijardus teks mokėti už įvežamą vandenį. Švarus vanduo ir nesužalota gamta -- tai didžiausias turtas, kurį dar turi Lietuva ir kurį privalo palikti savo vaikams ir anūkams. Pabandykite, kabinantys rusų agentų etiketes skalūninių dujų išgavimo priešininkams, išgyventi be vandens bent savaitę. Gal tai padės bent kiek susimąstyti apie savo svaičiojimus. Artūras Račas parašė straipsnį "Kokia nauda iš Salamakino?" Norėtųsi paklausti, o kokia nauda iš Artūro Račo, rašančio tokius straipsnius? Nebent tik tokia nauda, kad komentatoriai, gal iš Landsbergio išmokę pravardžiuotis ir gerai keiktis, turi galimybę pasireikšti visu gražumu.

pensininkas2013-03-26 16:29

Man visi komentarai , nei prieš nei už nieko neverti, nes vieni reikia žvalgyti kiti nereikia, tai du kraštutinumai, komentuoja remdamiesi jausmais, o reikia vadovautis protu ir žiniomis.

gamta nesiūlo turtų2013-03-26 14:46

Žemę norima draskyt, sprogdint, išvest iš pusiausvyros. Beprotis kerta šaką ant kurios sėdi.

to 31 skaitytojui2013-03-26 00:54

bet kaip suprantu ne mastytojui. O jei pamastytum, koks tau skirtumas pirkti is Gaspromo ar is Sewrono. Nors siuo atveju gal pliusai butu Gaspromo puseje, bent paliktu nesuniokota gamta, o kad mokesim ta pati ir amerikonai, o ne mes busime tu duju seiminikai. O siaip gasdinimas rusu korta ir yra skirtas tikriesiems runkeliams, kurie visai nemasto. Kai musu valdzios aferistai pristinga rimtu orgumentu, tuoj ismeta rusu korta, o runkeliams to ir pakanka.

suvalkietis2013-03-25 23:29

Dainiau nedaryk sarmatos Suvalkyjai, jeigu tau patinka gerti vandeni is srutu duobes tai gerk i sveikata. Mes ir musu vaikai norime gerti svaru vandeni, o milijardus tu matysi kaip savo ausis, nebent tau chevronas pasiulis isgauti dujas.Bet tam esi per bukas.

Kas2013-03-25 22:58

čia per prietranka rašinėja? Nuo intelekto perviršio jis tikrai nemirs.

Taip mąstom2013-03-25 22:27

Lietuviškos"dujos" neš naudą chevronui ir dar vienam kitam valdininkėliui, o suniokotą nepataisomai gamtą ir užterštą chemikalais vandenį paliksim ateities kartoms.Turėjom elektrinę mokėjom brangiausiai, turėjom mažeikius- už degalus mokam brangiausiai, už dujas bus tas pats, o kiek jų bus neaišku ir gazpromas čia ne prie ko.Lietuvos žmogui iš to naudos bus, kaip iš ožio pieno

skaitytojas2013-03-25 19:55

aš taip pat pritariu autoriui, kas nenori gamtos turtų savo, kam geriau pirkti iš ruso, tie ir rėkia garsiausiai. o rėkia garantuotai ne už dyką. maskva viską reguliuoja. tačiau tikiu kad protas nugalės. dujos turi tapti visos Lietuvos pasididžiavimu, o ne gulėti po žeme be tikslo.

25 am toleregiui2013-03-25 16:20

Kazkaip man sitoj istorijoj galai nesueina. Jankiai isgaus ir pardavines dujas, mums nukris 2proc. ir visi tolereregiai bus orus laimingi ir turtingi. Kazkaip nepraturtejome is jankiu valdomos Mazeikiu naftos. Labai liudna, kad jau 20 metu turime tai viena, tai kita begalve vyriausybe, kuri sugeba uzsiimti tik ''Monkes bizneliu''- ka nors parduoti ir parduoti prastai. Na, ne visiems prastai. Esu isitikines, tie, kurie iki pazaliavimo stumia sia afera ir Lietuvos zmoniu ir gamtos nelaime, turi atidirbti ponui - Sewronui. Pries diskutuojant sia tema reiketu pasiziureti ir pasiskaityti medziagos, ka mes turesime po sito ''oraus gamtos dovanu emimo''. Ar nekeiks musu ateities kartos.

Saulius2013-03-25 15:29

Strapsnis patiko. Tačiau nesutinku dėl istoriniu paralelių. Vytautas didysis butų irgi ėmęs.

gamta nesiūlo dujų2013-03-25 14:02

žmogiūkščiai prievarta sprogdina, plėšo Žemę, o juk užtenka savo šiukšles susirink - energetikos dar kaimynam duosim.

atsilikėlis2013-03-25 14:00

Šis žmogelis net nepažiūri apžvalgos iš Amerikos. Tie jau tiesiogiai uosto dujas: besprogdindami Žemę išlaisvino dujas, aplinkoje neužuodžia, nes dujos bekvapės, tačiau prasiskverbę į namus sukelia gaisrus, atsiradus bet kokiai kibirkščiai. Amerikiečiai pašiurpę vargšeliai, bet lobistai išvadų nedaro.

SIGITAS MARTINAVIČIUS2013-03-25 13:36

Kodėl nieko negirdėti apie JAV vykstančius teismus dėl hidraulinio skaldymo proceso metu įvykdytos žalos kompensavimo ? (ką skalūnų propagandistai pateikia kaip įrodymą, kad viskas švaru ir žalos nėra). O todėl kad bylos įslaptintos..... Tačiau yla pradeda lįsti iš maišo. O Ekspertai eilinį kartą dezinformuoja Visuomenę. Gėda

puikus ir informatyvus straipsnis2013-03-25 11:51

be reikalo komentatoriai taip puolate autoriu. paskaitykite sios dienos penkiolika minuciu lt. valatka labai panasiai desto mintis kaip ir siame straipsnyje. taip kad skalunu priesininkai nebukite tokie trumparegiski, linkiu jums daugiau patriotizmo ir kad lietuviskos dujos pasiektu vartotoja kuo greiciau.

is kur2013-03-25 10:07

tas mankurtas islindo. Matai, jam gamta savo turtus siulo, o mes juos oriai turim imti. Visu pirma tiems turtams imti mes kvieciam jankius, kuriems nieko svento nera, visu antra, jiems oriai, tokie kaip tu ir atyduos ta turta uz niekingus skatikus paliktus mums, visu trecia visi stumiantys ta afera - nusikaltima musu zemei ir tautai, TIKRIAUSIAI atydirbineja busimam ponui-Sewronui. Na pridursiu, kad labai gerbiu L. Balsi su jo orgumentuota nuomone ir A. Salamakina uz jo tvirta pozicija ir patriotiskuma. O straipsniuko autorius bukas cinikas, kuriam tik nuliukai raineleje sukai, o kas paliks po tu ''gamtos dovanu emimo'', jo smegeneles suprasti nepribrendusios. Beje galeciau ji nuraminti, kad be reikalo jis putojasi, jokie milijonai jam tikrai neatiteks. Ir dujos nebus pigiau. Tai uzuot rases kvailus straipsnius, eik miegoti.

Mulkintojui2013-03-25 09:46

Valstybė gavo 2 procentus -35 mln. o išgavejai 98 procentus-1715 mln. arba 1,7 miliardo. Štai kam atstovauja ponas Dainius ir jo siurbėlių choras.

jonas2013-03-25 09:44

viskas butu kaip su mazeikiu nafta.kazkas isgaus kazkur parduos o mums kaip visada brangiausia spyga.

Kaip2013-03-25 09:22

manote?Kai Gazprom sumazino duju kaina Achemai ir po to ,,zaliuju,, organizacijos gavo simtatukstantines paramas is Achemos,tai ,,atsitiktinumas,, ar ne?Ir ,kad panasiai Bulgarijoje ,ir Ukrainoje,tai irgi ,,atsitiktinumas,,?

Su2013-03-25 09:11

tokia valdžia,kuri meluoja, gyvenimo sutartis daryti negalima.Per masines informacijas priemones, skleidžiamas melas,kaip sovietiniais laikais.Kaip galima tikėti, jai pastoviai meluojama.Dabar žmonės yra niekas,jiems svarbu tik jų gerovė.Prekyba vaikais, dabar vyksta pilnu pajėgumu,mes matėm, koki žmonės dirba vaikų apsaugos tarnyboj.Jiem rūpi tik atlyginimas, o ne vaikai.Pinigų valdžia.

Untanas2013-03-25 09:10

Tai gal parduokim valstybę urmu,tai gautume daugiau nei 35 milijonus.Tai pagyventume!

Siulau2013-03-25 09:00

si straipsni naudoti sveikatos istaigose,kaip testa,zmogaus protingumui nustatyti.

nagi2013-03-25 08:57

Būkim patriotais ir... atiduokim žemės turtus užsieniečiams!

Aldona2013-03-25 08:56

daug nieksybiu pakele Lietuvos zemele,bet sitokia,kuria atlikti ruosiasi sevronas,ne jos peciams. Skaitau ir netikiu,kad atsiranda"niekseliu",smegenu "pudrintoju,kurie meldziasi pinigams,spjauna i gamta,kuri NIEKADA NEATLEIDZIA. Nedurnink kitu,jei paciam galvoj neviskas gerai. Skalunu dujoms kiekvienas mastantis sako NE!

dr. Jonas Ramanauskas [email protected]2013-03-25 04:38

Komentatoriams.... Jums pasiseke, Jusu komentarus praleido... o mane NE! Ar tai cia vadinasi ekspertai savarankiski..... ar jau jiems arteja paskutinioji....???

suomis2013-03-25 02:51

Pritariu tai nuomonei, kad ekspertai tyčiojasi iš tų pačių, tokių tekstų, autorių, parodydami jų cinizmą, sumišusį su bukumu. Tokiais tekstais, rašeivos atskleidžia, savo, primityvų protelį.

suomis2013-03-25 02:45

Paskaičiau iki kunigaikščio Gedimino, daugiau neverta buvo gaišti laiko. Tos pasakos, kaip kunigaikštis laiškus rašė, iki gyvo kaulo žinomos. Ir tai vadinama moksliniais argumentais? Glušius.

Skirmantė2013-03-25 02:39

MULKI, būk orus ir susikišk savo propagandą su bi nė n, kur jai ir vieta.

Antanas2013-03-25 01:56

Autorius paskubėjo. Dar ne BALANDŽIO 1.

Saulius2013-03-25 01:17

Panašu, su straipsnio autorium diskutuoti - nėra prasmės: jis oponentų negirdi ir nenori girdėti. Po praeitu Dainiaus Aginto straipsniu juk buvo pateikta nuoroda į specialisto oponuojančius argumentus: Liutauras Stoškus „Skalūninės veidmainystės“ http://grynas. delfi. lt/aplinka/lstoskus-skalunines-veidmainystes. d? id=60588621 bet autorius ir toliau rūšiuoja žmones: jei už skalūnų dujų gavybą Lietuvoje - tai „mąstanti žiniasklaida“, jei prieš - tai „trumparegiški“, „neišprusę“, „išsišokėliai“ ir pan. Bet gal vietoj demagogiško etikečių klijavimo - pereikime prie konkrečių argumentų? (1) Autorius rašo, kad dėl naftos gavybos Lietuvoje „vien pernai į biudžetą iš naftos biznio buvo sumokėta 35 mln. litų naftos ir dujų išteklių mokesčio“. Bet pirmiausia palyginkime šiuos 35 mln. su tuo, kiek uždirbo naftos išgavėjai, kiek tai sudaro procentų nuo jų gauto pelno -- ir tik tada vertinkime. Nigerijoje irgi kažkiek procentų kliūva valstybei, tačiau 'liūto dalį' pasiima naftos kompanijos (skirtingai nei pavyzdžiu pateikiamoje Norvegijoje). (2) Jei jau taip pasitikima mokslininkais, tai malonėkite išgirsti būtent LMA mokslininkų komisijos galutinę išvadą: _Prieš_ skalūnų dujų žvalgybos pradžią pirmiausia dar: „privalu tobulinti žemės gelmių naudojimo ir apsaugos, aplinkos apsaugos, sveikatos apsaugos, savivaldybių veiklos ir kitus susijusius teisės aktus“ http://skalunudujos.info/wp-content/uploads/LMA-komisijos-isvados-del-skalunu-duju.pdf (3) Autorius sudaro įspūdį, kad Lietuva pati rengiasi išgauti dujas Lietuvoje; betgi ne -- teisės atiduodamos Chevron'ui; ir dar kokiomis sąlygomis: Ramūnas Karbauskis „Chevron gauna už dyką Vakarų Lietuvos žemes“ http://alkas.lt/2013/02/04/r-karbauskis-chevron-gauna-uz-dyka-vakaru-lietuvos-zemes/ (4) Jei dėl skalūninių dujų gavybos būtų užteršti gruntiniai vandenys - gal irgi paskaičiuokime palyginimui, kiek tai kainuoja ir ar atsveria tą kainą, kurią Lietuva gaus suteikdama leidimą Chevron'ui ir žvalgyti, ir išgauti skalūnų dujas (nors skalūninių dujų gavybos šalininkai Lietuvoje akcentuoja tik žvalgybą, tačiau dabartinėse konkurso sąlygose leidžiama ir žvalgyba, ir gavyba). Svarbiausias klausimas: ar galime pasitikėti Chevron kompanija? Manau, kad ne: Chevron pasižymi ypač nešvaria veikla; už ekologinę žalą Chevron'ui yra priteisti milijardai (! ) dolerių baudų ir jis nuo šių baudų mokėjimo išsisukinėja: http://www. akcentai. info/index. php/duju-zeme/item/141-kas-yra-chevron http://ltvnews. online:3000/tikroji-chevrono-pelnu-kaina/ http://amazonwatch. org/work/chevron http://ran. org/chevrons-toxic-legacy-ecuador http://chevrontoxico. com/ http://www. polluterwatch. com/chevron ir t. t......

pritariu komentarams2013-03-25 01:13

bet kas is to,esam bailiu ir vergu tauta.

Autoriui2013-03-25 01:00

Kvieti: "Ir gyvenkite ne tik šia diena, bet ir rytdiena, mūsų vaikų ir anūkų ateities perspektyva". Aš tave kviečiu pagalvoti ir nerašinėti nesąmonių, tokių, kaip: "Tai Maskvos rankos darbas". Gana. Praskolinom vaikų ir anūkų ateitį tai kodėl jiems nepalikus dujų ateičiai. Tegul pagerėjus technologijoms, jie pumpuoja tas dujas ir gyvena geriau, negu tada, kai paliksime jiems skolas, tuščias žemės gelmes, o ir pačias Lietuvos žemes (juk žadame parduoti užsieniečiams). Negyvenkime tik šia diena, galvokim apie Lietuvos ateitį. Kodėl vaqikams ir anūkams kvieti palikti tuščią, praskolintą, nuniokotą Lietuvą?

Lietuva per daug korumpuota2013-03-25 00:59

autorius teigia, kad is naftos biznio pernai biudzetas gavo 35 milijonus lt pajamu. Labai gera iliustracija- juk tai katino asaros. Didziaja dali pajamu susigrobia visokie biznieriai-tarpininkai, lobstantys kapitalistai, o tautai- spyga. Musu valstybe per daug korumpuota, kad net isisavinus skalunines dujas ar naftos gavyba is to islostu paprasti pilieciai. Nesamone Lietuva lyginti su Norvegija. Tad ar verta rizikuoti ir uztersti Lietuvos turta- gela vandeni tam, kad korupcionieriai ir toliau lobtu?

ome2013-03-25 00:57

demagogija kazkokia, na matyt tam ekspertai ir ideda, kad patikrint komentatoriu budruma.

tauragiškis2013-03-25 00:30

Autorius kad ir suvalkietis, bet mąsto kaip ir mes žemaičiai- dėl Žygaičių tvartelių nestabdykim Lietuvos progreso...

T2013-03-25 00:29

Tirim mazeikiu nafta, bet neturim pigesnio bendzino, su elektrine buvo tas pats. Kodel tureciau tiketi, jog matysime apciuopama nauda is tu skalunu duju? Visa nauda tai tik dalele klius mokesciu pavidalu, o liuto dali pasiims Chevronas. Jei jau siurbia tuos skalunus, tai samdykime ta Chevrona ir jam sumokekime uz darba,jog dedsne dalis pelno mums liktu. Bet visi pirma isiaiskinkime apie chemikalus ir ju galima zala gamtai. Kai paskaitai uzsienio straipsnius apie Chevrona, tai plaukai siausiasi, nuo jo daromu nusikaltimu.

neišpruses2013-03-25 00:18

Lietuvos išdavikam nusispjaut ant lietuvos gyventoju ir jos piliečiu ,paprasti žmonės grėsme supranta,o dvasioms ubagam tik pinigai auksčiausia vertybė.Genocidas pradėtas tik laiko klausimas per kiek laiko lietuva sunaikins,Dievas jiems teisejas šitiems dvasios ubagams,tautos naikintojam.

Studentas2013-03-25 00:15

Gėdingas, melagingas straipsnis. Vien frazė, jog skalūnų dujų gavybai pritaria visi Lietuvos mokslininkai skamba kaip iš Brėžniavo lūpų. Gėda turėtų būti ir šiam portui už tokį užsakomąjį gėdingą propagandinį straipsnį.

molis2013-03-24 23:46

Jei būtum parašęs , pateikdamas skaičius kiek tonų nuodingų medžiagų bus supumpuota į požemį ir palikta ten amžiams, tai gal ir turėtų vertę šis straipsnis...

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi