Praėjusios savaitės pabaigoje dienraščių lyderis paskelbė dvi Lietuvą sukrėsti turėjusias žinias – porą miglos aptrauktų nuotraukų, kurios neva įrodo, jog Seimo narė Neringa Venckienė slapstosi nuo teisėsaugos Čikagoje, ir paskutinį Laimutės Stankūnaitės interviu, kurį ji neva davė lrytas.lt žurnalistei prieš nustodama egzistuoti senąja tapatybe ir visam laikui kartu su dukra išnykdama į ypatingai slaptą pasaulio vietą, kurioje nėra lietuvių.

Pirmoji žinia paskelbta rugpjūčio 22 d., antroji – 23 d. Užkietėjęs muilo operų gerbėjas pasakytų, kad tai visiškas atsitiktinumas: tiesiog taip sutapo, kad tuo metu, kai dienraščių lyderio skaitytoja S. Barkan tarp milijonų tolimosios Čikagos gyventojų akis į akį susidūrė su beveik pusmetį nežinia kur buvusia Seimo nare Neringa Venckiene, L. Stankūnaitė Lietuvoje krovėsi lagaminus, o dienraščių lyderio žurnalistė įrašinėjo dramatišką jos interviu.

Iš tiesų, sutapimų pedofilijos ir žudymų istorijoje būta ir labiau primenančių bulvarinio skaitalo siužetą (ko vertas jau vien sutapimas , kai prieš pat teismui pradedant nagrinėti pedofilijos bylą, pagrindinis įtariamasis nuskęsta baloje).

Ir vis dėlto toks vulgarus dramatizmo perviršis dar labiau sustiprina įspūdį, kad stebime gerai surežisuotą spektaklį.

Tuo labiau, kad S. Barkan nuotraukos įtartinai panašios į klastotę ir yra pagamintos nežinia kada, o interviu įrašymo data taip pat neaiški – toks tekstas galėjo būti paruoštas jau seniau ir „taupytas” ypatingai progai. Žinant dienraščių lyderio tradicijas, tokia manipuliacija nestebintų, be to, ir žurnalistės Laimos Lavastės talentai šia prasme įspūdingi: vieną „interviu” ji sukūrėnet nebendravusi su tą interviu jai neva davusiu asmeniu.

Tad jei laikysimės prielaidos, kad ir šį kartą stebime tam tikrą spektaklį, kyla klausimas, kas ir kokiu tikslu tą spektaklį kuria?

Versijų, žinoma, gali būti įvairių.

Pavyzdžiui, į akis krinta tai, kad kaip tik šiuo metu atomazgos link rieda diplomatų skandalas – sprendžiami ambasadorių Vengrijoje ir Azerbaidžane Renato Juškos bei Artūro Žurausko, kurių slapta įrašyti pokalbiai buvo paviešinti internete, likimai.

Kova dėl R. Juškos ir A. Žurausko verda kaip reta aistringa – ta proga scenoje pasirodė ir asmenys, nuo pulkininko Vytauto Pociūno žūties tyrimo laikų vadinami valstybininkų grupuotės nariais, o buvęs Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto direktorius Raimundas Lopata plepių ambasadorių gynybą net pavaizdavo kaip kovą dėl teisinės valstybės likučių.

Vargu ar tokia pompastika turėtų stebinti: mat dar 2 0 0 6 m. R. Juška minėtas panašiame skandale kartu su – koks sutapimas – valstybininkų smegenimis vadinamu Albinu Januška. Tąkart per Rusijos televizijos kanalą buvo transliuotas slapta įrašytas pokalbis, kuriame buvęs ilgametis Gruzijos parlamento Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas Givi Targamadzė neva aiškina lietuviams Albinui ir Renatui, kad vertėtų užmušti Baltarusijos opozicijos lyderį Aleksandrą Milinkevičių, o lrytas.lt paskambinus nurodytu Albino telefonu, atsiliepė tuometis Lietuvos Užsienio reikalų ministerijos sekretorius Albinas Januška, pareiškęs, kad pokalbis suklastotas. Tuo viskas tąkart ir baigėsi.

Prisiminus išbandytą metodą, šįkart taip pat mėginta aiškinti, esą R. Juškos ir A. Žurausko pokalbiai suklastoti. Įkandin R. Lopatos, pavadinusio juos „galimai sufalsifikuota informacija”, šią temą LRT eteryje išvystė pats R. Juška: „...tokio pokalbio, kurį čia dabar visi klausomės ir visiems linksma komentuoti, su tokiu būtent turiniu, nebuvo. O jeigu tokio turinio nebuvo, tai kaip mes galime aptarinėti tai, ko nebuvo?”

Kad pokalbių, kuriuos visi aptarinėja, nebuvo, R. Juška per vadinamąją siauroviziją pareiškė rugpjūčio 21 d., o jau kitą rytą lrytas.lt paskelbė keistai padūmavusias ir nežinia kada darytas S. Barkan nuotraukas. Ir čia pat pulta kuo rimčiausiais veidais jas aptarinėti, tarsi nepastebint, kad tų aptarimų objektas gali būti tiesiog klastotė.

Kuo prasta iliustracija R. Juškos žodžiams, kad aptarinėjama iš esmės bet kas?

Isterija dėl S. Barkan nuotraukų sukelta prieš pat rugpjūčio 23 d. vykusį Seimo Užsienio reikalų komiteto posėdį dėl diplomatų likimo. Nors užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius pranešė, kad ketina atšaukti pasitikėjimo netekusius ambasadorius, komitetas tądien neskubėjo priimti sprendimo, ir veiksmas persikėlė į pirmadienį.

Jo belaukiant, lrytas.lt pamaitino nežinia kada įrašytu (jei įrašytu) paskutiniu L. Stankūnaitės interviu. Pagaliau šiandien pranešta, kad R. Juškos ir A. Žukausko atleidimui Seimo komitetas nepritarė.

Stebint šiuos sutapimus sunku neprisiminti, kad yra ir tokia manipuliacinė metodika: vieną skandalą dengti kitu.

Naujausi

Komentarai (37)

Rikiuoti
Taigi2013-08-30 15:41

Pamenate lryte Panzerovo straipsnį,kad A.Vneckus keičia įvaizdį,įsivėrė auskarą? Straipsnį iliustravo ne Venckaus,o Arno Klevečkos nuotrauka. Ar atsiprašė?Manau ne.

p.RAIGERDAI2013-08-28 16:05

GRIOVIUS KASTI IRGI REIKIA MOKETI. O SITIE NEBRENDYLOS NIEKO NEMOKA ,BET TURI BICIULIU. JIE NIEKUR NEDING ,JEI NE SITOSE VIETOSE ,TAI KITOSE SILTOSE VIETOSE SEDES .TIKRAI NESUBLOGS.

Ei, ne kedofile, 15:56:35,2013-08-27 20:08

Ar jau suskystėjusiais savo smegenimis nebe sugebi m1styti? Tave mankurtu pavertė žydkrikščionybė, kuri pripažįsta žydų Jahvę ir jo nežydus gojus-gyvulius, ar tik iš savo banditiškos progimties mėgaujiesi neteisybe ir kitų kančiomis?

Ei Kedofilai2013-08-27 19:56

Ar dar ilgai skelbsite pasauliui kad iškrypėliai lietuviai yra vienintelė pasaulyje visiškų iškrypėlių tauta, kuri ttaikos ir demokratijos sąlygomis, be jokio karinio perversmo, savanoriškai atidavė visą valdžią pedofilų klanui? Ir kiek už tą Lietuvos niekinimą gaunate iš Rusijos soec. tarnybų?

Pikasas2013-08-27 18:58

Nežinau kokios jėgos sustabdė pedofilijos ir žudynių skandalo Seimo vertinimų tąsą. Pradžia buvo padaryta dar 2009 metais. Mano supratimu tada Seimo vertinimai buvo tikslingi ir išvados gan normalios. Staiga viskas aklinai įstrigo. Prasidėjo sunkiai suvokiamas bei žodžiais nusakomas, greičiau pridengimo negu aiškinimosi, procesas. Kuris, beje, tęsiasi jau ilgoką eilę metų. Net iki paskutinių liudininkių visiško izoliavimo. Ar Seimas įgalus bent jau dėl akių sudaryti panašios paskirties komisiją? – labai abejoju. Seimas jau ne kartą yra balsavęs, kad jokių smurto ir prievartos atvejų netirs ir nevertins. Atseit, tuo turi užsiimti teisėsaugos institucijos. Viskas lyg ir taip. Turi užsiimti. Bet, kai jos nukentėjusius padaro nusikaltėliais, kai skelbiami teismų sprendimai, kaip sakoma, netelpa į jokius rėmus? Taip kaip elgtis tada? Ar tokiu atveju Seimo nario priesaika nebegalioja? Ar ji praranda prasmę? . Seimas ryškia balsų persvarą įgalino prokuratūrą netgi suimti N. Venckienę, nors įtarimų absurdiškumas nuo pat šurmulio pradžios švietė per visas skyles. Galima “Drąsos kelio” politikų nemėgti už jų pastangas ieškoti TIESOS IR TEISINGUMO. Ne visiems tai gali patikti. O ir pačios DK frakcijos pirmininkės N.Venckienės, bei partijos pirmininko J.Varkalos politinis blaškymasis nedaro pozityvaus įspūdžio. Tačiau tokių ar panašių politinių niuansų, manau, nederėtų painioti su pedofilijos ir žudynių skandalo marinimu. Save besivadinančio svarbiausiu žiniasklaidos “organu” puslapiuose dažnai matome absurdiškas, vėliau nepasitvirtinančias legendas ar netgi visiškus paistalus. Nepastebėjau, kad jie viešai būtų paneigti, jei klaida tampa akivaizdi. Kai toks arogantiškas išdidumas peržengia proto ribas, tai valstybės institucijos neturi teisė niekais nesureaguoti. Visi tie aiškinimai apie laaaabai didelę valstybės paslaptį gali įtikinti tik visiškus lengvatikius. Baltos siūlės šviečia juodame fone ir trukdo mūsų šaliai kurti teisinę valstybę. Tai rimta ir vis labiau įsigalinti problema

NEPATAIKĖT2013-08-27 18:19

Čia kaip tik atvirkščiai - tai LIBERASTAI prastūminėja žemės išpardavimą ir nori PRIDENGTI REFERENDUMĄ!!! Kodėl nekeliat klausimo, KAS ĮRAŠĖ pokalbius, KAS PRIEINA prie net keturių diplomatų pasišnekučiavimų, bet kurią akimirką gali pasiklausyti??

gi ziurekit2013-08-27 15:32

biologine ant kairio zando prie nosies snerves turi randa.

Palyginus2013-08-27 08:29

su Lietuvos zemes gyneju suvaziavimu,skaluniniu aktualijom ,diplomatai -niekai.Sieciau L.R.straipsnius ir naujienas su demesio nukreipimu nuo siu dalyku...

25komentarui2013-08-27 03:56

ar tau viskas ok?

Justinas2013-08-27 02:06

Nežinau, kodėl kai kurie tą organą vadina Lietuvos laikraščių lyderiu. Jį labiau pritiktų vadinti "Lietuvos Naktis".

Pikasas2013-08-27 01:55

Žurnalistės L. Lavastės prasitarimas apie paliktą dukros kapą bei vienintelę likusią liudininke gali būti eilinis blefas dėmesio supainiojimui. Vargu, ar jai būtų leidę su šitokia fraze į viešumą išeiti. Tai kas tas slaptos informacijos turėtojas ar blefuotojas, kuris tai prastūmė? Ir kokią rolę nuolat įgyja lyderiu save vadinantis "Lietrytis". Ar jis informacija tik perka ar pats neskaidriuose "žaidimuose" aktyviai dalyvauja. Manyčiau, kad panašiau į pastarąjį variantą. Tad tenka paklausti, koks to laikraščio statusas mūsų teisėsaugoje? Kai pagrindinis ažiotažas, susijęs su L. Stankūnaitės, kaip asmens išvykimu ir kaip LR pilietės, išnykimu, kiek atslūgo, verta pakalbėti ir apie kitus aspektus. Beje, komentatorius “Raigerdas” (Ekspertuose) taikliai bei tikslingai atkreipė dėmesį į bandymą apeiti mergaitės, buvusios vardu Deimantė, interesus. Jei prisiminti ir apie antrą, nežinia kur esančią mergaitę mergaitę, tai turime jau du neaiškius vaikų likimus.

baisu2013-08-27 01:54

dar iki seimo rinkimų 3 metai,kodėl tokios kaip Kupodytės,Marijos P. Kubiliai ,Degutienės sėdėtų seime,šildytų kedes,tai gal užtenka STAGNAVCIJOS..... juk Kuodytę,ktai tikrai turi rinkėjai atšaukti,tegul užsiima savo megstamu darbu,ją juk buvo įpareigoje atlikti liustraciją ir ,kad nei vieno buvusio neliktų valdžioje...... ar taip supratau...... kam biedna valstybė turi mėtyti pinigus (ne) dirbantiems... povilionienė tegul karalienės statusi džiaugiasi egipte,-JUK VERSLAS NEAĖGS IŠLAIKYTI ŠITIEMK MIEGANČIŲ... VERSLININKAI JUOS VADINA KITAIP ,labai negražiu žodelyčiu-mūsų traneliai

Neda Pistaite2013-08-27 01:34

Einam visi ritoi i parada kad gelbeti gerb Venskiene ir mergaite pre prezidenturos 10 val.

Janina2013-08-27 00:47

Pritariu komentarui Nr. 1. Kam mes runkeliai rūpim? Vieni atostogauja, kiti transformatorinėj tupi. Vadovauja valstybei neaiškus rytas.Kur sodemų šūkis - viskas žmonėm?

TADAS2013-08-27 00:25

Manyčiau pedofilijos atgarsiai,ne dengia diplomatų lezginką,o tik papildo,nes visi kurie advokatavo Stankūnaitei,dabar advokatauja tiems juokdariams, dirbantiems diplomatais.Jokios bausmės šitie klounai nesusilauks,kaip ir Stankūnaitė,nes tas pamazgų liūnas toks gilus,kad jame nardo visa viršūnė,vieni su kitais surišti iki grabo lentos,arba kalėjimo.

Romas2013-08-27 00:19

Kur Lietuvos vaikų teisės, kas klausė Deimantės ar ji nori išvažiuot iš Lietuvos, palikti vaikystės draugus, senelius, kurie ją augino, ar už ją sprendžia plaukuota nematoma ranka. Kas sustabdys šį paleistą buldozerį, kuris jau antrą pedofilų nuskriaustą vaiką pervažiuoja.

arta2013-08-27 00:14

Pažiūrėjus į tą terlę, kyla tik viena mintis - kokia "valstybė", tokie ir "diplomatai".

fizionomistika2013-08-26 23:55

Nors diplomatai - ne artistai, bet kažkokia minimali išvaizdos "kartelė" diplomato tarnyboje turėtų egzistuoti. Su tokia fizionomija p. Juška turėtų dirbti kabinetinį, nereikalaujantį tiesioginio kontakto su žmonėmis, darbą. Kastingo specialistas panašų veidą parinktų blogiuko arba piktybinio vėplos vaidmeniui skandalingame trileryje. Gal kai kuriuos asmenis išties sieja "žydrumas ir kagebizmas?"

Morta2013-08-26 23:50

O aš manau,kad šis interviu sukurbtas,kad sužžinoti žmonių reakciją

nuomone2013-08-26 23:05

gryzau trumpam I Lietuva pas artimuosius/ka skaitau man sokas!ypac pasiklausius lavastes interviu ,kur ji kalba apie kappa stankunaites dukters/ir kas darosi???kodel ji taip kalba???kodel vaiku teises tyli??/tai juk mergaite turi gyventi Lietuvoj ir matytis su savo artimaisiais/juk auksciausio teismo sprendimas toks buvo/ nu zodziu nesuprantama niekas yra...ir baisu...

BINGO!!!2013-08-26 23:00

Kaip pirštu į akį!

Anikė2013-08-26 22:39

Kai drumsčiamas vanduo, galima rankomis žuveles gaudyti. Tokie įvykiai, o valstybės galvelės tyli.Matyt,nežino,ką pasakyti,patarėjai nesukurpė paaiškinimų.

liudas2013-08-26 22:18

slyksti issigimusi valdzia. musu lietuva tapo nemeztu tvartu taip is jos smirda.... ko verti diplomatai kurie saiposi is auksciausiu pareigunu ir ju nenori atleisti? kas cia per smarve valdo lietuva? ar kada kas nors ismes sita irstva?

idomu2013-08-26 22:12

kas privers t uos valstybininkus dirbti-O NE ŽAISTI DVARO ŽAIDIMUS..... KAM PINIGUS MĖTYTI Į BALĄ ,GAL GREIČIAU ATSIKRATYTI,AKIP VERSLININKAI,NETINKAMUS DARBUOTOJUS ATLEIDŽIA...... LIETUVAI UŽTEKTŲ TIK KELIŲ MINISDTERIJŲ,KAM TIE KREIVI LANGAI,... IŠDALINI ATLEIDIMO LAPELIUS,LIEK VALSTYBĖ SUPAUPYTŲ PINIGŲ,-LABAI LABAI DAUG, gal kiti dirbtų,tik po atestacijos,daug labai nekvalifikuotų ir negabių vadybininkų dirba,tegul patys kuria verslą.... -UAB"VALSTYBINIAI ŽAIDIMAI"

sprendziant is foto2013-08-26 21:45

Tas ambasadoriaus snukis tai gryno sukciaus, gal tik koks jis snipelis ten buvo, nes matosi kad intelektas jo nesuzalojo:)))

gera nuotrauka2013-08-26 21:42

tai kurvai cia gerai piso i liuvara,turbut apsauginis......

NEPATAIKĖT2013-08-26 21:41

Čia kaip tik atvirkščiai - tai LIBERASTAI prastūminėja žemės išpardavimą ir nori PRIDENGTI REFERENDUMĄ!!! Kodėl nekeliat klausimo, KAS ĮRAŠĖ pokalbius, KAS PRIEINA prie net keturių diplomatų pasišnekučiavimų, bet kurią akimirką gali pasiklausyti??

Nepritariu.2013-08-26 21:13

manau,kad viskas daug rimčiau.Nors gerbiu R.Kalinauskaitę,bet viskas ne taip paprasta.Argi galima taip žaisti su mergaitės likimu ir ja kamšyti visas skyles.O gal ji jau tik neveiksnus daiktas?Tai jau yaptingai sadistiškas valdžios sadizmas.Jie iš tiesų jomis atsikratė.Mano nuomone.Jiems rūpi tik valdžios godulys.Bet jie grius iš vidaus,nelaimingieji godūnai.Sėkmės jiems.

Apvalūs ,sotūs2013-08-26 21:07

veideliai.Net smagu.Tobulos vidutinybės.Šliužai išplauks.Linkiu joms sėkmės.

tai iseina,kad2013-08-26 20:56

Lietuvos rytas yra ne laikrastis, o kazkokios vienos veikejos kaip ir nuosavas tvartas, kuriame visi zinome, kas veikiama...tokia mano nuomone,taip supratau,kai perskaiciau...

prie sutapimų2013-08-26 20:17

reiktų pridėti Cinino ,,nugriuvimą,, prieš stankūnaitės apklausą.Tiesiog fatališkų sutapimų byla,su kuo ir sveikinu.

Tomas2013-08-26 20:07

Du meiluziai susitiks.ir dabar jau usocius smaginsis be jokios baimes,

o2013-08-26 19:58

tai kaip čia su paliktu dukters kapu. Ar čia "nie prie ko"?

Kostas2013-08-26 19:50

Taip Lietuva yra kreivų veidrodžių karalyste, todėl nereikėtų stebėtis, jog Pociūnas per langą iškrito spontaniškai, nebuvo pedofilijos, Kedys užspringo, o Usas baloje prigėrė, nebuvo policijos smurto Garliavoje, advokatas nenešė mergaitės, mergaitė nematė aštuonių rankų, diplomatai kalbėjo, bet ne tuo turinių, tad pokalbių nebuvo. Tai gal jau nėra tokios valstybės kaip Lietuva?

Pastabėlė2013-08-26 19:45

Niekaip nesuprantu, kodėl komjaunimo tiesa taip dažnai vadinama dienraščių lyderiu? Manau, kad šis žodžių derinys, sąsajoje su tuo leidiniu, turėtų būti nevartotinas ar bent jau rašomas kabutėse.

Raigerdas2013-08-26 19:34

Štai už šitą dalyką Juška turi būt pasiųstas kasti griovių: "...tokio pokalbio, kurį čia dabar visi klausomės ir visiems linksma komentuoti, su tokiu būtent turiniu, nebuvo. O jeigu tokio turinio nebuvo, tai kaip mes galime aptarinėti tai, ko nebuvo?” Vėl ta pati VSD dainelė: pedofilijos nebuvo, o Juška net nieko panašaus nekalbėjo? Čia jau tikrai darosi nebe valstybė, o kažkokie tai realūs Durnių namai.

Valdžia?2013-08-26 19:30

Stebina ne tai, kas ir kaip įvyko su Stankūnaite ir jos dukrele. Jų likimą galima buvo nesunkiai nuspėti. Stebina Lietuvos valdžios abuojumas. Kur dingo Prezidentė, seimas, vyriausybė, politinės partijos šių baisių pranešimų fone. Ar tai patvirtinimas, kad, apart nusikalstamų gaujų interesų, gaujų "teisėtų reikalavimų", "teisėtų veiksmų","teisėtų sprendimų vykdymų", valdžiažmogiams niekas daugiau nerūpi? Visuomenė jiems visiškai ne prie ko? O kaip garsiai ir gražiai buvo skelbiama : mums rūpi kiekvienas žmogus! Turbūt buvo pamiršta patikslinti : mums rūpi kievienas mūsų gaujos žmogus. Kaip matome - taip tikrai ir yra. Beje - kodėl tik teisėsaugos kompetencijoje skelbtiną informaciją visąlaik paskelbia dienraščių lyderis? LYDERIS - ne koks bulvaras ar geltonoji spauda. O valdžia demonstratyviai ignoruoja, tyli, lyg žuvis, visuomenei jokio paaiškinimo. Tyli - reiškia pritaria??? Nesusipratimas, o ne valdžia.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi