Pagrindinis esamos nomenklatūrinės valdžios ramstis – mūsų teisėsauga, nepasiduodanti jokioms esminėms pertvarkoms.

Iki šiol dalį Seimo narių, Vyriausybę, bet ne Lietuvos piliečius, tenkino pagal praėjusio šimtmečio vidurio totalitarinių valstybių pavyzdį sukurta teismų sistema. Taip Lietuvos visuomenė beveik du dešimtmečius buvo priversta tenkintis jų paslaugomis. Šiuo metu turime ne teisinę, ne demokratinę, bet teisminę valstybę, kurioje teismų sistema pasitiki ne daugiau kaip 15 procentų piliečių.

Be teisinės sistemos pertvarkos vis giliau grimsime į bedugnę. Būtina išsivaduoti iš sovietinių teisininkų uždėto apynasrio visuomenei, o tai įmanoma tik atliekant esmines Konstitucijos pataisas.

Pertvarkant teisėsaugą konstituciniu lygiu, turėtų būti sprendžiama:

- ypatingojo prokuroro institucijos įkūrimas;

- visuomenės atstovų – tarėjų korpuso formavimas teismuose;

- teisėjų korpuso formavimas;

- teismų administravimas;

- senaties termino, nagrinėjant bylas, nustatymas.

Norint šiuos klausimus išspręsti, būtini Konstitucijos VIII ir IX skirsnių pakeitimai.

Vykdant teisėsaugos reformą tikslinga pasinaudoti Estijos patirtimi. „Eurobarometro“ duomenimis, 2009 metais Estijoje teismais pasitikėjo 52 procentai (tai viršija ES vidurkį), o Lietuvoje – vos 15 procentų (pasitikėjimas mažiausias ES ir apskritai demokratinių valstybių tarpe).

Pertvarkant teismų sistemą Estijos pavyzdžiu, tektų atlikti šiuos Konstitucijos pakeitimus: 1. Įgaliojimus vykdyti aukščiausios instancijos teismo funkcijas ir peržiūrėti teismų sprendimus konstitucinės teisės požiūriu perduoti Aukščiausiajam Teismui; 2. VIII Konstitucijos skirsnį skirti Teisingumo (teisės) kanclerio institucijai.

Kancleris nustato, ar koks nors įstatymų leidėjo, vykdomosios ar vietos valdžios institucijos priimtas įstatymas ar teisės aktas neprieštarauja Konstitucijai ar įstatymams. Jei nustatomas prieštaravimas, Teisingumo kancleris teisės aktą priėmusiai institucijai teikia pasiūlymą jį per 20 dienų ištaisyti.

Jei per nustatytą laiką prieštaravimas nepašalinamas – teikia pasiūlymą Aukščiausiajam Teismui pripažinti teisės aktą negaliojančiu. Kiekvienas pilietis turi teisę kreiptis į Teisingumo kanclerį raštu arba žodžiu, reikalaudamas patikrinti įstatymo atitikimą Konstitucijai.

Taip visuomenė įtraukiama į valstybės valdymą.

Mūsų atveju Teisingumo kanclerio veiklos sritis apimtų ir ypatingojo prokuroro funkcijas.

3. IX Konstitucijos skirsnį „Teismas“ koreguoti, atsisakant:

- Apeliacinio Teismo ir pereiti prie trijų pakopų teismų, t. y. Apeliacinio Teismo funkcijas pavesti apygardų teismams ir Aukščiausiajam Teismui (taip yra Estijoje ir Latvijoje);

- Vyriausiojo Administracinio Teismo. Administracinių teismų funkcijas pavesti pirmos instancijos įsteigtiems administraciniams teismams, apeliacija administraciniuose teismuose – apygardų administraciniai teismai (taip yra Estijoje ir Latvijoje).

Taip pat būtina:

- Konstituciniu lygiu įteisinti teismo tarėjo instituciją (institucijos formavimo principus nustatyti įstatymu).

- Konstituciniu lygiu įteisinti teisėjų renkamumą (teisėjų rinkimo taisykles nustatyti įstatymu). Svarbus motyvas – tai, kad Lietuvoje nebuvo įvykdyta liustracija, kuri būtų palietusi dalį teisėjų (Estijos pavyzdys).

- Teismų administravimą pavesti organizuoti Teisingumo ministerijai, kaip tai daroma Estijoje, Latvijoje, Danijoje, Suomijoje.

Senaties termino, nagrinėjant bylas, nustatymas turi būti apibrėžtas įstatymu, kuriame iš senaties termino pašalinamas bylos nagrinėjimo laikotarpis. Be tokio pakeitimo įstatymas yra korupcinis.

Kalbant apie teisėsaugos reformą visada iškyla lėšų klausimas. Tai ypač akcentuoja profesorius Egidijus Kūris, buvęs Konstitucinio teismo pirmininkas. Savo straipsnyje „Tarėjai“ ("Veidas", 2009-08) jis teigia: „jei aiškinama, esą naujovės sąnaudų “pateikti neįmanoma“, siūlymo vieta šiukšliadėžėje“.

Atsižvelgdamas į profesoriaus nuomonę ir manydamas, kad be diskusijų, kurių garbūs teisininkai paprastai vengia, siūlymo nevalia mesti į šiukšiadėžę, pateikiu preliminarią viziją, kokiomis lėšomis galima disponuoti, vykdant teismų reformą.

2012 metais iš valstybės biudžeto skirta:

- Konstituciniam teismui – 4,781 milijono litų;

- Apeliaciniam teismui – 8,673 milijono litų;

- Vyriausiajam administraciniam teismui – 5,503 milijono litų;

- Nacionalinei teismų administracijai – 20,826 milijono litų.

Kaip matome, sumos gana solidžios. Pertvarkant teismų sistemą, šios lėšos turėtų būti perskirstytos taip, kad įvedus Teisingumo kanclerio ir teismo tarėjų institucijas, kurioms reikėtų apie 10 – 12 milijono litų, būtų galima apsieiti be papildomų išlaidų. Šiuo metu kandidatų į teisėjus pasirinkimas daugiau negu pakankamas.

Visas šias nuostatas įmanoma įgyvendinti tik naujai išrinktam Seimui glaudžiai bendradarbiaujant su visuomene. Seime susidaręs branduolys turėtų inicijuoti Konstitucijos pataisų įstatymo projektą pagal aukščiau teikiamas nuostatas. Sukaupti duomenys leidžia šį projektą rengti jau dabar.

Konstitucijos pataisų įstatymą būtina priimti tik referendumu, kurį galėtų inicijuoti Seimas. Šiuo atveju nereikėtų rinkti 300 tūkstančių piliečių parašų, nors pasiruošimas parašų rinkimui vyksta jau dabar, t. y. įsteigta iniciatyvinė grupė, kuri bus registruojama VRK, tik kai užsiregistruos pakankamas parašų rinkėjų skaičius.

Jei Konstitucijos pataisas bandytų atlikti Seimas, vadovaudamasis Konstitucijos 148 straipsniu, tai rezultatų neduotų net ir sėkmės atveju, nes Seimo sprendimas būtų apskųstas Europos Komisijai kaip pažeidžiantis teismų nepriklausomumą (Vengrijos pavyzdys). Juk pertvarka paliestų tokias susiformavusias struktūras, kaip Konstitucinis, Apeliacinis ir Vyriausiasis administracinis teismai bei Nacionalinė teismų administracija.

Čia susikoncentravę daugiausia buvusieji sovietiniai teisininkai. Žinoma, ir atlyginimai čia solidžiausi.

Europos Komisijai tik referendumas būtų pakankamas argumentas atmesti skundus dėl priimtų Konstitucijos pataisų.

Naujausi

Komentarai (37)

Rikiuoti
Batvinis . Kreipimasis į 'DK' branduolį.2012-08-29 18:03

Kreipiuosi, norėdamas tik gero 'DK', kol dar yra laiko, kol galima dar kažką pakeisti Jūsų mąstyme, atitaisyti padarytas klaidas (mano nuomone). Kreipiuosi į gerb. Neringą, į gerb. Audronę bei Eksprtus. eu (kurių nepažistu asmeniškai, bet kuriuos taip pat gerbiu- į Audrių ir Rolandą). Ar nedarote, nekartojate tas pačias klaidas, kaip kad buvęs prezidentas kad darė? Ar BŪTINI 'pasižymėję' asmenys sąraše, kaip kad ir J. Ramonas (jei apie tą patį eina kalba), sisteminis, tebelakstantis perbėgėlis, pasižymėjęs ne tik savo darbais (kad ir dėl kapinių-rodyto reportažo), bet ir balsuodamas seime, kaip reikėdavo CHUNTAI. Tai tik vienas (bet ne vienintelis) iš Jūsų sąrašo. Nors ir šaukšto deguto užtenka medui statinėje pagadinti. Juk tokiais asmenimis Jūs atbaidote potencialius, bet dar abejojančius SAVO rinkėjus. Negi to nesuprantate? Kaip Paksas su įvairiomis Lolašvili SAVO laiku. O jūs net patikslinę sąrašą, vietoj atsisakymo tokių paslaugų, J. Ramoną net iš 25 vietos pakeliate į 23 ! Ar tai padarėte (matomai, ir ateity darysite) sąmoningai, ar kažkas įtakojo? Vadinasi, turėsite problemų su branduolio komanda, kaip ir Paksas nesugebėjo suformuoti savosios. Ir nepasitikėkite per daug savimi, kaip SAVO laiku buv. prezidentas. Nenoriu būti blogas pranašas, BET MELUOTI NEGALIU, kaip ir nepelnytų ditirambų giedoti. Tą atliks išvertskūriai, kurie pirmieji jus išduos, kaip Paksą. Tai ar yra panašumų? Mano nuomone, pakankamai, kad susirūpintum, bet NUOŠIRDŽIAI. IR TIKIU, jog mano kartūs, bet atviri, žodžiai privers jus bent susimąstyti. Pagarbiai. Batvinis.

Manau,2012-08-29 14:31

jog minėtus pasiūlymus gali įgyvendinti tik DK partija.

Batvinis. Nedidelė pastaba.2012-08-29 14:25

Panagrinėjau patikslintą 'DK' rinkiminį sąrašą. Bet neradau jokių korekcijų. Šiek tiek nusivyliau. Manau, ir daugiau mąstančių nusivils. Gal ko nors nesuprantu, nors savo siela esu už Neringą, Audronę kaip ir Drąsos Kelią? Ar tikslas pateisina priemones? Mano nuomonė vienareikšmė - NE. Kodėl jame aš matau 'pasižymėjusius' asmenis sąraše? Ar tai būtina (būtinybė)? Pagarbiai Neringai, Audronei, Ekspertams. eu (Audriui Nakui, Rolandui Boravskiui). O dėl 'DK' koordinacinės tarybos susilaikysiu.

Batvinis.2012-08-29 12:37

Labas rytelis Lietuva. PREAMBULĖ. Likimo ironija – Lietuvos nepriklausomybės atkūrimas buvo patikėtas tarybinių laikų išugdyto mentaliteto veikėjams, kurie, neturėdami nė mažiausio supratimo , kas yra demokratija ir piliečių teisės, pereidami iš autoritarinio režimo sampratų prie demokratinių , paprasčiausiai pačią demokratiją suvulgarino, pagal reikalą ir naudą ją sutapatindami su anarchija. —————————————————————————————————————————————————— ir visa dar neišsivaikščiojusi TAUTA, visi mąstantys ir nemąstantys Kūrėjo tvariniai Sveikinu jus su šiuo trečiadieniu (rugpjūčio 29 d. ). Žiūrim, ką turim šiai dienai įdomesnio bei aktualesnio? Lietuvoje: 1. Pergyvenama, jog tesurenkama tik apie 60 proc. baudų iš kelių eismo pažeidėjų, neskaitant Kelių Policijos pastangų ir uolumo jas apiforminant. Galvojama, kad verta atsakomybės naštą perkelti ant tų automobilių savininkų pečių. Nors prasižengimus padarė ne automobilių savininkai. Gal tokiu būdu bus papildytas girgždantis biudžetas? Logiška. Nauja- tai seniai pamirša sena. Juk anksčiau (prie Tėvelio 'saulės' - Josifo Visarionovičiaus) už disidentavimą - pražangas būdavo baudžiama visa šeima. Todėl 'solidariai' visi būdavo pasiunčiami 'paatostogauti' Sibire, t. y. už 'nusikaltimą' atsakydavo giminės. Čia panaši taktika. Na ir kas, kad ne tu padarei pažeidimą, bet turi atsakyti už giminaitį ar draugą. Diegiama kolektyvinė atsakomybė, paverčiant ją asmenine, tik ant kito galvos. Taip dabar ir išieškant pinigus baudų pavidalu. Įdomu, o jei nusikatėlis slapstosi, vengdamas kaliūzės, tai gal į ją sodinti jo giminaitį ar draugą pasirinktinai? Taip išeitų, pagal tokią logiką. O ką? Įdomi mintis. 2. Į temą. Tuščias iždas (biudžetas). Nors reikalingi 5-6 mln. litų išeitinėms išmokoms išmokėti seimo klerkams- įvairiausiems patarėjams- padėjėjams. Po spalio 14 d rinkimų. Sakau, gal policijos ir teisėnaikos dėka įvairiausios išieškotos 100 procentiniu principingumu baudos papildytų biudžetą? Gal kažkiek įplauktų įplaukų į jį (iždą), surandant teismeliuose 'nusipelnusių' piliečių 'garbelę' ir 'orumėlį'? Gal. Juk tie klerkai tai ne eiliniai Lietuvos žmogeliai, kuriems net ir atlyginimas ne visuomet išmokamas. Juk tie seiminiai, anot vieno klasiko-'individai- artimi Imperatoriui' ! Tad prioritetas jiems. Net ir nuskriaudžiant silpnesnius visuomenės narius (bet ne tokiems artimiems Imperatoriui- nutolusiems nuo jo).... 3. Ne tik Darbo (tik kokio čia tokio darbo? ) Partija- gauja gali didžiuotis KGB rezervistais. Šie 'šlovingi' 'šlovingos' organizacijos atstovai pasirodė ir konservatorių - TS - LKD rinkiminiuose sąrašuose, kaip kregždutės, pranašaujančios pavasarį. Bent tokiu būdu pritraukiant eilinį rinkėją į tos gaujos pusę. Kaži ar pavyks tai padaryti tokiu nuostabiu manevru? Sakau, kokie giliai kapstantys tie konservatoriai ! Todėl pasitikėjimas TS-LKD Tautos akyse ir neblėsta. Todėl ir nenustebčiau, jog rinkimus tokie laimėtų. Gal. 4. Ateina nerimastingi SOS signalai nuo Nemuno ir Kauno marių. Ne, ne dėl parašyto žodžio 'TIE-SOS' pakrantėje, bet dėl nusekimo. Pasirodė dvokiantys dumbliai, užsiuodžia dvokianti samarvė. Sakau, gal tai ženklas, kai po rinkimų nuseks demagoginis vandenėlis ir pasirodys visai nusikaltimų maskavimo galai, išlendantys į paviršių? Gal. Kas gali paneigti? Užsienis. 5. Argentina reikalauja iš Lietuvos valdžiukės valdomo iždo (biudžeto) 55 mln. litų už baudas ir skolas, nesumokėtas bankrutavusios lietuviškos 'Jūros' kompanijos. Ir vėl skolos. Ir tas taip deklaruojamas tęstinumas (valdžios- valdžiukės). O kaip 'senatis'? O 'senatis' Argentinai negalioja. Tokie jos įstatymai. Matomai, Argentinoje korupcijos yra žymiai mažiau, negu Lietuvoje.... Matomai. 6. Prieš 8 metus Paryžiuje mirė Palestinos lyderis Arafatas. Dabar kyla įtarimas- jog nunuodytas? Labai galimas variantas. Pas mus irgi panašiai vyko. Jau seniai kilo įtarimas dėl Lozoraičio, kandidato į prezidentus, mirties. Gal kovoje dėl prezidento posto su AMB, jam buvo 'pagardintas' racionas AMB draugės-žmonos Kristutės (ne bufetavos) bufete, t. y. įžymiai privatizuoto viešbučio (hotel'io) įžymiosios savininkės valgykloje. Kas gali paneigti? 7. Didžiausia lauko teniso raketė sukonstruota JAV. Pateks į Gineso rekordų knygą. O negi Lietuva blogesnė ar prastesnė? Juk irgi kažką galėtų sukonstruoti? PASIŪLYMAS - Kaip JAV yra populiarus lauko tenisas, tai pastoviai akanam eiliniam piliečiui Lietuvoje yra populiarus maistas. Kadangi biudžetas (iždas tuščias), tai apie maistą negali būti nei kalbos. Bet apie geros vietos nusišluostymą, po valgymo procedūros (parodant pasauliui kokie mes laimingi ir gerai pamaitinti) siūlau sukonstruoti didžausią pasaulyje.... šikpopierį. Iš popierio - senos spaudos, taros skutelių iš prekybos centrų, visokių šiukšlių. Bet jų skaičius turi būti arti 3 mln. , kas simbolizuotų Tautos (tautiečių) skaičių, dar tebegyvenančios Lietuvoje. Tik tai padaryti - įvykdyti greitai, kol dar daugiau neišsivaikščiojo. Juk gilu ir prasminga? Be abejo ! Dar sykelį su nauju ryteliu, tiems kurie pabudo (įvairiomis prasmėmis). Geros darbo dienos visiems tautiečiams. Ir geros darbinės nuotaikos. Net ir bedarbiams. Pagarbiai mąstantiems. P. S. Pritariu prof. V. Vilimo mintims, išreikštomis šiame straipsnyje. Pagarbiai.

prisiekusiuju teismai butini!2012-08-29 03:29

tai butu atrinkti zmones i tam tikra teisma atvykt tam tikru laiku. Jie uzslaptinti , neturi teises atskleisti apie savo darba byloje , nes grestu atsakomybe. teisme jie turi spec patalpas susipazinti su byla , negali tarp saves tartis , o tik vadovautis savo galva. Po to vyksta balsavimas , kas ir nulemia byla. Darbovietes tiems zmonems 100% apmoka uz praleistas darbo dienas, nes tai yra auksciau uz kasdieni darba , tai jau valstybinis darbas.. JAV buvau isrinktas i toki teisma , bet paskutine diena pranese , kad byla buvo isspresta be prisiekusiuju , matyt nusikaltelis prisipazino . Kiekviemas teismas turi prisiekusiuju rezerva , esant reikalui kviecia. Renkama pagal issilavinima , morale , galu gale atsitiktinai. LT kol kas pavojinga ta daryti zinant musu tautos korupcijos lygi..

butina2012-08-29 03:20

taip , butina tobulint sistema , nes laikas juk eina i prieki , kas nepataisyta sugrius visai... O gal reikia sugriauti ir sukurti modernu , pazangu teisesaugos modeli?

Kitas2012-08-28 22:05

Žmonės nėra kvaili,atsibodo makaronų kabinimas,tik kas skaičiuos balsus,va čia ir yra didelė problema.O teisingumo Lietuvoje jau nėra 20 metų.Ne vien teismams reikalinga pertvarka,pertvarka reikalinga ir prokuratūroje,ir STT,ir VSD,ir FNTT.

Stebėtojas2012-08-28 16:12

Nenusipelnėme gyventi geriau. Nes, esu tikras, kad naujajame seime dominuojančią padėtį vėl užims ten seniai įsitvirtinę Tėvynės išdavikai. Lietuviai per kvaili ir turi per mažai pilietiškumo, kad kas nors pasikeistų.

LO>2012-08-28 15:54

prokurorai kvatojasi už pilvų susiėmę. Puikiai atidirbtas darbo metodas - visus "pakabinti"- paskui šantažuoti. Spaudoje buvo įvardinti visi su klanau susiję prokurorai: pv. Raulušaitis, Markevičius ir daugelis kitų. Na ir kas iš to? Kol nesusirinks Tauta su "Šakėmis" tai ir liks vien postringavimais. Skaudi rykštė neprarado savo vertės. Pagarbiai.

algis2012-08-28 14:52

Kai trys Konstitucijos kurejai ,kartu su kitais teisininkais pareiskia,jog daug atveju buvo pazeista Konstitucija,o visi atsakingi uz Konstitucijos vykdyma apsimeta slangais ir elgiasi,lyg nieko neivyko. tai jau ne degradacija,o visiskas supuvimas. BBe abejo reikalinga tokia reforma,net ir konstitucine,kad negaletu kistis europos knysliai is socialistu internacionalo,kurie ir kele didziausia triuksma. Vengrai juk turejo tas pacias prolemas. Be to vienoje laidoje Kryzevicius tiesiai pareiske,kad pas mus Vengrijos varijanto nebus. Bijo ,reiskia Visinskio mokiniai sito. Reiskia, kaip tik sita reikia ir daryti. Todel palaikau 100%.

ne2012-08-28 14:05

ypatingojo prokuroro- o ypatingosios komisijos, kuri būtų sukuriama vienai rezonansinei bylai tirti ir į ją sudarytų visuomenės atstovai ir profesionalai.

Jo....2012-08-22 16:55

Prezidentei kistis i teisesauginku darba uzdrausta o atsakomybe bandoma primesti prezidentei???? Lietuvoje nera prezidentinio valdymo todel prezidentei i aukstus postus pareigunus siulo KGB banditu klanas. Ir ju reaputacija jie suklastoja taip jog prezidente pagal jai pateiktus duomenis yra priversta pasirasyti ju paskyrimui:)

Tomas J. -> 23.2012-08-17 13:02

Į tamstos klausimus "Kas tai? Kodel taip????" - atsakau: Taip yra todėl, kad vadovus visai teisėsaugai parenka Prezidentas. O kas pas mus prezidentas? Okupacijos laikų kolaborantė, aktyvi TSKPistė, ir po 1990.3.11 tebedirbusi TSKP Vilniaus partškoloj dėstytoja. Kas dar neaišku?

VSD-KGB,klanine teisesauga2012-08-17 04:19

ir kai kurie politikai susivienije i nusikalstama grupuote Lietuvos respublikos vardu gali pasikelti ginkluotas pajegas ir niekieno nekontroliuojami uzpulti beginklius zmones ????

Balandzio men.Italijoje2012-08-17 04:12

buvo suimta 19 teiseju tarnavusiu mafijai!!!O Lietuvoje kaip visada viskas atvirksciai:) Teisesauginikai jau net atvirai ir viesai nebeslebdami tarnaujantys mafijai klastoja irodymus ir bylas Kedziams ,N.Venckienei:( Kas tai? Kodel taip????

Algis2012-08-17 00:48

Turime teisėsaugos pakaitalą, iškamšą, su kaldra rankose, pedofilų aukoms gaudyti, su degtinės buteliu vienoje kišenėje, o kyšiu-kitoje.

TODĖL!2012-08-17 00:02

Ačiū autoriui. Visa esmė pasakyta jau antraštėje : degradavusios teisėsaugos... Tai ir yra atsakymas į pastaraisiais metais sveikai mąstančią visuomenę kankinusį klausimą KODĖL? Kodėl prokurorai, nusileidę žemiau vaikiško kvailumo, sapaliojo, kad Kedys suplanavo ir nušovė Furmanavičių ir Naruševičienę, kad jo paties mirtis buvo nesmurtinė, kad Ūsas prigėrė pakelės balutėje? Kodėl prokurorai nepareiškė kaltinimų pedofilija Stankūnaitei, nors jos dukrelė ne vienąkart apie tai liudijo? Kodėl prokurorai toliau kurpia nemotyvuotas ir nepagrįstas bylas Venckienei ir Kedžiams, siekdami su jais galūtinai susidoroti; tuo tarpu apstu filmuotų įkalčių įvairaus rango pareigūnams, bet apie tai prokurorai vengia net prasižioti? Kodėl Kondratjevas priėmė neteisėtą sprendimą atiduoti dukrą Stankūnaitei, nors pedofilijos byla dar neištirta? Kodėl Kryževičiui Venckienė buvo didžiausias pūlinys? Kodėl galų gale valdžia sankcionavo mergaitės pagrobimą, valstybinių struktūrų dalyvavimą nusikalstamoje teroristinėje-prievartinėje vaiko pagrobimo akcijoje ir dabartinį jos laikymą kalėjimo režime izoliuotą nuo visuomenės? Kodėl?.. kodėl?.. kodėl?.. Taigi TODĖL, kad prokurorai ir teisėjai yra TEISIŠKAI DEGRADAVĘ, nes dirba TEISIŠKAI DEGRADAVUSIOJE SISTEMIJE. Kaip žinia, teisėsauga yra valstybės pamatas, todėl ir valstybė yra teisiškai degradavusi, tiksliau VISA VALDŽIA IN CORPORE. Tą ir matome, ir patyriame kasdien, nesulaukdami adekvačios valdžios reakcijos į padarytą žiaurų nusikaltimą, kuris tikrai prilygsta nusikaltimams ŽMONIŠKUMUI. Kai teisėsauga bus išvaduota iš degradų gniaužtų, visi nusikaltimo vykdytojai ir bedrininkai neišvengs pelnytos bausmės.

Tomas J.2012-08-16 19:51

Maža pastabėlė: autorius rašo vien apie teismus, o pavadinime rašo "teisėsaugos pertvarka". Teisėsauga juk platesnė sąvoka nei vien teismai. Mane labai neramina prokuratūros veikla - jie visiškai parsidavę nusikaltėliams, veikia niekieno nekontroliuojami ir niekam neatsiskaitydami. Panaši padėtis su VSD.

Jonas2012-08-16 17:07

Pritariu Onai apie Seimo narius - ministrus. Tai pasityčiojimas iš profesonalių žmonių. Dabartiniams politikams yra svarbu pakalbėti. Senovėje jiems buvo suteikta galimybė "pasivaržyti" savo kalbomis aikštėse, tad, manau, kad galima būtų leisti jiems ir tegul jie ten kalba dieną naktį. Bet kai ministru tampa koks nors Steponavicius ar Masiulis, tai čia slėpkis nuo tokių ministrų veiklos. Čia kažkokia tai komunistinė sistema, kai "kiekviena virėja gali valdyti valstybę", taip berods sakė didysis provokatorius V. Leninas. Steponavicius gavo šitą ministro-virėjo postą ir jis dabar verda saviems, nes kitokių kriterijų jis neturi. Masiulis būdamas Seime siūlė įteisinti prostituciją. Tikrai "ekonomiškai" mąstantis verslininkas Masiulis, nori uždirbti iš prostitučių. Bet čia būtų tik laikinai, nes toliau jau būtų keliamas klausimas, kaip uždirbti iš pedofilijos. Ir tai būtų laikinai, nes toliau jau būtų pasiūlyta apmokestinti vaikus, kurie aptarnauja pedofilinius dėdes. Bet mano pasiūlymas būtų toks, kad už kiekvieną tokį pasiūlymą, - dauginti ir plėsti amoralumą Lietuvoje - reikėtų apmokestinį šitą žmogų iki gyvenimo pabaigos. O šiuos pinigus skirti mokytojams, kurie mokykloje galėtų mokytis vaikus etikos ir aukštos moralės principų. O šiandien viskas vyksta atvirkščiai - šitie žmonės tampa ministrais. Tikras košmaras.

xxxx2012-08-16 14:41

Žmonės, susimąstykit! Nieko negalėsim pakeisti kol bus dabartinė rinkimų į seimą sistema. Tik kai rinksime asmenį, kuris turės stengtis būti išrinktas, atstovaus rinkėjų, o ne jį nupirkusiųjų interesus, tada galėsime tikėtis pokyčių valstybėje, dabar 70 seimūnų atsiskaito tik partijai, o partija ne visada atstovauja mums, paprastiems žmonėms, ji atstovauja savo interesus. Tad reikia pirmiausiai keisti rinkimų sistemą, o paskui, išrinkus sąžiningus žmones, bus lengviau pertvarkyti ir visą teisinę sistemą, kuri dabar gina neaiškių grupių interesus. O dėl minčių, išdėstytų strauipsnyje, noriu klausti, kodėl tarėjai, o ne prisiekusieji. Pagaliau atskirose bylose gali būti prisiekusieji arba tarėjai.

Piktas2012-08-16 14:07

Siūlau naikinti Konstitucinį teismą. Tai beveik vien soclagerio išradimas. (Kitur užtenka Aukščiausiojo.) Niekam jo nereikia. Išskyrus teisininkų klaną, aišku. Tai dar 10 000 000 litų.

Tadas2012-08-16 13:43

visi šie pakeitimai nieko verti,jei iš teismų proceso nebus panaikintas pinigų faktorius.Apie koki teisminį lygiateisišką atstovavimą galim kalbėti,jei vieno atstovo advokatas už 100000Lt,o kito už 1000Lt. Dabartinė teismų finansinė sistema yra užprogramuota ,kad teisus tas kuris stipresnis ir turtingesnis.

Ona2012-08-16 12:28

Pritariu. Nežinau ar tiks šioj vietoje ar kitoje reikia įstatymais sutvarkyti, kad Seimo nariai galėtų būti dar ir ministrais tuo pačiu metu ir gauti du atlyginimus. Ir dar. Uždrausti Seimą šturmuoti šeimomis (vyras, žmona, vaikai, anūkai, dėdukai ir bobotės).

kaip geriau2012-08-16 12:26

balsuoti,pastu ar ambasadoi?

jonas2012-08-16 12:05

Kaip suziureti kad nesuklastotu rinkimu? reikalinga daug stebetoju.Is praktikos zinom kaip dirba Vaigausko sutve.

J.Astrys2012-08-16 04:27

Labai daug kartu teko skaityti profesoriaus argumentuotus pasiulymus del teisines sistemos pakeitimo .Be dalyvavimo avangardinej partijoj vargu ar realu pasiekti rezultato .Kad neliktu auksines mintys gvildenamos tik pokalbiu stadijoj.

4komentarui2012-08-16 03:58

tikrai pritariu...o delko taip ivyko...vien del zmoniu abejingumo kas vyksta aplink juos...metai po metu ir va dabar rezultatas ...22metus taip ,tai dabar 22metus vel reikes atkurti is naujo lietuva..bet jei zmones vel prisibalsuos per rinkimus uz senas partijas..tai viskas tada...jau ne 22metu reikes ,bet visu 50 imties...niekas tokios neteisybes neiskes kas dabar vyksta ir aisku ,kad emigruos..

geriau2012-08-16 03:57

veliau nei niekad viskas yra imanoma tik reikia aktyvumo nuosirdumo liustracijos ir pakeist konstitucijos keleta straipsniu reikia visu pilieciu pastangu ir noro viskas imanoma tik reikia dirbancio seimo ir pilieciu sazines viskas musu rankuose tad pritariu siai straipsnio nuomonei

Vida2012-08-16 03:21

Daug darbo , daug pastangu reiks, bet pradeti pertvarka reikia. Zingsnis po zingsnio ir bus pasiekta. Tiesiog kiekvienam zodziui pritariu. Sekmes jums ir mums visiems.

dar2012-08-16 03:12

ir as manau kaip 4 komentaras.mafija apraizgiusi visur.

Basa2012-08-16 03:09

Žmonės, savo šalies šeimininkai gali viską. Ir Konstituciją pakeisti, ir įstatymus. Svarbu, tik kad tauta susivienytų ir nebeišrinktų į valdžią buvusiųjų...

Almantas Stankunas2012-08-16 02:44

Pritariu

Benas2012-08-16 02:34

VISKA IMANOMA PADARYTI JEI ZMONES NEBALSUOS UZ TAS PARTIJAS KURIOS KENKIA LIETUVAI 22M

Kostas Jonui2012-08-16 02:16

Dar kartą kartoju, kad Lietuvoje jokie esminiai pokyčiai, pasitelkiant parlamentinį kelią jau nebeįmanomi. Šiuo metu Lietuvoje jau galutinai ir pilnai įsigalėjusi oligarchinė valstybės valdymo sistema, kurios pakeisti taikiais metodais niekaip neišeis, nes absoliučiai viskas nupirkta. O tikėtis, kad bus išrinktas naujas seimas ir puls viską keisti, tirti, bausti, sodinti, konfiskuoti tai vaikiška ir juokinga.

Jonas2012-08-16 01:52

O mes visgi pameginsim issirinkti normalu seima, padaryti liustracija, pakeisti konstitucija ir visus, kurie isdave valstybe, susodinti uz grotu, su turto konfiskavimu. Viskas yra imanoma, reikia tik noro. Noreti yra galeti.

Švitrė2012-08-16 01:03

Jokių "visuomenės atstovų – tarėjų korpuso formavimo teismuose". Būtina įsteigti prisiekusiųjų teismą, jeigu norime, kad Lietuvoje atsigautų teisingumas ir teismai nebaigtų sukišti į kalėjimus nekaltus mūsų tautiečius atpirkimo ožiais vietoj kaltųjų.

Kostas2012-08-16 00:54

Misija neįmanoma, nes pernelyg vėlu ką nors keisti iš pagrindu konstituciniu būdu.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi