Šiuo metu visoje Lietuvoje vyksta didžiosios žiniasklaidos nutylimas procesas: savanoriai renka parašus už privalomą referendumą dėl žemės nepardavimo užsieniečiams ir referendumo rengimo supaprastinimo.

Per visą atkurtos Nepriklausomos valstybės laikotarpį nebuvo surengtas nė vienas referendumas Tautos valia. Tik tokiu būdu galima įgyvendinti suvereniteto teisę arba visų piliečių išreikštą norą tvarkyti svarbiausius gyvenimo klausimus.

Nepagrįstai didelis Konstitucijoje fiksuotas parašų skaičius labiausiai kliudo mums tai padaryti. O 2003 m. pakeistas 47 jos straipsnis visiškai panaikino Lietuvos piliečių prigimtinę teisę į savo žemę, miškus ir vidaus vandenis. Tuo tarpu užsienio šalių subjektai mūsų kraštą jau perka ir kitų metų gegužės mėnesį baigsis ES komisijos atidėtas terminas šiems sandoriams įteisinti.

Todėl būtina paklausti visų šalies gyventojų, ar jie sutinka, kad mūsų maža šalis taptų kitų nuosavybe ir mes amžiams ją prarastume?! Jei šiandien to nepadarysime, referendumo iniciatyvinė grupė teigia, kad tuomet nieko negalėsime niekada...

-rašo referendumo iniciatoriai.

Siūlomus Konstitucijos pakeitimus rasite ČIA.

Parašų rinkimas tęsis iki lapkričio 20 dienos, šiuo metu, kai kurių šaltiniųduomenimis, jų gali būti surinkta apie 200 tūkstančių.

Tačiau sužinoti apie šį masinį procesą iš didžiosios žiniasklaidos sudėtinga. Informacijos sklaida per visuomeninį transliuotoją LRT blokuojama, nepaisant Referendumo įstatymo, kuriame nurodyta, kad tokiai iniciatyvai aptarti turi būti skiriama „ne mažiau kaip po 7 valandas visuomeninio (nacionalinio) radijo ir televizijos laiko“ (žr.:„Z. Vaigauskas apie televiziją ir radiją“).

Regis, šią tylą paaiškina Lietuvos politinio elito baimės, kurias geriausiai išreiškė konservatorių partijos vicepirmininkė Rasa Juknevičienė ir Kęstutis Masiulis, spalio 1 d. Seimo plenariniame posėdyje teigę, kad sumažinus referendumui sušaukti reikalingų parašų kiekį nuo 300 iki 100 tūkstančių kiltų grėsmė nacionaliniam saugumui, ir tai esą įrodo nacių Vokietijos pavyzdys.

„...yra valstybių, pavyzdžiui, Vokietija, kuri neturi referendumo; ji referendumo keliu buvo atvedusi A. Hitlerį į valdžią“, – aiškino K. Masiulis. R. Juknevičienės pasisakymą skelbėme publikacijoje „Referendumai kelia nacizmo grėsmę“.

Ne sovietijoje, o Vakarų kultūroje subrendusiam filosofui ir politikos apžvalgininkui Kęstučiui Girniui toks mąstymas nepriimtinas, o požiūrį į referendumą jis apibrėžė kaip demokratijos skaidrumo klausimą.

„Principingai pritariu referendumams. Sunku kalbėti apie skaidrią demokratiją, jei politikai nepasitiki žmonėmis ir jų gera valia bei sveiku protu. Nepritariu paternalizmui ir elito pretenzijoms, kad jis geriau žino, ko reikia eiliniams piliečiams, kas tarnauja jų interesams, negu patys piliečiai“, – rašėK. Girnius.

Ką apie tai manote Jūs? Kviečiame dalyvauti ekspertai.eu apklausoje ir atsakyti į tokį klausimą:

Naujausi

Komentarai (17)

Rikiuoti
menesis2013-11-18 21:12

Anksčiau būčiau nieko prieš referendumus, bet paskutinius kelis metus, matydamas tiek daug marginalų, viskuo nusivylusių žmonių, labai daug išlikusio sovietinio mąstymo, besikuriančius visokiausius judėjimus, radikalius laikraščius, didžiulius propagandos kiekius, labai sustiprėjusią Rusijos įtaką, esu įsitikinęs, kad bet koks referendumas šiuo metu būtų žalingas valstybei, net jei jam būtų nepritarta, jis neįvyktų, nebūtų surinkti parašai ar pan. Jau ši referendumo iniciatyva prieštarauja tarptautiniams įsipareigojimams ir pačiai Konstitucijai (nuosavybė neliečiama). O kas, jei riba bus sumažinta iki 100 tūkst.? Tuoj atsiras iniciatyvų ištremti čigonus, sukurti Vilnijos autonomiją, sugrąžinti mirties bausmę, neįvesti euro, nestatyti terminalo, įkurti valstybinį banką, uždrausti, panaikinti, priversti, kastruoti... Ši referendumo iniciatyva nekalba vien apie draudimą turėti žemę. Ja taip pat siekiama uždrausti naudoti bet kokius gamtos išteklius. Ne tik skalūnus, bet viską. Žvyrą, smėlį, vandenį.

Atpildas visada būna2013-10-27 23:23

Sistemiai nusikaltėliai baltomis apykaklėmis valdo mano Tėvynę.

donatas2013-10-27 23:01

Mūsų jau bijo - tai gerai. Bet negalima atsipalaiduoti. Pasistenkime tas paskutines savaites padaryti viską, ką tiktai galime, kad surinktume kuo daugiau. Tai gali būti arba paskutinis arba pirmas tautos bandymas gintis.

Būtinas2013-10-26 19:42

Tinklalapis KUR VIEŠAI BŪTŲ DISKUTUOJAMA APIE PROJEKTO FORMULUOTĘ. kad visi pasakytų savo nuomonę. O, jei formuluotė klastinga, tai demaskuotų. TADA REFERENDUMAI NEKELS JOKIOS GRĖSMĖS

Sekantis žingsnis2013-10-26 19:35

Įvest į Konstituciją naują straipsnį 47.1 "žemę, miškus, ... įsigyti nuosavybės teise užsienio subjektams DRAUDŽIAMA". Šiame referendume tokio draudimo NĖRA. Priešingai YRA LEIDIMAS SEIMUI nustatynėt sąlygas, o viena iš sąlygų gali būti pardavimas užsieniečiams

jei2013-10-23 02:42

prarasim ZEME,prarasim save.

G2013-10-23 00:56

Referendumas reikalingas ir negali net kalbų jokių būt! Jei deklaruojame, kad esame demokratinė valstybė, tai ir elkimės kaip pridera - išreikškime savo valią įstatymų nustatyta mums teise!

Ieva2013-10-23 00:14

Referendumo labai bijoma, nes jis tikrai kelia grėsmę, tik ne nacionaliniam saugumui, bet valdžios atstovų savivalei. O piliečiams atsiranda šioks toks šansas - nebūkime kvaili, išnaudokime jį :)

Keista,2013-10-22 23:31

kad atsiranda tokiu, kurie nubalsavo uz trecia punkta, kur sako, kad priestarauja pasirasyti, nes tai grestu Nacionaliniam saugumui. Taip ir norisi paklausti, o ar Lietuvos zemes ispardavimas tai nera GRESME Nacionaliniam saugumui?

Tadas2013-10-22 21:56

trečias punktas sako,kad mes keliam grėsmę vagims,kubiloidams ir sysaldemokratams.

ačiū2013-10-22 20:43

ekspertams.eu

Tomas J.2013-10-22 16:39

Ką reiškia tokia demokratija, kokia yra pagal galiojančius įstatymus Lietuvoje dabar? Rinkimų dieną gali ateiti ir pasisakyti, kuri tavo nuomone turtuolių grupė turi valdyti šalį - tik tiek. O tauta nori daugiau! Tauta pati nori spręsti - ar parduoti žemę užsieniečiams? Ar turi būti mirties bausmė? Ar reikia panaikinti valstybinėse mokyklose mokymą nevalstybine dėstomąja kalba? Ar reikia panaikinti galimybę nusikaltėlius į laisvę išleisti anksčiau termino? Ar reikia įsivesti eurą? - O diktatūros šalininkai aišku visada buvo ir bus prieš, kad spręstų tauta.

vilnietė2013-10-22 16:35

Mano tikėjimą, kad valdžia geriau žino, ką daryti, sugriovė Konstitucinio teismo sprendimas, esą pirmiausia reikia grąžinti per krizę sumažintus atlyginimus aukščiausiems valstybės tarnautojams. Tauta tikrai būtų nusprendusi, kad reikia grąžinti nurėžtas pensijas ir motinystės pašalpas. Juk būtų geriau nusprendusi!

Ǒ2013-10-22 16:26

Dėl žemės pardavimo - įsiskaitykit, gerbiamieji, kokiomis sąlygomis žemė bus parduodama, o tada priešinkitės. Bet manau, kad supratus, kas-kur-kaip-kada, praeis noras eiti su šakėmis prieš traukinį. Aišku, ne visi pajėgūs suprasti, bet daug kas pajėgūs.

Ǒ2013-10-22 16:20

Jaučiasi, kad apklausos teiginius formulavo menininkas. Jie suformuluoti netinkamai. Turėtų būti dar vienas pasirinkimas, kuriame apjungti du paskutiniai teiginiai.

žr čia2013-10-22 16:00

taip suformuluota uzreferenduma.lt

Esminė klaida2013-10-22 15:22

Kai rašote straipsnius, labai prašome suformuluokite tinkamai. Pirmoje pastraipoje " savanoriai renka parašus už privalomą referendumą DEL ŽEMĖS PARDAVIMO UŽSIENIEČIAMS". Ką čia reiškia? Ar suprantat, ką rašot? Tai nesąmomė. Renkam parašus DĖL NEPARDAVIMO UŽSIENIEČIAMS! o ne dėl pardavimo. Prašome pataisyti

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi