Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas 2015 m. gruodį pareiškė, kad siekia, kad Rusija taptų pasaulyje maisto be GMO (genetiškai modifikuotų organizmų) eksportuotoja.

Per pastaruosius dešimt metų maisto su GMO gamyba Rusijoje sumažėjo nuo 12 iki 0,01 proc. Dabar šalyje yra vos 57 registruoti GMO turintys maisto produktai.

2017 m. viduryje Rusijoje įsigalios įstatymas, pagal kurį bus privaloma registruoti visus genetiškai modifikuotus produktus, kurie gali pakenkti aplinkai.

Pasak V. Putino, Rusija geba tapti didžiausia pasaulyje sveiko, ekologiškai švaraus, aukštos kokybės maisto tiekėja. Vakarai, anot Rusijos prezidento, jau senokai prarado šią galimybę, o pasaulyje GMO vis daugėja.

Šiuo metu Rusija iš prekybos maistu užsidirba daugiau nei iš kuro ir ginklų. Prieš dešimtmetį beveik pusė maisto į Rusiją buvo importuojama, o 2015 m. Rusija jau eksportavo žemės ūkio produktų už beveik 20 mlrd. dolerių.

2020 m., V. Putino teigimu, Rusija visiškai galės save aprūpinti maistu.

2012 m. Rusija uždraudė „Monsanto“ kukurūzų importą, kai prancūzų ekspertų studija išaiškino, kad jie sukelia auglius žiurkėms. 2016 m. rugsėjį Rusija pareiškė, kad jos planuose – uždrausti visus GMO.

Šaltinis: newstarget.com

Naujausi

Komentarai (50)

Rikiuoti
Rusija be GMO2016-10-19 19:53

Putinas-intelektualus Prezidentas,o grybauskaite ka pasakys ?

Jonis To 45. stasys2016-10-13 01:36

Pereito amžiaus 50-60 metais DDT irgi buvo "Progreso raida", visi savę ir aplinkui barstė tais baltais milteliais, kol po daugelio metų nepajuto šio pesticido poveikio kelioms gyventojų kartoms į priekį. Tai tik biznis...

-88-2016-10-11 02:25

micro ir macro pozicijas kontroliuoja ir reguliuoja Dievas. Kas tarp jų; palikta žmogaus dispozicijoje, pavesta jo valios sprendimams, proto tyrinėjimams

kas kontroliuoja, reguliuoja2016-10-11 00:36

Gyventojų skaičiaus nekontroliuojama didėjimą-pasiskirstymą. Maisto produktų paskirstymą, naikinimą, falsifikavimą. Oro-atmosferos apykaitos trikdymą-teršimą. Atomo, molekulės, lastelės, audinio funkcionavimą. Proto-iniciatyvos proporciją (atsakingumą-atskaitomumą).

trumpai2016-10-10 22:24

>45. stasys-norėjai pasakyti kad nuo jankio meilės nepavyks apsisaugoti,vanga apie gmo nekalbėjo.

stasys2016-10-10 21:58

88 .. žmogus su savo natūralia veikla yra anomalija gamtos atžvilgiu , todėl visos tos kalbos apie natūralios gamtos raidos procesus toks briedu briedas .. kad juo patikėjus tektų , neigti ir kitas tos žmonijos daromos blogos įtakos gamtai faktorius .. 88 .. nereikia visu laikyti kvailiais tik dėl to kad kokiam tai Lietuvos žemaičiui pavyko sustabdyti Ševron planus Lietuvoje.. Progreso raida neimanomą be pasekmių aplinkai kaip ir geros praktikos sugyventi su aplinka pav. gimsta per eilę abejotinu sprendimu.. sistemingai jas atrenkant . GMO priedu žmonijai nepavyks išvengti , taip kaip užduotys kurios jai kils artimiausiu metu bus daug svarbesnės nei koks karas Sirijoje ir Putino narcizo jame dalyvavimas .

-88-2016-10-10 21:30

Po Lenino revoliucijos Rusijos natūrali raida sutrikdyta amžiams. Tai valstybė, kuriai savi ir kaimynų lavonai tarsi kasdienis būtinumas. Arabų pasaulis toliau saviškių gerkles pjaustytų, jei ne Brežnevo sapnas; -Afganistaną paverst sąjungine respublika. Rusai sujaukia gyvenimus ir saviems ir svetimiems. Tai faktas istorinis. Karaliaučiaus-Kaliningrado sritis tiekdavo 50 procentų Vokietijai reikalingo maisto. Kas trukdo rusams, disponuojantiems šeštadaliu žemės paviršiaus, gaminti žemės ūkio produkciją. Žinoma rusai turi visas galimybes, ir visas sąlygas, atsinaujinančiam progresavimui; kaip ir kiekvienas, duobės dugne esantis, turi galimybes iš jos išlipti. Taip pat –rusai neturi ir neturės skrupulų panaudojant psichotroninį-magnetinį poveikį, kartu su kitais destrukciniais poveikiais.

as2016-10-10 21:02

stasiukasas apsiedes GMO padaras, kam kreipti i padara demesi :D

SSaulius2016-10-10 20:50

Stasiusiukas tiksliai apsivalgė savo augintų GMO(o gal tai ožio kakutis,tik jis nesuprato)

trumpai2016-10-10 20:24

Gali patikti gali nepatikti bet rusai maisto kokybei skiria didesni dėmesi,jiems patinka viskas kas naturalu tame tarpe ir merginos gyvos o ne guminės.

E to 392016-10-10 20:17

Tokios nesamonės jau seniai neskaičiau, tai įrodymas kad kisiliovka daug pavojingiau už GMO, ji paverčia visiškais dibilais, pasekmės negrįžtamos.

to 372016-10-10 20:01

Siaucia nesutramdomi nusikalteliai teroristai kurie siekia tureti kuo daugiau vergu isnaudojimui , kad patiems nereiktu dirbti .Pats Zmogus vergu buti nesutiks . Todel itin pavojingi nusikalteliai teroristai naudoja nuziuretiems jaunuoliams psichotronini - elektromagnetini ginkla itin pavojinga Zmogaus psichikai , kuriuo yra svitinami zmones daromi invalidais . Ir visa aritmetika .

Kj to E2016-10-10 19:59

Po nuli ar esate protiškai išsivystęs? Jaučiu is delfio uzklydote

Anfisa2016-10-10 19:41

Keleta kartu internete maciau info, skelbia patys pindosai, kad jau 2025 metais pas ju valstybeje gali buti iki 50% vaiku su autizmo sindromu. Kazin, nuo ko ?

Nu jo... stasiukasui2016-10-10 19:23

Tu geriau žmonių baltais chalatais paprašyk tramkdomų marškinių, kad eilinį kart priputęs GMO ,žmonių nepkandžiotum.. .:D

to33. E2016-10-10 19:03

lietuviai tai gelsbstisi nuo buvusio komiunistų sukelto bado bėgdami į kitas ES valstybes. Jei Putinas sienas atidarytų tai ir rusai dėtų fūgą į ES, viską suvalgytų ir tu pats nudvėstum iš bado - melskit Putinui kad Putinas laikytų sienas uždarytas.

E2016-10-10 19:03

ruSSų smegenis reikia modifikuoti, tada nustos gerti, nebegrąsins kaimynams ir nebepuldinės kitų šaliu, gal tada pagaliau apsišluos, išmes lenino mumiją ir pradės gyventi kaip žmonės.

E2016-10-10 18:56

ruSSai greit dvės iš bado, o tada pakars putlerį ir vėl bus taika.

Nu jo... stasiukasui2016-10-10 18:36

Persišviesk galvą demagoge.. :D:D:D Googlas: Naujas pagreitis: per ketvirtį amžiaus iš Lietuvos emigravo apie 840 tūkst. žmonių

Kj2016-10-10 18:28

Viena profesorė siule Lietuvai auginti tik ekologiska produkcija. Pelno butu daug daugiau nei dabar

-88-2016-10-10 18:06

Genetika –paveldimumas; tiek progresyvių, tiek destruktyvių savybių –tokių kaip alergija sąvokoms, ar atskiriems žodžiams.

m0nstraz2016-10-10 17:43

Čia dar kartą visoms davatkoms, kurios kalba apie tai, kad GMO kišasi į dievo kūrinius: gator995. com/have-you-ever-seen-a-belgian-blue-bull-video/ P.S. Baisoka, ar ne? Tik turėkit omeny, kad šis gražuoliukas išveistas 19 amžiuje...

stasys2016-10-10 17:41

tikrai taip ... siaubas . Reiks prašyti karbiauskio kad uždraustu interneto prieigas senjoru slaugos namuose , o ir periferijoje imtu stebėti kas kaimo bibliotekose prie jos PC sėdi .. Turėjome žemaitiškus šizikus Ševronininkus .. dabar tokius pat dnr specialistus ..!! nevalgykite U-dulišku dešreliu ..rusiškomis kotletkomis pavirsite .:)

>> 26 -88-2016-10-10 17:23

O čia epinis kreativisto nusividuriavimas :D :D :D

-88-2016-10-10 17:07

GMO –tai dirbtinai, mokslininkų dėka, sukurtas iškrypęs pažeistos struktūros (genetinės –DNR) organizmas; tiek gyvulinis, tiek augalinis. Tai reiškia, kad bus pamažu, palaipsniui, per kartų kartas vis labiau nukrypstama nuo Gamtos sukurto modelio, nuo Dievo suprojektuoto modelio. Daugės fizinio ir protinio neįgalumo apraiškos. Susirgs atskiri organai, ar jų grupės. Visų pirma tai bus vėžiniai susirgimai.

stasys2016-10-10 17:06

Nu jo ..jei kalba apie gimstamumą tai jo rodikliai Lietuvoje vieni geriausiu , jei kalbame apie emigracija , tai bent atsiverskite jos statistika ir pabandykite ta savo minti gristi jos skaičiais ..jei jau kitokiu būdų nežinote kaip ta daryti. Spekuliuoti batkos Machno stiliumi "anarchija mat pariadka" tinka tik geltono publikai ..bet ne man .:)

>> 92016-10-10 16:47

Jei turėčiau galimybę parduotuvėje rinktis su GMO ar be GMO, greičiausiai visada rinkčiausi su GMO. Dėl kaštų tu teisus - pigesni kaštai verslininkams, mažesnės kainos parduotuvėse, o tai yra gerai. O tai kai pažiūriu į taip vadinamą ekologiškų produktų skyrių parduotuvėje, tai man verkti norisi. Štai kur tikrasis lobizmas, štai ko siekia visi propagandistai prieš GMO.

Nu jo... stasiukasui2016-10-10 16:30

Taip jūs nekliedite išvirkščiomis koijnėmis. jūs elgiatėws žymiai amoraliau: žavitės žmonių skaičiaus reguliavimo technologijomis... Klausiate kokios liberastnios moralinės normos? Jau paminėjau: vardan pelno galima absoliučiai viskas. Galima net glisofatu nuodyti vartotojus. O gal teigiate, jog ūkininkai pila jankiškus glisofatinius produktus dėl altruizmo? Tas pats liečia ir GMO. Teigiate, jog šitas nuodyjimas vyksta dėl didėjančio gyventojų skaičiaus, o ne dėl didesnio pelno. Tai ir noriu paklausti,kurią vietą tas skaičius Lietuvoje didėja? :D:D:D

stasys2016-10-10 16:19

Nu jo .. Gal todėl kad savo minti pradėjote ne ta koja.. cit. „Tau nepatinka liberali ideologija, kuri vardan pelno, atmeta bet kokias moralines normas?“ jei nors viena iš tokiu pamintu normų pavardintumėte gal verta butu ir tęsti ta pokalbi .. nekreipiant dėmesį i tai kad painiojatės netgi liberalizmo sąvokose .. Nespėliosiu kas sukelia tokius keistus vaizdus tamstos galvoje . :) kad ne rundamas tai tikrai .. aš juk ne kliedžiu išvirkščiomis kojinėmis . :)

Nu jo... stasiukasui2016-10-10 16:13

20 komas tau skirtas jeigu ką.. :D

Nu jo...2016-10-10 16:12

"...pamirštate esminius tikslus statomus žmonijai , ne visi tokie sotus ir išrankus kaip tamsta...o populiacija žmoniu tik didėja..."_____________ tai taip ir saskykite, jog manote, kad GMO yra tobulas būdas žmonių skaičiui reguliuoti. Mes suprasime, nes libersastnios darbus puikiai jaučiam ir ant Marijos žemės...

Nu jo... stasiukasui2016-10-10 16:09

"...jei tu Tamsta ka nors išmanytum apie ta verslą tai gal dar verta butu ir padiskutuoti ..." ---------- Kodėl visi apsiėdę GMO pasijaučia nepakeičiamais žemės ūkio specais ir seilėjasi apie tai, kad aplinkiniai nėra verti išklausyti jūjų kliedesių? :D Čia GMO ir rundapiniais produktai sukelia tokį silpnaprotystės protrūkį, ar traumuotos vaikystės pasekmė?

stasys2016-10-10 16:05

šiaip ..progresui reikia tokiu kaip JUS ,..jei yra kam traukti ta vežimą ..keista butu jei neatsirastu tokiu kurie į ratus kaišiotu pagalius . Kaip ne kaip lengvu sprendimu čia negali būti , labai jau didelė svarba ir kaina viso to.:).

stasys2016-10-10 15:57

Nu jo ..jei tu Tamsta ka nors išmanytum apie ta verslą tai gal dar verta butu ir padiskutuoti ..o GMO tai kaip u-duliškos dešrelės pavadinimu 'liberalizuotos' ..pigios, skanios, kišenės nespaudžia tik kvapu nekokios. Jus mielasis pamirštate esminius tikslus statomus žmonijai , ne visi tokie sotus ir išrankus kaip tamsta...o populiacija žmoniu tik didėja .:)

šiaip > 112016-10-10 15:49

"...Kas link to GMO dar kažin kas čia nesveikiau ..ar tas GMO ar tai kas pilama į dirva derliui nokinti…" Klausimas - Stasiuk, ar esi toks analfabetas ar tik demagogijos vardan rašinėji? GMO tręšiami ir purškiami lygiai taip pat kaip ir paprastame chemizuotame ūkyje. Tik GMO technologijos užtikrina didesnį derlių. "Monsanto" tik tobūlai įkūnijo sovietinės valdžios svajones - pamaitinti darbo liaudį surogatinių "maistu".

apie gumbus2016-10-10 15:26

Rusija su protu, kas su GMO - tas be proto,kas valgys GMO ir bus kaip žiurkėms valgiusiosm GMO, kas valgys GMO tas galės žiūrėti į savo vaikus ir anukus nuėjusius gumbais tokiais kaip pas žiurkes.

U-2 to 11. Stasiukasui2016-10-10 15:16

"na kuo aš galiu čia tau padėti" Ne man, Stasiukasai, ne man tos pagalbos reikia. Tu turi rupintris savimi, kol galutinai apspanges nuo jankiskos GMO, neapkandziojai maitinancios skeltanagio Ozio Vytauto kanopeles.

Nu jo... Stasiukasui2016-10-10 15:08

"....Kas link to GMO dar kažin kas čia nesveikiau ..ar tas GMO ar tai kas pilama į dirva derliui nokinti .:) ..." _______________Tau nepatinka liberali ideologija, kuri vardan pelno, atmeta bet kokias moralines normas? Juk GMO, tai tos pačios ideologijos produktas, su konkrečia tiksline paskirtimi, kaip ir glisofatiniai produktai kurių pagalba "nokinamos" grūdinės. :D:D:D

Putinas2016-10-10 14:46

Putinas: Valgykit GMO ir nykit nykit ir išntkit ir nebus daugiau napaleonų, hitlerių

stasys to U-22016-10-10 14:30

na kuo aš galiu čia tau padėti .. uždėsiu draugiškai ranka ant peties . - mes prie sovietu toletinį popieriu dešroje kaip delikatesą valgėme, o čia GMO .. sakičiau išpaikote mažumėle .. bet taip būna ... kuo daugiau turi tuo labiau jaudiniesi dėl visokiu nieku . Kas link to GMO dar kažin kas čia nesveikiau .. ar tas GMO ar tai kas pilama į dirva derliui nokinti . :) Pagal mane tai pakaktu tik pažymėti jog jis kaip toks yra, prieš perkant . :) taip taip senamadiška .. sutinku ir nesiginčiju . :)

U-22016-10-10 14:14

Pritariu Stasiukasui. Antras pasiruosimo branduoliniam karui zingsnis (po auksiniu saukstu ir auksiniu bokseriu) pirkimo yra ypratinti pariotiskai nusiteikusias ziurkes t.y. konservatnykus esti GMO. GMO paveiktas konservatnykas, tampa vejo neperpuciamu, nelaidziu lietui ir radiacijai.

tiems2016-10-10 14:04

kuriems patinka GMO. Kam patinka GMO ir kas piktinasi? Be abejo piktinasi tik vartotojai. Koks verslas piktinsis gaudamas dėl to daugiau pinigų, kur jis bebūtų - Rusijoje, ES ar dar kur nors. Čia ir taip aišku. Gi ir ten ir ten yra verslo struktūrų, kurioms nepatinka, kad kažkas valstybėje reguliuoja kokia turi būti produkto sudėtis - su GMO ar be jo. Jei be GMO, mažesnis pelnas, jei su GMO - didesnis pelnas. Bet kalba ne apie tai. Kam reikia to GMO. Nemanau, kad vartotojui. Negi negalime užauginti ir pasigaminti maisto be GMO - galime, bet GMO reikalingas dėl kaštų atpiginimo verslui, o į tai viskas ir susiveda.

m0nstraz2016-10-10 12:24

Kai rusiškuose internetuose paskaitai šiek tiek nusimanančių žmogelių komentarus, tai jie patys tą GMO uždraudimą vadina idiotišku. Dabar neaiškinsiu, dėl ko, nes mūsų "visažiniams" geriau matyti...

trumpai2016-10-10 12:12

O aš dažnai pasimėgauju rusiškais produktais be gmo ir kitu nereikalingu priedu.

Staska!2016-10-10 05:39

gera prota turi.Girdejau staska GMO rinkai iskilus pavojui is pykcio bus ideta priedas,kad nepr-siktum ir nieks nepades!Perspeju staska kure kepure kramtyti,kad piktesnis butum!Kramtyk dedules kepure vardu papacha gauruota panasi I pilote,jis ja pirko maskvoje patcs sake,tik didele ir smirda! Nekramtyk beretes,tai nebus efekto ir paliksi psichu!

Darijus2016-10-10 03:43

Prieštaraukime savo ateičiai.

stasys2016-10-10 03:00

Putinas kvailys gali savo karalijoje kad ir ekologiškomis žiurkėmis maitintis..Viena yra uždrausti GMO kita šalį aprūpinti maisto produktais , jei ten pas juos ims bananai augti 2020 suvalgysiu lanzbergio kepure ..jei bogu ..vot tibie krest U-duly,.. taip ir perduok Ivanuškai ..:)

Nu jo... krendeliui2016-10-10 02:35

Aha, taip taip... Tik kodėl EU žvygauja dėl rusiško embargo.. ? :d

krendelis2016-10-10 02:31

«Строгость российских законов смягчается необязательностью их исполнения» (М. Е. Салтыкова-Щедрин

Nu jo...2016-10-10 02:21

Vienintelė šalis pilnai uždraudusi savo teritorijoje GMO produktų auginimą ir realizavimą...

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi