2018 m. balandžio 27 d.


„Ekspertai.eu“ išpildo dar vieną „delfi.lt“ reikalavimą – įrodo, kad „delfi.lt“ meluoja, dezinformuoja ir manipuliuoja

98
Paskelbta: 2016-08-29 08:30 Autorius: ekspertai.eu
Žmones pagal fizines jų savybes skirstanti nepriklausomo portalo „delfi.lt“ redaktorė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė valstybinio transliuotojo LRT studijoje.
Žmones pagal fizines jų savybes skirstanti nepriklausomo portalo „delfi.lt“ redaktorė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė valstybinio transliuotojo LRT studijoje.

Rugpjūčio 26 d. nepriklausomas portalas delfi.lt kreipėsi į ekspertai.eu su dviem prašymais: pareikalavo paskelbti paneigimą ir pareikalavo įrodyti, kad delfi.lt dezinformuoja. Jei reikalavimai nebūtų įvykdyti, delfi.lt pagrasino kreiptis į atitinkamas institucijas.

Ekspertai.eu nedelsdami, dar tos pačios dienos vakare, išpildė pirmąjį delfi.lt prašymą. Apie tai skelbėme publikacijoje Ekspertai.eu išpildo delfi.lt reikalavimą paneigti informaciją dėl galimos dezinformacijos ir melo“.

Delfi.lt, atsiuntęs reikalavimą paneigti ekspertai.eu publikacijose „Dėl eilinės „delfi.lt“ dezinformacijos kreipkitės į redaktorę, kuri žmones skirsto pagal krūtų dydį ir kitas fizines savybes“ ir „Delfi.lt“ meluoja 1 milijonui 250 tūkstančių Lietuvos gyventojų“ paskelbtus teiginius, kad delfi.lt meluoja ir dezinformuoja, to paneigimo prašė dėl to, kad siekė savo skaitytojus įtikinti, jog straipsnyje „Bauginanti tendencija: Th. May nuolaidžiauja V. Putinui“ delfi.lt nedezinformuoja.



Kaip matote, šis straipsnis publikuotas be autoriaus pavardės, tik straipsnio pradžioje užsimenama, kad cituojamas „The Guardian“. Tačiau dėl nežinomų priežasčių delfi.lt Lietuvos skaitytojams nenurodė, kad straipsnis skelbiamas „The Guardian“ nuomonių skiltyje ir turi konkretų autorių – Luką Hardingą (Luke Harding).

Tai yra, šis straispnis – ne „The Guardian“ redakcijos nuomonė, o tik šio leidinio įvairiausių nuomonių skiltyje publikuota viena iš daugelio nuomonių.

Delfi.lt gerai žinodami pirminius šaltinius (savo žinojimo įrodymus patys atsiuntė ekspertai.eu redakcijai), Lietuvos skaitytojams nenurodo, kad tos vienos iš daugelio nuomonės autorius remiasi jau publikuotomis mintimis Didžiosios Britanijos geltonosios spaudos tinklalapyje „Mirror“ (Russian missile downed MH17 Malaysian Airlines jet' in tragedy that killed all 298 people on board), kuris paskelbė vieno blogerio asmeninę nuomonę.

Delfi.lt gerai žino, kad to blogerio vardas – tūlas Eliotas Higinsas (Eliot Higgins). Ir blogerio nuomonę apie numuštą Malaizijos lėktuvą manipuliuojantis delfi.lt pateikia kaip Nyderlanų tyrėjų nustatytą faktą.

Reikalavime paneigti, kad delfi.lt meluoja ir dezinformuoja, sakoma: „Ginčo publikacijoje akcentuojate, kad Nyderlandų tyrėjų ataskaitoje nėra kažkokių konkrečių žodžių, sakinių, kurie yra 2016 m. rugpjūčio 18 d. DELFI publikacijoje „Bauginanti tendencija: Th. May nuolaidžiauja V. Putinui“. Tačiau tiek žiniasklaidos straipsnis, tiek tyrėjų ataskaita turi būti vertinami kaip visuma, o visuomenės informavimo priemonė neprivalo informaciją pateikti mechaniškai, pažodžiui.“

Ekspertai.eu pritaria, kad mechaniškai nereikia atkartoti, bet informavimo priemonė negali interpretuoti faktų, jei nurodo tyrimo šaltinį. Jei delfi.lt sako, kad kažką išsiaiškino Nyderlandų tyrėjai, tai ar gali jų tyrimo faktus interpretuoti delfi.lt, kaip jam šauna į galvą? Juk straipsnyje aiškiai pasakyta: „Kaip išsiaiškino Nyderlandų tyrėjai, prorusiškai nusiteikę separatistai (ar Rusijos kariai) keleivinį lėktuvą numušė per klaidą. Tam buvo panaudota į Ukrainą iš Rusijos slapta atgabenta „Buk“ raketinė sistema“.

O būtent Nyderalndų tyrėjų išvadose jokio panašaus teksto nėra – atsivertę 2015 m. spalį Nyderlandų paskelbtą 279 puslapių tyrimą galime įsitikinti, kad Nyderlandų tyrėjų atliktame tyrime tokių žodžių NĖRA.

Visa tai labai gerai žino leidinio delfi.lt redaktorė M. Garbačiauskaitė-Budrienė (ta pati, kuri žmones skirsto pagal išvaizdą), tačiau Lietuvos skaitytojus sąmoningai klaidina.

Kaip pavadinti tokius daugiau kaip milijoną skaitytojų kvailinančio dienraščio perlus? Sąmoningu klaidinimu, propaganda, mušimu į vienus vartus?

Kitaip tariant, tai yra klasikinis manipuliacijos, melavimo ir dezinformavimo pavyzdys, kuriuo galima lavinti studentų budrumą universitetuose ir politologijos institutuose bei patriotinėse mokyklose.
    
Taigi ekspertai.eu, išpildę delfi.lt pretenzijos prašymą ir paskelbę paneigimą apie delfi.lt paskleistus duomenis bei pažeistą dalykinę reputaciją, šiuo straipsniu išpildo ir kitą delfi.lt prašymą – įrodymą, kad delfi.lt meluoja, dezinformuoja ir manipuliuoja informacija, sąmoningai nenurodydami nei tekstų autorių nei pirminių šaltinių.
    
O visą informaciją apie delfi.lt melą, dezinformaciją ir manipuliacijas ekspertai.eu perduoda atitinkamoms institucijoms.



Ir pabaigai dar šiek tiek informacijos apie privačią kompanija „Bellingcat“, kurios informacija remiasi delfi.lt, tačiau to nenurodo Lietuvos skaitytojams.

Taigi, privati kompanija „Bellingcat“, kurią žurnalistas Anatolijus Šary vadina melagiais, yra šaltinis, kuriuo remdamasis portalas delfi.lt paskelbė, neva būtent Rusija numušė Malaizijos lėktuvą. Žinia, savo straipsnyje delfi.lt nenurodė, kad remiasi „Bellingcat“ tyrimu, kurį paviešino geltonoji britų spauda, tiksliau – dienraštis Mirror.

Tačiau publikacijoje ir apie jį nėra nė žodžio. Paminėti tik Nyderlandų tyrėjai, kurių tyrimas nepadarė išvadų, KAS numušė lėktuvą, tačiau konstatavo, kuo jis buvo numuštas.

„Bellingcat“, kurio išvadomis remiasi delfi.lt, yra britų tinklaraštininko Brown Moses (tikr. Eliot Higgins, gim. 1979 m.) sukurtas projektas, kurio nariai save laiko nepriklausomais tyrėjais. Tiriamas karas Sirijoje, Ukrainos įvykiai, o 2016 m. liepos 15 d. paskelbta ataskaita, kuri neturi nieko bendra su Nyderlandų vyriausybiniais tyrėjais, kurių išvados nebuvo politizuotos.

Būtent šiuo tyrimu, nenurodant, kas jį atliko, delfi.lt paskleidė dezinformaciją ir net pridėjo, kad tyrimas atliktas Nyderlandų tyrėjų.

Brown Moses niekada nebuvo Nyderlandų tyrėjas.

Visas Brown Moses tyrimas anglų kalba yra čia, rusų kalba čia.

Projektas „Bellingcat“ sukurtas 2014 m. liepos 15 d., likus dviem dienoms iki Malaizijos boingo numušimo 2014 m. liepos 17 d. (įdomus sutapimas).

Šis projektas ir yra delfi.lt nenorėtas atskleisti šaltinis. Kaip „Bellingcat“ pavyko sužinoti, kad po dviejų dienų bus numuštas lėktuvas, nėra žinoma.

Žurnalistui Anatolijui Šary „Bellingcat“ gerai žinoma, nes melagystėmis užsiima ne pirmą kartą. Ji ten, kur Sirija, Ukraina, tiksliau, kur reikia visa jėga kritikuoti Rusiją, net jei ir primityviomis, absurdiškomis priemonėmis.


Keli susiję:

„Ekspertai.eu“ išpildo „delfi.lt“ reikalavimą paneigti informaciją dėl galimos dezinformacijos ir melo

Dėl eilinės „delfi.lt“ dezinformacijos kreipkitės į redaktorę, kuri žmones skirsto pagal krūtų dydį ir kitas fizines savybes

„Delfi.lt“ meluoja 1 milijonui 250 tūkstančių Lietuvos gyventojų

M. Garbačiauskaitė-Budrienė: na ir pati dama, neslėpkim, baisoka

Nepriklausomas portalas pranešė apie užfiksuotą šmėklą

Apie „delfi.lt“ informaciją, kaip į „į Lietuvą iš Kaliningrado įriedėjo NATO priešininkų kolona“

Skaitykite „delfi.lt“, ir jūs visada būsite svarbiausių Rusijos bei porno naujienų priešakyje

Konservatoriai ir jų žiniasklaida toliau skelbia politinę reklamą pažeisdami įstatymus

VSD ataskaita vertinga kaip enciklopedija

Nepriklausomas tinklalapis „delfi.lt“ kai kurių politikų nuomonės neskelbia ir neskelbs net ir už pinigus

Anatolijus Šary: „Профессионалке Monikе Garbačiauskaitė“

Las Vegaso sandėriai – TPG ir N. Cooperis iš Lietuvos

Ne pabaiga - TPG su „Delfi“, „Ryanair“ ir Putinu

TPG su „Delfi“, „Ryanair“ ir Putinu. Pradžia

„Ekspertai.eu“ skelbiamą informaciją draudžiama visuomenės informavimo priemonėse atgaminti be raštiško VšĮ „Ekspertai.eu“ sutikimo, kurį galima gauti adresu info@ekspertai.eu
 
Komentarai

 
98. vladas lukosevicius
(2016-09-30 23:47:59)
(90.140.184.242) Parašė:

Portalo „delfi.lt“ redaktorė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė moteris skirsto pagal papų dydį ,,, o vyrus pagal kokį dydį skirsto ? SUNKU JAI ,,, TENKA PASTOVIAI NEŠIOTIS RULETĘ .... ir prašyti , kad sutikti vyrai klynus prasisegtų .



97. Anfisa
(2016-09-30 18:37:34)
(78.61.49.251) Parašė:

96-m. Taip taip, tamsta pasiklydai. Oziu gardas - visai kitoi planetoi - menulio kitoi pusei



96. poligraf poligrafisch
(2016-09-30 18:33:43)
(193.219.160.253) Parašė:

panašu, kad užklydau į vatnikų gardą :-)



95. Masiulis
(2016-09-30 17:15:59)
(185.100.85.190) Parašė:

Žydas Romas Ką'ūlinis jau renka į savo žydišką komandą (jie nieko bendra neturi su drąsos keliu, kaip sakė besigirdamas) Lietuvoje gimusius žydukus: youtu.be/dm2MgxI6StQ Oooo, Naujai Pasaulio Tvarkai įvesti Lietuvai - jau Tiks. Baigęs globalistų - masonų įkurtos Liberalų partijos Lietuvoje pagrindu labiausiai besireiškiančią ir šaukiančią VDU! Okei/ Ir dar tenai "surijo" POLITIKOS mokslus (žmonių skaldymo). Tikrai tinkamas, tu2 tuojau skambinu Masiuliui kad suagituotų visus bendražygius. Šitokio kandida' -to praleisti NE-GĄ-LI-MĄ



94. Antanas
(2016-09-14 23:57:44)
(90.199.87.92) Parašė:

Beje, kas sake kad Britanijos spauda skelbia tiesa? Galeciau isvardinti keliata pavyzdziu (gyvenu Britanijoje) kur skelbiamas melas. Pasakysiu dar daugiau - yra nepriklausomi Britu kanalai, kurie atvirai kalba apie ziniasklaidos zmoniu kvailinima paneigdami ko ne kiekviena teigini, vadindami zurnalistus - skaitytojais - nes jie patys nezinodami skaito is lapuko uz kurio perkatyma sumoketa. Taip kad siuo laiku labai svarbu tureti atvira samone ir deja ieskoti patvirtiniumu domima tema kitur nei "oficiali zinaisklaida".



93. viltė
(2016-09-11 20:56:58)
(85.255.48.4) Parašė:

Tvartelio balsas :)))))))))), geras !



92. U-2
(2016-09-11 20:48:13)
(89.116.124.39) Parašė:

Viska apibendrinus, nauju dugno aukstumu siekimas delfio filadelfijams yra ymanomas tik pakeitus pavadinima y "Tvartelio Balsas".



91. delfio portalas blogiau uz mela ir dezinformacija
(2016-09-10 21:10:45)
(46.249.162.171) Parašė:

gebelsas ir stalinas rukytu.BEZIUREDAMI I JU PROPAGANDA



Parašykite komentarą
Ekspertai.eu įspėja, kad komentaras – tai viešas informacijos paskelbimas.
Komentatorius atsako už savo viešai paskelbtą žinomai neteisingą, įžeidžiančią, šmeižikiško ar nusikalstamo turinio informaciją (tai yra komentarai, kuriuose skatinama tautinė, rasinė, religinė ar kitokia neapykanta, raginimai nuversti teisėtą Lietuvos valdžią, organizuoti sąmokslą prieš valstybę, pakeisti jos konstitucinę santvarką, kėsintis į nepriklausomybę arba pažeisti teritorijos vientisumą, šiais tikslais kurti ginkluotas grupes arba daryti kitus nusikaltimus, kuriais kėsinamasi į Lietuvos valstybę) LR teisės aktų nustatyta tvarka.
Ekspertai.eu komentarų neredaguoja.
Komentarai su keiksmažodžiais ar vulgarybėmis bei piktybiškai kartojami tekstai yra šalinami.
Vardas
Komentaras
 



Naujausi
Lietuva savo spaudos laisve aplenkė Jungtinę Karalystę, JAV ir Lenkiją
9 Britų spaudos laisvė, teigiama, sumažėjo dėl konservatorių (šis žodis kilęs iš airių kalbos ir reiškia nusikaltėlį) veiklos
Konservatorius stebisi Vyriausybės nenoru pritarti Grįžimo įstatymui
16 Grįžimo įstatymas būtų ženklas, kad Tėvynė lauks visada
Lietuva įsitraukia į didžiausias pasaulyje kibernetinės gynybos pratybas „Locked Shields“
4 Pagal pratybų scenarijų, išgalvotoje šalyje Berilijoje blogėja saugumo situacija

Naujausi komentarai
Gintautas
IP 78.58.116.29 | 10:45:50 Sulinde stribu palikuonys mesla minko....