Kai kovo 8 d. kandidatas į EP Stanislovas Tomas kūju sudaužėpasak delfi.lt „prieštaringai vertinamo“ Jono Noreikos, žinomo kaip Generolas Vėtra, atminimo lentą, kurios savininkas iki šiol dar nėra žinomas, išsiskyrė valdžios atstovų nuomonės.

Vilniaus meras Remigijus Šimašius iš pradžių teigęs, kad net nesvarstys lentos atkūrimo, po dienos jau aiškino, kad „net jeigu nebūtų buvę rasti dokumentai, patvirtinantys, kad tą projektą vykdė savivaldybė, yra garbės reikalas tą lentą atstatyti“.

„Iki dabar nebuvo pavykę rasti kažkokių dokumentų, kad savivaldybė būtų finansavusi, nes elektroninių dokumentų tada dar nebuvo. Su visuomenės pagalba pavyko pirmadienį vakare rasti tokius dokumentus, pasitikrinome ir aišku, kad tai tikrai nebuvo klastotė, toks dokumentas tikrai buvo.

Natūralu, kad jeigu savivaldybė skyrė pinigų, tai galima pavadinti prisidėjimu. Akivaizdu, kad reikia atkurti padėtį iki vakar dienos, visai nesvarstant, ar gerai, kad ta lenta kabo, ar blogai“, – balandžio 9 d. „DELFI diena“ laidoje pasakė R. Šimašius.

Ar bus gaminama nauja lenta, ar bus klijuojami sudaužyti lentos šipuliai, meras dar neapsisprendė.

„Ką tiksliai darysime su lenta – dar sunku pasakyti. Gali būti, kad ją tiesiog reikėtų sulipinti ir tą pačią iš karto pakabinti“, – svarsto R. Šimašius.

Visuomeniniuose tinkluose žmonės išsako savo nuomones tokios lentos atstaymui ir mero klausia, ar ta lenta būtų atkurta paminint Jono Noreikos veiklą nacių okupacijos metais.

„Galbūt teisingiausia būtų sugrąžinti senąją lentelę apie Noreiką ir šalia uždėti naują lentelę apie Noreikos veiklą prieš Lietuvos žydus“, – siūlo žmonės R. Šimašiui jo asmeninėje facebook paskyroje.

Meras apie šį siūlymą savo nuomonės kol kas neišsakė.

Savivaldybėje iš tiesų tokia netvarka, kad kai reikia kokio nors dokumento, jis ieškomas su visuomenės pagalba? O jei ta minėta visuomenė neatsilieptų, nerastumėte savo valdomoje įstaigoje dokumentų, mere?

Juk jei, kaip pats teigėte, buvo net konkreti piniginė suma už tą lentą mokėta, tokie dokumentai ypač kruopščiai ir tvarkingai saugomi, ar ne taip, mere?

Ar pas jus ten savivaldybėj su dokumentais ir turtu tokia pati tvarka kaip ir su garsiuoju VEKS projektu lietuva.gyvai.eu, kuris susidevėjo nuo šimtų tūkstančių iki nulio vertės, kol buvo savivaldybės dispozicijoje, ką, mere?

Kad jūs esate labai linksmų plaučių žmogus, visi žinome po jūsų nuotykių su amžinatilsį Andriumi Ūsu, kurį jums teko garbė prieš mirtį matyti paskutiniam ir apie tai iš karto parašėte savo tinklalapyje, kai buvote Teisingumo ministras.

Bet kad tokia betvarkė jūsų valdomoje įstaigoje, kai savivaldybės dokumentai yra ieškomi su visuomenės pagala, tai čia jau kažkas naujo...

ekspertai.eu primena, kad iš karto po įvykio kriepėsi į Vrublevskių biblioteką, norėdami sužinoti kieno nuosavybė yra sudaužyta lenta.

Apie tai buvo skelbta publikacijoje „Atsiribojimas nuo vandalizmo ir klausimas patriotams“.

Paaiškėjo, kad savininkas kažkokia patriotinė organizacija, kurios pavadinimo niekas neprisiminė.

Tuomet teko kreiptis į savivaldybę. Savivaldybėje buvo paaiškinta, kad lentos atsiradimas mistiškas.

Todėl ekspertai.eu paprašė, surinkti ir pateikti visą šios lentos atsiradimo ir gyvenimo istoriją – tam reikia pamatyti visus dokumentus ir piniginius mokėjimus, jei tokie buvo.

Vakar po pietų savivaldybės darbuotojos informavo, kad dar nepavyko visos reikalingos informacijos surinkti, ji renkama ir toliau.

Naujausi

Komentarai (129)

Rikiuoti
V. Ladass2019-07-16 23:41

Jau man kyla įtarimas, kad Lietuvoje nėra buvus nė vieno partizanu vadinamo miškuose besislapsčiusio asmens, kuris nebūtų susijęs su holokaustu. Reikia didvyrių, jie surandami, o pasirodo, kad jie Lietuvą nuo žydų "vadavo". Tai geriau tokie, nei jokių...

Šimašius - bukagalvis asilas2019-04-14 02:42

youtube.com/watch?v=2_fMl08U4Sg

Smectagaz2019-04-12 02:26

Savivaldybė prisiimė sau tos lentos pastatymą nes nežinant savininko ir išlaidų, niekas negalės reikšt pretenzijų teisme. Bylai prieš S. Toma tai reikštų šnipštą. Bet jei savivaldybė fabrikuoja popierius....

melas antrasteje2019-04-12 00:44

generolas Vetra ne vieno zydo nenusiunte myriop...uz smeizta beje akivaizdu kas nors gali tave Juraiti-Jurij paduoti i teisma

>116. Nu jo... Šerniui2019-04-11 15:03

durniau del to ir dauze kad nebutu simboliu tik Tomui tai simbolis 14000 zydu nuzudymo, bet jis cia klysta ir tegu viska isaiskina tarptautiniu lygmeniu...tikrai nesmerkiu Tomo, smerkiu jam melavusius ir lenta pakabinusius be issiaiskinimo kas ir kaip bei patvirtinimo auksciausiu lygiu tautu bendrijoje

generolas nei kviete ka zudyti nei zude. neskleiskit melo2019-04-11 14:57

taciau uz zydu ir rusofasistu veiksmus pries lietuvius 1940-1941 metais turejo tam visiska teise...zydai nusipelne to ko patys prisiprase gaila kad vatnykus paliko gyvus

Senis Šaltis2019-04-11 01:56

122. Valdas. Aš apie tą ir kalbu.

Valdas2019-04-11 01:56

P. Seni Šalti, aš kol kas išbandau savo drąsą teisinėmis priemonėmis teismuose. Patirties nedaug, bet jau pakanka, kad susilaikyčiau nuo rekomendacijų sekti mano pėdomis :)

Panieka putkino pi, dorosijanam2019-04-11 01:55

Nakas išsigimes narkomanas teistas už koksa

Panieka rusofašistui Nakui2019-04-11 01:54

Nakas tratino mergaite apsiputojes išsigimėlis..

-113. šernius2019-04-11 01:51

Na, kad jau seniai neturėjo būti Jūsų laiku mokyklose minimo paveikslo :))

lr2019-04-11 01:47

Normalioj,save gerbiancioj valstybej ,tokios atminimo lentos negaletu buti,bet kadangi LT uzvaldyta,kai kieno UAB-as viskas galima.Kazkur sirdies gylumoj tikiu,kad S.Tomas iskels tarptautiniu mastu,nes kiek galima tyciotis is tautos tai CZV kaleimai,tai lentos naciam,tai JTK nepaisymas...ka noriu ta darau,o jus tylekit arba uzdarysim...

>paiderūzas.com milicijos informatorius Meningitas2019-04-11 01:47

Sakai, nereaguosi?? Reaguosi... reaguosi kaip didelis :D))) Per durnas, kad"nereaguoti"

Nu jo... Šerniui2019-04-11 01:42

Dėl to ir kilo šaršalas, kad "pasikėsinta" į Simbolį... Prokurorų siūlomi 43000-iai, yra ta suma, kuri ir nusako ką palietė Tomas. Šioje vietoje šišsiplėsiu šiek tiek apie simboliką. Tos Jūsų minimos trys galvs, neturėjo tiek tikinčių jomis. Jos buvo tapusios sistemos butaforijos dalimi. Bet kokie simboliai yra lygiai tiek pat stiprūs, kiek ir beverčiai. Simbolis įgauna jėgą tik tuomet, kai yra tikinčių ja. Šitie kūjo smūgiai išjudino tylų mentalinį pelkėjimą. Į pelkės viršų prasimušė šviežias vanduo. Kai kurie mąstymo šablone patyrė nemenką šoką. Įdomu stebėti pirminę visuotiną reakciją: bus siekiama lentą atstatyti. Lentą atstatyti galima. Bet tai jau nebus tas pats Simbolis, kuris buvo. Tai tas pats, kaip suklijuoti vazą iš šukių (ką ir siūlė padaryti anušauskas :D): vaizdas bus, bet naudojantis, galima ir rimtai susižaloti. Spaudas nuo TABU nuimtas ir tolimesnis veiksmas keliasi į globaliąją ezoteriką. Žemė dabar jau mažai ką gali pakeisti. Tik dėl Tomo nelabai ramu, nes reikės skūros storos. Kita vertus, kai viskas pasibaigs, Tomas automatiškai pasiims sudaužyto Simbolio jėgą.

>paiderūzas.com milicijos informatorius Meningitas2019-04-11 01:41

Tai jau taip. Geriau būtų nuvesti "temą" į kokius Žiegždrius :D)))

Senis Šaltis2019-04-11 01:25

Man panašu, kad tamstelė persistengi pats su savimi susirašinėdamas velesai/dzūkai/šerniau. Ir, kaip visada stilius tas pats dabar jau tema nuvedama ant paveikslų mokykloje. Su kuo ir sveikinu. Į tavo debiliškas provokacijas nebereaguosiu. Nes matau, kad tu ir esi tas "žydamasonas satana". Pasiskaitykite po Kazimiero Juraičio jutūbe šito veikėjo tą patį stilių komentaruose. Jis ten daugiau žmonių persekioja. Su kuo ir sveikinu nesveikas žmogaus. O dabar geriausi palinkėjimai ir toliau su savimi apie lenino paveikslus pasikalbėti. (o dzūką petrogrado VPN jau visam užblokavo, kad jau tik per proksius ir per dinaminį mezono ip rašinėji? )

šernius >> 111.2019-04-11 01:24

Ir kokio žalumo lygio atrodžiau :)?

>paiderūzas.com milicijos informatorius Meningitas2019-04-11 01:20

Murziau, tai "nieko nesupranti"? Nei pro kur ?? :D)))))) Nesugebi net dauno suvaidinti, iki tiek avigalvis...

-109. šernius2019-04-11 01:18

Ir man taip pat "šviečiasi" :D))) Bet, rimtai, atrodėt smarkiai žalesnis. :D))))

Senis Šaltis2019-04-11 01:15

103. Valdas. Jei tamsta toks drąsus, tai imat savo kūjį ir pirmyn prie pilsudzkio paminklo. Po to prie napaleono ir tt.

šernius >> 107.2019-04-11 01:14

Berods - Leninas, Marksas ir Engelsas :).

Senis Šaltis2019-04-11 01:12

105. velesai, ką tu čia bandai pasiekti? Aš beveik tą patį surašiau po šia tema kitais žodžiais. visiškai nesuprantu tu bandai kitus savo komentarais priešinti prieš mane? Komentarais, kurie yra mano citatos (net netikrinsiu, nors manau esi ant tiek falšyvas, kad net jos yra ne visos mano). Tu formuluok klausimą, nes dabar panašu, kad tu savo komentarais, ale kopijuodamas mano frazes, skatini neapykantą. Tu skatini neapykantą velesai? nes tikrai jau pradeda atsibosti tavo akivaizdus šmeižtas ir tas ligotas nusišnekėjimas.

- 104. šernius2019-04-11 01:09

Prisimenat nuotrauką mokykloje ??? Nustebinot tikrai... O gal prisimenate, kokia tvarka buvo atvaizduoti tos istorinės asmenybės 1-2-3, skaitant nuo žiūrovo pusės?

U-2>98. šernius2019-04-11 01:00

Sakysime, kad tai tik sprendimo pradzia o problemoms mes pasmerkti nuo gimimo.

>paiderūzas.com milicijos informatorius Meningitas2019-04-11 01:00

Tai jau "supratai", prie kokios tautos kabiniesi? " Ir stebiuosi, kad Lietuvos žydų bendruomenės puslapyje visas titulinis lapas pripiltas tema apie holokaustą su nuotraukomis, lyg jie gyventų ne XXI amžiuje ir neturėtų daugiau apie ką rašyti." Tai kaip, jau "supranti" ? :D)))

šernius >> 85. Nu jo...2019-04-11 00:58

Taip, skaldo bus pastoviai. O dėl viešo pagerbimo, tai kad kažkas kabo - tai dar nereiškia žmonių pagarbos. Atsimenu, mokykloje kabojo trys barzdotos galvos, kažkaip joms nelabai pagarba buvo jaučiama. Bet jeigu jau ezoterinėje erdvėje degradacija pristabdyta, tai vis šioks toks pliusas :). Tikiuosi, mes pajusime :).

Valdas2019-04-11 00:55

Jie gal ir nežinojo, bet mes žinome ir vertiname žinodami. Ir kalbame apie mūsų vertinimus. Mirusiems jokios lentos nereikalingos. Jos reikalingos gyviems, kad žinotų, kaip gyventi. Tai kokią žinią gyviems norėtume pasiųsti tokia lenta?

Senis Šaltis2019-04-11 00:54

94. velesai. tu tikrai esi psichinis ligonis. Jau atsakiau po kita tema ir dar pridėjau, kad tikriausiai tau mano atsakymo net nereikia, nes kartosi jį vėl. Taigi dabar paaiškink kokiu tikslu tu vėl tą patį keli, ką ten kas turėtų pamatyti tokio ką tu vis nori papasakoti? tą patį pas kazimierą jutūbėj pasakė gintaras, nemačiau, kad užduotum jam tuos klausimus. Išeitų tu esi bailys ir mižnius persekiojantis Senį Šaltį iškrypėlis? Be to ten yra vienas, kuris vis apie aną galą ir gomosekus kalba, ten esi tu?

Edis2019-04-11 00:52

Jūs tik įsivaizduokite skirs baudą už NACIŲ KOLABORANTO GARBĖS SUTERŠIMĄ.

Suldu -> nu jo2019-04-11 00:48

Tirai taip, persiprasau.

Misteris2019-04-11 00:47

Kreiptis į prokuratūrą,ji viską ištirs ir straipsnį pritaikys.Tai nėra buitinis nusižengimas. Jei nebus Tamas tinkamai nubaustas,pasipils menorų daužymai kūjais ir panašūs vandalizmai į Tomo,tikintis išvengti baudžiamosios atsakomybės.

šernius >> 80. U-22019-04-11 00:45

Na jeigu problema išspręsta ir nekils dėl to problemų, tai tada gerai :).

Senis Šaltis2019-04-11 00:44

Jei tai buvo toleruotinas veiksmas, pagal kažkuriuos, tai galėjo ir kiaušus prie tos lentos, kaip maskvoj vienas, prisikalti pri grindinio, irgi būtų dėmesį atkreipęs. Aš nepalaikau blogų pavyzdžių. Dabar nebus laimėtojų, vėl pradės pasaulis rėkti, kad visi lietuviai žydšaudžiai, vietiniai mūsiškiai numarins viską spaudoje. Viskas nurims tik pas mus, o pasaulis toliau į mus rodys pirštais dėl vienetinių atskirų atvejų, kas nesusiję su visa tauta.

šernius >> 84. Valdas2019-04-11 00:43

Na taip, vertinami veiksmai. Tik kartais sudėtinga objektyviai tuos veiksmus įvertinti. Vykdytojai tiesiog perkelia žmones iš vienos vietos į kitą. O po to gali paaiškėti, kad jie yra nusikaltėliai prieš žmoniją, nors jokiose žudynėse jie nedalyvavo ir galbūt nežinojo, kad jos bus.

Nu jo... suldu 912019-04-11 00:41

Kažką painiojate: nerašiau 80-to komentaro.

>89. Senis Šaltis2019-04-11 00:41

Radai, prie prisikabinti? Smagu, palengvėjo? Blogai, jog Žmogus kažką kitą pacituoja? Tai prašom tavąsias idėjas: "... Visada sako Lietuvoje šaudė žydus ir šimtais tūkstančių sunaikino. Aš visada keliu klausimą, kodėl Lietuvoje buvo tiek žydų? Jie ką okupavo Lietuvą?..." ; "... Jei žydai nori save išskirti iš lietuvių konteksto, tai, tada, kaip minėjau, reikia kelti klausimą, kad gal jie buvo tokie pat okupantai, kaip ir TSRS ar Vokietija? Nes 200 tkst tai čia jau nemenka armija...." Dabar jau gerai?

Edis ( įsidėmėk 1947 balandžio 16 - tai TEISINGUMAS )2019-04-11 00:40

Jei Tomas būtų surengęs neteisėtos lentos sudaužymą nacių kolaboranto Vėtros kurio palaiminimu buvo įrengti getai žydams , tarpinės stotelės į mirtį - į konscentracijos stovyklas , kaip tik būtų sutapęs su nacių nusikaltėlio Rudolfo Hioso - Ašvico koncentracijos stovyklos komendanto pakarimu Lenkijoje 1947 metų balandžio 16 dieną. Teisingumas įvykdytas - nacis pakartas . Ir kaip dabar šlykščiai Lietuva atrodo Pasaulio akyse : Kai vieni korė nacių chuntos budelius , landzberginė chunta garbina ir teisia ŽMOGŲ KURIS ĮVYKDĖ TEISINGUMĄ landzberginės chuntos okupuotoje LIETUVOJE.

Senis Šaltis2019-04-11 00:38

stanislovas teisininkas. Ir tikrai galėjo pasiekti, kad pirmiau būtų išsiaiškinta kieno ta lenta, o ne po įvykio būtų ieškoma kas kaip kieno ir kada. ir privertęs teisiniu keliu ir lentą nukabinti, ir pakabinusius kaltuosius patraukti atsakomybėn. va kur reikalas. Jis į EP eina būtent, kaip teisininkas, taip save jis prezentuoja. Aš jį palaikau. Nesvarbu, kad dabar pachuliganino. Padarė negerai, kam nenutinka, už tai manau atsakys. pats, o ne mes. Bet ta logika vadovaujantis, EP jis kaip mūsų teises gins, kad niekas jo neklausys pvz? Pradės kėdes į tribūną mėtyti? Aš palaikau šį protingą žmogų už jo protą. O studentu jis jau seniai buvo, ir turėjo išaugti, kada streikus rengė.

Suldu - >80 nu jo2019-04-11 00:37

Is kur jus zinot ar jie zinojo, kad gris ar negris? Jus buvote tu zmoniu pavaduotojas? Serniaus ir jusu nuomones tik patvirtina vakar issakytas mintis apie istorijos atpasakojimo ir asmenines interpretacijos svarba diskusijoje...

Valdas2019-04-11 00:36

"Aš irgi parašiau, kad nepamenu kurioj valstybėj žydus išgelbėjo būtent, tai, kad juos į tuos pačius getus ir suvarė" Bet šitoj valstybėj neišgelbėjo, ir tai yra faktas. "Bet tamstai dėl sibiro kažkodėl neskauda" Skauda, todėl ir rašinėju čia. Mano nuomone, tiek trėmė, tiek šaudė TOKIE PATYS, tik įsakymai buvo skirtingi...

Senis Šaltis2019-04-11 00:33

86. Valdas. Nu atleiskit, jei savo komentaruose kopijuoate kito žmogaus komentarus apie žydus ir tai skaitote neminėjimą, tai tada nežinau kaip kalbėti. viską dedam svetimom citatom ir atsiribojame nuo savo žodžių.

šernius >> 75.2019-04-11 00:32

Taip, tikriausiai lentos pakabinimas irgi anarchija, jeigu taip sunku savininkų ieškoti, nors dabar jau jie kaip ir prisistatė, tai bus kaip ir viskas korektiškai :). O atsakant į anarchiją savivaldžiavimu tvarkos daugiau nepasidaro. O visuomenę supriešino pakabindami lentą, žmonės primiršo, dabar sudaužė tą lentą, vėl visi įsiaudrino.

Senis Šaltis2019-04-11 00:29

84. Valdas, tamsta jau tikrai pradedat spjaudytis, o neatsakinėti. Kinijoj niekas partrento avarijoje nepuola gelbėti, nes ten tave apkaltins, jei gelbėjant kažkas nutiks tam sužeistąjam tu būsi kaltas, nes norėjai padėti. Ir tai šiandien iki nesveiko lygio yra išaugę, kad guli žmonės miršta ir niekas nepadeda. Tamsta teigiate ir esate įsitikinęs, kad vežimas į sibirą tai yra lengva atostogų forma paluginus su getu? ir dar pabrėžiate, kad būtent žydų. Nors tai buvo Lietuvos valstybės gyventojai, jos piliečiai, kodėl tamsta juos išskiri? gal tas noreika irgi žydas ar galite pasakyti? Bet ar man turi rūpėti kažkoks noreika šiandien, jei problemos kitos? Tamsta šiandien neturi rimtesnių problemų? Ar pasirašei už kokį nors kandidatą į EP, kad bent kaip prisidėti tų problemų sprendime?

Valdas2019-04-11 00:26

P. Seni Šalti, jums pašnekovas apskritai reikalingas? Ar jūs ir pats galite paklausti, atsakyti, įvertinti atsakymą ir paskelbti verdiktą? :) Kiek aš atsimenu, niekur neminėjau JOKIOS tautos, man tai - žmogiškumo klausimas.

Nu jo... Šerniui2019-04-11 00:24

Gerb. kolega. Jums turiu paprieštarauti. Visuomenė buvo supriešinta ne tuomet, kai Tomas pamojavo kūju. Visuomenė buvo supriešinta tuomet, kai buvo viešai išreikšta pagarba dalyvavusiems Holokauste, ir tie dalyviai buvo prilyginti nacionaliniams didvyriams. Bet net šią stotelę galima vadinti tik tarpine. Patikimi pamatai visuomenės supriešinimui, buvo padėti fašistinio perversmo metu, kuomet smetonininkai, karinio perversmo pagalba, nusispjovė į tautinio elektorato lūkesčius. Visa kita , - tik nesibaigiančio Tautos skaldymo pasekmės, kurios, papildytos viešu valdančiojo elito melu ir veidmainiavimu, ir atvedė Tautą prie jos egzistencijos galo slenksčio. Šiuo atveju, viešai pagerbti tuos kurie yra tiesiogiai atsakingi už Holokausto vykdymą, reiškia ne vienybę, o tik dar gilesnį klimpimą į karminį mėšlą. Neaišku, kiek dar liko laiko, išvengti kolapso. Sugriovęs Simbolį ir ezoterinėje erdvėje, Tomas pristabdė degradacijos procesą. Bet ne iki begalybės.

Valdas2019-04-11 00:20

"Kai tremtinius LT sodino į vagonus, tie sodinantieji galvojo, kad žmones veža sušaudyti ar, kad ištremia?" Koks skirtumas, kas ką galvojo, siekė, norėjo, svajojo ir pan.? Vertinama ir teisiama už veiksmus, o ne mintis. Kaip sakoma, pragaras irgi gerais norais grįstas...

Senis Šaltis2019-04-11 00:20

82. Valdas. tamstos klausimas nekorektiškas. Čia, jei aš paklausiu, ar tu turi teisę tą noreiką nušauti šiandien jei jis prieš tave dabar stovėtų, už jam tavo kalbamus nusikaltimus? tai nekorektiški klausimai. tu rėki apie žydus. Viską suplaki į krūvą ir po to klausimus užduodi nuvedant į šoną. Aš dėl sibiro ne be reikalo paklausiau, mano nemėgstamas šernius/dzūkas tau apie tai jau žemiau parašė. Aš irgi parašiau, kad nepamenu kurioj valstybėj žydus išgelbėjo būtent, tai, kad juos į tuos pačius getus ir suvarė, nors turtąč ir prarado, kaip prarado ir į sibirą tremiami. Bet tamstai dėl sibiro kažkodėl neskauda, o skauda konkreti tema iškeliant, kad tai žydų problema, nors aš juos laikau pirmiausia žmonėmis, antra Lietuvos piliečiais. Žydai, turi būti ne pirmoje vietoje. O jei yra kitaip, tai yra rasizmas. tamsta Valdas esate rasistas ir kurstote rasinę nesantaiką? (beje, minint anksčiau vežimus į Sibirą, aš tautybės vežamų neminėjau, jei pastebėsite)

Valdas2019-04-11 00:13

"o kur rėkimai dėl vežamų į Sibirą?" O kodėl dėl to reikėtų rėkti? Ką jūs norėtumėte tuo rėkimu išspręsti? Ar kas nors kuria mitus ir pasakas ta tema? Arba bando įamžinti trėmėjų asmenybes? Tautos tragedija. Ar jūs turite kitą nuomonę?

šernius >> 68. Valdas2019-04-11 00:09

Aš čia nekalbu apie to perkėlimo moralumą, žmogiškumą ar pan. Aš turėjau galvoje visai ką kitą. Čia kaip su tremtiniais. Kai tremtinius LT sodino į vagonus, tie sodinantieji galvojo, kad žmones veža sušaudyti ar, kad ištremia? Tas pats ir su perkėlimu į getą. Čia yra skirtumas. Karo metu apskritai žmonės kaip šaškės buvo stumdomos, vežami į Vokietiją darbams, jų namai rekvizuojami kokioks nors reikmėms ir pan.

U-2>67. šernius2019-04-11 00:04

Jus puikiai rasote bet syvakar, 68. Valdas, nepalyginamai teisesnis. Visi akciju dalyviai puikiai zinojo, kad zydai y savo namus negrys. Po pilni archyvai. Del ankstesniu Jusu pamislijimu pasakysiu, kad jeigu Jus, ateinate zaisti su manimi krepsiny o as atsinesu beisbolke ir toliau zaidziu pagal regbio taisykles - Jus neturite jokiu, net teoriniu sansu. S. Tomas viska yvertino teisingai ir parankinemis priemonemis efektyviai isspende 20 metu problema.

Valdas2019-04-11 00:01

"Bet anarchija ir savivaldžiavimas bet kuriuo atveju būtų žymiai blogiau." T.y. jūs norite pasakyti, kad dabar nėra nei anarchijos, nei savivaldžiavimo, ir viskas yra gerai? Ar gerai yra tol, kol anarchija ir savivaldžiavimas yra leistini tik "išrinktiesiems", o jei jau taptų prieinami kiekvienam, tai būtų bėda?

to 722019-04-11 00:01

Vis bandoma įteigti, kad NKVD - kažkokia nusikalstama struktūra.:) Žmogeli, NKVD dirbo reikalingą darbą, gaudė nusikaltėlius, kaip ir priklauso valstybės jėgos struktūrai. Ir iš Dušanskio nereikia daryti kažkokio monstro. Ne be reikalo Izraelis jo neišdavė pagal politikierių reikalavimus, bet išsikvietė Lietuvos ambasadorių ir gerai nudavė velnių. O po to mūsiškiai tilo ir nutilo.:)

šernius >> 66. Valdas2019-04-10 23:58

Nelabai supratau komentaro. Aš turėjau galvoje, kad tikėtina, kad mes visi bendrai būsim vertinami kaip palaikę visas tas nesąmones. O mūsų valdžią, tai tikiuosi, kad tinkamai istorija įvertins, pagal nuopelnus kaip priklauso.

Senis Šaltis2019-04-10 23:58

rašiau kitoje temoje. pažiūrim ką reiškia žodis GETAS. tai žydų išgalvotas reikalas. Jie patys būrėsi į tuos getus, kad nebūti su visais. Bet laikau, kad visiškai ne tame tema. Tie patys žydai ar tai rumunijoj ar vengrijoj, kažkur europos toje pusėje, buvo suvaryti į getus ir nežuvo, nors turtą prarado. valdžia sako, kad jei nebūtų suvarę, jie būtų buvę išžudyti. bet ir vėl tema ne apie tai. Stanislovas - teisininkas. Būtų protingiau ir nepriešinant va tokių jautruolių ta tema, teisiškai priversti iki tokio finalo, kad toks daužymas būtų oficialus ir suderintas, kaip su Žaliojo tilto skulptūrom. Nors man ir tas ir tas atrodo beprasmiška ir nenaudinga. Nuo to niekam nepasidarė geriau ar blogiau. O gal kaip tik paaštrėjo kažkam pyktis. Gyvenimo kokybės tai nepagerino vistiek.

to 732019-04-10 23:56

Jūs niekaip nesuprantat, kad anarchija yra tokios lentos PAKABINIMAS, o ne jos likvidavimas? Likvidavimas ir yra teisingumo atstatymas. O jūs verčiate viską nuo kojų ant galvos.

to 642019-04-10 23:54

Koks skirtumas, kieno piliečiai buvo žydšaudžiai? Ar dėl pilietybės jų negalima gaudyti ir bausti?:) Izraelis nors kartą domėjosi pilietybe? Pagavo bet kuriame pasaulio taške, įkišo į maišą, parvežė ir pakorė. Karo nusikaltimai pilietybės neturi, žmogeli.

šernius >> 62. Valdas2019-04-10 23:52

Aš mačiau kaip veikia LT teisinė sistema, žinau kas ten per pelkė. Bet anarchija ir savivaldžiavimas bet kuriuo atveju būtų žymiai blogiau.

O kas buvo tie NKVDistai?2019-04-10 23:52

Kažkaip nuolat bandoma pro pirštus praleisti, kiek toje NKVD ir kitose tarybinėse struktūrose tokių dušanskių tarnavo. Ir kokių "žygdarbių" jie nuveikė. Ar tik viena istorijos pusė šiandien svarbi, o apie kitą kalbėti vos ne nusikaltimas?

Senis Šaltis2019-04-10 23:51

68. Valdas. Na suprantu skauda. o kur rėkimai dėl vežamų į Sibirą? Ar kol nesudaužys kokios lentos tos temos tamsta nerdįs prabilti?

Edis2019-04-10 23:50

Landzberginės išgamos jau pralošė. Visas Pasaulis smerkia Landzberginę chuntą , o labiausiai rausta tai musmirė ir komsomolcas , o liberąstas kaip išdulkintas debilas atrodo.

viltė Valdui2019-04-10 23:48

Patiko :)

Valdas2019-04-10 23:45

"žydų perkėlimas į getą to meto žmonėms nebūtinai atrodė kaip pasmerkimas" Demagogija ar nuoširdus kvailumas? Žmonės visais laikais buvo tokie patys, kaip jūs ir aš, todėl drąsiai galite save statyti į jų vietą ir vertinti situaciją. Jus su šeima išmeta iš jūsų namų, atima turtą ir perkelia į kokį baraką. Pasakokite savo įspūdžius.

šernius >> 58. Valdas2019-04-10 23:38

Visuomenės supriešinimas jau viena problema. Vandalizmo pavyzdys - kita problema. Pradės kas nors imti pavyzdį, arba kitaip galvojanti pusė prasineš su kūjais per kokius kitus paminklus (neminėsiu kokie jie gali būti, kad kokiam nevispročiui minties nepakiščiau).

Valdas2019-04-10 23:34

"Ar bus suprantama po šimto metų, kad ne visiems tokie reikalai šioje visuomenėje buvo priimtini?" Darote prielaidą, kad tie, kurie dabar yra valdžioje ir kurių parašais laiminamos visos jūsų teisingai išvardintos nesąmonės, slapčia dalyvauja pasipriešinimo visam tam judėjime, ir, nors patys nieko konkretaus ir nedaro, bet jų dėka kitų pastangos yra/bus vaisingos? :D

šernius >> 56. Valdas2019-04-10 23:33

Jeigu visuomenė vienodai vertina kažkokį tai reiškinį, tai yra beveik pilnas sutarimas, tarkim ateina Raudonoji armija į vokiečių miestą II pasaulinio karo metu ir visi vokeičiai staiga pasidaro antišistai, slaptai visada nekentę ir kovoję prieš nacius. Tada tokių simbolių griovimas jokios problemos nekelia. Visai kitas dalykas jeigu visuomenėje nėra sutarimo tuo klausimu, t. y. visuomenė pasidalinus. Tada vandalizmas gali pradaryti daug bėdos. O pas mus kaip matosi iš komentarų ir žmonių reakcijos kaip tik taip ir yra.

61 mam2019-04-10 23:27

Kokia teise vadovavosi tie tamstos mylimi nkvdistai gaudydami ir "teisdami" nepriklausomos Lietuvos piliečius,patys būdami okupantais.

skorpionas2019-04-10 23:25

Landsgrybių mafijos klapčiukas Š atstatyti lentą gali tik tuo atveju, jei buvo priimtas savivaldybės tarybos sprendimo dėl Noreikos įamžinimo. Jei savivaldybės tarybos sprendimo dėl Noreikos įamžinimo nebuvo Š gali tik maišiuką su šukėmis gražinti lentos savininkui ir pareikalauti iškelti jam administracinę bylą dėl savavaliavimo. Jei lentos savininkas neatsiras savivaldybė turi kreiptis į teismą dėl šūkių pripažinimo bešeimininkėmis ir perdavimo jų savivaldybės nuosavybėn. Atstatyti lentą galima bus jei savivaldybės taryba priims sprendimą dėl Noreikos įamžinimo. Negalima atstatinėti tai kas buvo neteisėtai įrengta.

Valdas2019-04-10 23:19

"teisinė sistema tam ir sugalvota, kad vengti anarchijos ir chaoso." Sugalvota gal ir tam, o ką daryti, jei ji neveikia? "tai gi galima buvo teisinėmis priemonėmis bandyti inicijuoti jos nukabinimą" Labai geras pastebėjimas, bandyti visada galima. Tik... ar, tamsta, esate pats bandęs? Ar labai prašausiu pro šalį spėdamas, kad ne? :) Aš (neprimesdamas to jums), prieš duodamas patarimus kitiems, patikrinu juos pats ir, jei pavyksta man, tada teigiu, kad tai galėtų pavykti ir kitam.

to 57 vladui lukoševičiui2019-04-10 23:15

Bet tamstelė ir sulyginai.:) Teisingai kažkas rašė, kad tamstelės komentarai - kaip zebras, vienas protingas, kitas - kvailas. Kaip galima NKVD lyginti su žydšaudžiais? Kaip tokia mintis išvis gali šauti į galvą? Kad daugeliui žydšaudžių nepavyko bausmės išvengti, tai NKVD nuopelnas. Būtent NKVD juos gaudė ir perdavinėjo teismui.

to 552019-04-10 23:10

Vėtrą įvertino Niurnbergo tarptautinis tribunolas, jokio atskiro vertinimo jam nereikia. O tokios lentos pakabinimas prilygsta keiksmažodžio parašymui ant sienos. Teismo sprendimo nereikia, kad jį nuvalyti ar uždažyti.:)

Valdas2019-04-10 23:10

3. „Rezultatas“. Nei tikslas, nei rezultatas nebuvo lenta, bet žmonių sąmonė ir vertybės. Mažų mažiausiai atsiskleidėme ir išsigryninome, o tai jau ne taip mažai.

Valdas2019-04-10 23:06

2. „Problemų sprendimas“ Mano nuomone, S.Tomas nesukūrė (lyg dievas :) ) iš nieko lygioje vietoje problemos. Tiesiog privertė atsimerkti ir pamatyti "pūliuojančią žaizdą". Klausimas, ką darysime toliau: apsimetinėsime, kad jos nėra, ar bandysime valyti?

vladas lukosevicius2019-04-10 22:54

PASTATYKITE paminklą KGB laxudros tėvui NKVD-istui Gžybowskiui. NEMATAU skirtumo tarp žydšaudžio ir NKVD-isto .....

Valdas2019-04-10 22:53

"1. „Vandalizmas“. Šis reiškinys yra negatyvus visur ir visada, jo negalima pateisinti jokiomis priežastimis." O galima pabandyti? :) Nemažai dokumentinės chronikos, užfiksavusios nacių simbolikos naikinimą. Pagal apibrėžimą (beje, jų nemažai ir jie ganėtinai skirtingi, ypač skaitant skirtingomis kalbomis) - gryniausias vandalizmas. Gal reikėtų pasmerkti? :)

šernius >> 54.2019-04-10 22:52

Kaip minėjau, aš Vėtros savo pasisakyme nevertinu, čia bendro pobūdžio info. O tokių lentų nuplėšimai negali būti daromi savavališkai. Argumentus rašiau, nesikartosiu.

to 7 šerniui2019-04-10 22:47

Galima sutikti, kai kalbama apie eilinius žmones. Bet apskrities viršininkas puikiai žinojo, ką daro ir kodėl. Be to, jo anūkė kaltina jį, kad jis iškart persikraustė į namą, kuris priklausė į getą išvarytiems žydams. Labai charakteringa. :)O lentą nacių kolaborantui turi teisę nuplėšti kiekvienas padorus pilietis. Čia nėra jokio ginčo ar nuomonių įvairovės. Tuo klausimu viską pasakė Niurnbergo tribunolas. Jeigu ir yra dėl ko diskutuoti, tai tik apie tai, kas tą lentą pakabino, bausti tokį pilietį už nacizmo garbinimą ar suteikti kokią malonę.

šernius2019-04-10 22:36

7. „Getas“. Daug žmonių getą prilygina nacistinei koncentracijos stovyklai. Čia žmonėms reikėtų pasidomėti ir sužinoti, kad pirmas žydų getas (kas reiškia „liejykla“) atsirado Venecijoje dar XVIa. , o kiti šaltiniai užsimena apie getus jau XIIa. Taip pat žydai getuose gyveno ir artimuosiuose rytuose. Kodėl jie gyveno getuose, kodėl žydų talmudininkai siekė, kad žydai gyventų getuose, kam reikalingi pogromai („sausų šakų nugenėjimas“) ir t. t.? Aiškinantis tokius dalykus tektų išsiaiškinti kas tai yra žydai, iš kur jie atsirado, koks jų uždavinys, kas juos išnaudoja savo tikslams siekti. Labai įdomu, beje. Kadangi šiuo klausimu nebesiplėsiu, tai nepagalvokite, kad aš koks antisemitas. Baisu kai vieni savo „makles“ suka, o kiti paprasti žmogeliai viso to rezultate kartu su savo šeima stoja prie sušaudymo griovio. Žudikams ir organizatoriams iki pačių aukščiausių "maklininkų" nėra jokio pateisinimo. Šituo tik norėjau pasakyti, kad žydų perkėlimas į getą to meto žmonėms nebūtinai atrodė kaip pasmerkimas, čia dabar kai visi žino kas buvo po to, visiems viskas labai aišku. Todėl vertinant tų žmonių poelgius, šitai reikia turėti minty.

šernius2019-04-10 22:27

6. „Kalti ne tik tie kurie šaudė, bet ir kiti kolaborantai kitaip prisidėję“. Labai lengva teisti kitus, sėdint prie kompo, turint pragyvenimo šaltinį ir kai negresia joks pavojus. Užėjus vokiečiams žmonės galėjo eiti į miškus, kad ne kolaboruoti, bet sunku būtų tris metus kaip bebrui alksnių žieve misti. Tai tie žmonės dirbo kažkokį darbą – ūkininkavo, kažką statė, remontavo, vežiojo krovinius, palaikė tvarką ir t. t. , kad išsilaikytų ir išlaikytų savo šeimas. Taip gaunasi, kad jie visi kolaboravo, nes dirbo III-am Reichui, sukosi jo ekonomikoje. O tie žmonės kažką kito galėjo daryti (čia aš nekalbu apie žydšaudžius bei tiesioginius visų tų žudynių organizatorius)? Po to atėjo TSRS. Yra žmonių, kurie sako, kad tai irgi buvo okupacija, tai čia vėl visi kolaborantai – milicininkai, kariškiai, pareigūnai, kolūkiečiai, statybininkai, vairuotojai, mokytojai.... O Jūs nemanote, kad jeigu bus dar kažkokie lietuviai po 100 metų (nes mus taip dabar naikina, kad gali ir nebebūti), tai jie mus irgi laikys kolaborantais, nes: žemės ir miškų pardavimas, svetima kariuomenė pas mus, karo kurstymas, visokių iškrypimų stūmimas, juvenalkė, feminizmas, childfree, vakarų šūdkultūrės brukimas, darbas pritraukiant pabėgėlius ir t. t. – grynas mūsų tautos naikinimas. Ar bus suprantama po šimto metų, kad ne visiems tokie reikalai šioje visuomenėje buvo priimtini? Tai gal nereikia čia būti „šventuoliais“ ir plačia ranka „etiketes“ klijuoti.

šernius2019-04-10 22:25

5. „Žaidžiant pagal sistemos taisykles laimėti neįmanoma, todėl pateisinamos ir tokios priemonės“. Tokį pareiškimą galima suprasti kaip siūlymą "nunešti" sistemą velniop. Bėda tame, kad po bet kokio „Maidauno“ istorijoje nežinau atvejo, kad tie, pas kuriuos įvyko revoliucija pradėjo gyventi geriau, kaip taisyklė – po tokio valdžios nugriovimo milžiniškos kraujo upės, sugriovimas ir pilna suirutė dešimtims metų į priekį. O visuomenės valdymo dėsniai yra labai panašūs į fizikos dėsnius, jie labai tikslūs. Jėgą savyje turi būtent visuomenė, bet jeigu visuomenę sugebama apkvailinti, sukiršinti, suskaldyti, „nukanalizuoti“ jos pasipriešinimo energiją, tada tokią visuomenę galima sukioti kaip tik nori. Todėl teoriškai galima sužaisti ir pagal sistemos taisykles taip, kad būtų dirbama visuomenės interesui, o ne kažkokiam klanui. Istorijoje yra to pavyzdžių. Taip buvo ir Lietuvoje, ir visai neseniai. Atsimenate Kedytės istoriją, kiek laiko valdžia ir purvasklaida turėjo suktis kol užgesino visą šitą reikalą, gi iki to reikėjo ir aiškintis, ir ekspertus iš užsienio kviesti ir t. t. O va per 1,5 metų perlaužė situaciją ir dabar „tariama pedofilijos byla“ bei „violetiniai debilai“. Įsivaizduokite, kad kokiu nors visuomenei svarbiu klausimu – valdininkams kas dieną ateitų keli šimtai tikrų (ne botų) piliečių laiškų su klausimais , kodėl yra nesprendžiama, kas atsakingas, kada bus. Susitikimuose su Seimo nariais rinkėjai to paties klaustų, tai kaip čia jūs mus atstovaujate, skambintų ir t. t. Gautųsi toks visuomenės spaudimas, kad biurokratai skraidytų kaip raketos su iš šiknos rūkstančiais dūmais spręsdami tas problemas, ir reikalai tikrai judėtų. Bet kad to niekada nebūtų, reikia supriešinti visuomenę, iškrušti jai smegenis, kad nesuprastų kas vyksta, o švietimą padaryti „ropės“ lygio, kad nežinotų nieko nei apie valdymą, nei apie politiką, nei apie logiką, nei istoriją, moralinis lygis leistųsi žemiau plintuso, o visi interesai susivestų į pletkus, „krušliavą“ ir „šmotkes“. Ir jie tai sėkmingai daro.

šernius2019-04-10 22:24

4. „Neteisėtai pakabinta lenta, todėl ją galima laisvai numušti ir tai nieko tokio“. a) Tai yra gi ir visokiuose draustiniuose ar pan. pristatyta namų nelegaliai. Tai mes kaip karšti vaikinai čia gal susiburiam į šaiką, apsiginkluojam, pasidaromo „molotovo“ kokteiliukų ir važiuojam viską plėnimis paleisime? O ką, jeigu neteisėtai pasistatė, tai kodėl „gaidžio“ ant stogo neužmesti, ane? O jeigu savininkas atsišaudys, tai mes gi irgi ne pirštu žindomi, turėsime kuo atsikirsti, ar gi ne taip? Čia tikrai viskas gerai su tokia logika? Manau, kad ne. Teisinis nihilizmas niekada prie gero neprivedė, o teisinė sistema tam ir sugalvota, kad vengti anarchijos ir chaoso. Manau, kad niekas iš mūsiškių nenorėtų, kad mūsų šalyje tokia savivalė prasidėtų. Pasižiūrėkite atidžiau į Ukrainą, jeigu fantazijos trūksta, kas būtų jeigu būtų. b) Tai jeigu lenta pakabinta neteisėtai, tai gi galima buvo teisinėmis priemonėmis bandyti inicijuoti jos nukabinimą, kaip tik gero teisininko darbas. Būtų visiškai teisingas, pagirtinas ir pilietiškas poelgis. Bet tai ilgas ir sunkus darbas, kokią čia reklamą iš to pasidarysi?

šernius2019-04-10 22:23

2. „Problemų sprendimas“. Viena iš savybių, reikalingų politikui, yra sugebėjimas spręsti problemas, konsoliduoti visuomenę. Kaip Jūs manote, toks poelgis išsprendė nors vieną problemą ar jų kiekį tik padidino? Visuomenę konsolidavo ar kaip tik suskaldė? O tokia visuomenė, kuri dabar pilstosi šūdais ir taikosi įkibti viens kitam į gerklę daugiau gali padaryti už vieningą visuomenę ar mažiau? Čia buvo pozityvus procesas inicijuotas ar negatyvus? Manau, kad procesas negatyvus, problemų skaičius tik padidintas lygioje vietoje, visuomenės prieštaravimai tik užaštrinti ir ištraukti iš už spintos. 3. „Rezultatas“. Visur sakoma, kad labai svarbu pasiekti rezultatą, bet kažkaip užmiršta paminėti, kad svarbu yra ne tiek pats rezultatas, kiek to rezultato stabilumas (lenta tai vėl bus pakabinta, tik dabar visuomenė sukiršinta dar labiau nei buvo iki to). Kad būtų aiškiau, pavyzdys. Jūs susitraumavote kelių sąnarius. Atėjote pas gydytoją, o jis suleidžia nuskausminamųjų ir sako, kad dabar galite šuoliuoti kaip bėris, šokinėti, bėgioti, žaisti futbolą. Rezultatas pasiektas ir labai greitai - nebeskauda. Bet kai tik baigiasi vaistų poveikis, Jūs nukrentate ant žemės (po visų šuoliavimų) ir nebegalite pasikelti, nes dabar tai jau reikalingas ilgas ir sunkus gydymas – rezultato nebeliko, o situacija dar blogesnė. Jūs pas tokį gydytoją eitumėte? Manau, kad tikrai ne. O nemažai žmonių tokiems politikams pritaria ir juos palaiko, nors politikai apskritai visas žmonių gyvenimo sritis įtakoja. Galbūt dėl to, kad žmonės iki galo nesupranta kaip vienas ar kitas sprendimas įtakos jų gyvenimą, kas iš to gausis.

šernius2019-04-10 22:22

Paskaitinėjau komentarus po straipsniais apie lenta, aistros kunkuliuoja vulkanais :). Manau, kad dabar kalbėti kažką konkrečiai apie Vėtrą nėra jokios prasmės, nes nei viena pusė negali įtikinti kitos pusės, todėl viso šito reikalo eskalavimas yra tik tolimesnis visuomenės skaldymas. O sprendžiant pagal tai kur link juda pasaulis, tai gyvenimas mus greitai privers permąstyti ir galbūt kitaip įvertinti savo praeitį ir vertybes, nes nuo to tiesiogiai priklausys mūsų ateitis. Tai čia tiesiog šiaurietiški pamąstymai be jokių emocijų :) ir nesusiję su Vėtros veiklos įvertinimu: 1. „Vandalizmas“. Šis reiškinys yra negatyvus visur ir visada, jo negalima pateisinti jokiomis priežastimis. Viskas prasideda nuo mažų dalykų, o paskui jeigu nėra stabdomas, išauga į didelius –pvz. : Palmyros šventyklos skulptūrų daužymas kūju, nes tai esą žeidžia Alachą. Čia to pačio medžio vaisiai. Visuomenėje gyvena skirtingi žmonės, jie turi skirtingas pažiūras, bet elgiantis civilizuotai galima rasti kompromisinį visuomenės susitarimą ir judėti į priekį, o su laiku tam tikros dalies visuomenės požiūris gali ir pasikeisti švietimo ar įgytos patirties dėka. Jeigu mes dabar kiekvienas imsime po kūjį ir eisime daužyti kas mums nepatinka, tai garantuotai prasidės gatvių kautynės. Manau, to tikrai niekas nenorėtų.

Vytas2019-04-10 21:48

Prisidėjo J. Noreika prie žydų naikinimo ar ne, tegu parodo dokumentai: įsakymai, raštai ir panašiai. Generolu jį vadinti man neapsiverčia liežuvis. Tokį karinį laipsnį galima suteikiti tik už ypatingus pasiekimus karinėje srityje. Tad klausimas tiems, kurie jam tokį laipsnį suteikė: o kiek traukinių ešelonų nuvertė, kiek NKVD darbuotojų ar tarybinės armijos kariškių sunaikino J. Noreikos vadovaujami "miško broliai"? Kažkodėl tokių duomenų niekur neskelbta, vadinasi - nulis? O kad pokario partizanai nužudė daug civilių, beginklių žmonių, tai net dokumentų nereikia, mano kartos žmonės tai ir be jų žino. Ypač kentėjo pamiškėse gyvenę: naktį užgriūva vieni, iš miško, dieną NKVD. Ir visiems ir kitiems reikėjo statyti butelį ant stalo bei užkandos, lašinių su duona. Tą partizaninę veikla stimuliavo įvairūs "balsai" iš Vakarų, žadėdami ateiti jei ne pavasarį, tai rudenį tikrai. Arba priešingai - jei ne rudenį, tai pavasarį. Manau, kad jų jų nereikia nei aukštinti, nei smerkti. Tiesiog prisiminti, nes buvo karas. Tegul ilsisi ramybėje. Ir nedaryti iš to politikos, suteikiant generolo laipsnį ar pokario valstybės vadovo vardą. Nuo to absoliučiai niekas nepasikeis. Jei 1992 metais buvo Aukščiausioji Taryba, tokia ji ir liks. Jei V. Landsbergis buvo jos pirmininku, tai tokiu jis ir liks, o ne "faktiniu valstybės vadovu". TAI NENUGINČIJAMI ISTORINIAI FAKTAI.

žopa2019-04-10 21:07

Jis nekaltas,jis tik užzombintas buvo.Kitaip sakant išplautos smegenėlės.Smetona pabėgo,o besmegenius paliko"gelbėti tėvynę".

Valdas2019-04-10 20:56

Vilte, žaviuosi jūsų optimizmu, tačiau patirtis tokia, kad valdžiai nė motais dokumentai, gyvų liudininkų parodymai ir apskritai tiesos paieškos. Ar jūs manote, kad iki šiol niekas tokios informacijos valdžiai nepateikinėjo? Ir kokie rezultatai? Teoriškai - arklys, o praktiškai - neatsikelia...

viltė Valdui2019-04-10 20:46

Tik tiesą liūdijančius dokumentus ir gyvų liudininkų parodymus ir tai reikia daryti be perstojo , kol "patriotai" užsilenks , neturėdami konraargumentų .

Valdas2019-04-10 20:41

Valdžios logika aiški: skaldyk ir valdyk. Klausimas: ką mes galime jai priešpastatyti?

aAlgirdas-ZUK(27)2019-04-10 20:03

atsiprasau, bet paties sapaliojimas pretenduoja i kvailiausiu anekdotu sarasa

Darijus2019-04-10 18:18

Nr.39-am: pilnai su Tamsta sutinku. Juk vilniečiai Šimašių ką tik išsirinko meru, o paskui pyksta, kai juos pavadini mulkiais.

skorpionas2019-04-10 16:39

ekspertai.eu reikėtų pareikalauti iš landsgrybių mafijos klapčiuko-Šimašiaus savivaldybės tarybos sprendimo dėl Noreikos įamžinimo.

Darius > 20. Pilieciui...2019-04-10 16:35

Nesistebek zmoniu, komentatoriu bukumu... Sitie jau yra uzzombinti "Nepriklausomos ir Laisvos Lietuvos" valdzios, masiniu informavimo priemoniu (LRT, Delfi), ir tokiu veikeju kaip Tapinas, Greitai ir t.t. Na mazdaug to pacio Simasiaus lygio kontingentas.

jeronimas2019-04-10 16:34

Simasius skubedamas atstatyti lenta ,gaudosi populiarumo??? Gal reiketu gerai pasvarstyti ,kaip jauciasi tie zmones,kuriu artimieji nuzudyti sio generolo?? Juk ,kad ir kaip Barauskaites centras plove sio generolo mundyriu ,niekaip nepavyko nuslepti kruvinos sio generolo praeities?? Gal vistik geriau susilaikyti nuo Lietuvos pilieciu supriesinimo,ir atsisakyti tokiems asmenims aplamai lentas kabineti?? mano gimines irgi i sibiro siaure isveze "ponas" vidury nakties ,ir netgi su vaiku devyniu menesiu. Po to sis partijos "clienas " vadovavo kolukiui,irgi lenta pakabinta. Kodel esu priverstas praeidamas pro sali ant tos lentos spjaudyti ???? Juk tai tautos ir valstybes isdavikas???

> 36. Aiskeja,2019-04-10 16:17

Ar ne paprasčiau būtų jums tų ekspertų neskaityti?

Aiskeja,2019-04-10 16:11

kas per kontorele yra ekspertai.eu.Apsaugok Viespatie Lietuva nuo tokiu kontoru.Be komentaru.Linkiu kad jus kuo greiciau uzsidarytumet.

skorpionas2019-04-10 16:10

Pirmadieni Šimašius teigė, kad lenta sumontuota ne savivaldybės iniciatyva ir nėra žinoma kas tai padarė. Vakar landsgrybių mafijos melasklaida pranešė, kad neva lentą buvo sumontuota savivaldybės iniciatyva ir už ją buvo sumokėta septyni tūkstančiai. Yra pagrindas manyti, kad landsgrybių mafija nutarė išreikalauti iš S. Tomo minėtą žalą, todėl ir pakeitė-klastoja jos atsiradimo aplinkybes. Jei lentos savininkas liktų nežinomas, tai nebūtu kam reikšti ieškinį dėl žalos atlyginimo...

U-2>33. ZUKui2019-04-10 15:33

Nepyk, Tarakone. As nenorejau taves yskaudinti primindamas sunkia protiskai atsilikusio iskrypelio dalia.

ZUK >> 31.U-22019-04-10 15:28

Liliputino birkos uostytojui negali daeiti iki smegenų istorikų ir genocido centro mokslininkų tyrinėjimai,nes pas rusų trolius vietoj smegenų yra vatos prikišta.Fu,smiradaliam.

to 292019-04-10 15:21

Kiekvienas sprendžia pagal savo sugedimo laipsnį. Matyt, tu lengva ranka savo senelį apmeluotum.:)

U-2>27. ZUKui2019-04-10 15:19

Tarakone, prisipazink, kad tu nesantuokinis ir traumuotas menines istorijos pradininko Lietuvoje Anusausko sunus ir as viska suprasiu.

to 272019-04-10 15:14

Ir kiek gi vokiečių traukinių jis nuvertė?:) Ir kodėl jo paties anūkė jį viešai išvadino nacių kolaborantu, bet nieko nerado apie jo "antifašistinę" veiklą? Gal pabandyk pasidomėti Šiaulių apskrityje, koks ten buvo "antifašistas"? Yra dar gyvų liudytojų. Prikuriat visokių fantazijų. Nacistas jis, vienareikšmiškai - nacistas, pats tikriausias Hitlerio šalininkas ir gerbėjas.

airis2019-04-10 15:13

Antanas Vetra ir yra pasaulio teisuolis, jo darbas buvo valyti Lietuva nuo priesu, ir jis ta dare, kol pats neteko gyvybes . o jo anuke yra sovietu kolaborante, todel ir apmelavo seneli, pigus populizmas

am2019-04-10 15:06

regis cia rasineja keistoki zmones.Nebesuprantu ju.Atsipeiket nebepavyks.Finita.Rinkit nauseda ir riskites nebutin.

ZUK2019-04-10 15:06

Kaip lengva apkaltinti nebūtais dalykais žmogų,kuris negali apsiginti. Generolas Vėta buvo slaptas antifašistinio judėjimo vienas iš vadovų,kaip tik dėl to jis dirbo oficialiai vokiečiams. Dirbdamas pogrindinį darbą ir kovodamas prieš nacistinę Vokietiją,jis ženkliai prisidėjo išdelbėdamas didelį kiekį myriop pasmerktų žydų. Pats jis negelbėjo,bet buvo priedanga,kad žydų gelbėjimo operacijos būtų sėkmingos. Mano manymu,jai priklausytų ne tik atminimo lenta už baisias rizikas,kurias jis ir jo šeima patyrė,gelbėdami nekaltus žmones nuo mirties. Turėtų būti skelbiamas pasaulio teisuoliu,manau.

-23. ana P.S.2019-04-10 14:10

Gal spiritizmą praktikuojat? Tuomet kaip ir aiškiau. Būtų :))

-23. ana2019-04-10 14:07

Dėl šimašiaus viskas aišku, ir sutinku su Jumis. Bet su Vėtra... kaip/kokiu būdu pasikalbate?? kad netikite juo?

Stanislovui Tomui2019-04-10 14:04

pasmirdo šūdais chrizantemos...

ana2019-04-10 14:03

Netikiu nei Vėtra nei Šimašium, tuo kuris paskutinis matė Ūsą.

>10. dina2019-04-10 14:00

"o tai kokioj valstybej gyvenate, laisvoj ar okupuotoj?" Tai aišku, jog okupuotoje. Bet ką norite tuo pasakyti?

to 162019-04-10 13:58

O kam ją saugoti? Jeigu atstatys lentą nacių kolaborantui, dalyvavusiam genocide, reiškia, kažkas turės teisę ir vėl ją sudaužyti. Bus toks nacionalinis atrakcionas - vieni kabins, kiti daužys.:)

Pilietis...2019-04-10 13:57

...nenustoju stebėtis žmonių, komentatorių bukumu. Vėtra, Vanagas ir kiti, kurie žudė - elementarūs žudikai, žudę nekaltus žmones. Jie nusikaltėliai, jų vieta kartuvėse, o ne paminklus jiems reikia statyti. Nesvarbu kokios tautybės buvo žmonės. Pakabins naują lentą ir ta bus sudaužyta. Lietuvoje žudikų niekas negarbins.

to 142019-04-10 13:56

O tu geriau paklausk, kodėl tavo "patriotai" vykdė genocidą.

to 132019-04-10 13:54

Kvaily, ar tu bent žinai, kas yra nacizmas?

KLausimas Šimašiui2019-04-10 13:46

Atsiprašau, ten buvo ne jis. Ten buvo storesnis.

Klausimas Šimašiui2019-04-10 13:44

O kaip ruošiesi apsaugoti lentą nuo beždžionės su kūju. Beždžionė gaus kelis bananus ir vėl darys savo. O Nakas bus cirko direktorius. O Puidokas irgi už beždžionę? Retorinis klausimas. Gaila Venckienės, Vaišvilos ir kitų laiku neatpažinusių syseksualios beždžionės iš Kazachstano su IQ 155, o gal dabar jau 170.

KGB budelis Dušanskis2019-04-10 13:26

Liansbergo tėvas Žemkalnis tarnavo naciams , o paskui mums KGB ,,, o Liansbergas nuo mokyklos suolo stukalino savo bendraklasius , o dabar rėkia rusai puola ..... KGB laxudros GŽYBOWSKOS tėvas buvo NKVD , o ji rėkia jog tremtinys .... MOKĖKITE laiku skūrą pasikeisti ,,,, ir žydšaudžiai taps patriotais . O Šimašius galėtų ir žydšaudžiui Impuliavičiui kuriam tarnavo Adamkus prikalti lent prie Vilniaus savivaldybės ...

Hancas2019-04-10 13:16

Užduokite sau klausimą,ką nuo 1935 metus veikė tokie žydukai kaip nachmanas dušanskis? Kodėl zurofai tyli apie raudonuosius žydukus NKVD? Jie, pasitelkdami visokius puspročius kaip stanislovas tomas kiršina tautą ,daužo didelės lietuvių dalies laisvės simbolius.Klausimas ko jie siekia?

atsipeikekit, runkeliai2019-04-10 13:08

skirkime kas su kuo kolaboravo. tai nesulyginami dalykai. kai buvo fasistai, jie mums padejo istumti sovietus. gaila, kad sovietai po keliu metu grizo. bet pirmu atveju tai kova uz laisve, ir jei buvo nukentejusiu zydu, tai buvo nukentejusiu ir kitu tautu. todel net vadinti kolaboravimu negalima, bendradarbiavima su naciais. cia tas pats kas lyginti menuli su saule

Nu jo2019-04-10 12:59

Vienas kvailelis su kūju atliko kvailą darbelį. Kiti kvaileliai dabar pasimetę nežinodami, ką daryti: atstatyti, neatstatyti... Niekam neįdomi ta lenta ir tas užrašas ant jos... Tokie laikai buvo, tokiomis tiesomis tikėta ir bandyta išgyventi... Daug žydų, dirbusių kgb, vežė lietuvius į Sibirą ir ar bent vienas žydas atsiprašė lietuvių už tai? Tokie laikai buvo. Lietuvvežių tauta...

tautietis2019-04-10 12:59

Manau Tauta turėtu žynoti savo Tautos didvyrius- Sniečkų, Vėtrą ir kitus- Istorijos nesuklastosi. Kurią pusę palaikyti apsispręsk Tautieti pats. Bet ar verta palaikyt mirusiųjų puses ir kaloborantus???

dina2019-04-10 12:58

jus nezinote geru darbu? o tai kokioj valstybej gyvenate, laisvoj ar okupuotoj? tad pagalvokite, kodel turite nepriklausomybe, jei ne Vetra ir jo bendrazygiai iki siol sedetume carines rusijos uzantyje, Lietuvos vardas butu istrintas is zemelapio

stėrva2019-04-10 12:53

.. stebina vazalinas šimašius... privalėtų remtis ne emocijomis, bet atliktais moksliniais tyrimais, kurios autorius ne bet kas, bet pati Lt prezidentė. ... dėl lygsvaros išlaikymo, manau priešingoje sienoje privaloma būtų pakabinti memorialinę lentą ir dušanskiui arba raslanui...

>dina2019-04-10 12:37

paviešink kokį nors jo gerą darbą.

Aurelija2019-04-10 12:22

Koks siaubas kad pas mus slovinami naciu kolaborantai, kokia geda pries visa pasauli.... Kas sustabdys situs piktus darbus, tuos visus simasiu nusisnekejimus, kiek galima garbinti zydsaudzius?

dina2019-04-10 12:15

nemanau kad vetra ka nors zude. o jei dejo parasus del tu getu, tai kiekvienas tai butu priverstas padaryti, nes jei neklausytu, paciam gala padarytu ar i ta pati geta pasodintu. todel vertinkime gerus jo darbus, o ne vokieciu paliepimus, jie jau prarado prasme

U-22019-04-10 12:08

Po karunavimo Vilniaus meru SOHO klube, Šimašius kazkoks pasimetes. Geriausias paminklas Jono Noreikos, žinomo kaip Generolas Vėtra atminimui yamzinti butu visiai ne musta lenta o Vilniaus geto atkurimas. Kaip kokio etnografinio kaimelio su sargybos bokstais ir kulkosvaidziais juose, spygliuota tvora, uzrasais "HALT" ir "ARBEIT MACHT FREI". Salia geto vartu, tiesiai ant spugliuotos tvoros butu galima pakabinti ir Jono Noreikos lenta.

Socialistas2019-04-10 11:55

Gyti, priminsiu, kad Vilniu Lietuvai gražino Stalinas. Kolaboravę su naciais ne už nepriklausomybę kovojo, o prieš tarybu valdžią. Tai du skirtungi dalykai

Tomas2019-04-10 11:13

Vargšas tas Šimašius,tai tipiškas elgesys žmogaus,neturinčio pažiūrų,principų ir savo nuomonės,kitaip sakant bestuburis.Tokie tikrai neturėtų patekti į atsakingas pareigas,deja..........

gytis2019-04-10 10:50

ir kas cia tokios kad vetra buvo naciu kolaborantas? tokie laikai buvo. o jo kova uz lietuva atnese mums kovo 11 nepriklausomybe, todel jam ne lenta, o paminklai turi stoveti. ginkime savo garbe, principo reikalas dabar pastatyti memoriala didvyriui, o kaltuosius pasodinti i kalejima arba deportuoti

iq2019-04-10 10:35

156, 15.6, 1.56, ...

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi