Kviečiame pasiklausyti žymaus rusų rašytojo, visuomenės veikėjo, vieno iš disidentinio judėjimo TSRS įkūrėjų Vladimiro Bukovskio minčių apie politinius bei ideologinius Europos Sąjungos ir Tarybų Socialistinių Respublikų Sąjungos panašumus.

Per pirmuosius 34 gyvenimo metus kalėjimuose ir prievartinio psichiatrinio „gydymo nuo kitamaniškumo“ įstaigose V. Bukovskis praleido 12 metų. 1976-aisiais sovietų valdžia iškeitė „antisovietinį chuliganą“ į garsiausią Vakarų politinį kalinį – Čilės komunistų partijos lyderį Luisą Corvaláną. Šiuo metu V. Bukovskis gyvena Didžiojoje Britanijoje, Kembridže.

propatria.lt

Naujausi

Komentarai (41)

Rikiuoti
suprantantiems rusiškai2013-08-28 14:49

Vietoj „moskvičių“ ir ligoninių skaičiavimo siūlau pažiūrėti „Суть Времени: развал СССР, генезиc раскола элит“ (47 min.). Nuobodokas, bet informatyvus. Yra trumpesnis variantas: „Андропов и развал СССР“ (36 min.) Vytautas Ju.

to d32013-08-28 14:25

"Kiek". Kiek buvo pagaminama Rusijoje moskvičių ,o Lietuvoje skaičiavimo mašinų? Daug. Bėda,kokybė nelindo pro jokius vartus,lyginant su užsienio analogais. SSSR pažudė ne kiekis; ir anglies buvo prikasama daug, ir špyžiaus išlydoma ir miško iškertama ir net grūdų prikuliama. SSSR pražudė kokybės stoka, didėjantis atsilikimas technologijose ir negebėjimas gaspadoriauti. O dabar blogai,tas tiesa. Ir Rusijoje ir Lietuvoje ir visur. Komunizmo palikimas visoms 15 SSSR respublikų kaip girna ant kaklo. Gaila žmonės to nesuvokia,o tokie kaip tu juos mulkina, primindami dingusius palaimingus kiekybės, "valo" laikus.

d32013-08-28 03:24

megztoms beretems: kiek lietuviu padaugejo Lietuvoj per 23 "nepriklausomybes" metus? kiek nauju mokyklu pastatyta? kiek padidejo studentu skaicius Lietuvoje lyginant su "gudziais" tarybiniais laikais, kai aukstasis mokslas buvo nemokamas?

Virsune2013-08-28 02:41

Kas gyveno TSRS ir dabar ES, tai gali pasirasyti po kiekvienu jo zodziu. Jaunimui nesuprasti to, politikieriams nenaudinga, o paprastiems eiliniams pilieciams reikia susimastyti, kur ir kurioje vietoje reikes sulaukti ES griuties, o kad taip bus , tai tikrai.

to 362013-08-28 02:24

O kam man mokytis dirbti? Tegul kinai mokosi . O Lietuvoje lietuviška valdžia turi manimi rūpintis,kad aš gerai gyvenčiau.

32 komentarui2013-08-28 01:24

Noreciau suzinoti, o tu ka dabar ismokes dirbti? Pigiai nupirkti - brangiai parduoti?

Benas to tada2013-08-28 00:10

Su tokiu zmoniu balsavimu tai manau greitai dar nesupras jie nieko

Tada2013-08-27 23:46

Kai mes lietuviai susiprasim patys spresti kaip gyventi Lietuvoje tai ir viskas prades keistis.

pirmyn į praeitį2013-08-27 21:27

Lietuvoje net valdžia nepasikeitė tik komunistai pasivadino socialdemokratais ir konservatoriais, o tarybinių fabrikų direktoriai vieną dieną virto "pramonininkų konfederacija". Butkevičius ir Grybauskaitė-komuistai!a.a.Lubys-fabriko direktorius ir t.t.

to X2013-08-27 20:39

Darbą turėjote visi, o ką išmokote dirbti? Kad dabar pasaulis graibstytų jūsų darbo produktą? Nieko neišmokote,kaip statėte komunizmą tiap liap ,taip norėtumėte ir laisvoje Lietuvoje. Patys savo atbularankišku darbu ir sužlugdėte savo mylimą komunistinę valstybę su nenokamu mokymu ir gydymu. Ir ko tik jus mokė tada? Dirbti tikrai kad neišmokė. Jei būtumėte mokėję , parodytumėte sugebėjimą ir dabar ,kaip kad vokiečiai ir japonai parodė po pralaimėto karo .

Kritikas Pikčiurna2013-08-27 20:32

Autorius visiškai teisus, kad ES nėra nieko gero kol viską sprendžia niekieno nerinkta maža Euro komisijos grupelė - Bilderbergo grupės ar kitokio klano statytiniai. Tačiau yra nuolat dirbantis ES parlamentas, Taryba, kuriuose nuolat posėdžiauja valstybių narių rinkti atstovai ir tai yra ne maža vertybė, atverianti ne mažas demokratines galimybes reformuotis. Juk TSRS liaudies deputatų suvažiavimas sudėtingesnėmis sąlygomis pripažino slaptųjų Ribbentropo - Molotovo protokolų egzistavimą ir jų neteisėtumą. Tai pasitarnavo TSRS persitvarkymo procesui, suplanuotam dar pagal slaptus Reagan'o ir Gorbačiovo susitarimus Reykjavik'e, vėliau Bush'o vyresniojo ir Gorbačiovo derybose laive prie Maltos krantų. Romos imperija subyrėjo į daugelį nacionalinių valstybių, o šiuo imperiniu keliu einanti ES dar turi galimybę rinktis demokratinio sugyvenimo kelią ir nenueiti Romos imperijos keliu. Tam užtenka daugumai mažųjų ES narių susitarti ne vien vyriausybių lygiu ir veikti solidariai, atmetant Europos Komisijos diktuojamą kelią. Kol nevėlu. Derėtis ir susitarti yra lengviau ir perspektyviau, negu kariauti.

mauzer2013-08-27 20:24

sviesaus proto zmogus,tik gaila,kad runkeliai cia nelabai ka suprato...............

X2013-08-27 20:07

oooooo jei mes gyventume europos sąjungoje taip kaip gyvenome tarybų sąjungoje. Tarybų lietuvoje nebuvo gera gyventi tiems kurie sugebėdavo daugiau užsidirbti(ne pavogti). o toms kasdienėm pilkom pelytėm,-tirai buvo gerai gyventi. Mokslas buvo nemokamas,gydymas nemokamas,darbus visi turėjome. DUOK DĖVE DABAR TAIP GYVENTI.

to 252013-08-27 19:38

Ne tiek griaunama ,kiek griūva pati . O griūva pati dėl to kad silpna išėjo iš TSRS. Visų pirma ekonomiškai silpna ,tai svarbiausia tautos pakrikimo ir išsilakstymo priežastis. O kita priežastis - nesupratimas, kur ekonominio silpnumo priežastis. Dėl ko lietuviai įtūžę nuo pirmos dienos kaltina savo nuosavą, vos atkurtą valstybę ir pačių rinktą jos valdžią . O ne tą kuri 50 metų lietuvius ekonomiškai ir protiškai žlugdė. Gerai,komunistinė propaganda lietuvius klaidina, bet kam žmogui galva ant pečių, kad duotųsi vedžiojamas už nosies komunistinių propagandistų?

pensininkas 26-tam2013-08-27 19:16

Nesakau, kad prie ruso buvo geriau. Tai tu sakai, kad prie ruso buvo geriau. Be to, ne save turiu galvoje, o Lietuvos nutautinimą. Šiuo aspektu ES>TSRS. Daug sparčiau griaunama Tautinė bendruomenė. Gal ne?

to 252013-08-27 18:43

Kas atsitiko su tavimi prieš tuos du metus? Gal ES Gulage atsidūrei,ką? Už tai kad garsiai pasakei kad tau prie ruso buvo geriau?

pensininkas2013-08-27 18:07

Kad ES=TSRS, supratau prieš maždaug du metus. Bet tokių Tautiečių yra gal tik koks tūkstantis. Su tiek valstybės griovimo nesustabdysi.

Vytautas Ju.2013-08-27 18:06

Nieko vertingo jis nepasakė, nes nutylėjo svarbiausia, kad abiejų projektų autoriai yra tie patys — globalizatoriai arba Naujos pasaulio tvarkos kūrėjai. Kai 1913 m. Jekyll saloje, šalia Džordžijos valstijos, susirinkę rošildai, rokfeleriai, morganai, apenhaimeriai, varburgai ir karnegiai nusprendė įkurti Federalinį rezervą bei padaryti $ pasaulio valiuta, pagrindinis uždavinys buvo likviduoti potencialius konkurentus. Jais buvo Vokietija ir Rusija. Kodėl prasidėjo Pirmasis pasaulinis karas nėra prasmės ir kalbėti. Po to sekė dvi socialistinės „revoliucijos“ tojse pačiose Rusijoje ir Vokietijoje. Tik su vykdytojais nepasisekė. Lenino krikštatėvis Aleksandras Parvus (Israel Lazerievich Helphand) nei pats finansų komisaro vietos negavo, nei užkirto kelią Lenino ir Stalino draugystei, tuo iliuminuodamas Trockį iš žaidimo. Stalino įsitvirtinimas ir bolševikų partijos valymas (nuo ko aiškinti nereikia) reiškė viena — Antras pasaulinis karas tikrai bus. Tam reikėjo trečio reicho. Su šia užduotimi kuo puikiausiai susitvarkė Britų agentas ir Volstryto tarnautojas Ernst Franz Sedgwick Hanfstaengl, suradęs A. Hitlerį ir padaręs jį Reichskancleriu. Bet ir su Hitleriu nepasisekė, pajutęs valdžią, tapo nebekontroliuojamas — atsisakė okupuoti visą Čekiją, dvi sritys liko laisvos (vėliau pačios pasiprašė į reichą). Būsimo karo eiga ir baigtis tapo neprognozuojami. Europa teko dalintis su komunistais ir skelbti naują, šaltąjį karą. Jo pagalba neliko TSRS. Bet suskaldyti Rusiją ir įkurti ES nuo Atlanto iki Ramiojo vandenyno nepavyko, V. Putinas kortas sumaišė, iškėlė ultimatumą arba į ES stoja visa Rusija, arba globalizacijos projektas neturi perspektyvos, t. y. padaryti iš Rusijos 16 nekonkurencingų valstybėlių, nepavyko. Kas bus toliau — pagyvensime pamatysime.

pirmyn atgal į praeitį2013-08-27 17:59

Kaprizintis gali kokie islandai ar portugalai . O mums ,lietuviams, savo kailiu patyrusiems ruso valdymą ir nuolat jaučiantiems atnaujinimo grėsmę , pasirinkimas aiškus. Tiesa,yra tokia SURUSĖJUSIŲ lietuvių veislė - beveik 200 metų trukusio rusų valdymo pasekmė. Tiems prie ruso buvo ir būtų geriau . Nors atgal būtų caro baudžiava ir Stalino kolūkiai - vis viena geriau.

17-am Romui2013-08-27 17:14

taikliai parašėte, puikūs pastebėjimai, visiškai pritariu. gaila, kad dar labai daug kam tai yra "kosmosas" - kai kurie žmonės nepabus, kol į jų duris nepasibels spec tarnybos ninzių kostiumais:)

to 202013-08-27 17:09

O tai kada žadi subręsti? Prie ruso matosi nesubrendai spręsti savo likimą, ES ir vėl tebesi nebrandus.

Gryna Tiesa ir2013-08-27 16:59

kai kuriais atžvilgiais prie ruso buvo geriau.Ir visai nenustebsiu ,jei jis vėl ateis.Dar esame nebrandūs patys spręsti savo likimą...

Ar jis dar2013-08-27 16:58

gyvas.Ir vis dėlto sovietai dar buvo humaniškesni.Jie tik kišo į kalėjimus.O pas mus iš karto žudo.Lietuva žiaurėja.

vaikai - ateitis2013-08-27 16:23

Šiandien per Lietuvos radiją diskutavo apie ankstyvąjį vaikų ugdymą, kad reikia jį paankstinti ir daryti privalomu. Į 3-5 vaikų galvas kimš idėjas,kurioms nepritaria tėvai, mokys, ugdys,aiškins apie du vienas kitą mylinčius ežiukus berniukus, princus ir pan.,Manau,kad pirmiausia reikia gerinti jau esamą sistemą, o ne plėsti puvinį ir pūlinį

Romas Oxford2013-08-27 16:22

Brangieji, nesipykit bent jau cia, ES laikina ir sukurta tam kad sunaikinti visu saliu valiutas, po to zlugs ir euras, liks tiks doleris, panaikins grynus dolerius, ir va tada jau tapsime tikraisiais sio pasaulio "pilieciais" VERGAIS, nes pasakius zodi ar papriestaravus jiems bus blokuojamos musu banko saskaitos, o valgyti noresis, bet... Bet ponai is JAV ir UK neduos.

džiaukitės kad ES yra išsiskirstymo galimybė2013-08-27 16:05

Nesuyra tokios tautų sąjungos ,kuriose gyventojai taip gerai išmaišomi kad tampa viena tauta,su viena kalba ir kt. Kol sąjunga tokia kaip ES, su aiškiomis tautomis ir valstybėmis,tol egzistuoja ir suirimo galimybė. Klausimas visiems: AR JŪS TIKRAI NORITE NESUIRSTANČIOS ES? Ar vis tik geriau tokia kokia yra,su aiškiomis tautomis ir valstybėmis,taigi ir su išsiskirstymo liekančia galimybe? Man asmeniškai kaip tik tokią ES ir norisi išsaugoti. Kad visą laiką būtų išsaugoma ir branginama sąjungos suirimo galimybė.

10 to 132013-08-27 15:35

Paskaityk dar kartą mano neilgą tekstą ir pamatysi kad jame nėra žodžio priverstinai. Beje,sovietmečiu buvo tokia sąvoka dobrovolno prinuditelno. Taip kad.

to 122013-08-27 15:31

Tau, brolau, matosi reikalingas Gulagas, kad pajustum kur blogiau:) Nebaudžiamo tauškimo laisvė ES tikrai yra, tas tiesa, ir pats ja naudojiesi su didžiausiu neatsakingumu ir mažiausia atsakomybe už savo žodžius...

to 102013-08-27 15:27

O iš kur ištraukei, kad privaloma buvo būti komjaunuoliu? Gal dar nebuvai gimęs, tai netaukšk niekų. Gyvenau ir žinau, kad priverstinumo nebuvo, tik primygtinai siūlydavo. Bet niekas netrukdė atsisakyti.

Aha2013-08-27 15:24

ES nelygu TSRS, bet daug blogiau. Prie TSRS jautėmės žmonėmis, su jausmais, tradicijomis, išpuoselėta kultūra, garantuotu išsilavinimu,jeigu tik noras yra, su pilnais pilvais ir garantuotu laisvalaikiu. O dabar kas? Esame ponų vergai be jokių teisių, nes nėra net teisėsaugos, manykis kaip išmanai, nors valdžiagyvių užkrauti mokesčiai didesni už atlyginimą. O kur visa kita? Negana to, dar visi esame sekami, bauginami ir ima žmonės bijoti net savo šešėlio... Tegu būna prakeikti visi tie, kas sudarė sąlygas viešėti šėtono tarnams.

kodel visi i Vakarus verziasi ,o ne i rytus?2013-08-27 15:22

rado ka lygint diktatura ,ir demokratija

......2013-08-27 15:21

Nebūkite isterikai,niekas ES nesuruošia jūsų įrašyti į gėjus , kaip kad SSSRe įrašydavo į komjaunuolius. Nenori būti gėjumi - ir nebūk, ir taškas.

To Senolė2013-08-27 14:55

Pritariu jūsų nuomonei, jog ES pranašumas - vienintelis laisvas judėjimas, kuris platina pavojingiausias bacilas. Sovietmečių tokio žiaurumo, ne pagarbos, nebuvo.

Pensininkė2013-08-27 14:50

O kas gi vadovauja ES? Buvusieji, kaip ir Lietuvoje, tik buvusieji ar jų vaikai, anūkai...

Senolė2013-08-27 14:48

O aš manau ,kad eurosajūzas daaaaug blogiau,prie ruso padorumo iškrypimų buvo mažiauir tikrai pedofilai neliepė iš namų grobti vaikus.

IKX2013-08-27 14:38

Viena aisku , kaip keista bebutu es valdoma komunistu ir valdymas toks pats. Kaip visada galvojau ir sakau , kad es yra fasistinis darinys, nes 1 ar 10 nerenkamu banditu vadovauja ir nusprendzia visu zmoniu likimus, kitaip galvojancius naikina tik metodai rafinuotesni , nors esme ta pati , sunaikinti zmogu psichiskai ko gero blogiau negu fiziskai ! Tikslas tas pats, sunaikinti ir nuzombinti zmones, kas dalinai jau padaryta,ir zmogeliai jau dalinai ibauginti. Nigeriu liesti , negalima , iskrypeliu taip pat atsirado kazkokie dariniai kaip romai ir t. t. seimos savoku perrasymai be jokios teises tai kritikuoti kokia cia laisve ir demokratija kai nebegalima net uzsiminti apie nieka nekalbant jau apie zydus ??? Cia kas ne nauja TSRS ??? Cia blogiau ! Nes dar ir skolas visiems prikabins, o kai sitas meslas sugrius bus visiskas chaosas! Va cia ir atskaitos taskas , pamatysim kuo tai baigsis....... reikia tiketis ne karu .

panašumai tarp vilko ir triušio2013-08-27 14:25

abu keturkojai, greitai bėga, turi kailį, po dvi akis, ausis ir t.t.

Jules2013-08-27 13:30

Ko norėt, juk Stalino Rusijos buvę sąjungininkai - paprasta ir logiška?! Tai ir lietuviškam arkliui aišku, bet ne lietuviškam nukvakėliui inteligentui su daktaro laipsniu. Aišku, lygybės ženklo nėra ko dėti - kitas lygis ir kitokia demokratija, išsivystymas, mentalitetas ir atsakomybė. Čia tik toks apriorinis išsišokimas iš nevilties dėl nesibaigiančių lietuviškų nesėkmių ir totalios korupcijos ir eilinių piliečių beteisiškumo ir dirbtinio prastuomenės kriminalizavimo - zombinimo. Keisis Europa - keisimės ir mes. Mums reikia vienytis su tais europiečiais, prancūzais, vokiečiais, italais ir kitais, kurie nori keistis, nori išsaugotį savo europietiškąjį identitetą - prancūzišką, vokišką, itališką, ispanišką, lietuvišką, estišką, latvišką ir pan. Vienytis su tais, kurie nesutinka, kurie nenori, kad Europos saulė būtų galutinai nuleista kaip po karo. Eurpopa, kaip Tėvynių sąjungą, turi šansą susigrąžinti savo deramą garbingą vietą ir įtaką pasauliui. Europa privalo pakilti iš jai jėga primestos Melo ir pažeminimų epochos. Lietuva irgi dar turi šansą, kuriuo dar nepasinaudojo, nesugeba pasinaudoti. Vienu šansu - tai pasinaudojo. Tai Kovo 11-oji, atkūrė savo valstybę, o kitu kol kas nepavyksta.

omg2013-08-27 13:00

labai gera intelektuali procesų, vykstančių dabar ES ir palyginti visai neseniai vykusių TSRS, apžvalga. taiklūs ir esminiai palyginimai, atskleidžiantys tikrąją padėtį, kas dar jos nemato. pasisakymas įgarsintas lietuvių kalba, tad paklausyti gali visi. tenka pripažinti, kad ES "projektas" laikosi vis nestabiliau ir apie tai diskutuojama visose šalyse, net jeigu ir neskelbiama viešojoje melasklaidoje. anglų kalba įdomus pokalbis randamas įvedus: Bill Still - Hour 1 - Fixing Greece, The Crumbling EU & Monetary Reformation.

Kostas2013-08-27 12:53

Taigi Untanėli gryna tiesą pasakei, ką jau čia daugiau bepridursi...

Untanas2013-08-27 12:49

Kaip rusai sako; И козлу понятно.....

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi