Internete pasirodė peticija pavadinimu „Vilniečiai savivaldybės prašo „vamzdį“ prie Neries iškelti į kitą vietą“. Renkami parašai, šia tema vėl užvirė aštrios diskusijos.

Skelbiama, kad į kovą su vamzdžiu stojo garsi Lietuvos dainininkė Liepa Mondeikaitė, žinomas modelis Simona Starkutė, poetas Timūras Jotva ir net buvęs krepšininkas Matas Niparavičius bei kiti garbūs žmonės. Surinkus parašus, peticiją ketinama pateikti miesto merui Artūrui Zuokui.

Nesinori plačiau vertinti šios iniciatyvos autorių bei palaikytojų, tačiau kategoriškai negalima pritarti tokiai iniciatyvai.

Klausimas, ar vamzdis menas, ar ne menas šiuo atveju yra visiškai antraeilis dalykas, ir palikime tai spręsti profesionaliems meno kritikams.

Vamzdis, pirmiausia, tai mūsų laikmečio simbolis. Atkurtos nepriklausomos Lietuvos simbolis. Ir tą simbolį, patinka jis kam nors ar nepatinka, privalu išsaugoti ir ateities kartoms.

Juk ir pats garsusis VEKS'as ne visiems patiko, tačiau tai nebuvo pagrindas rinkti parašus ir stabdyti visą, trečdalį milijardo litų kainavusį prestižinį tarptautinį renginį.

Todėl nesiveliant į platesnes diskusijas reikia pasakyti, ką turėtume padaryti, kad vamzdis Vilniuje įgytų dar didesnį svorį bei žinomumą ir taptų tiek turistų, tiek ir vietinių gyventojų mėgiamu traukos centru.

O privalu padaryti labai nedaug, tik kelis elementarius ir nebrangius dalykus.

Pirma , reikia įrengti daugiau suoliukų, kur žmonės atėję pabūti prie vamzdžio galėtų prisėsti, pasigrožėti pačiu vamzdžiu ir puikia Vilniaus panorama žvelgiant nuo vamzdžio pusės. Galbūt bent šiltuoju metų laiku netoliese vamzdžio galėtų veikti ir jauki lauko kavinė ir pan.

Antra , būnant prie vamzdžio turi būti sudaryta galimybė gauti daugiau informacijos apie vamzdžio, o tuo pačiu ir viso VEKS'o istoriją, apie tai, kaip plačiai pasaulyje nuskambėjo šis projektas, išgarsino ir dar ilgai garsins Lietuvą, su kokiais sunkumais susidarė savo kūrybiniame kelyje, kaip juos pavyko įveikti ir t.t.

Ir trečia , keista, kad tai nebuvo padaryta kartu su vamzdžio premjera (tiesa, tuomet buvo sunkmetis, gal tuo metu valstybė pritrūko lėšų) – kuo skubiau būtina sumontuoti apšvietimą, ir vamzdis švytėtų ne prasčiau nei Gedimino pilis, vamzdžiu galima būtų grožėtis ne tik dieną, bet ir nakties metu.

  • ••••••

G. Babravičius

„Tokio išskirtinio dėmesio Vilnius nebuvo sulaukęs nuo pat nepriklausomybės atgavimo. Džiugu, jog miestą garsino kultūra, kuri tapo ryškiausia mūsų sostinės ir kartu visos Lietuvos ambasadore. Neabejoju, ryškiausi kultūros sostinės projektai ilgam įsitvirtins vietos bei tarptautinėje kultūros ir meno arenoje", – 2010 m. sausį yra sakęs tuometinis Vilniaus vicemeras Gintautas Babravičius.

Dar stipriau apie kultūrą 2007 m. rugpjūtį yra pasakęs tuometinis Vilniaus meras Juozas Imbrasas: „Visada prisiminkim, kad mes esam Europos kultūros sostinės piliečiai, ir tai bus labai daug!"

Pabaigai

Lietuvoje dar vis pasitaiko politikų ar visuomenės veikėjų, kurie šaukia „NE“. Tačiau Lietuvai reikia daugiau nei „NE“, reikia optimizmo ir „TAIP“, nes „NE“ nieko nekuria, kuria tik „TAIP“, kuria tik teigiantys, o ne neigiantys.

Todėl išsaugokime vamzdį ir didžiuokimės savo unikalia šalimi, mūsų žmonių pasiekimais ir neleiskime niekam menkinti mūsų valstybės.

  • ••••••

Šia proga siūlome prisiminti specialią, pirmąją TV laidą „VEKS žinios“, gyvai rodytą 2008 m. vasario 27 d. Vilniuje. Kaip vėliau paaiškėjo, ši pirmoji „VEKS žinių“ TV laida tapo ir paskutine. Tačiau tai tik dar labiau padidina jos išliekamąją vertę. Tikėkimės, šį kartą neatsiras siūlymų nerodyti jos bei sunaikinti tokius istorinius archyvinius vaizdo įrašus.

http://player.vimeo.com/video/8701190

  • ••••••

Vilnius buvo ketvirtasis iš Rytų Europos miestų (ir antrasis iš Rytų Europos sostinių), gavusių tarp valdininkų prestižiniu laikomą Europos kultūros sostinės statusą. Šį statusą 2005 m. suteikė Europos Taryba. Europos kultūros sostine Vilnius 2009-aisiais tapo kartu su Austrijos miestu Lincu.

P. S. Internete jau pasirodė ir profesionalių menininkų eskizai vamzdžio vystymo tema. Štai vienas iš jų pavadinimu „Vamzdžių alėja dešiniajame Neries krante“:

Naujausi

Komentarai (74)

Rikiuoti
liuka2014-09-18 19:07

Visiems akivaizdu,kad karalius nuogas,bet yra tokių valdžiažmogių,kuriems rodosi,kad karaliaus rūbai labai puošnūs,fui...

Dalija2014-09-10 14:43

Kvailesnio statinio, kaip tas vamzdis dar nemačiau

Gerai,2014-08-18 16:19

Jei tas vamzdis-MENAS,tai penis tikrai yra kulkosvaidis.O tą vamzdį protingieji tegul pasiima ir pasistato savo "pilių" kieme ir suveda į jį kanalizacją......

Vamzdžio užtarėjams.2014-08-13 02:38

„Kai kurie kvaili žmogeliai, bijodami išgarsėti kaip atsilikėliai, kai kada beviltiškai bando įsigilinti į tiesiog juokingo ir menkaverčio išgamos-autoriaus kūrinio prasmę, kad įvertintų to kliedinčio puspročio padaryta "grožį“ - Praktika rodo, jog dauguma atvejų tie „kvaili žmogeliai“ ne tokie jau kvaili, o net labai gudrūs. Ir giria jie autorių išgamą, nes jie patys tokie pat išgamos. Klasikinė uoslė. Solidarumas.“./Algika

cvb2014-08-12 02:42

"Ekspertu" simvolis

Reigerdui ir Liepai2014-08-10 15:05

ar galėtumėt pasikalbėt telefonu neteršdami savo"auksinėmis" mintimis eterio,jums ką,daugiau veikti neturit,susirašinėja mat du idiotai vienas už kita proingesnis

Hm2014-08-07 02:49

Kaip sakė Levas Tolstojus: menas yra liaudies kūrybą, kūrybą apie kažką aukštesnio nei paprasta kasdienybė (Dievą, Dievus...), o visą kitą nevykėlių išsidirbinėjimai...

roze2014-08-06 00:02

Karalius nuogas... Juk tai tik vamzdis...surudijes metalo vamzdis,nevertas musu diskusiju.Nemenkinkim saves ir kitu.

sekla2014-08-05 23:59

Jeigu tai laikoma meno kuriniu,tai tokiu "kuriniu" galima prisirinkti kiek sirdis geidzia,nes ismestu nereikalingu vamzdziu pilni pakrasciai, o jei tai dar ir nepriklausomybes simbolis,tai vezkime visus nereikalingus vamzdziu i Vilniu, irodysime, kokia mums brangi musu nepriklausomybe.Brangi kaip metalo lauzas. Man rodos, kad "is didelio rasto isejom is krasto..."

vaizdas2014-08-03 13:33

but dar grazesnis ir nuostabesnis,jei vamzdzio virsuje primontuotu sena suskilusi sikpuodi:)))

viskas čia aišku2014-07-29 04:43

Jei kokia skulptūra rodoma parodoje, daug kam ji gali nepatikti, ir tai ne priekaištas, meno kūrinysm suvokėjams gali būti ir negražus. Bet jei skulptūra statoma ilgam laikui viešoje erdvėje, didžiajai daliai žmonių ji turėtų patikti, blogai, jeigu ji suvokiama kaip negraži.

d32014-07-27 12:06

taip, ta vamzdy ir as palikciau, kaip nezalieznos Svyturio salies simboly

Lina2014-07-27 12:00

Aš visą laiką galvojau ,kad vamzdis yra nesusipratimas, ironija, pasityčiojimas iš mūsų ir man atrodė, kad reikia kuo greičiau nugriauti- tai gėda mums. Bet dabar, kai atsirado vamzdžio užtarėjų, kurie net suteikė "Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo simbolio" titulą, trūksta žodžių ... Tebūnie, garbinkime....

Raigerdas 60-am Mantui2014-07-24 22:58

O aš būčiau už tai, kad tu parodytum pavyzdį. Pirma, reikėtų tave patalpinti Grūto parke. Padaryti grotas ir už grotų galėtum skaityti paskaitas apie Meną. Mnaua, kad atsidurtumei net "Lietuvos ryto" pirmame puslapyje, o gal net per visus pasaulio puslapius būtų parodyta tavo nuotrauka. Ir kiekvieną sekmadienį ateitų tavo giminės prie grotų ir atneštų tau kokių nors skanėstų. Už kiekveiną nuotrauką galėtum reikalauti pinigų. Tai, gal pasisiūlyk? Būsi įžymesnis nei "Vamzdis". O "Vamzdžio" maketą galima buūtų patalpinti kartu su tavimi, ir tu žmnonėms paaiškintum, kuo jis yra niekam tikęs. Ir žmonės tada palygintų, kas yra labiau tikęs: tu ar "Vamzdis". Bijau, kad "Vamzdžiui" praloštumei.

Mantas2014-07-24 22:44

Yra pasiulymas sita kurini iskeldinti i Gruto parka.Kas uz?

Daviči2014-07-23 16:21

Durninas Kaimiečiai ir tikį

Vamzdis2014-07-22 12:55

krantineje, sudas scenoje, chamizmas televizijoje-cia yra tikrasis menas, prie kurio pratina zmones menkystos, nesugebancios nieko daugiau sukurti.

sas2014-07-22 12:19

Jokiu būdu negalima naikinti pinigų plovimo ir korupcijos simbolio!

Raigerdas2014-07-22 00:51

Ko jūs čia virkaujate? Na, pagal jus, tai G. Orvelo "Gyvulių ūkis" irgi ne meno kurinys? Juk rašo apie paršus ir kitus gyvulius. Tai, kam skaityti apie paršus? Ką paršų Vilniuje niekas nematė? O Ezopas? Irgi rašinėja apie visokias lapes ir kitokius žvėris. Tai, kam tokias knygas spausdinti ar čia menas? O Krylovas? Ten irgi vieni gyvuliai? Paimkime, kad ir tą pasakėčią "Beždžionė ir veidrodis":"Veidrody save pamačiusi, Beždžionė Bakst iš tyko Lokiui į pašonę: “Pažiūrėk, – ji sako: – mielas pone, Kas per baidyklė ši? Kaip ji kraipos? Kaip ji vaipos! Būčiau aš seniai nuleipus, Jei nors kiek į ją aš būčiau panaši! O jei tiesą pasakyčiau, Tai yra ir tarp manų sesyčių Kokios penkios, o gal šešios Į šią giltinę panašios, - Aš tuoj pirštais jas čia suskaityčiau.” - “Kam čia skaičiai ir tas vargas pirštam, Būt geriau, kad į save pažvelgti nepamirštum”, - Jai Lokys atsakė patylėjęs, Bet jo patarimas nudulkėjo vėjais".

Anicetas2014-07-21 22:20

Kuo greičiau tas vamzdis bus nuimtas, tuo geriau. Jis šlykštus ir jokiu menu net nekvepia. Tie, kas teigia, jog vamzdis - menas, tik tyčiojasi iš mūsų ir iš meno.

to 442014-07-21 04:18

10 balu )

Laima2014-07-21 01:13

Dieve Dieve, kodėl Vilnių apleidai? Balvonai tebestovi dar vis, tai ir vamzdis niekaip nenugriūva...

ne2014-07-19 22:02

negalima griauti,nes tai kainuoja papildomus pinigus. Tegu stovi kam nors ant sazines, taip pigiau valstybei.

Dovydas2014-07-19 15:33

Vamzdį reikia išmontuoti, primontuoti prie realios kanalizacijos ir tuo vamzdžiu nuleisti jį sukūrusį menininką ir tuos, kurie už tą vamzdį mokėjo nesveikus pinigus. Tie kurie aiškina, kad vamzdis, tai menas, tegul tokius vamzdžius savo kiemuose susistato ir džiaugiasi. :) Pasirašinėkite peticiją ir griaukim tą nesąmonę. P.s. nusiųskite nuotrauką pažįstamiems užsienyję - 100% pasakys, kad tas vamzdis nesąmonė. O jei dauguma sako (51%), kad tai nesąmonė.., tada viskas aišku.. :)

jes2014-07-18 02:34

vamzdis privalo gyventi, o mūsų valdovų paminklai lai stovi Novgorode, Baltarusijoje. Novgorode ant Riuriko skydo toks pat ženlklas kaip ant vyčio skydo...

Raigerdas 42-am A.L.2014-07-17 23:05

Tau reikėjo gimti prieš kokį 50 000 metų, kai dar nebuvo vamzdžių ir nebuvo konteinerių, ir dar žmonės ant uolų dar nieko nebuvo nupiešę. Labai jau tave gamta sužalojo, kad tu net nesuvoki, ką padarė šitas dailininkas. Išreikšti taip taupiai mūsų Lietuvos perėjimą iš vienos materialistinės sistemos prie kitos materialistinės sistemos yra didelio talento požymis. Menininkas tuo nuo jūsų ir skiriasi, kad jis sugeba išreikšti savotiškomis formomis to laikmečio esmę. Man, pavyzdžiui, neateina į galvą mokyti maestro Virgilijaus Noreikos kaip reikia dainuoti. Bet štai pačiam, kuris apie meną neišmano nei bū, nei mū, norisi visus pamokyti aplinkui. Bala nematė tuo konteinerius, bet jūs man paaiškinkite, kaip jūs, gimęs žmogumi, sugebėjote išaugti tik kaip kopūstas? Juk žmogus tuo ir skiriasi nuo gyvių, kad jis moka piešti ar dar ką nors SUKURTI, t. y. jis turi dieviškos ugnelės dalelytę. Kaip jūs taip sugebėjote savyje viso to neišvystyti? Ir kokia jūsų kaip žmogaus vertė? Kad gadinti kitiems nuotaiką? Tai ir yra jūsų MENAS?

Liepa-entomologui2014-07-17 22:39

Jūs teisus, nėra ko pridurti...

entomologas2014-07-17 21:32

Lietuva tikrų tikriausias "spiečius": bitės darbininkės,nešančios medų į avilį už 850 Lt atlyginimą, bitė-motinėlė-Grybauskaitė ir būrys tranų. Tuo panašumas ir baigiasi, nes motinėlė nevisli ir bičių darbininkių skaičius "spiečiuje" katastrofiškai mažėja, o tranų-tikra gausybė; atrodo, kad Lietuva-vieni tranai, kurie ryja importinį medų iš skolitų korių. Stai šitie tranai ir sugalvojo "vamzdį", nes Lietuvai- vamzdec,o jei tą tranų "spiečių" lietuviai neapipurkš diclofosu ar dustu, tai iš Lietuvos beliks surūdiję vamzdžiai.

Diedukui-Liepa2014-07-17 16:33

Labas, Dieduk.;)Neliepiu - neturiu tokios teisės- tiesiog labai gražiai p-r-a-š-a-u.. ;)Spiečiuj galioja tie patys dėsniai kaip šeimoje - turi būti absoliuti darna visom prasmėm.//Nenormalu, kad negalim visi susėst prie vieno stalo.//Jei, Dieduk, Jūs čia Vyriausias, tai turit visus "įgaliojimus" trinktelt su šaukštu tiesiai kakton tiems, kurie šėlioja... ;)

Diedukas Raigerdui2014-07-17 15:57

Sveiks. Būk malonus ir klausyk ką Liepa liepė. Šis mėnuo yra liepos ir tuom viskas pasakyta...

Je2014-07-17 14:37

Prisiminiau seną anekdotą. Sara bara savo vyrą Joškę: - Tu ką, taip ilgai užtrukai išnešdamas šiukšles! - Nepyk, Sara, manai lengva du kibirus šiukšlių parduoti. Teko įtikinti kad tai meno kūrinys.

varna2014-07-17 14:36

Geriausia vieta tai didelės vertės VAMZDŽIŲ alėjai prie seimo pastato durų, seimūnai galėtų eidami į darbą pasinerti į gilesnius apmastimus, kur nuvedė Lietuvą, ypač kurie ten sėdi jau daug daug metų.

A.L.2014-07-17 12:27

Vilnius-visos Lietuvos turtas, o juo labiau Vilniaus senamiestis. Vamzdžius, šiukšlių konteinerius ir kitas pramonines atliekas versti "menu" ir eksponuoti savo privačioje teritorijoje-kiekvieno valia, bet "puošti" jomis sostinę, neatsiklausus Lietuvos piliečių nuomonės-nusikaltimas. Miesto valdžios "idijotizmo" potekstė labai aiški- vagystė. Pardavinėti metalo laužą miestui, aiškinant, kad tai menas, kurio niekas nesupranta - puikus apsivogusios sąvivaldybės verslo planas. Manau, kad šiukšlių (tiek sąvivaldybės vagies, tiek metalo laužo) vieta sąvartyne arba Gruto parke, įkuriant ten skyrelį "postsovietinis idiotizmas ir vagystės".

Raigerdas Liepai2014-07-17 05:20

Miela Liepa, jums reikia paprasčiausiai suprasti apie ką aš rašau. Man taip pat netrukdo jokie tikėjimai. Tačiau aš netoleruoju jokių manipuliacijų Dievu. Niekas nedraudžia Vaidui tikėti. Aš kaip tik sakau: tikėk Vaidai į sveikatą. Miela Liepa, ar tu girdėjai nors vieną mano komentarą, kur aš kalbėčiau Dievo vardu, įtikinėčiau kitus žmones, kad tai darau ne aš, o Dievas ir t. t. Miela Liepa, ar tu supranti, kad ltvnews. online nėra Durnių namų internetinis tinklaraštis? Aš tau iš karto parašiau ir pakartojau ne vieną kartą, kad aš rimtai kalbu tik su tais žmonėmis, kurie KLEVĄ VADINA KLEVU, O NE BERŽU ARBA ĄŽUOLU. Tai yra labai svarbu, nes žmonės, turintys problemų su proteliu, deja, nesugeba įvardinti KLEVO KLEVU. Kad šito neįvyktų žmogus turi laikytis tam tikrų principų, pvz. , kad ir tokių:"Būk teisingas. Elkis su kitais tik taip, kaip jie to užsitarnauja" arba "Nesitaikstyk su blogiu, kitaip, blogis paliktas nenubaustas dauginasi, o kaltė guli ant to, kuris paliko jį nenubaustą". Ir dar daugelis kitų. Miela Liepa, nejaugi tau sunku suprasti tokį paprastą dalyką, kad niekada niekas Dievo nėra matęs. Jis yra tik tikinčiojo vaizduotėje. Tai, jeigu aš turiu savo supratimą apie Dievą, kodėl man kažkoks Jurgis ar Vaidas turi primetinėti savo supratimą apie Dievą? Tokius dalykus gali daryti tik nesveiko proto žmogus. Jeigu pati nežinai, kaip pasielgti, tada pasižiūrėk į mūsų Konstituciją ir daryk taip, kaip ten parašyta ir tada nesuklysi:"Niekas negali kito asmens versti nei būti verčiamas pasirinkti ar išpažinti kurią nors religiją arba tikėjimą". Aš nebruku Vaidui jokio tikėjimo, ar tu šita supranti ar ne? Aš ginuosi nuo Vaido, nes jam vaidenasi, kad pagonybė (prisimink nuo ko prasidėjo, kada jis pasakė, kad "medžiai sielos neturi")tai yra neteisingas tikėjimas, o jo įtikėjimas pagal Urantijos knygą yra teisingas. Čia Rusijos agentėliams, įtikėjusiems į Putiną irgi vaidenasi, kad visi tie neteisūs, kurie netiki į Putiną. Būtent todėl aš tokią beprotystės formą šiuo klausimu išjuokiu. Žmogus nebūna pamišęs visais klausimais, bet jis būna pamišęs tik dėl kokio nors vieno ar keletos klausimų. Paprastai tokie pamišimo atvejai ir tampa satyros taikiniu. Ar žinai, kad Romos Imperatorius Kaligula pasiskelbė Dievu, o vyriausybės vyriausiu administratoriumi paskyrė savo mylimą arklį? Ir tokių įvairių keistų atvejų pasaulyje yra žinoma nemažai. Nejaugi tau nėra žinoma, kad kai kuriose Afrikos šalyse yra žalojamos 5-12 metų mergaitės, nes joms yra apipjaustomos genitalijos? Tai, jeigu tu nori, kad mūsų šalyje įsivyrautų TEISINGUMAS, tai reikia ne šiaip sau apie tai kalbėti, bet pačiai žinoti, kas yra TEISINGA ir kas yra NETEISINGA. Aš jau rašiau viename komentare, kad neleisiu nei vienam žeminti, menkinti mūsų Baltų tikėjimo. Jeigu Vaidas būtų padorus žmogus, tai suklydęs, jis būtų atsiprašęs ir kalba būtų baigta. O jis šito nepadarė, todėl gavo visiškai pelnytą atkirtį.

Liepa-Raigerdui2014-07-17 04:13

Mielas, Raigerdai, man patinkat, kai esat nepiktas. ;)Aš vienodai ramiai priimu visus Dievus: pagonių, budistų, krikščionių, musulmonų ir pan. Tai rimtos religijos ir tikėjimai. // Ne satanistų sektos juk. // Ir tos tradicinės religijos yra tos pačios rankos skirtingi pirštai. // Tuos "pirštus" juk ir valdo pirmapradė aukščiausioji Jėga. // Raigerdai, būkit geras, gana tų kivirčų. Nes imsiuosi priemonių- ne Juozapą su petelne gainiosiu, o tamstą! // Jūs gi žinot, kad moteriškės yra bjaurūs sutvėrimai. // Aš irgi ne išimtis - dar neparodžiau savo raganiško charakterio...

tik už Vamzdį2014-07-17 02:47

Jei kalbėti rimtai, Vladas Urbanavičius - viena ryškiausių figūrų dabarties lietuvių dailėje, tvirtai įsirašęs Lietuvos kultūroje. Reikia didžiuotis, kad tokio asmens kūrinys stovi Neries krantinėje. Kažkokios ten vienadienės Liepos ar kitos niekam negirdėtos „garsenybės“, pasirašę peticiją prieš Vamzdį, nė iš tolo neprilygsta skulptoriui ir tik parodo savo visišką nekompetenciją meno srityje.

Milda M.2014-07-17 01:39

Nors ir ne iš karto supratau vamzdžio originalumą, dviem rankom balsuoju: VAMZDIS TURI STOVĖTI, KUR STOVI. O vamzdžių aleja - dar originaliau. Aš UŽ ! ! !

o man2014-07-17 00:19

tas vamzdis pradeda patikt. paskutinė iliustracija iš viso super. na, bet suprantu, kad tai niekada nebus išpildyta, kol "žymios" Lietuvos moterys peticijas kurpia.

Man patiko2014-07-16 23:51

"vamzdiada". Tai tikra puošmena Neries krantinės. Smagiai pasijuokiau.

Jules2014-07-16 23:43

Na taip, negalima nesutikti, kad žavimasi Irracionalia filosofija ir politika. Ja naudoja pragmatiški žmonės, kad neprisileistų per arti prasčiokų - rinkėjų. Na, kaip mūsiškis KT ir valdančioji ekonomikos ir politikos klasė. Arba gražios, dailios merginos, kad netyčia per žioplumą neužkibtų ant prasčioko, žodžiu, kad nesusigundytų tais, kurie neturi pakankamai šlamančių kišenėse, bet yra kuklūs, kultūringi ir gan išsilavinę vyrukai. Gorbio laikais buvau pamėgęs tokią filosofiją ir mačiau, kaip uoliai ją ruošiasi taikyti runkeliukams ir davatkoms tokie šaunuoliukai, geruokšliukai, kaip Kubilius su Jurgiu iš Seimo.

WR2014-07-16 22:56

Grazus sarkazmas, gaila, bet ne visiem suprast :)

Raigerdas2014-07-16 20:22

Be reikalo kai tyčiojasi iš šito "Vamzdžio". Šitas "Vamzdis" atspindi dabartinių 20 metų egzistavimo tuštumą, primityvizmą ir absurdiškumą. Tiek V. Petkevičius "Durnių laive", tiek V. Urbonavičiaus "Krantinės arka" sukelia žmonėms asociacijas su IRACIONALAUS ŽMOGAUS MĄSTYMU. Tai ne mūsų laikmečio simbolis, kaip čia yra teigiama straipsnyje, bet čia yra BEPRASMIŠKO VEIKSMO SIMBOLIS, kuriuo dabar vadovaujasi mūsų politikai. Jūs negalite priskirti šio vamzdžio mūsų krepšininkams arba šauniąjai "Žuvėdrai", bet jis labai tinka mūsų politikams. Mūsų politika yra būtent tokia. Ir skurdas, ir emigracija, ir alkoholizmas ir nusikalstamumas, ir korupcija - visa tai pareina iš to VAMZDŽIO. Jų mąstymas yra IRACIONALUS, nes jis nieko neatneša visuomenei. T. y. pastoviai tuščias pinigų iššvaistymas.

18komentarui2014-07-16 20:13

Saude to saude ...xaxaxa prajuokinot.

Raigerdas Liepai2014-07-16 20:05

Miela Liepa, apgailestauju, bet aš tikrai nesiceremonysiu su nepadoriais žmonėmis. Aš nekartą rašiau, kad man žodžiai iš viso neturi jokios reikšmės, jeigu jie nėra pagrįsti realiai egzistuojančiais dalykais praktikoje. Aš jau pavargau kartoti tą patį: na nedomina manęs žmonės, besirėdantys į tokius ar anokius lapus. mane domina žmonės, mokantys išauginti vaisius, o labiausiai domina tie, kurie augina vaisius ne tik sau, bet ir kitiems. Aš neturiu nei laiko, nei noro ginčytis su kiekvienu kvailiu apie jo fantazijose susikurtą Dievą. Jau nekalbant apie Dievą, vien žmogus bendrauja MINTIES, EMOCIJŲ IR PASTANGŲ DĖKA. Tuo tarpu Dievą jie įkiša į Prokrusto lovą ir įsivaizduoja, kad Dievas yra Meilė. Kokia MEILĖ vaikučiai, jeigu jis gyvena VIENAS? Šitiems nelaimingiems vaikams trūko motinos arba tėvo meilės. Tai dabar jie susigalvojo, kad DIEVAS jiems kompensuos tai, ko jie negavo vaikystėje. Ten, kur nėra PROTO, ten nėra ir Dievo. Lietuvių Dievas Pirmapradis yra daug protingesnis. Užtenka to, kad jis yra PIRMAPRADIS. Ir tai yra daug tiksliau, nei tas Dievas, gimęs kokioje nors liguisto žmogelio fantazijoje. Tokiam Dievui tas prisifantazavęs žmogelis priskiria tokias savybes, apie kokias tas Dievas net nesapnavo, jeigu jis iš viso sapnuoja. Miela Liepa, aš nežinau, nejaugi taip yra sunku suprasti, kad manęs nedomina VAIDO Dievas? Kodėl jis nekalba logiškai? Kodėl Dievas jam yra priemonė? Na, kaip taip galima negerbti savo pašnekovo? Na, įsivaizduok, aš imsiu ir pradėsiu brukti jam kokį nors sugalvotą savo Dievą, pvz. , vardu KUBILIUS. Į ką tai bus panašu? Aš taip pat gal;iu susigalvoti Dievą, vardu KUBILIUS ir pradėti brukti Vaidui tą idėją, kad Dievas Kubilius yra pats protingiausias, pats galingiausias, pats didžiausias šliužų ir kirminų sukūrėjas. Mano sugalvotas Dievas Kubilius visada šliaužioja, niekada neskraido, nieko nevalgo, bet visada yra sotus.

>Vamzdiec2014-07-16 20:00

Sužavėtas "vamzdiecu".

Diedukas Pikasotyrininkui2014-07-16 19:34

Juma reikėtų publikuoti anų laikų groteskus ir absurdus. Būtu populiarus rinkinėlis jaunimui pasijuokt...

Diedukui2014-07-16 19:23

Pikasas® tikrai nepamiršo šio istorinio periodo. 1983. 09. 17 buvo rašoma: "TSRS Ministrų Taryba, apsvarsčiusi klausimą dėl gyventojų aprūpinimo akiniais, savo nutarime pažymėjo, jog Medicinos pramonės ministerija, Chemijos pramonės ministerija, TSRS sunkiosios industrijos įmonių statybos ministerija ir TSRS sveikatos apsaugos ministerija nesiėmė reikiamų priemonių, kad būtų realizuoti partijos ir vyriausybės nurodymai, jog būtina greičiau patenkinti gyventojų poreikius akiniams". _Matosi kokia gauja biurokratų tada rūpinosi vien tuo, kad liaudis galėtų laukti komunizmo pergalės apsirūpinusi akiniais.

Diedukas2014-07-16 19:10

Kaip mes greitai pamiršome šį, kupiną partinių linksmybių ir liaudies džiugesio, istorinį periodą...

Diedukui2014-07-16 19:03

1988.12.24 "K.T." buvo rašoma: "Skalbimo priemonės ir ūkiškas muilas nuo šiol parduodamas tik Kauno miesto gyventojams, pateikus asmens dokumentą. Prekybos organizacijų valdyba".

Viktoras2014-07-16 19:01

MUMS JAU „VAMZDEC“ „Aš dūstu“ sakė poetas T. Venclova. Suprask, jis dūsta mūsų valstybėje. Štai ir vėl eilinį kartą mums nori uždrausti žvelgti į vamzdį. O kodėl? Kam nepatinka šis vamzdis? Surūdijęs? Na, ir kas? Mažai surūdijusių vamzdžių? Pasižvalgykite po senųjų namų rūsius. Ten nuo surūdijusių vamzdžių visiems galvos ims svaigti. Tad kam bėgi nuo realybės? Vamzdis tik atspindi mūsų gyvenimo tikrovę... Teisingai padarė menininkai, suprojektavę vamzdžių alėją. Galėtų suprojektuoti ir kanalizacijos vamzdžių parką, ar net visą miesto kvartalą. O gal geriau suprojektuotų ir pastatytų vieną didelį VAMZDĮ – NAMĄ. Jame galėtų butus įsigyti ir gyventi patys žinomiausi Lietuvos žmonės – menininkai, istorikai, politikai, žodžiu, mūsų valstybės elitas. Vamzdis galėtų būti spiralės formos. Pirmuose jo vingiuose įsikurtų Vilniaus miesto savivaldybės vadai, Aukštėliau - Lietuvos verslininkų elitas, dar aukštėliau - politinių partijų grietinėlė. Toliau sektų įvairūs politologai, visuomenės apklausų ir nuomonių tyrėjai. O vamzdžio viršuje – „pažangiausi“ TV laidų vedėjai, prodiuseriai, valdžiai ditirambus giedantys žurnalistai ir kiti valstybininkai. Prie jų prisišlietų ir įvairūs vamzdynų kūrėjai. Vamzdis galėtų būti labai didelis, kad į jį žvelgiant tektų smarkiai kaklą išriesti. Štai tada nuo vamzdžio - namo viršaus ir atsiskleistų mūsų krašto didybė, su visa jo pastarojo meto istorine praeitimi... Būtų neblogai, jeigu namo viršuje būtų suprojektuotas vandens rezervuaras su rankenėle, kurią paspaudus, vanduo nuplautų visą vamzdžio turinį į Nerį... Viktoras Būtėnas

Diedukas > Retro (Pikasui®)2014-07-16 18:52

Jėga!!! Aš po stalu...

Retro (Pikasui®)2014-07-16 18:50

1989. 09. 01 "Kauno Tiesa“ rašė: "Skalbimo skystis - be talonų. Jau esame rašę: viršplaninės skysčio skalbimo priemonės bus parduodamos iš statinių be talonų. Redakcijoj kasdieną čirškė telefonai - skaitytojai teiravosi - kada. Pranešame: jau šiandien, atėjus su savo tara, galima įsigyti skystų skalbimo priemonių prie "Vitebsko" prekybos centro. Kiekvienam pirkėjui parduodamas vienas litras "Maričkos". Rugsėjo 5-ąją dieną iš statinės bus prekiaujama ir prie Cheminių prekių parduotuvės LTSR 25-mečio gatvėje. Dar vieną skystų skalbimo priemonių pardavimo punktą numatoma atidaryti ir Šilainiuose". _Pikasotyrininkas™

Pikasas2014-07-16 18:19

RETRO 2011-03-22 Jei Mindaugo Navako taip pat nekonvenciolų požiūrį į miesto erdves turintis projektas abejonių nesukėlė, tai dėl Vlado Urbonavičiaus "Krantinės arkos", dabar pravardžiuojamos "vamzdžiu", į kovą pakilo dailės kritikų asociacija AICA, kurios vadovė Ramunė Rachlevičiūtė ir visas pulkelis menotyrininkų išreiškė pasipiktinimą raštu savivaldybei dėl Vilniaus tarybos bandymų pakeisti "vamzdžio" vietą. Tą kartą laimėjo meno kritikai. Tad kur jie dabar? Kodėl jie dabar sėdi krūmuose ir net nebando ginti savo nuomonės prieš visuomenę. Gal ir patys jau suvokia, kad "iš didelio rašto išėjo iš krašto". Kūrinio meniškumo pajauta dažnai būna sąlygojama ir jo pateikimo ažiotažo. Pavyzdžiui, "Orlen Lietuva" įmonėje galime pamatyti šimtus kartų didingesnių vamzdžių raizgalynių, tačiau apie meną ten nekalbama. Jei atsirastų bent jau toks fotografas, kuris pateiktų konceptualių nuotraukų albumą to naftos perdirbimo giganto tema, tai galėtų prasidėti kalbos ir apie pačių vamzdžių meniškumą. Jei visa tai vėliau būtų gražiai pristatyta ir apiforminta, tai gal meno melomanai važiuotų ten, kaip į Europos parką pasigrožėti ir šiuolaikinių technologijų meniškumu bei nekonvencialiu požiūriu į mūsų gamtovaizdį. Viskas mene yra labai sąlygina. Kas vakar atrodė degtukų dėžutė, tai šiandien gali tapti supereksponatu J. Mačiūno "fluxus" galerijoje. Tad dabar lieka svarbiausias klausimas - palikti ar nukelti? Jei tuo vamzdžiu dar kažkas domisi ir vis naujus kontekstus jo raiškai sugalvoja, tai, manau, tegul mankština žiūrovai savo smegenis. Gal supras geriau kur ir kam tokią sumą biudžeto pinigėlių išleido. Juk tokios viešos akcijos - mūsų pamokos ateičiai... O pamokos juk taip pat kainuoja... Jei miesto valdžia mano, kad jau pasimokyta pakankamai, tai kaip ji nuspręs, tai taip ir bus. Vamzdis savo rolę, kokios gal ir tikėjosi jo autorius ir ... tada Vilnių valdę paksoidai, Lietuvoje jau atliko. Kokia ta rolė ir kodėl V. Urbonavičius dabar gali trinti rankas iš pasitenkinimo? - verta PASIAIŠKINTI. Skulptūros, nužyminčios įvairių tautų senosios istorijos laikus pagimdė graikų, indų, actekų ir daugybę kitų skulptūrinių meno šedevrų. Europos menininkai bežvilgčiodami į praeitį kūrė savo klasicizmą, istorizmą, baroką ir t. t. Kiekviena meno kryptis turėjo savo atgarsius ir skulptūroje. Kubizmas, futurizmas, ekspresionizmas, siurrealizmas, abstrakcionizmas , postmodernizmas, popartas, asambliažas, instaliacija, hepeningas, fluxus, optinis menas, konceptualusis menas ir dar daugybė krypčių, kurių nepaminėjau žadino ir žadina naujas idėjas ir jų raiškos būdus. Vienas iš tokių yra noras sukelti šoką primenančius apmąstymus. Kuo labiau menininkas išprovokuoja žiūrovų stresą, agresyvumą, apatiją ar net labai neigiamus pojūčius, tuo labiau mano, kad jis savo tikslą pasiekė. Tokia konceptuali provokacija būtent ir stypso Neries krantinėje. Jau pats sukeltas ažiotažas dėl "Krantinės arkos" galėjo būti autoriaus sumanymas. Meno pasaulis žino dar labiau šokiruojančių skulptūrų, kurių autoriai pretenduoja į postpostpostmodernizmą. Kiek tos pretenzijos kiekvienu atskiru atveju yra pagrįstos - vertėtų aiškintis atskirai. Jei žvelgti į tą " vamzdį" filosofiškai, tiksliau mūsų konkrečios krizės ir ją " labai pamėgusios" purvasklaidos fone, tai jis gali sukelti netgi labai prasmingų minčių. Nekelia šis kūrinys jis mūsų žvilgsnio į padangę. Tas tiesa. Greičiau primena visuomenės kanalizaciją. Kiek pro jį turėtų pratekėti nešvarumų, kad oras taptų gaivesnis ir kiek gali jų atlaikyti mūsų Neris ir Nemunas, kai visokios šašlavos mums kasdien verčiamos ant galvų? Kai kas teigia, kad tie objektai turi "visuomeninės reikšmės statusą". Nežinau, kas tai yra meno kūrybos pasaulyje? Nemanau, kad bet kokie "statusai" padaro kūrinį vertingesnį ar niekinį. Kokį statusą suteikė visuomenė šiam "vamzdžiui"? - matėme ir komentarų puslapiuose. Beje, kai kurie vertinimai buvo netgi labai raiškūs:). Manau, kad pagal tą kontekstą, kurį pasirinko autorius Vladas Urbonavičius, tas vamzdis yra vietoje. Žinoma, jei jis būtų šį savo "statusą":) pasistatęs savo privačiame kieme, požiūris būtų kitoks. Niekas nemurmėtų ir gal susilauktų net praeivių užuojautos, kad neaiški trasa taip jo kiemą sudarkė. Nu nu nu - jos tiesėjams... Šis mano pastebėjimas dar kartą gali priminti, kad viskas mūsų požiūryje. Jei žiūrėsime į šį kūrinį, kaip į skulptūra - bus vienaip, tačiau jei paimsime tik jo "nuogą" koncepsiją - kitaip. Ta koncepsiją galima būtų pavadinti ir akibrokštu - pokštu vilniečiams. Jie daugumoje atveju tuo giliai nepatenkinti ir tą galima nesunkiai suprasti. Būtent tas nepasitenkinimas tikriausiai ir yra didžiausias autoriaus "kaifas". Roberto Antinio ir Mindaugo Navako kūriniai taip pat propaguoja nekonvencialų požiūrį į miesto erdves, tačiau tik dėl "Krantinės arkos" vietos parinkimo susikovė Vilniaus taryba su dailės kritikų asociacija AICA, kurios pirmininkė Ramunė Rachlevičiūtė ir visas pulkas menotyrininkų "gulė ant bėgių", kad "vamzdis" būtų pastatytas toje vietoje prie Neries. Tai parodo ir tai, kiek mūsų menotyra nutolo nuo tradicinio meno grožio suvokimo.

Oi, jumoristas2014-07-16 17:38

"18. vamzdyn-vaflyn-SAUDE TO SAUDE"! :)

Įdomu pasidarė,2014-07-16 17:09

kas tuo vamzdžiu teka? Niekas nebuvot „prasigręžęs“? Gal specialiai jis padarytas toks baisus, o viduj ohoho!?

Amsis2014-07-16 15:13

"į kovą su vamzdžiu stojo garsi Lietuvos dainininkė Liepa Mondeikaitė",- rašo ekspertai. Ot tai kad garsi... Kai garsiai užspiegia "čia mano namai", iš karto ieškau malonesnės muzikos...

vamzdyn-vaflyn-šaude to šaude2014-07-16 15:12

supuvusioj valstybej -supuvo net menas................

vamzdiec2014-07-16 14:56

taip,vieno vamzdzio maza.visiems Tautos isdavikams po vamzdi,kad galetu pasikarti.

to 152014-07-16 14:16

nusišnekėjai kaip reikalas...

w to 7. Aūūū2014-07-16 13:49

Ar zinai kas sugalvojo BRIGS?:) Zinok vienas jankis is Wall Streeto. Tai JP Morgan 12 metu senumo marketinginis produktas is kurio jie uzkale milijardus

ome2014-07-16 13:38

tas vamzdis kaip mūsų nepriklausomybė...

Jules2014-07-16 13:22

Lietuva turi greitąjį konciervą Algį, tai kaip čia bus apsieita be kanalizacijos vamzdžio? Žinma, kad būtinas tos "šustriako" kaip Algiukas atributas. Ir niekas čia iš nieko nesityčioja. Kol nebus pravesta rimta desovietizacija(derusifikacija)- nieko gero nebus, bet desovietizuoti(derusifikuoti) teks jau LK(bolševikų)P CK anūkus ir naująjąį Neosovietjos bufetą.

ruta2014-07-16 12:59

Kol kas , 'vamzdis 'primena TIK tai , kad Lietuva pirmauja ES, korupcijoje !Su kuo ir sveikinu visus politinius zulikus .

Šaunuoliai2014-07-16 12:51

Čia tai gerai-dar generalinių prokurorų suoliuką reikėtu pastatyti, kad galėtu pasėdėti už vagis-korumpulus-abonentus.

Greta2014-07-16 12:42

Man patiko formuluotė "Vamzdis- atkurtos nepriklausomybės simbolis" Tyčiokitės

Jules2014-07-16 12:16

Vamzdis ir priverstinė emigracija - bene pagrindinis Neosovietijos laimėjimas, sukūręs bolševikams rojų Lietuvoje.

> Gintui2014-07-16 08:24

O Jusu-sveikinu!- pats smaiksciausias komentaras! :)

Aūūū2014-07-16 06:19

Apie BRIKS sametą vykstanti Brazilijoje ir čia tyla. Suprantu, kad ir ekspertai.eu vykdo jankių "rekomendacijas".

Zebediejus2014-07-16 04:23

su pagarba jules, prieštarauju, nes tai yra meno kūrinys. taip matau. Man jis patinka. Jis čia tinka. Turistus traukia. Vilnius - ne vien brangiai girgždantys ponai. Ar tie patys vilniečiai, pridavę metalui, paskum nevaikščiotų nudelbę akis. Tai originalas, daugėm prasmėm. Tegu balvonus pirmiau išveža. kas tikroji nesąmonė ir gėda. O liaudies balso klausyt neleido ir okupacijos laikais. Lėmė meno tarybos kažkokios. Kuriose dirbo tos srities žinovai.

vamzdžiui taip2014-07-16 04:05

Kai tik reikia nukreipti liaudies žvilgsnį nuo rimtų problemų, iškart į kovą metamas „vamzdis“. Primityvus populizmas, ne kitaip. Kaukitės, kapokitės, vargani žmoneliai, dėl surūdijusio vamzdžio, o mes darysime tą, ką norėsime. Va, kiek garsių žmonių pasirašė: garsi Liepa, buvęs krepšininkas, nežinomas poetas

Jules2014-07-16 04:00

Tegu Zuokula savo kieme jį pasistato arba į gimtinę išsiveža kartu su tomis okupantų ir kolonizatorių šmėklomis ant Žaliojo tilto.

nesamoniu muziejuj2014-07-16 03:15

eksponatas nr.1 o gal i prezidentura? gales grybauskaite fotkintis ir filmukus kurti) neisivaisduoju kokios smegeneles galejo sukurti toki sedevra ir dar kazkas ji palaiminti )

Solenoerast iz Riazani2014-07-16 02:51

Litovskije chudožniki slaviatsia truboliubijem.

gintas2014-07-16 02:50

Šmaikštu.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi