Šveicarijoje kasmet vidutiniškai vyksta po keturis referendumus piliečių pasiūlytais klausimais. O štai Lietuvoje ir vieną vienintelį surengti sudėtinga.

Referendumui dėl žemės pardavimo užsieniečiams valdžia priešinosi pasitelkusi ir Konstitucinį Teismą, ir Vyriausiąją rinkimų komisiją, ir įvairius teisės ekspertus, o referendumas dėl lito išsaugojimo uždraustas nė nepradėjus rinkti piliečių parašų. Lietuvoje viešėjęs Šveicarijos Tičino vyriausybės kancleris Džampieras Džanela (Giampiero Gianella) tokios situacijos savo šalyje neįsivaizduoja.

2014-ieji dar tik įpusėjo, o Šveicarijoje jau vyko 7 referendumai įvairiais piliečių pasiūlytais klausimais. Sausį vyko trys referendumai: dėl imigracijos ribojimo, abortų finansavimo privalomojo sveikatos draudimo lėšomis ir dėl geležinkelio infrastruktūros finansavimo.

Gegužę šveicarai balsavo dėl minimalios algos nustatymo, dėl to, kad pedofilams iki gyvenimo pabaigos būtų uždrausta dirbti su vaikais. Taip pat dėl 22 naikintuvų pirkimo iš Švedijos ir dėl pirminės sveikatos pagalbos finansavimo.

Per 2013 metus Šveicarijoje vyko net 11 referendumų, o nuo 1848 m., kai buvo priimta Šveicarijos Konstitucija, – daugiau nei 550.

Lietuvoje praėjusią savaitę viešėję vieno iš 26 Šveicarijos kantonų – Tičino – vyriausybės delegacijos nariai pripažįsta, kad ne visi piliečių siūlomi referendumų klausimai valdžiai patinka, tačiau piliečių iniciatyvų slopinimas šioje šalyje tiesiog neįsivaizduojamas.

Štai sausį 53 proc. Šveicarijos piliečių balsavo už imigracijos ribojimą jų šalyje. Tičino kantono vyriausybės prezidentas Manuelis Bertolis (Manuele Bertoli) sako, kad vyriausybė dėl imigracijos į jų šalį turi priešingą nuomonę nei Šveicarijos dauguma. Tačiau paskutinis žodis vis vien yra Tautos. Tai, ką žmonės nusprendžia referendume, per 3 metus turi būti įgyvendinta įstatymų pakeitimais.

„Šveicarijos sistema yra tokia, kad viskas vyksta balsuojant visai Tautai, piliečiams. Norime nenorime, galime nebent grįžti ir vėl balsuoti“, – sako M.Bertolis.

Paklaustas, ar šveicarams ne per brangu rengti referendumų ir ar politikai nesipiktina, kad piliečiai taip dažnai siūlo įvairias iniciatyvas, Tičino vyriausybės prezidentas tik nusijuokė.

„Politikai gali pykti nepykę, gali būti nepatenkinti – taip dažnai ir yra, – tačiau jie turi koncentruotis į tai, kad jų pyktis praeitų kuo greičiau, koncentruotis, kad įtikintų, jog jų ir žmonių idėjos sutaptų“, – teigia M.Bertolis.

Tičino kantono vyriausybės kancleris Dž.Džanela laikosi tos pačios nuomonės. „Respublikai“ jis papasakojo apie referendumų sistemą Šveicarijoje ir tai, kodėl šveicarų politikai, priešingai nei Lietuvos, nebijo Tautos.

Džampieras Džanela, Šveicarijos Tičino vyriausybės kancleris: Pirmiausia reikėtų pasakyti, kad Šveicarija yra federacinė valstybė, sudaryta iš 26 kantonų. Pas mus šalyje referendumai vyksta net trimis lygiais: visos šalies, kantonų lygiu ir vietiniu.

Piliečiai gali siūlyti Konstitucijos pataisas, taip pat įstatymų pataisas. Jie referendumu gali siūlyti, kaip valdžiai balsuoti priimant vieną ar kitą įstatymą.

Tam, kad būtų suorganizuotas referendumas dėl Konstitucijos keitimo, piliečiai per 18 mėnesių turi surinkti 100 tūkst. parašų (Šveicarijoje yra 8 mln. gyventojų – red. past. ). Inicijuojant referendumą dėl įstatymų keitimo, per 100 dienų reikia surinkti 50 tūkst.

parašų.

Štai Tičino kantone yra apie 300 tūkst. gyventojų. Tam, kad būtų keičiama mūsų kantono Konstitucija, reikia surinkti 10 tūkst. parašų, jei paprastą įstatymą – 7 tūkst. parašų. Tą reikia padaryti per palyginti trumpą laiką – 45 dienas.

Aišku, referendumai yra brangus dalykas. Kainuoja pasiruošimas jiems, informavimas, balsavimo organizavimas ir kontrolė. Visa tai brangu, bet mūsų sistema yra tokia – tiesioginė demokratija, – todėl kasmet mes organizuojame nuo kelių iki keliolikos referendumų.

Yra tam tikros būtinos sąlygos, norint rengti referendumą: yra patariama dėl klausimo formuluotės ir tikrinama, ar surinkti parašai yra geri. Kai pasiūloma referendumo iniciatyva, parlamentas tuo klausimu diskutuoja apie galimybę įgyvendinti referendumu išreikštą valią.

Parlamentas turi teisę priimti sprendimą dėl to, ar pritaria žmonių siūlymui, ar ne. Tačiau tai turi tik patariamąją galią.

Jei nusprendžiame, kad nėra gera išeitis skelbti referendumą tokiu klausimu, mes išeiname į žmones ir pasakome, kad dabartinėmis sąlygomis – ekonominėmis ar kitokiomis – mes negalėtume to įgyvendinti. Tai žinodami žmonės eina į referendumą ir jame balsuoja „taip“ arba „ne“.

Aš manau, kad mes, politikai, privalome gerbti referendumų sistemą. Tačiau, žinoma, turime ir pareigą pasakyti, jei šiuo momentu – dėl tam tikrų ekonominių, politinių, finansinių, tarptautinių, kultūrinių priežasčių – piliečių noras neturėtų būti įgyvendinamas, jei tai mums pridarytų daugiau bėdų.

Politiko pareiga yra eiti į žmones ir duoti jiems atsakymus, atvirai kalbėti apie problemas. Tačiau stabdyti referendumų negalima.

Šiandien mes, šveicarai, už tokį gyvenimą, kokį sukūrėme, turime dėkoti būtent tiesioginei demokratijai. Savo šalį sukūrėme klausydami žmonių balso.

www.respublika.lt

Naujausi

Komentarai (42)

Rikiuoti
Paprastas to342014-06-17 00:28

Stasiukai, o aš nepykstu..., mane nuo vaikystes mokino : nepik ant ...., pakalbink..., o jeigu ką tai pasitrauk nuo ... . Dar karta į tavo : „laiko susivokti dar turį..nebent kaip visada apeliuosi į Rusijos teise nuspręsti už kitus ..tada tikrai mums nepakeliui“ Tikrai mums nepakeliui, jog rašiau, kad tik idiotai naudoja „rusų kortą“. .. Gerai kad dėl referendumo supratai...

VLADIMIR2014-06-16 15:45

KODEL JUS-LIETUVIAI JA VEL RINKOTE -JUK MATETE KĄ JI PADARE PER SAVO ,,GERA '' PREZIDENTAVIMA SU TAUTA ..............

nuomonė2014-06-16 13:56

po paskutinių rinkimų pritariu Lansbergiui, kad žmonės yra kvaili ir nesugeba protingai balsuoti

34 Stasiui2014-06-16 12:56

Anot p. Stasio geriausias būdas mokytis plaukti yra sėdėjimas ant kranto ir žiūrėjimas į mokančius plaukti...

gaudy to 35. Zebediejus2014-06-16 06:36

Būk budrus išsiimk kamčius iš ruktų ir kelnes išsiplauk, nes visa lietuva prismirdo.

gaudy to 35. Zebediejus2014-06-16 06:34

būk budrus išsiimk kačius iš ruktų ir kelnes išsiplauk, nes visa lietuva prismirdo.

amen2014-06-16 03:57

Šveicarijos parlamento sprendimas,ar pritaria žmonių siūlymui, "turi tik PATARIAMĄJĄ galią" . Lietuvoje dėl AE statybos įvykęs referendumas įvardintas berods "patariamuoju". Švedijos piliečiai referendume euro įvedimo klausimu balsavo "PRIEŠ". Kyla logiškas klausimas: kodėl Lietuvoje neįmanoma rengti referendumo euro įvedimo klausimu,jei kitose ES šalyse tai daroma,ar pas mus galioja ši KONSTITUCINĖ TEISĖ?

Zebediejus> gaudžiui2014-06-16 02:56

būk budrus, nenaudok ausų kamštelių.

stasys2014-06-16 02:55

Nesinervink paprastas .. laiko susivokti dar turį.. nebent kaip visada apeliuosi į Rusijos teise nuspręsti už kitus .. tada tikrai mums nepakeliui . :) o tas konstitucines sąntvarkas palyk kitiems, pradėk nuo daug paprastesnių ir kasdieniškų dalykų. pav. kodėl šiandiena vienkiemiuose žmogus bijo žmogaus, ko seniau nebūdavo... tada ir dasikasi iki esmės. Ne konstitucinė santvarka užtikriną šioje žemėje taika ir stabilumą, o taip išgirta Šveicarija irgi pradėjo ne nuo to. Pasitikėjimas .. sugriauk šeimoje jį ir jokie įstatymai pusiausviros sugrąžinti nebepadės .. Referendumas bus reikšmingas tada kai visuomenėje pasieksime bent minimalų tarp jos sl. pagarba ir supratimą. O iki to bręsti ir tobulėti su tuo ką turime po ranka. Pardom už moralą bet sekmadienis tam tinkamiausia diena savaitėje. :).. labanakt.

Ǒ2014-06-16 02:53

Žiūrėkit, gerbiamosios ir gerbiamieji - gal pradėkime nuo abėcėlės. Jei dauguma išrinko Grybauskikę, tai gerbkime daugumos pasirinkimą. Kritikuokime konkrečius reiškinius, bet nekritikuokime pasirinkimo. Tai abėcėlė.

Paprastas to 242014-06-15 23:06

Išprotėjimo taškas- tai kada pats su savimi pradėti diskutuoti: pats užduodi klausimus ir pats atsakai(bet galvoji kad tai oponentas). Taigi : „skaudų matyti kai nepasitikima tavimi ir tokiais kaip tu ?“ . Apie kokį „pasitikinimą“ pats sau kalbi? „Pasitikinimas“ gali būti tik tarp labai artimų žmonių, o ne pirmam pasitaikiusiam. Na, tai vėl grynas tavo „pliurpalinas“... O koks ožys tau pasakė, kad pilietinė branda nematuojama jos išreikšta nuomone (referendumu) , o tik kažin kieno busimo sprendimo atsakomybės suvokimų ? Kiek kartu buvo bandoma prastumti referendumus... ir nesurinkdavo parašų. O tai nerodo Tautos (pilietinės) brandos, bei atsakomybės suvokimų? Matau aš visas „kitas“ nuomones, todėl ir parašiau tau. Tik noriu pabrėžti nuomonė turi būti konstruktyvi ir teisėta(atitikti konstitucinei santvarkai), o ne iš tualeto(filosofinę).

gaudy to 30. Zebediejus2014-06-15 22:36

Čia visai nežiauru. Tai tikslu. Tai jūsų visų tokių sunaikinimo programa, kurią tokie kaip tu ir paleidot.

Zebediejus > 29. gaudy2014-06-15 21:11

Už ką taip žiauriai? Prašyčiau atsiimt žodžius.

gaudy to 28. Zebediejus2014-06-15 20:53

Tai esi mano asmeninis, mano giminės, mano genties priešas. Ir pirmai progai pasitaikius kenksim ir naikinsim viską kas su jumis susiję visur ne tik lietuvoj. Tai žinok šis jausmas visa apimantis.

Zebediejus>27.ne,gaudy,2014-06-15 20:47

Aš dabar esu Tauta, nes balsavau už Dalią ir kotiravau Gabrielių.

gaudy to 26. Zebedijus2014-06-15 20:38

Na, kad jie save gina tai jau tikrai. Bet tik ne mane ir Tautą... Tu matyt ir esi iš tos vadžiasnukių šutvės.

Zebedijus>23. gaudy2014-06-15 20:28

supratau dėl niko. Labai būtų pigu ir nekultŪringa. O šalint dabartinius nusikaltėlius, kurie dabar gina save ir tuo pačiu mus - neprotinga.

ruta2014-06-15 20:26

Kadangi i prezidentus vel isrinkta Landsbergio favorite / komunistine -KGB liekana/ , tai drasei galima teigti , kad dauguma Lietuvos pilieciu nenori nei galvoti , nei spresti . Ar tai sovietinio rezimo pasekmes , kai uz nuomone , kuri nesutampa su valdiska , santvarkos kritika , buvo sodinama i kalejimus , beprotnamius , giaunama karjera ir visas gyvenimas ? Dalis Lietuvos pilieciu sutupe i pelningas vietas , maitinasi is ES projektu , otkatu ... , todel ir nenori nieko keisti . Padorus , moralus ir saziningi , Lietuvoje jau retenybe , ar ne todel , kad prisiziurejo valdzios dviveidystes , melo ir korupcijos , perima ju gyvenimo kredo- po musu , nors ir tvanas ? Viska parduokim , uzterskim ir bus mums laime ? Lietuvos prezedenturos , Seimo , Konstitucijos dvasiu , valdzios veiksmai parodo / jeigu nesi klapciukas ar idiotas/ , kad viskas daroma tam / beatodariskas Briuselio derektyvu vykdymas / , kad Lietuva prarastu visiskai savo savarankiskuma ir Tauta. Ka bepaimtum , ar Skandinavijos Banku dominavima , ar zemes pardavima uzsienieciams , ar valdzios dideli nora tarnauti Korporacijom / Chevron/ , ar keistus energetinius sandorius , kurie visiskai nenaudingi Lietuvai / Geonaftos pardavimas , Minijos naftos pardavimas , atidavimas 'Willjams' 'Mazeikiu naftos , Butinges naftos terminalo , Birzu naftotekio , Lietuvos duju/ , matai korupcija , netgi galima pavadinti tai kenkimu ir ka , ar nors vienas valdininkas ,politikas , nukentejo nuo savo zalingu valstybei , sprendimu , NE ! Ir nenukentes , kol mes , Tauta leisime jiems spresti be asmenines atsakomybes . Tikiu , kad atejus laikui / kiekvienas turi savo laika/, uzmokes uz savo mela , vagystes , kirsinima , isdavystes ,kenkima .. , tai truputi guodzia . Kiekvieno normalaus piliecio pareiga nueiti i referenduma ir nuspresti ko jis nori , ar toliau patarnauti korupciniai valdziai / pirmaujame ES pagal korupcija/ , ar kontroliuoti ir dalyvauti savo valstybes issaugojime .

stasys2014-06-15 20:17

Paprastas > skaudų matyti kai nepasitikima tavimi ir tokiais kaip tu ? suprantu, bet ar pats būdamas mastančiu bent susimastei kodėl tamstos ir tau panašių pliurpalinas taip ir liko neišgirstas per šiuos rinkimus ? turbūt ne, koli išvados taip ir liko praitų metų senumo. Juk visada bus lengviau rasti kita sau patinkanti atsakymą nei gilintis į esamus. O koks tau asilas pasakė kad pilietinė branda matuojama jos išreikšta nuomone (referendumu) , o ne busimo sprendimo atsakomybės suvokimų ? turbūt tas pats Senis Šaltis pašnibždėjęs, kad kitų klaidas skaičiuoti visada lengviau nei savo gerus darbus ? o ar tris kartus pamatuoti ir viena karta kirpti jau ne pirmas žingsnis į išminties klodus? Matyt ne, koli tik kirpti norisi .. Paprastas jei pakiltum aukščiau savo paprastumo, gal tada taptų lengviau matyti ir kitas nuomones.. kurios mato ir kitas galimybes Lietuvai, nei tik svetimas pupas skaičiuoti ir dėl to ginčytis .. pamastyk .. jei jau taip mėgsti tuo užsiimti

gaudy to 20. Zebediejus2014-06-15 20:07

Tujinu, nes negerbiu ir tą noriu pabrėžti. Tai viena. Kita: kaip galima pranešti apie nusikaltimą tam kuris pats ir nusikalto. Pakeisti situaciją įmanoma tik nušalinus nusikaltėlius nuo valdžios. Nušalinant bet kokiu būdu: rinkimų, ar fizinio sunaikinimu... nematau kitų galimybių. O jei pageiduji pasityčioti iš mano niko tai laikysiu įvertinimo. Mano priešų pyktis - man balzamas

gaudy to 20. Zebediejus2014-06-15 20:06

Tujinu, nes negerebiu ir tą noriu pabrėžti. Tai viena. Kita: kaip galima pranešti apie nusikaltimą tam kuris pats ir nusikalto. Pakeisti situaciją įmanoma tik nušalinus nusikaltėlius nuo valdžios. Nušalinant bet kokiu būdu: rinkimų, ar fizinio sunaikinimu... nematau kitų galimybių. O jei pageiduji pasityčioti iš mano niko tai laikysiu įvertinimo. Mano priešų pyktis - man balzamas

gaudy2014-06-15 19:59

Tujinu, nes negerebiu ir tą noriu pabrėžti. Tai viena. Kita: kaip galima pranešti apie nusikaltim1 tam kuris pats ir nusikalto. Pakeisti situacij1 įmanoma tik nušalinus nusikaltėlius nuo valdžios. Nušalinant bet kokiu būdu:rinkimų, ar fizinio sunaikinimu... nematau kitų galimybių.

Zebediejus> 19. gaudy2014-06-15 19:27

Šiaip jau nesu gerai besijaučiantis tujinamas. O ir Jūsų nicką nesunku paverst įžeidžiančiu. O esmė - jei matai nusikaltimą – pranešk, kur reikia. O jei žinai ir nepraneši- esi pakaltinamasis.

gaudy 18. Zebediejus2014-06-15 19:02

zebediejau išmok vieną kartą, kad tai ne klaida, o nusikaltimas. Ir baik čia makaronijus kabinėti. Kai valdžiagyviai prisižulikauja sako suklydome.. atleiskite. o aš sakau nesuklydote, o padarėte nusikaltimą, o už nusikaltimą yra atitinkamos sankcijos...

Zebediejus> 17. Beta2014-06-15 18:44

Taip, didžiulė Kubiliaus ir prezidentės klaida buvo nepaaiškinti žmonėms, kodėl buvo imamos paskolos su didesniais proc. ir kt. atvejais. Dabar LT priešai tuo naudojasi.

Beta2014-06-15 18:19

"Politiko pareiga yra eiti į žmones ir duoti jiems atsakymus, atvirai kalbėti apie problemas." Pas mus gi viskas slepiama: valstybinėse įmonėse visur "komercinė paslaptis", energetikoje "valstybinė paslaptis". Piliečiai reikalingi tik mokesčiams mokėti ir per rinkimus, kurie nedemokratiški. Kitkam, atseit, per durni. Tik kai koks seimažmogis ar valdininkas prisidirba, tada jau drebiama- kokia visuomenė tokia valdžia.

Paprastas: to 152014-06-15 18:08

Stasiukai retkarčiais užduok sau klausimą: Ar aš dar mąstau, ar dar ne.... ? Jog tavo palyginimai ir įsitikinimai, kaip sako jaunimas „žemiau .....“ Varai : „(... )konkuruojama idėjomis skirtomis visiems. Tik todėl ten gali būti atsakymas NE, nes kažkam tai pakenks visumoje, o Lietuvoje tik TAIP,(... )“. Ar apsvaigęs ėsi? Lietuvos referendumas dėl AES statybos... atsakymas NE. Tačiau koks valdžios požiūris ten ir pas mus? Ten : „Tičino kantono vyriausybės prezidentas Manuelis Bertolis (Manuele Bertoli) sako, kad vyriausybė dėl imigracijos į jų šalį turi priešingą nuomonę nei Šveicarijos dauguma. Tačiau paskutinis žodis vis vien yra Tautos.“ , o pas mus – Tautos niekinimas : nesusigaudo, neišmano, ir pabaigoje: Tauta suklydo, o mes(Prezidentė ir Seimas) turim ją pataisyti. O idiotai dar tvirtina kad Tautą taip balsuoti primokino rusai. Esu įsitikinęs, kad tokie kaip tu tikrai dar „ne išaugo“ iki referendumo(kelnes neleidžia). Todėl ir bijote referendumų.

stasys2014-06-15 17:23

Vaidai .. klausima uždaviau tam kad patys galėtumėte įsivertinti kokiais motyvais pas mus ir ten Šveicarijoje grindžiama viena ar kita nuomonė, be abejo sotus alkaną sunkiai supras, bet dar mažiau jei priešingai. Todėl kai imame matuotis svetimas kelnes verta butų įsitikintį, ar joms užtrauktukas su sagomis prisiūtas vietoje. Ten taip valdžia pasitikrina maksimalias sau leistinas ribas, čia tai taptų politinio spaudimo priemone, ir tik dėl to kad politika Lietuvoje orientuota visai į priešingas vertybes,.. sąmokslą ir destrukcija, priešingai Šveicariškajai kai konkuruojama idėjomis skirtomis visiems. Tik todėl ten gali būti atsakymas NE, nes kažkam tai pakenks visumoje, o Lietuvoje tik TAIP, nes visi kiti nesvarbus . Kai Tautininkai už pagrindą ims gerovė visuomenei,o ne savo reitingams, patikėsiu kad žengėme pirma žingsnį link to.

gaudy to 13. pritariu2014-06-15 17:14

Apie ką tu čia pliurpi. Apie kažkokios nepriklausomybės praradimą. Tai, kad jos seniausiai nebėr. Dabar iškilęs klausimas ar dar išgyvens Tauta, ar jau pabaiga... deja šis referendumas parodys ar Tauta gyva, ar jau mirusi... Gali būti, kad bet kokios pastangos jau beprasmės ir aukštybių raštinėje mus jau nurašė kaip nevykdančius savo misijos. Bet vistik džiugu yra tai kai suvoki, kad visi šitie valdžios gyvūnai taip pat bus sunaikinti ir bus naikinami ypatingai žiauriai ir rafinuotai, nes juois naikins ir išorės jėgos ir tautos likučiai... bus smagu. Ir naikins ne tik juos pačius, bet ir gimines vaikus, anūkus.

pritariu2014-06-15 16:16

stasys teisus, 1992 buvo kitos salygos, referendumas buvo galimas. dabar manau negalima jokiu budu leisti referendumu nes prarasime nepriklausomybe. rusai tik to ir laukia.

Jo (VaidasVDS)2014-06-15 16:03

Stasiuk, sąjūdis prasidėjo 1987 metais, o Lietuva nepriklausomybę skelbė jau 1991 metais, o 1992 sugebėjo priimti Konstituciją. Tuomet tauta nebuvo kvaila? O po dabartinių užzombintų valdymo tauta jau tapo kvaila? Zombino tautą taip, kad visos oficialios (turinčios daug pinigų ir įtakos) informacijos priemonės man primena tas kelias informacijos priemones, kurios transliavo sovietinę propagandą. Tai gal užzombintus reikia šalinti, o ne tautos bijoti...

gaudy 4. vilius2014-06-15 15:59

viliukai melstis nereikia mūsų valdžia tiksliai ir net sakyčiau su pertekliumi vykdo lietuvos sunaikinimo planą užduotą bilderbergerių lėlinikų. TAIGI MŪSŲ VALDŽIOS GYVŪNAI savarankiško proto neturi. O po 200 metų čia net lietuvos pavadinimo nebebus. Taip kaip ir Prūsijos dabar jau nebėra.

.2014-06-15 15:58

Juokingiau negali buti, kai bando paaiskinti, kodel reikia uzdrausti referenduma, turi tik viena pasakyma rusai puola, o ka nors konkreciau ir tiksliau pasakyt niekas neismoke :) , va tokiems "rusai puola" turetu buti atimta teise balsuoti visuose rinkimuose ir referendumuose.

stasiui2014-06-15 15:50

Sprendžiant iš tamstos komentarų, iki Šveicarijos piličių lygio tamstai toliausiai iš visų Lietuvos piliečių,nes tamsta dar neatsikratęs net landsbergio pezalų,kad tauta durna.Na su šiuo jo teiginiu galima būtų ir sutikti,tikrai durna, kad jį palaikė. Taigi turime du didžiausius Kremliaus statytinius-tatą ir jos proteže bei ištikimąjį jų ginklanešį Stasį.

Aurelija pritariu 62014-06-15 15:35

Bobikas tam ir yra bobikas. Negalvoja ką rašo, smegenų nėra, galvoje tik skysta beretė...Čia iš serijos rusai puoooola-gelbėkitės, o apie tai, kad sukuria ir parašo anekdotines situacijas suvokti nesugeba.

stasys2014-06-15 15:34

Ar Lietuva pasiruošusį perimti Šveicarijos patirtį ? palyginimui užduosiu retorinį klausimą į kurį manau ir patys galėtumėte atsakyti. "kaip Lietuva balsuotų referendume, jei užduotume analogiška į kurį Šveicarijoje buvo pasakyta NE " kalbų apie minimalios algos padidinimą iki 11500 Lt. Branda atsiranda tada kai žmogus suvokia savo sprendimų pasekmes ir nebijo prisiimti dėl to pilnos atsakomybės. Lietuvai dar tolį iki to .. ir pavyzdžiu tam galima surasti dešimtis ir jie musų tikrai nepuošia. Lengva suvilioti kvailį kuriam vis dar atrodo, kad ir Lietuvoje gali augti bananai... o kol taip yra palūkėkime su ta saviraiškos laisve... bent kol subręsime nebesišlapinti į demokratinius pampersus.. o jei kam per sunkų visada galima paskolinti nykšti .. tai skatina mastyti.

to 4bobikui2014-06-15 15:14

geras anekdotas)tai,Rusija rupinasi,kad Lietuvos Zeme,vidaus Vandenys,Miskai,Parkai priklausytu TIK Lietuvos respublikos pilieciams ir valstybei?)

Jo (VaidasVDS)2014-06-15 15:04

Viliau, bandai apgauti save ar kitus? Ką veikei sąjūdžio laikais? Buvai įsčiose ar struktūroje?

vilius2014-06-15 14:34

sveicarija yra sveicarija. po 200 metu ir pas mus gal but bus galima leisti referendumus. dabar mes dar nesubrende. plika akimi matosi kad si referenduma organizuoja ir finansuoja rusija. melskimes uz musu valdzios stiprybe kad nepaluzta ir nepasiduoda populizmui. zinoma, toki referenduma koks organizuojamas dabar reikejo uzdrausti nuo pirmos akimirkos. bet geriau veliau negu niekada. neisduokime sajudzio idealu.

Anzelmas2014-06-15 14:27

yra toks mažas skirtumas - pas juos valdžioj nėra Kremliaus partijų. Ir žiniasklaidą nupirkti Putei daug kainuotų.

Jo (VaidasVDS)2014-06-15 14:25

Visus Konstitucinio teismo teisėjus kuo skubiau komandiruoti į apmokymus Šveicarijoje, nes jiems iki Šveicarijos teisininkų lygio kaip burliokui pėsčiomis iki Mėnulio. O po jų apmokymo Konstitucinis teismas turėtų Lietuvos politikus (absoliučią daugumą) grąžinti Maskvai, nes paskutiniu metu daro tai, ką Maskva darė 1987-1988 metais...

geras komentaras2014-06-15 13:56

Argi mes galime lygiuotis su Šveicarija?Jų juk net į ES"nepriima".Mes gi ir už Švediją labiau išsivystę,mūsų BVP(bendras vargo produktas)auga greičiausiai,o varguoliams švedams net euro neleidžia įsivesti.Oi išmes Švediją iš ES,užplūs švedai Lietuvą braškių skinti,oi bus bėdos....

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi