Kare yra svarbu, su kokia vėliava einama į mūšį. Dėl vėliavos negailima gyvybės, ją praradus pralaimima. Lietuvoje vyksta mūšis – už Tiesą ir Šviesą. Su kokia vėliava eisime ? Violetine? – skausmo spalvos, gedulo, ar plevėsuodami žaliais kaspinais iš portalo „Už teisingumą“ puslapių?

Sąjūdyje už Tiesą iškilo taktinė dilema – vienas ar du sąrašai. Pirmajame plevėsuoja violetinė vėliava, antrasis skelbia visų šviesuolių mobilizaciją, tikėdamasis pritraukti ir tuos, kurie dėl vienos ar kitos priežasties nesuvokia ar nėra egzistenciškai paliesti Klonio gatvės tragedijos; jie ten temato minią, kai toje terpėje jau išaugo ir subrendo bendruomenė, communitas ; jiems atrodo, kad ten, Klonio gatvėje, susibūrė prastuomenė su vienu ar kitu inteligentišku inkliuzu, ir dėl visa ko laikosi atokiai.

Tai yra ir Vilniaus – Kauno dilema. Klonio gatvės sprogdiklis susiformavo būtent Kaune, kas visai natūralu – Kaunas sprogdiklius gaminti moka. Vilnius, provincialaus mastelio megapolis, sugebėjo susipriešinti su Lietuva beveik visose srityse.

Tačiau šviesuoliai gyvena ne vien sostinėse; tiksliau, Lietuvos provincijoje jų yra daugiau ir tikresnių. Būtent jie stebisi – kas gi ten vyksta, tuose dipoliuose, ko jie ten nesutaria?

Ką jiems atsakyti?

Pasiremkime istorija: Lenkijoje Solidarumas, Solidarnosc užgimė Gdansko laivų statykloje, kai jos darbininkai pradėjo socialinį protestą, turėjusį tragišką kontekstą – sušaudytas demonstracijas Poznanėje ir kitur. Tačiau patys darbininkai nebūtų laimėję mūšio, jei jiems į pagalbą nebūtų atėjusi patriotinė inteligentija.

Lygiai taip ir vien inteligentų-disidentų sluoksnis nebūtų galėjęs sukelti tokios galingos bangos, kuri suparalyžavo į stagnacijos fazę klimpstantį režimą. Vieni kitiems buvo reikalingi, ir šviesios galvos, o ypač Katalikų Bažnyčia, darė viską, kad ši sąjunga įvyktų.

Taip ir atsitiko – nors laikinai pralaimėjęs (nes režimas dar turėjo jėgos), Solidarumas pakirto komunistinę sistemą.

Moralinėje plotmėje matome analogiją su Klonio gatve – kai ten pasirodė kunigai, o ypač teisuolis kunigas Robertas Grigas, situacija pasikeitė iš esmės – sacrum lašas perkeitė minią į bendruomenę. Ir nors Bažnyčios pozicija buvo santūri, bet nebuvo ištarta „ne“.

Kokias išvadas galima padaryti, kai jau baigiasi “poromantinis“ laikotarpis, kai baigiasi įstabiai pavykusios Tiesos fiestos, ir prasideda nuoga rinkimų proza?

Jei norime laimėti, turime eiti po viena vėliava. Viena!

- Kaunas ir Vilnius, ir bažnytkaimių Lietuva, inteligentai ir patvoriniai, tauta ir liaudis. Nereikalingi čia ne tik tie, įbingę ir su pagurkliais, bet ir tie, kurie bijo sutepti baltas pirštinaites ir bevelija stovėti po medžiu ar skėčiu.

*

Tam reikia labai nedaug ir kartu labai daug: Kad užmirštume (nors laikinai...) save vardan Dariaus Kuolio taip adoruojamo „bendrojo gėrio“, bonum publicum .

Kad Kaunas prišaldytų savo modžahedišką būdą, o Vilnius prisimintų, kad yra tik antra karta nuo plūgo.

Kad „...lektualas“ paduotų ranką „...tvoriniui“.

Kad šitą jungtį palaimintų kunigas ar krivis.

Kad vienąkart pagaliau stotųsi ir įsibūtintų mūsų himno apoteozė, toji laukiama nesulaukiama Vienybė.

Naujausi

Komentarai (41)

Rikiuoti
Juozas Valiušaitis2012-07-20 07:56

VĖLIAVUOTI - Vesti protėvių Vėles į savo Gyvenimo žygį. Juozas Valiušaitis fotodailininkas

Vilte2012-07-06 03:06

labai teisingi Jusu zodziai, pritariu

tadas2012-07-05 20:00

jei pasikeitė,tai tegul padirbėja kieno nors patarėju(pvz.Patacko),o ne iškart į seimą.

tadas2012-07-05 19:57

ar turi įrodymų ar juokauji.

tadas2012-07-05 19:54

galėtu juridiškai įforminti Lietuvos kelio kandidatu pagrindiniu įsipareigojimų vykdymo psekmes,ir jų buvimą seime.

tadas2012-07-05 19:47

Manau reiktu patirti jos lemti,kad suprasti jos žodžius.

alfa2012-07-05 19:27

Manau,kad reikia vienyti rinkėjus, o tų saujelės politikų,partijėlių-ačiū,nereikia. Kai Garliava kovojo dėl teisybės, jie stovėjo po medžiu,net už medžio,neva nežino,kas ten teisus, o dabar,prieš rinkimus, lenda iš po medžiū,privatizuoja-patentuoja net sąrašą,vien tai jau šlykštus savanaudiškumas - tai lovio žmonės,tokių nereikia. Jie buvo ir bus abejingi tautos žmonių skausmui. Reikia vienyti rinkėjus,šviesti žmones, kad galėtų įvertinti politikus,einančius į Seimą,kas jie tokie.

partak2012-07-05 18:15

Kiekvienas laikmetis,tarsi lakmuso popierėlis, išryskina ir didvyrius ir niekšus. Priversdamas pasirinkti, po kokia vėliava, kiekvienas iš mūsų stovėsime ir kaip elgsimės toliau. Eisime su (Garliavoje išniekinta) trispalve tiesos vėliava ar mosuosime klaikaus melo skuduru, užmestu ant mergaitės veidelio. Palaikysime banditus ir jų vadeivas, pačiu niekšiškiausiu būdu, pagrobusius ir pasmerkusius žiauriems išbandymams Garliavos Deimantėlę? Ar pasirinksime garbingą, bet erškėčiais nuklotą gerb. Neringos kelią? Kuri pareiškė, jog liks su tauta. Daugelis iškilių ir manau, turinčių ką, išskyrus sąžinę ir garbę, prarasti žmonių jau pasirinko. Tad kokioje pusėje, tiesos ar melo, liksime mes, eiliniai piliečiai, nuo kurių apsisprendimo rudenį, didžia dalimi, priklausys mūsų visų tėvynės likimas ? Štai koks klausimas.

būsi partinis2012-07-05 12:33

prarasi laisvę-vykdysi ką liepia šefas...

protingiausi2012-07-05 12:30

į partijas nestoja...

alfa2012-07-05 05:15

pritariu,turim eiti po viena vėliava ir ji yra ir mūsų daug,nepaisant,kad kažkas siūlo dvi ar daugiau vėliavų,dar kitiems tapo brangi raudona-geltona vėliava su baltom pirštinėm joje.

tadas2012-07-05 04:27

viskas pakvipo neskaniai,del tos priežasties,kad nėra kandidatų į sąraša bendro kriterijaus,aš pavyzdžiui nenoriu jame matyti komunistu,o jums gal nepatinka politkaliniai.

Is Vilniaus2012-07-05 04:23

Iskils reali gresme, jei sarase prades dominuoti sponsoriai, kuriu nesimate svarbiausiais momentais, o atsirado sudarinejant sarasa. Tokie asmenys tiesiog uzuodzia tokias bent kolkas teorines galimybes. O blogiausia tai, kad jie paprastai buna lengviausiai perperkami.

tadas2012-07-05 04:21

manyčiau kiekvienas sprendžia pagal savo sugedimo laipsnį,kai vieni kovojo su okupantais ir sėdo į lagerius,tokie kaip Gylys,Grybauskaitė pasiėmė kom.partijos bilietus ir sočiai žiaumodami garbino didįjį vada,o dabar apsirėdė tautiniais drabužiais ir vėl mums neš tiesą ir šviesą,tik su sąlyga, kad juos pasodinsim prie lovio.

tadas2012-07-05 04:06

nereikia nusikvailinti iki užribio,nes Lietuvą vadinti UABu,tai tas pat kaip savo mamą paleistuve.

tadas2012-07-05 04:00

pasitikiu Patacku,bet atrodo,kad vėl kaip sąjūdžio laikais ,lipam ant to pačio grėblio .Pamatęs Brunzos,Gylio pavardes "Lietuvos sąraše"(sako ten yra dar labiau susitepusių) prisiminiau tuos Kauno berniukus sąjūdiečius(pažangiečius) kurie vos patekę į seimą prisisiurbė prie valdiško turto ir pamiršo kam jjuos tauta rinko.

uzsienis2012-07-05 01:39

gerb.Patackai jus esate garbingas zmogus...

jonas2012-07-05 00:31

pritariu gerb.Patackui.Viskas pasakyta. Kas nori isgirsti-isgirs. Sekmes!

NIJOLE2012-07-04 23:32

Pasitikiu tik Venckiene.

Naujadarai 20122012-07-04 23:29

"Valdžiažmogiai" - Lietuvą valdantys išsigimėliai, "Šūdrytis" - buvusi "Komjaunimo tiesa", degradų naudojama šiknai šluostyti, "Patvoriniai" - sąžinės nepraradę žmonės, "Konstitucijos dvasia" - girto ežiuko sapnas, papasakotas Kūrio, "Konstitucijos garantas" - bevaikė boba, "dedanti ant Lietuvos" "FNTT" - valstybės struktūra, renkanti statistinius duomenis, kaip turgaus bobutės išmoko naudotis kasos aparatais, "STT" - neįgali valstybės struktūra, kur dėl žemų algų niekas nenori dirbti, "Lovys" - Seimas ir kitos pelningos valdiškos darbo vietos, "Liberalai" - partijos dengiančios kontrabandininkus ir korumpuotus valdininkus, "Konservatoriai" - partija "stoguojanti" statybininkų mafiją, "Darbo partija" - pelninga partija, kurioje už darbą atsiskaito vokeliais, o viską valdo buhalterės, "Tvarka ir teisingumas" - nepartija, o pagoniški užkeikimai, kurių pagalba bandoma užvaldyti Lietuvio sąmonę, "Socdemai" - nepartija, o klanas, ginantis stambaus kapitalo interesus, "Drąsos kelias" - partija dar negavusi valstybės dotacijų, todėl "drąsi..." "Uspiskichas" - rusas, Lietuvos pranašas ir mesijas, paima 40milijonų Lt ES paramos, bet nevedžioja po dykumą 40metų, dar paima 60milijonų dujų pinigų, bet labai myli savo mamą (Rasieją? ), "Bufetava" - milijonierė, norinti gauti mėnesinę 6000Lt valstybės renta, todėl nemokamai savo viešbutyje maitinanti bomžus ir svajojanti patekti prie Lovio, "VSD" - FSB-KGB skyrius Lietuvoje, persekiojantis LR piliečius Rusijos tarnybų užsakymu, turintis pasenusį poligrafą ir ginantis Lietuvą nuo Lietuvių, "URM" - urmo bazė, kur patekęs gali visai neblogai gyventi už Lietuvos pinigus, "Kedofilai" - "Šūdryčio" nemėgstami LR piliečiai, "Pedofilai" - aukštus postus užimantys teisėjai ir prokurorai, "Violetiniai" - "oranžinių" atmaina, bet vietinės gamybos, lietuviška, "Teismas" - vieta, kur ignoruojami faktai, sodinami vištas pavogę, išteisinami milijonus pavogę, darbuotojai teisėtai ima kyšius, geria, o spaudoje šmeižia kitus, "Lietuva" - bankrutuoti baigiantis uab-as, kuriame bankų paskolos naudojamos maisteliui pirkti arba padedamos į kitą banką už mažesnius procentus, "Lietuviai" - išdidūs Baltijos gruzinai, vengiantys mokėti mokesčius, drebinantys kinkas prieš valdžiažmogius ir manantys, kad už jų teises turi kovoti kiti.

antanas2012-07-04 23:02

Nereikalingi tie, įbingę ir su pagurkliais, ir tie, kurie bijo sutepti baltas pirštinaites ir bevelija stovėti po medžiu ar skėčiu. Artėja atpildo valanda Degutienei ir Kubiliui, nes jie buvo ir yra ne už Lietuvą, o už vienintelį tikslą, kaip sau susikrauti turtus. Jiem klanas ir pedofilai geriausia kkampanija.

vienybė2012-07-04 21:32

kolionėmis niekada nebus VIENYBĖS,reikia atskirti vagį,nusikaltėlį banditą ir doriems,jei tokiais save laiko,baigti rietis bei visokias partijas tam kurti,juk 3-4 partijos ir ne daugiau galimos ir reikalingos mažai Lietuvai-lai buriasi kas nori partinia ideologija vadovautis,juk klasikinės partijos tam yra ir turi būti-ne grupuotės kažkokių panašių programų hebryčių,tai su šūkiu "Nusipelnėme gyventi geriau",tai"Gaudome sysaluotus pedofilus" ir t. t... ,o visa kita-per visuomenines organizacijas spręsti VISŲ BENDRAŽMOGIŠKUS REIKALUS,nes pilietiškumo trūksta,neauklėjama nuo darželio,o pas vokietį nei šiukšlės ne į tą konteinerį neįmesi-pasakyta,turi būti daroma,nei kaip pas mus-riejamasi ir tuščiai filosofuojama,o kiti lobsta ar lobo...

"...elektualė" vilnietė2012-07-04 19:45

O aš nesibodėčiau paduoti ranką nei "garliaviniui", nei "kavianskui". Nes žinau, kad tuos epitetus sukūrė tie, kurie nori supriešinti Lietuvos žmones. Kur du pešasi - trečias laimi. O laimi, brangūs broliai lietuviai, ant KGB ir nusikaltėlių gaujų pamatų sukurta ir į valdžią prasibrovusi mafija. Jei pešimės mes, negalintys ilgiau žiūrėtį į jų siautėjimą, tai jie ir toliau džiūgaus, kokie jie nenugalimi, kokie jie amžini, ir toliau kasdien voskiuose "Lietryčiuose" matysime purvo ir melo jūrą

Dainų dainalė2012-07-04 15:47

Žinau du Matulevičius. Ir ar Mums galios turto cenzas? Prisigrobęs ar įsigijęs?

Klaipėda2012-07-04 13:28

Jūs neteisus. Prof. Gylys yra puikus žmogus, tikrai vertas pasitikėjimo.

ks2012-07-04 04:44

Kodel priimate i sarasa matulevicius? Ar nezinot,kiek prisigrobe zemes sklypu? Tai patriotai?

ks2012-07-04 04:41

Nepasitikekite Gyliu. Kam rizikuoti. Ar nera rimtu zmoniu su garantija?

Rami2012-07-04 03:21

Man būtu garbė pakviestai į sąrašą kurio pirmi asmenys būtu Neringa ir A. Patackas. Bus bandoma supriešinti ir priešinti, tai klaninių tikslas. Mano manimu, Drąsos Kelias turi jungti visus į vieną sąrašą.Dieve, laimink mus.Pirmyn.

Rami2012-07-04 03:20

Man būtu garbė pakviestai į sąrašą kurio pirmi asmenys būtu Neringa ir A. Patackas. Bus bandoma supriešinti ir priešinti, tai klaninių tikslas. Mano manimu, Drąsos Kelias turi jungti visus į vieną sąrašą.Dieve, laimink mus.

savanoris2012-07-04 02:43

Venskienė netinka tame sąraše, kad netektu nusivilti ja. Pikta, oragantiška, ne nuoširdi. Turėsit problemų p. Algirdai su ja. Dėl jūsų patriotiškumo, nuoširdumo žmonėms nekyla abejonių, vienas patikimiausių politikų ęsate.

dr. Jonas Ramanauskas [email protected]2012-07-04 02:09

Manyciau, kad ponas Brunza tame sarase neturetu buti.....tai AMB kompanija. Tokie tuoj nustums kitus ir uzims poniskus postus.... Del P. Gylio...taip pat AMB kompanija, taciau siam uzteko proto pasikeisti, taigi nieko negaliu pasakyti. Visi mes galime keistis.

dr. Jonas Ramanauskas [email protected]2012-07-04 02:03

Kaip zinote K.Cilinskas buvo nuzudytas, negalima atmesti prielaidos, kad kitos jegos perimtu NDJ vaira. Tokia mano nuomone. Juk K.Cilinskas toms jegoms nebuvo sukalbamas...

dr. Jonas Ramanauskas [email protected]2012-07-04 02:00

Pirmiausia norisi pasveikinti ltvnews. online del to, kad pakeite savo pavidala, dabar galima palikti komentara, manau, kad cia netrins ju, tai yra nesamdys trintuku. Taigi aciu. Kaip sakoma, skaldytis nereiketu, taciau saraso isfiltravimo problema lieka.... akivaizdu tai, kad i sarasa bus siekiama primasyti visokio gaivalo, kad uzimti pozicijas ir suskaldyti. Gana sudetingas uzdavinys nuo tokiu apsisaugoti. Kas tas, kuris nuspres, prisiims atsakomybe ir jam bus leista atlikti filtravima? A. Patacku pasitikeciau, nes turi patirties. Gal dar Bali Gajauska pasikviesti? Kunigas Robertas Grigas irgi labai tiktu i pagalba, na ir Jonas Varkala turetu prisiimti atsakomybe. Cia kandidatams turetu buti pateikta daug ir nepatogiu klausimu, geriau silpnas vietas patiems susirasti, o ne laukti kol jas suras kiti. Nereikia palikti reikalo savieigai.... snipstas gausis.

tadas2012-07-04 01:59

jei dar tokių kandidatų,kaip Brunza ar Gylys atsidurs sąraše,tai nereiks nei KGB,nei VSD ir taip žmonės nebalsuos už šitą sąrašą,man tik labai keista,kaip šito nemato Patackas,Venskienė manau neturi patyrimo su tokiais išverstaskūriais.

nuomone2012-07-04 00:39

Nesuprantu,kaip vietoje Cilinsko atsidure Gilys.Gal as klystu,bet jis man niekada nepatiko.....nezinau...

Tik vieningas sarasas2012-07-04 00:05

VSD, partieciai darys viska, kad suskaldyti, kad tik nebutu einamA vieningu sarasu. Jie paleis visa zinios-klaidos artilerija. NepAsiduokit. Suvienykit Lietuva ir susivienykite. Visad Lietuva priesai niokojo tik dek vienybes trukumo. Bukite ismintingi, to paties ir kaunieciams ir vilnieciams linkiu. Perziurekite i sarasa siulomas kandidturas. Kas galejo pasiulyti i DK advokata Ivoska? Tai asmuo, kuris kure ir strtegavo Vilniaus krasto autonomijos atskyrima iskart po nepriklausomybes paskelbimo. Pakelkite archyvinius dokumentus( buvo iskleta baudziamoji byla, tik jis issisuko). IR TIESOS IR SVIESOS -VIENYBE TEZYDI

Irena2012-07-03 22:09

Kad taip viskas issipildytu. Kad tik centre nesugestu kompiuteriai viskas butu teisingai suskaiciuota. Eh juk nuo kliuciu neapdrausta.

Juozas Valiušaitis, fotodailininkas2012-07-03 20:15

Ačiū, ALGIRDAI! DĖL VĖLIAVOS NEGAILIMA GYVYBĖS... Jei Vėliava neginama - ko verti einantys jai iš paskos? Šiam rašiniui - dvasinio Patriotizmo esė galėtų pritikti Ryčio Umbraso iliustracija iš Pirmosios parodos, eksponuotos parodoje "Apsisprendimo kaina" Klonio gatvės Tvorų galerijoje Balandžio 19-ją, simboliškai - Lietuvos Krikšto 625 metinių dieną (1387) - atidarytos, ir skirtos Deimantei Kedytei: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2931487411703&set=a.2931486291675.2121733.1396548971&type=3&theater

Pasitikiu2012-07-03 20:13

gerb A. Patacku! Noreciau Jus vel matyti Seime arba Lietuvos Prezidentu! Sekmes ir sveikatos Jums! Mamo seima balsuos uz Jus!

Danutė2012-07-03 19:51

Kad taip, Algirdai, Dievui į ausį...Bet čia Lietuva - kiekvienas nori būti pats ir pirmas...

gerb. Patackui2012-07-03 19:46

ačū už straipsnį. Tikiu Jumis.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi