Lietuvos politikos mokslininkas Mažvydas Jastramskis moksliškai įrodė, kad buvęs Aukščiausiojo Sovieto pirmininkas, Laisvės (Auštrevčiaus) premijos nugalėtojas iš antro karto, konservatorius Vytautas Landsbergis buvo prezidentu.

„ Politologinis uždavinys: ar Vytautas Landsbergis buvo valstybės vadovas-prezidentas?

Uždavinio sąlygos.

1. Valstybės vadovai demokratinėse valstybėse būna dviejų rūšių: monarchai (kur yra išlikusi valdovų dinastija) ir prezidentai (kur nėra dinastijos). Yra išimčių, kurios patvirtina taisyklę.

2. Valstybė turi turėti vadovą.

3. Jeigu teisiškai vadovas-monarchas ar vadovas-prezidentas nėra apibrėžtas, turime ieškoti arčiausio analogo (nes valstybėje turi būti vadovas).

4. Ieškodami analogo, natūraliai lyginame su atitinkamą istorinį valstybės periodą apibrėžiančia politine santvarka.

Lietuvoje nėra išlikusios valdovų dinastijos, tad ieškome analogo prezidentui.

Lietuvos valdžių sistema pagal 1992 m. priimtą ir iki šiol galiojančią Konstituciją yra pusiau-prezidentinė, su tiesiogiai renkamu prezidentu-valstybės vadovu. Ieškome analogo pagal tai, koks prezidentas yra šioje santvarkoje.

Tiesiogiai rinkto prezidento-valstybės vadovo 1990-1992 m. akivaizdžiai nebuvo. Einame prie kitų trijų kriterijų: valdžios hierarchijos, kadencijų apribojimo ir funkcijų.

Pirmas kriterijus: kas yra aukščiausias valstybės pareigūnas, jeigu prezidento nėra?

1990-1992 m. galiojusio Laikinojo pagrindinio įstatymo (atliko konstitucinio reguliavimo funkciją) 86 straipsnis: „Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos (Aukščiausiojo Sovieto – red. pastaba) Pirmininkas yra aukščiausias Lietuvos Respublikos pareigūnas ir atstovauja Lietuvos Respublikai tarptautiniuose santykiuose“.

V. Landsbergis buvo Aukščiausiosios Tarybos (Aukščiausiojo Sovieto – red. pastaba) pirmininkas.

Beje, pagal 1992 m. Konstituciją, tiesiogiai rinktam prezidentui-valstybės vadovui negalint eiti pareigų, jį pavaduoja būtent parlamento pirmininkas.

Antras kriterijus: kurio pareigūno kadencijos yra apribojamos, jeigu prezidento nėra (ir jei tai ne monarchija)?

Pagal Laikinąjį pagrindinį įstatymą, Aukščiausiosios Tarybos (Aukščiausiojo Sovieto – red. pastaba) pirmininkas galėjo būti renkamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms paeiliui. Kaip ir prezidentas pagal pusiau-prezidentinę 1992 m. Konstituciją.

V. Landsbergis buvo Aukščiausiosios Tarybos (Aukščiausiojo Sovieto – red. pastaba) pirmininkas.

Paprasto parlamento pirmininko (ar premjero) kadencijų demokratinėse šalyse įprastai niekas neapriboja. Tik valstybės vadovo (jeigu ne monarchas).

Trečias kriterijus: kas atlieka prezidento funkcijas, jeigu prezidento nėra?

Pagal Laikinąjį pagrindinį įstatymą, Aukščiausios Tarybos (Aukščiausiojo Sovieto – red. pastaba) pirmininkas teikė Aukščiausiajai Tarybai (Aukščiausiajam Sovietui – red. pastaba) ministro pirmininko kandidatūras (ne atvirkščiai), pasirašė Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis, teikė parlamentui Aukščiausiojo teismo pirmininko kandidatūrą ir taip toliau. Funkcijos panašios toms, kurios vėliau suteiktos pusiau-prezidentinės Lietuvos valstybės vadovui-prezidentui (tiesa, jas išplečiant, pavyzdžiui, pridedant veto).

V. Landsbergis buvo Aukščiausiosios Tarybos (Aukščiausiojo Sovieto – red. pastaba) pirmininkas.

Dabar galime grįžti prie tiesioginių rinkimų.

Prieštaravimas, kad V. Landsbergis nebuvo rinktas tiesiogiai, nėra pakankamas. Prezidentas demokratinėse šalyse nebūtinai renkamas tiesiogiai: parlamentinėse respublikose, jei nėra monarcho, prezidentą renka būtent parlamentas.

Taigi, 1990-1992 m. Lietuva funkcionavo kaip itin įdomi parlamentinės santvarkos atmaina, kur viename poste derinamos parlamento spykerio ir prezidento institucijos.

Uždavinys išspręstas. Aukščiausiosios Tarybos (Aukščiausiojo Sovieto – red. pastaba) pirmininkas buvo IR parlamento pirmininkas, IR valstybės vadovo-prezidento prototipas.

Taigi, Vytautas Landsbergis 1990-1992 m. ne tik turėjo valstybės vadovo statusą. Jis buvo prezidentu before it was cool “, – savo moksliniame tyrime atskleidė M. Jastramskis.

Šaltinis: facebook.com

Naujausi

Komentarai (40)

Rikiuoti
Ne tik pas mus šaudo, jei liepia kaukę užsidėti!2021-12-08 17:17

youtu.be/gBL2ZSs4PnY

Vardas2021-12-08 17:03

Man atrodo, kad dabar yra svarbesnis kitas klausimas — ar į žmones prie TV bokšto buvo šaudoma nuo stogų (Ref. dabar taip VSD saugomo Audriaus Butkevičiaus ir Artūro Skučo iniciatyva) ir jei taip, tai koks V. Landsbergio tame vaidmuo? Sprendžiant iš metamorfozių, kurias V. Landsbergis (ir D. Grybauskaitė) patyrė po Garliavos pogromo, galima daryti sunkiai paneigiamas išvadas. Kalbant apie Dr. Mažvydo Jastramskio samprotavimus, tai čia jis paima Aristotelio logikos natą. Tačiau aristoteliška logika yra siaura, jos pagalba galima konstruoti tikrovės neatitinkančius, jos nepaaiškinančius ir todėl neveikiančius modelius. Pavyzdžiui, remiantis aristoteliška logika, buvo patikėta, kad metant iš labai didelio aukščio skirtingo svorio daiktus, greičiau nukris sunkesnieji. Pvz. , turime du švino rutulius — vienas labai sunkus, jį penki vyrai vos užkelia į 20 metrų bokštą, o kitas — dvidešimties kg. Pagal Aristotelio logiką, išmetus rutulius kartu, sunkusis pasieks žemę greičiau. Tačiau tai netiesa. Darykime prielaidą, kad išties sunkusis rutulys nukris greičiau, nei lengvasis. O dabar juos mintyse sujunkime, taip gaudami dar sunkesnį už tą sunkųjį rutulį, kuris turėtų dar greičiau nukristi, nei vienas pats sunkusis. Iš kitos pusės, kadangi prie sunkiojo pritvirtintas lengvesnis, kuris, kaip mes manome, krisdamas juda lėčiau, jį prijungus prie sunkiojo, turėtų pristabdyti sunkųjį, jam krentant kartu su sujungtu lengvuoju. Tad gauname prieštarą — iš vienos pusės, naujas darinys, kadangi jis susideda iš dviejų sujungtų rutulių, turėtų nukristi greičiau, nei vienas pats sunkusis rutulys, iš kitos — vėliau, negu sunkusis (jį „traukia atgal“ lengvasis). Išvada — tiek sunkusis, tiek ir tas, kuris gautas, prijungus lengvesnį, nukris per tiek pat laiko. Klausimas, ar Aristotelis nemokėjo atlikti mintinių eksperimentų, ar tiesiog nenorėjo? Greičiau nenorėjo griauti nusistovėjusios socialinės tvarkos. Aristotelio mokykla pagimdė visą sofistų srovę, kuri ir dabar gaji. Vienas iš sofizmų tiktų ir šiam „įprezidentinimo“ kontekstui: „Sėdintysis atsistojo. Kas atsistoja, tas stovi. Reiškia, sėdintysis stovi.“ M. Jastramskis daro labai keistą prielaidą (tezė Nr. 2) — „Valstybė turi turėti vadovą“. Tezėje Nr. 3 dar kartą patvirtinama sugalvota imperatyvi tezės Nr. 2 prielaida: „[... ] (nes valstybėje turi būti vadovas).“ Neprimena jums mano pateikto sofizmo? Tiesa, M. Jastramskis pačioje pirmojoje tezeje užsimena apie išimtis, tačiau jas laiko tik ramsčiais, patvirtinančias jo sugalvotą taisyklę. Ir visai nesvarbu, ar Lietuvoje tada susidariusi situacija buvo pereinamasis laikotarpis, ar jau ilgai gyvuojanti demokratija. Juk, pvz. , Bosnija ir Hercegovina po Jugoslavijos subyrėjimo evoliucionavo į kolektyvinį valstybės vadovą — Prezidiumą, o Šveicarijoje jau labai seniai yra kolektyvinis — Šveicarijos federalinė taryba. Ten jokių prezidentų nėra ir, kaip rodo praktika, jie nebuvo reikalingi. Paminėsiu, jog omnikratijoje apskritai nėra tokio fenomeno (koncepto), kaip persona-vadovas, todėl visuomenėje tvyro harmonija. Omnikratijoje sprendimus priima aktyvioji visuomenė (paprastai tokių būna apie 6% visuomenės narių), o sprendimų ieško reikalo žinovai.

Senelis2021-12-07 22:49

Gi dalyvavo prezidento rinkimuose, bet tauta jam pašykštėjo meiles ir balsų, belieka tik svaičioti ir guostis, kad gal kita reinkarnacija bus sėkmingesnė, bet tada reikėtų ieškot kitos šalies ar net galaktikos.

Arvydas2021-12-07 18:24

O negalėtume rabinų rabinu paskelbti?

Vytas2021-12-07 18:10

Aukščiausias valstybės pareigūnas - visai nereiškia, kad Aukščiausios Tarybos pirmininkas yra ir valstybės vadovas. Elementaru, Vatsonai, atsiprašau, pone M.Jastramski. Nereikia įrodinėti, kad du kart du bus...tiek, kiek kažkam reikia.

nu bet ir siknalaizys pan jastramsky2017-10-16 18:46

tai tada prezidentu buvo ir muravjovas korikas ir Burokevicius ir nusalinus Rolanda Paksa tuo metu Seimo pirmininku buves Arturas Paulauskas... cia zymiojo politikos mokslininko Ostapo Benderio mokinys, o vat pas ka ejo siknalaiziavimo aukstuosius mokslus tai reikia issamesnio tyrimo... nei mindaugu 3 kuriuo pats save apsiskelbe nei LR Prezidentu vokieciu zydas nebuvo, nes tuo paciu metu negali buti ir Prezidentu ir monarchu, tai yra negali buti valstybes vadovas sizofreniku

Marazmas2017-08-31 08:29

Lansbirbis gi buvo PATRIARCHAS, toks vienintelis ir nepakartojamas, nes jei pritarti neadekvaciam įprezidentinimui tai gal paskelbkime kad kitų prezidentų nebuuvo, kad FAKTIŠKAI koją pastoviai kišo visur ponas Lansbirbis, kuris susišlavęs visas butas ir nebutas Laisves premijas susikaupė kone 10 milijonų dolerių ir jam iki pilnos laimės tetruksta prezidento statuso kad netolimoj ateitį našlė su anūku Shreku galetų laimingai gyventi. Fui

Senam Ožiui2017-08-31 05:09

Juk taip smagu būtų Turniškėse pagyventi,o ir Prezidentė po ranka.Vakarais prie arbatėlės bus galima ir papolitikuoti,patirtim pasidalinti, eilėraštuką padeklamuoti ir lapelį su surašytais nurodymais statytinei kasdien įteikti.

Jastramskiui2017-08-30 22:20

Jūs klystate, ir visai nenagrinėjate MINISTRO PIRMININKO statuso. Tai jis aukščiausias vykdoosios valdžios atstovas, nesant prezidento. O prezidento tuo metu būti negalėjo, nes tokio asmens konstucijoje tuometinėje nebuvo paminėta. Mokslininke, grįžkite mokytis į pirmą klasę. Jūs ne mokslininkas, o idiotas, nusipirkęs diplomą.

suldu ->27. V. Ladas2017-08-30 20:59

Tikrai , kad nesitiki,o daro viska, kad taip ivyktu.

alius2017-08-30 20:45

"Prototipas - (gr. prôtos typos - pirmavaizdis): 1. pirmasis, ankstyviausias ko nors pavyzdys, pagal kurį daromi kiti tos rūšies serijiniai daiktai; 2. realus asmuo, pagal kurį rašytojas sukuria savo kūrinio veikėjo paveikslą".Kaip matosi iškilusis mūsų politikos mokslų pirmūnas nelabai žino kai kurių terminų reikšmes.Pavadintas prototipu,propiesoriaus vietoje,įsižeisčiau.

alius2017-08-30 20:40

99 straipsnis. Lietuvos TSR Aukščiausioji Taryba renka Lietuvos TSR Aukščiausiosios Tarybos Pirmininką ir keturis jo pavaduotojus. Aukščiausiosios Tarybos Pirmininkas vadovauja Lietuvos TSR Aukščiausiosios Tarybos posėdžiams ir žiūri jos vidaus tvarkos.Na tai ir gražiai surašyta LTSR konstitucijoje.Pagrindinės funkcijos pavestos Aukščiausios tarybos prezidiumui.Kadangi propiesorius buvo AT pirminiku,tai ir vadovavo AT darbui bei prižiūrėjo tvarką.

žopa2017-08-30 20:09

Lietuva turėjo du prezidentus.Kiti"prezidentai" atėjo perversmų keliu.Lietuva niekada nebuvo demokratinė valstybė ir niekada nebus.Greitu laiku su Lenkija bendrai rinksime Lenkijos prezidentą ir Seimą.Liublino unijos niekas nepanaikino.Lenkai Rusijai reparacijas reiškia,net iki 1613 metų.Taip,kad niekas ne užmiršta,niekas nepamiršta.Ruoškimės rinkimams ponai lietuviai.

V. Ladas2017-08-30 20:01

Manau, tatai labai labai norisi būti prezidentu. Bet suprato ir supranta, kad jo neišrinks. Tai tikisi neįmanomo. Ir nededa taško. Tikisi, kad bus toks Seimas, kuris padarys jį, kad ir buvusiu, bet prezidentu be jokių rinkimų. Labai gaila, kad iš šios sudėties Seimo jis labiausiai to tikisi. Tuo blogiau tokiam vienos kadencijos Seimui...

Pamarietė2017-08-30 19:52

Pritariu 23.Dzukas komentarui. O kas liečia to "tipo mokslininko" M.Jastramskio rašliavos, tai be komentarų.

senis2017-08-30 17:13

ne viskas taip paprasta. Sakykim, Lansbergis vadovavo kgbistu grupei, Kremliaus paliktai Lietuvoje. Tie, dabar dar 75 metams uzsislaptine 2 000 kgbistu, kaip tada, taip ir dabar uzima visus svarbiausius postus valstybeje. Pagal LR, nuo 2004 metu neveikiancia Konstitucija, prezidentu jis nebuvo, bet pagal Kontora jis buvo auksciausias Lietuvoje pagal laipsni ir uzimamas pareigas. Kaip ir dabar. Net Magnolija jo bijo.

Maniau ir manysiu, sakiau ir sakysiu,2017-08-30 17:03

Norint atstatyti istorinį teisingumą reikia jam suteikti ne prezidento (dabar kiekvienam uabe ar firmoj pilna prezidentų) o karaliaus titulą.

Dzukas2017-08-30 15:40

Kai kvaili politikos mokslininkai, tai ir politika kvaila. Viskas paprasta... Ar buvo propesorius AT Pirmininku? Buvo. Ar buvo Lansbirbis Valstybes vadovu? Ne, nebuvo. Jis buvo vienas is vadovu. Ar AT Pirmininkas priiminejo sprendimus ir valde valstybe? Ne. Sprendimus priiminejo AT, o ne jos Pirmininkas. AT Pirmininkas, tai tik zmogus, isrinktas pirmininkauti susirinkime. Tokiu buku aiskinimu, ponas mokslininkas turi pripazinti, kad ne kiek ne mazesnis PROTOTIPAS yra Premjeras. Kie suprantu galim visiems Seimo pirmininkams ir Premjerams suteikti Prezidento statusa. Is vis panasu, kad Pranckietis, kaip iniciatorius, uzsimojo ir gauti Prezidento statusa. Senis propesorius tik pretekstas, tik pirmas zingsnis iki "karunos". :DDD

Ar buvo?2017-08-30 15:39

Ar buvo V. Lanzbergis prezidentu? Nebuvo, nes LR Seimas pagal LR Konstitucijos 67 -tą str.jokiu būdu negali išrinkti prezidento, o pagal šį 67 str. tik skiria datą Prezidento rinkimams. LR Konstitucijos 78 str.skelbia, kad LR Prezidentą renka LR piliečiai penkeriewms metams,remdamiesi visuotine,lygia ir tiesiogine rinkimų teise, slaptu balsavimu. Žmonės p. V. Lanzbergio nerinko, rinkimų nebuvo, todėl p. V. Lanzbergis nėra prezidentas..

Analitikas-22017-08-30 14:53

Na taigi niekas ir neginčija teiginio: "V. Landsbergis buvo Aukščiausiosios Tarybos (Aukščiausiojo Sovieto – red. pastaba) pirmininkas." Juo labiau aiškus teiginys "Aukščiausiosios Tarybos ... pirmininkas buvo ... prezidento prototipas. P R O T O T I P A S !!

StasysG2017-08-30 14:24

(10) rašo: "Tuo laiku įstatymų leidybos organo pirmininkas buvo valstybės vadovu, be ne PREZIDENTU, nes prezidentams yra nebūdinga įstatymų leidybos funkcija". O ką sako garsus konstitucininkas išvadose? --- 15 min:"Vytautas Sinkevičius: Dar kartą apie tai, kad 1990-1992 m. Lietuva turėjo valstybės vadovą" "... Įstatymo nuostata, jeigu ji būtų priimta, galėtų būti lyginama tik su šiuo metu galiojančia Konstitucija. O ji, mūsų nuomone, nedraudžia įstatymu konstatuoti, kad Aukščiausiosios Tarybos-Atkuriamojo Seimo Pirmininkas yra pirmasis 1990 m. kovo 11 d. atkurtos nepriklausomos Lietuvos valstybės vadovas. Kalbame apie valstybės vadovo statuso teisinį pripažinimą (įtvirtinimą), o ne jo suteikimą. Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos Pirmininko, kaip aukščiausio Lietuvos Respublikos pareigūno, turėjusio ir vykdžiusio valstybės vadovo įgaliojimus, politinio ir teisinio statuso įprasminimas įstatymu yra būtinas siekiant užtikrinti teisinį aiškumą ir tikrumą, taip pat įtvirtinti atkurtos nepriklausomos Lietuvos valstybės vadovo institucijos istorinį ir teisinį tęstinumą."

zuzis2017-08-30 14:08

Mažvydas Jastramskis -> Moiša Yastramski. Gal klystu? Pataisykite.

Woland2017-08-30 14:05

Kažkaip neteko girdėti, kad kitose pasaulio valstybėse būtų panašios nesąmonės. Kaip pvz - jau neegzistuojančią 1996m. valstybės instituciją - Lietuvos respublikos aukščiausiąją tarybą pervadinti Atkuriamuoju seimu. Visose šalyse pakanka sveiko proto suvokti - jog tai marazmas. Ir ten to niekam nereikia. Taip ir su V. Landsbergio pareigomis - kuo buvo, tuo ir buvo 1990-92m. Bet reikia maramatiškai kažką keisti, įrodinėti po tiek laiko - buvo valstybės vadovas, nebuvo - lyg Lietuvoje kitų nėra problemų. Kitas pavyzdys - kaimyninėje Baltarusijoe pirmasis nepriklausomos šalies vadovas buvo S. Šuškievičius. Bet ten niekam nekyla minčių dabar po tiek laiko sureikšminti - kuo gi buvo Šuškievičius tada. Kuo buvo pagal to meto konstituciją - tuo ir buvo. Ir dabar, jei tik dar yra šiek tiek sveiko proto pas landsbergistus ir jų subin-laižius dėkite tašką šioje vietoje.

U-22017-08-30 13:16

Pagaliau! Pagaliau atsirado bent vienas, Lietuvos politikos Mažvydas, kuris nepasidrovejo savo nelaimes ir moksliskai pagrinde konservatnykisko pirsto privalumus pries b-by.

> 14. stasys2017-08-30 13:04

"vizgi" tikrai betikslis, bet jei visgi, tai tikrai ne...

Anfisa2017-08-30 12:58

O as pritariu sitam politikos mokslininkui. Svarbu sudaryti precedenta. O paskui jau zymiai lengviau seimas gales pakeisti prezidenta brazauska i Prezidenta Landsbergi, prezidenta adamkeviciu i Prezidenta Landsbergi, prezidenta paksa i Prezudenta,oi atsiprasau, prezidenta adamkeviciu i Prezidenta Landsbergi, prezidenta grybauskaite i Prezidenta Landsbergi. Ir taip bus padetas galutinis taskas Litchuanijos Naujojoje ir Teisingoje Istorijoje. Pritariu...

stasys2017-08-30 11:31

ir vizgi betikslis tai ginčas ..

sorošo "mokymai'2017-08-30 10:56

ugdo puikiuis "mokslininkus"-analolytykus-subinlaižius.

aAlgirdas2017-08-30 10:40

nuostabu, nes kartu su V. Pranskiečiu ir Co į Lietuvos politikos mokslų kokybės viešinimą įsijungė ir taip vadinami "mokslininkai". Aš nežinau kas Lietuvoje tikrina mokslininkų PROFESIONALUMO LYGĮ, minėtam ponui M. Jastramskui po tokios rašliavos BŪTINA panaikinti mokslinį laipsnį ir patikrinti tos organizacijos, kurioje jis dirba darbo kokybę. Taip, bet tai gali atlikti tik VALSTYBĖS tarnautojai, kuriems rūpi VALSTYBĖS ateitis o ne vienadienis padų bučiavimas

yel“l“ow submarine2017-08-30 08:48

klausimas sekantis : kodėl aš, kaip ir daugelis beretozoidijai priešiškų litchuanijos piliečių, savo mokesčiais privalome finansuoti tą beprotnamio filialą, vadinamą “tarptautinių santykių ir politikos mokslų institutu“, kuris yra vilniaus universiteto dalimi, ir kuriame biudžeto pinigus tranžyrina - tipo dirba dėstytojais/mozgopravais, virš penkiasdešimties panašių “mokslininkų“, atsiprašant, nesikeikiant, - ir visais propagandosiniais būdais darančių studentų smegenis kiekvieną mielą dieną ir kepančių dar baisesnius isdiotus ir mankurtus, nei patys yra - štai keletas žymesnių - kojala, vilpišauskas, lopata, putinaitė, maliukevičius, kuodis,janeliūnas, girnius, jastramskis sūnus ir jastramskis tėvas :))) - vienintelė išimtis - radžvilas, kurio problemos šitam beprotnamio filiale ,dėl savo pozicijos, visiems gerai žinomos ...

dr. Jonas Ramanauskas [email protected]2017-08-30 07:24

Mokslininkas Mažvydas Jastramskis neįrodė, kad V. Landsbergis buvo prezidentu. V. Landsbergis tikrai buvo LTSR AT pirmininkas, po to buvo LR AT pirmininkas. Ir taškas. Po to, kai V. Landsbergis jau nebebuvo LR AT pirmininku, tai LR AT pervadino į LR AT-AS. Tačiau tikrai yra tai, kad V. Landsbergis tikrai nebuvo LR AT-AS pirmininku, o tikrai buvo LR AT pirmininku ir tikrai. Ar jis buvo tuo metu Valstybės vadovu? TAIP. Tuo laiku įstatymų leidybos organo pirmininkas buvo valstybės vadovu, be ne PREZIDENTU, nes prezidentams yra nebūdinga įstatymų leidybos funkcija. Kadangi LR AT pirmininkas buvo valstybės vadovu, tai jam priklauso apsauga, tegul net kompiuteris ir kabinetas. Tiesa sakant prezidentu tai tikrai norėjo būti, ne visiems pasiseka. Ką dabar daryti? Tiesiog sudalyvauti rinkimuose ir būti išrinktam. Kito kelio tikrai nematau. Prezidentu nebuvo, buvo LR AT pirmininku. Tiesiog neįsivaizduoju, kam tos prezidentinės machinacijos reikalingos? Gal tada brangesniame karste palaidos? Va čia labai rimta priežastis. Todėl maloniai kviečiu apie karstus pasiskaityti 2017-05-22 straipsnyje ""Šizofrenija Lietuvos teisėje?" (ht*tp:/*/ww*w. ekspertai. *eu/sizofrenija-lietuvos-teiseje92401).

Nu jo...2017-08-30 04:04

Gal gi tikrai vertėtų isterikuojančiam marazmatikui su uspakojoncais suteikti, ir durnyno prezidento titulą. Juk kitaip liks nepatenkinti pasiligojusio individo spec. poreikiai...

Antanas2017-08-30 03:54

Koks tai "mokslininkas", kad net neskaitęs LR Konstitucijos? Ar gali LTSR AT arba LR Seimas rinkti prezidentą?

Dzūkija>1. V. Ladas2017-08-30 03:48

Pagal šios rašliavos logiką : 2+2 yra 5...,kaip ir tai,kad Lietuva - demokratinė valstybė...

Senis Šaltis2017-08-30 02:48

"Taigi, 1990-1992 m. Lietuva funkcionavo kaip itin įdomi parlamentinės santvarkos atmaina" --- na tai viskas aišku, landzbergeris -"itin įdomi prezidento atmaina"

o2017-08-30 02:42

o kas finansuoja tą Lietuvos politikos mokslininką? Ar ne socdemų užsakymu tas mokslininkas įrodė? Juk pasibaigus Briuselio pinigams kažkaip reikės tautai paaiškinti Lietuvos praskolinimą ir suieškoti atpirkimo ožį? Ir galimai su neprisipažinuiais socdemų įslaptinatis KGBIstais socdemai puls atgal į Kremliaus glėbį ir toliau valdys?

Dzukas > 1. V. Ladas2017-08-30 02:31

As pries. Nepaisant smulkiu sio gerb. zmogaus svaigalu, Valstybes vadovas - yra Prezidentas, jeigu Valstybe Prezidentine respublika. Lietuva 1990-1992 buvo Prezidentine Respublika? LR vadovavo AT, tai faktas. Antra - visiskai juokingas zodis Prototipas. Nepriestarauju... suteikit Lansbirbiui Prototipo varda, nes Prezidento vardo jis neturejo, kaip kas neraitytu si klausima. Kokiu tik nesamoniu nepriraso naujai iskepti mokslininkai.

Landsbergis - tai Lietuva!2017-08-30 02:24

Ką čia smulkinates?! Skelbkite atbuline data, kad Landsergis buvo Lietuvos imperatorius. A gaila?

stasys2017-08-30 02:00

reikia išgerti .

V. Ladas2017-08-30 01:55

Štob tvajų matj, logikos yra. Kas prieš?

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi