Vaikštau Vilniaus ir kitų miestų ar miestelių gatvėmis ir nuolat girdžiu lietuvišką ir nelietuvišką kalbėseną, užgriozdintą keiksmažodžiais. Jei prieš kokį dešimtmetį tai sukeldavo nuostabą, dabar tokia būsena seniai nebestebina, nes tampa visuotiniu reiškiniu. Tik pagalvoju: kiek daug prasčiokų, kurių graži išorė, bet supuvęs vidus.

Prasidėjo tas procesas atgavus Nepriklausomybę, kai laisvę imta suvokti be jokios atsakomybės, ir ji buvo pradėta tapatinti su anarchija. Toks kalbėjimo būdas turbūt išvešėjo ugdant prarastąją kartą, kurią augančią apleido tėvai, dirbantys keliuose darbuose, kad išlaikytų šeimą, ir neturintys laiko vaikams, tuščiai politikuojantys su draugais ir kaimynais arba pasinėrę į visuomeninę veiklą Atgimimo laikais.

Ir visa tai viešose vietose: autobusuose, gatvėse, net kultūriniuose renginiuose ar teatruose. Niekas nedraudžia, niekas nebaudžia. Įstatymų priimta daug, bet apie jauno žmogaus atsakomybę įstatymuose nekalbama, tik suteiktos plačios teisės, o galimybės atsivėrė pačios niekam nedraudžiant neigiamų dalykų: elgsenos, kalbos, veiksmų.

Gal tiesiog tokia kalbėsena atvirai skatinama, nes išleistas platus žargono žodynas, o koks nors pro šalį einantis darželinukas, atrodytų, jį pradėjęs mokytis atmintinai. Į jaunuolius taikantys paaugliai baigia išmokti jį visą, o gal jau ir išmoko, kai studentai turbūt galėtų net diplominius darbus tuo žargonu surašyti.

Bet mane galutinai pribaigė toks faktas, kai gatve dviračiu važiuojantis tėvas mokė savo šalia važiuojantį sūnų elgesenos su dviračiu vartodamas „rinktinius keiksmus“. Tad nėra ko stebėtis, kad pavyzdys ne tik užkrečia, bet ir padeda užkratui įsitvirtinti.

Šiuo aveju blogas pavyzdys. Tai baisi priklausomybės liga, kuri morališkai ėda žmogų, dažniausiai to nesuprantantį, arba tiesiog nenorintį suprasti dėl abejingumo.

Visa šita bjaurastimi kasdien užmušinėjamas mąstymas, racionali mintis. Tai yra dvasinė asmens savinaika.

Pasilieka tik grubumas ir nenoras tobulėti, keistis ir keisti gyvenimą.

Iš tokios kalbėsenos išimkim tuos bjaurius kalinių žargono teršalus ir nieko nebelieka, – jokios minties, nes nelieka normaliai sudaryto sakinio – tik banalaus purvo srautas. Į jį grimzta daug jaunų žmonių: nevartodamas keiksmažodžių, lieki atstumtuoju, netinkančiu į tuščiagalvių kompaniją, kurie net kartais pretenduoja į kokios nors vietos vadukus.

Labai keista, kad sunkus paauglystės laikotarpis daugeliui tampa prieštara visuomenei pirmiausia kalba, kurios vartojant pačią grubiausią ir žemiausią formą, pagrįstą aistromis, tik norima pasirodyti kietuoliais, tačiau nejučia tampama panašiais į kalinius, kurių kalbėsena perimta iš sovietmečiu vartoto rusiško žargono.

Prasčiokiška kalbėsena uždeda antspaudą ir žmogaus elgsenai, ir psichinei būklei, ir net sveikatai, nes nuo kalbos ir kalbėsenos būdo jaunas žmogus pradeda formuotis kaip asmenybė su savo individualiomis savybėmis. Pamąstykim, ar gali išaugti žmogus doras ir sąžiningas, jei jis siekia būti panašus į kalinį savo bjauria kalba.

Jei tai paauglystės bėda, ji gali praeiti kaip praeina mada, bet dažniausiai neigiamas elgesys uždeda antspaudą visam gyvenimui. Galbūt ne visiems, bet tokių žmonių daugėja, nes prastėja kalba, o su ja prastėja ir degraduoja pats žmogus.

Vadinasi, degraduoja gana didelė visuomenės dalis. Kažkam toks reiškinys yra parankus, nes iš tokių žmonių formuojama darbo jėga, kuri nemąsto arba lėtai ir paviršutiniškai mąsto, bet neanalizuoja ir nesiaiškina padėties, todėl tokią masę lengviau valdyti, nes ji prilygsta mankurtams.

Tokia pat bėda yra ir tarp suaugusiųjų, kurie savęs nekontroliuoja. Gerai, kad jų, paleidžiančių keiksmažodžius, yra mažuma viešose vietose. Tačiau ir jie teršia viešąją erdvę negatyvia vieša kalbėsena arba bjauriais komentarais elektroninėje erdvėje.

Keiksmažodžius vartojantys žemo intelekto žmonės tampa priešprieša valdiškose įstaigose sėdintiems, kurie su interesantais kalba ta dirbtinai nudailinta, nenatūralia kalba, sukeliančia priešpriešą paprastiems žmonėms, dažnai negalintiems nieko išsiaiškinti ar gauti valdiškoje įstaigoje. Kartais pakėlę balsą ar paleidę purvo seriją, jie bent jau atkreipia dėmesį į save ar į asmeninę problemą, o kartais net ką nors ir laimi.

Taigi atsiduriame tarsi užburtame rate, kuriame laimi stipresnis, naikinantis save ir teršiantis bendrą mūsų visų erdvę.

Man asmeniškai atrodo, kad keiksmažodžiais prisodrinta kalba dažniausiai kalba nevykėliai, kurie nieko daugiau nesugeba, tik gėrėtis ir grožėtis savimi ir įsivaizduoti, kad yra kieti vyrukai ar dar bjauriau – mergiotės, nors iš tiesų taip toli gražu nėra, nes purvu dažnai dangstomas bukumas ir bejėgystė praradus savivertę ir savigarbą. Po tokių asmenų grubia išore dažniausiai slepiasi nevisavertiškumas.

Taip pat iš tokios rūšies prasčiokų išsiugdo ir nusikaltėliai, murgdantys Lietuvą savo juodais darbais ir padedantys ją parodyti pasauliui kaip blogio valstybę. Tai, manau, labai naudinga ir sukelia pasitenkinimą mūsų priešams, kurių toli ieškoti nereikia.

Galbūt šitokiu būdu, siekiant sukurti bendrą nusikalstamumo erdvę, siekiama užvaldyti visuomenę, formuoti jos nuomonę, nes tai yra vienas iš daugelio manipuliacijos būdų, kuris padeda dominuoti ir valdyti silpnesnius ar labiau pažeidžiamus, kai nebelieka galimybių sugalvoti kitokių būdų, kaip užvaldyti kad ir valstybę.

Naujausi

Komentarai (28)

Rikiuoti
Gintare2014-06-04 04:44

tiek daug prirašyta, o straipsnis kaip ir apie nieką. Dalykas, kurį perteikėte, toli gražu nebuvo argumentuota ir subalansuota nuomonė. Priešingai - viskas, ką sugebėjau įžvelgti, tai tik nepamatuotas pyktis, persismelkęs kiekvienoje ties kraštutinumo riba svyruojančio teksto eilutėje. Kodėl gi šitaip paprastai esate linkusi kiekvieną jūsų susikurtos utopinės visuomenės nukrypimą nuo normų laikyti tiesiu keliu link valstybės kracho? Juk pasaulis nėra tik baltas arba juodas :)

Bolonkė2014-05-30 17:53

gal "akcija- "darom" koordinatorę"?

Bondinė2014-05-30 12:08

Aš iš tų prasčiokų lietuvių,tai gal paaiškintų kas iš filologų girdėtą :"akcijos "darom" kordinatorė..."

valerija2014-05-26 09:21

Daugelis apsilanke Lietuvoje atkreipia demesi I zmoniu nemandaguma, grubu elgesi. Gyvenu Kanadoje,Toronte gyvena 160 ivairiu tautybiu ir zmones sugeba gerbti vieni ktus. Vaikus mokyklose moko priimti kita zmogu neatsizvelgian I jo rase, isvaizda, rubus. Tai vienas is svarbiasiu dalyku mokykloje, mokymas bendravimo, tolerancijos. Yra griezti istatymai, negali nemandagiai elgtis kad ir parduotuveje, negali konfliktuoti su pardaveja, jei esi nepatenkintas, turi pasikviesti parduotuves menedzeri ir jam viska paaiskiti, negali trukdyti dirbti pardavejai,yra taisykles turi ju laikytis, kitaip tau iskvies policija, lygiai taip ir su vaikais tevai turi mandagiai kalbeti, nes tures aiskintis policijoj. Atvejis su Jonu Valanciunu, pardavejas kuris pardave jam kava, tiesiai I masina, pamate atidaryta buteli alaus masinoj, pranese policijai. Tai yra istatymu salis zmones ju laikosi,to jie pratinami nuo vaikystes. Zinau daugelis skaitydami, nesutiks su manim, taciau tai rodo to jauno pardavejo atsakomybes jausma,pagal istatyma negali tureti atidaryto butelio masinoje. Tevai turi graziai elgtis su vaikai, vaikai is ju ismoksta mandagumo. Lietuvos didele nelaime kysininkavimas, teisines sistemos visiskas nebuvimas , lietuviai skuba I vakarus nesugebedami atsirinkti kas geraiausia, pamegzioja viska neatsirinkdami. Valdininkai negerbia paprastu zmoniu, stebiesi kad Lietuvoj gyvena ,,runkeliai, violetiniai ir t. t. Tokie zurnalistai cia butu baudziami, taciau kaip sako ,,zuvis puva nuo galvos,, Rinkimai duoda teise pasirinkti ir pasirinkdamas prisiimi atsakomybe uz ta pasirinkima, tai demokratijos principas, jei juo nesinaudosit, niekas nesikeis.

jules_ui2014-05-26 02:54

Tai sakai jau antro pasaulinio karo pirmomis dienomis vokiečiai pasidavinėjo į nelaisvę rusams? Ir kaip jie spėjo,kad per Lietuvą praūžė per kelias valandas? Ir kaip jiems sekėsi rasti rusų, kad pasiduoti?

VYTAUTAS2014-05-25 19:28

Padainuosiu tau vaikeli, Polikarpovnos dainely. (pritaria DK ir kubilojdu choras). šešėlinė struktura; šešėlinė ekonomika; šešėlinė valdzia; šešėlinė biografija; šešėlinė apklausa (reitingas)… ir t.t.

V.Ladas2014-05-25 17:42

Kaip ir visur kitur, užmiršome Dievą, ypač "po matuškinomu" keikdamiesi, o juk didžiulė nuodėmė yra tėvų negerbti. Tiesiog nesusimąstome apie pasekmes, kai barstome savo chamizmą...

Jules2014-05-25 17:06

Esu laisvas žmogus, lietuvis, europietis, todėl komentuoju laisvai ir nesiblusinėju, kaip bolševikai, dėl pakalnučių ir pan. Ir dar, iš gyvenimiškos patirties žinau, kad apie moralę ir įstatymų pedantišką laikymąsi kalba paprastai amoralūs ir rimtesnių įstatymų nepaisantys žmonės. Nepamirškite, kad iki 1990 m. Kovo 11-osios veikė LR 1938 metų Konstitucija - tai va, patriotai ir bendrapatriotai! Lietuvos valstybė pirmiausia yra nepriklausoma ir demokratinė respublika, o visi kiti įstatymai jau po šito straipsnio. Keista, kad šito niekaip negali suvokti VU docentai ir riomeriečiai.

to Jules ir kt.2014-05-25 16:13

Jeigu komentuojat, tai prasom nenukrypkite nuo temos. Nepaverskime diskusijos debatais, kuriuose vienas kita bandom nugaleti...

Tikrai2014-05-25 16:10

Baisu del prasciokejimo. Norguose kartais tenka isgirsti "lietuviu" kalba. Tai tu lietuvisku zodziu buna du is desimties. Visi kiti -juodi keiksmazodziai. Tai is to ir supranti, kad netoli eina tavo zemietis. Paradoksas. Ir dar. Kodel LT visi taip tamsiai rengiasi? Per Kaledas isejus i senamiesti atrode, kad visi isejo i laidotuves. Jokio dziaugsmo nei veiduose, nei isoreje, rubuose.

Gražina2014-05-25 15:36

Labai aktuali tema visiems. Jei mes nepajegūs nueiti į teatrą, koncertą, nusipirkti gražesnių drabužių, skanesnio maisto, tai graži lietuvių kalba, be svetimžodžių ar keiksmažodžių, nieko nekainuoja. Gal kiek sunkiau su kirčiavimo taisyklėmis, kurias sunku išmokti be mokytojo, bet visa kita - įmanoma! Kiekvienas turėtme pradėt nuo savęs, o žurnalistai, artistai, mokytojai ir visi tie, kurie kalba viešai televizijos programos metu, ypatingai turi atkreipti dėmesį į savo kalbėjimą ir būti visiems pavyzdžiu. O vaikams ir jaunimui reikia aiškinti teigiamo įvaizdžio pavyzdį, kuriuo jie norėtų sekti. Deja, dabar ir rašytojas ir žurnalistas ir kitas bet koks veikėjas leidžia sau naudoti netinkamus žodžius, o tv programos kuria tikrai netikamus visokių `žvaigždžių` ir `žvaigždučių` įvaizdžius (tiek išvaizda tiek kalba) kurie patraukia paskui save jaunimą - juk jiems visiems norisi būti žvaigždėmis! Gelbėkime savo kalbą nuo keiksmažodžių ir svetimžodžių!

Jules2014-05-25 12:41

Atsiprašau, per skubėjimą padariau klaidą - mano senelis buvo Pirmojo pasaulinio karo dalyvis Pirmosios Rusijos imperijos pusėje, o jo brolis - belaisvis, patekęs vokiečiams į nelaisvę. Tad gerai informuotas, kokia buvo Vokietija iki Hitlerio, kai kurie buvę belaisviai tuomet gyveno geriau nei patys vokiečiai, kurie kartu su vaikais žudėsi ir stipo, mirė gatvėse po pat langais nuo bado ir alkio - va tep, ponas Raigerdai. Dabar Lietuvoje savižudybių irgi labai daug - pirmaujame, gal žinote kodėl?

Jules2014-05-25 12:17

Gerbiamas oponente, pone Raigerdai, tas jūsų "Bet, kas yra svarbu šitame filme: fašistų vadeivos, net parodžius dokumentinius filmus apie milijonus nužudytų žmonių ir vaikų, teisinasi, kad jie nekalti. Supranti, koks klaikumas yra su politikais?" ne visai logiškas, mano galva, nes tokiais jie jautėsi, nes jie žinojo, kaip ir mūsų seneliai kaime, mano senelių kaimynai ir draugai, kad kitos pusės nusikaltimai keleriopai didesni ir dar iki 1941 metų birželio, todėl ir toks jų elgesys taikant į istorijos perspektyvą, o ji jau beveik čia pat. Kažkodėl nerodomi dokumentiniai filmai apie ištisai sudegintus miestus Vokietijoje su tais pačiais vaikais, seniais ir mergomis, nėščiomis moterimis, arba kaip užkasami milijonai žuvusių vyrų po mūšio. Negi manote, kad vyras, kad karys ne žmogus, kaip kad buvo laikoma ir tebelaikoma Rusijoje? Mano senelis Pirmojo pasaulinio karo belaisvis ir jo pasakotų baisumo man užteks iki mirties, o čia apie antrąjį pasaulinį karą. Neprilygstamu žiaurumu Pirmajame pasauliniame kare pasižymėjo rusų „Bobų mirties batalionas“, taip, bobų, Jūsų žiniai. Antrajame Pasauliniame kare vokiečių karo belaisvius rusai pradėjo žudyti jau pačią pirmąją dieną, žiauriai kankindami, mėsinėdami ir tam informacijos yra pakankamai akivaizdžios ir įtikinamos, bet tik ji nerodoma moksleiviams ir paikiems VU studentams. Vokiečiai buvo pasirašę Ženevos ir Hagos konvencijas, o rusai - ne! Tad nebūkite toks šališkas ir vienpusiškas, pagarbiai, - Jules.

sekla2014-05-24 23:25

Siuolaikiniai prasciokai mokosi is musu "elito"...

Mamai iš kaimo2014-05-24 20:56

Mamyte ,labai aukštai pakėlei lietuvių kalbos reikalavimų kartelę "politinių šaikų" sambūriams. Koks kirčiavimas. Tegu butkevičiai ir visi kiti - vičiai nustoja "komunikuoti", "informuoti","generuoti" ir dar begalybė visokių šūdžodžių. Jau bus pažanga. Bet jie niekada nekalbės ta kalba, kaip mes , nes tada jie niekuo neišsiskirs. Jiems žema kalbėti "chamų" kalba. Taip jau kartą buvo ir žinom kuo baigėsi.

>taigiui2014-05-24 16:30

Ar keiksmai yra toks didelis gėris, kad juos vartojantiems neva užčiaupus burnas, bus dusinama Lietuva. Cha cha cha... Rusiški keiksmai nedusina Lietuvos jaunimo? Putinas tuoj gali panaudoti kaip propagandos priemonę arba tiesiog jam toks žmonių bukinimas yra parankus.

taigis2014-05-24 14:01

o as palaikau Juozapa Nors keiktis negrazu bet juk viskas turi kur kas zemiskesnes priezastis: juk blogi valdzios darbai tapomi saldziomis spalvomis tikrai kvailai atrodo per ju dusinama ziniasklaida Straipsnis teisgingas bet labai jau naivus : kaip butu gerai kad visur butu grazu Todel imkim ir paprasciausiai istatymu uzciaupkitm visiem keikunam burnas O juk tai laaabai pavojingas siulymas Ir visai nebenaivus

Grilio meistrė Halina Bovčevič2014-05-24 08:05

As nisutinku su avtore, Kiaiktis galima nes nuima stresa!

Juozapas2014-05-24 04:07

Sveiki. Švietimas... Labai aktuali tema. Iš esmės pritariu Raigerdo bendram vertinimui, jog ši sistema(švietimo) yra ydinga ir supuvusi. Žinau pavyzdžių kaip ši sistemėlė veikia. Tarkim inovatyvių technologijų diegimas ir plėtra ugdymo įstaigose. Esame akmens amžiaus mamutų lygyje, palyginti su pasauliu. Atsilikimas nerealus. Tas atsiliepia ir ateityje su kiekviena diena šis atsilikimas virs vis sunkesniu inkaru vaikų ugdymo darbuose. Tarkim, kokia nors lietuviška įmonė iš patriotinių sumetimų sukuria inovatyvę ugdymo pagalbinę priemonę kuri ne tik yra gera, ji netgi lenkia užsienio analogus, kurių taikymas beje pasmus netgi netinkams nes mes turime savitą mentalitetą ir kultūrą. Vienžo, tokia įmonė iš savo lėšų sukuria tam tikrą paketą ir pateikia specialistų aprobavimui. Specialistai apakę -fantastiškai puikus dalykas, ministerija ilgai neatidaro durų to daikto pristatymui, o kai įsileidžia, netenka amo -produktas iš ties puikus, profesionalus. tuomet ta priemonė duodama padirbėti ugdymo įstaigoms. Atsiliepimai pranoksta kūrėjų lūkesčius. Ugdymo rezultatai pagerėja šimtais procentų. Paakinta tokios sėkmės įmonė vėl kreipiasi į inisteriją - skirkite nedidelį finansavimą, padarysime už savikainą, bus visai Lietuvai. Ministerija tyli. Įmonės vadovai mina seimo, visokiausių kitų aukštų institucijų slenksčius. Nulis dėmesio. tuomet įmonė sako - mes parašysime eropinį projektą, viską patys padarysime tik bent oficialiai minimaliai paremkite morališkai. Ne, ne, ne, ne ir ne.... Kodėl? Žinote kaip bus? Inovacijų nesustabdysi. Manau, kad ateis laikas ir lėšos tokiems dalykams bus skirtos. Ne keli šimtai tūkstančių, kaip prašė ta įmonė, bus skirta šimtai milijonų. Tiems šimtams milijonų "įsisavinti" minėta įmonė nebus prileista nei iš krašo. Pinigus pasidalins švogeriai iš politinės grietinėlės. Už milijonus padarys lėkštą, neveikiantį šlamštą bet pasidės "paukščiuką" -padaryta. Ar vaikams, moksleiviams, pedagogams bus kažkas naudingo? Nemanau. tik per eilę metų, kai pasaulis bus nuėjęs dar toliau, tuomet kažkas kažkur iš konkuruojančios grupuotės valdžioje pakels vajų. Tuomet vėl bus skirti šimtai milijonų, kad būtų padaryta tai už ką jau buvo mokėta kartą. Ir taip visur. Šviesaforų sistemos už šimtus milijonų, E-sveikatos sistema, VEKSas, šmeksas ir t. t. Todėl ne švietimo sistemą reikia lopyti. Visą Sistemą reikia naxren šluoti. Kol gyvuos šis sąrašinių gaujų režimas -nieko nebus. O kaip atsikratyti šia chunta.? Pirmi du dalykai: atsiimti visuomeninį transliuotoją, telkti ir vienyti nepriklausomą žiniasklaidą, plėtoti ją. Antra siekti pirmųjų pokyčių referendumų pagalba. O kol kas mes esame tie mažieji kraujo kūneliai kurie nešioja deguonį po merdintį Tautos organizmą. Tauta paralyžiuota ir beveik komoje. Todėl privalome jausti atsakomybę mums tekusią šiuo sudėtingu laiku. Būkime vieningi bendradarbiaudami, būkime garbingi besiginčydami . Priešams, va tiems būkime negailestingi. Va tiek. Visiems malonaus vakaro.

Raigerdas2014-05-24 03:28

Labas, miela Liepa. Supranti, aš kiekvienam lietuviui parekomenduočiau pažiūrėti šį video: "Нюрнберг. Нацисты перед лицом своих преступлений". Lietuvos vyriausybė nesugebėjo galvoti iki karo. Faktiškai tai buvo bailių vyriausybė. Iš to nebuvo padarytos jokios išvados. Nepasipriešinimas rusams, vėliau lietuvai kainavo 10 metų karo su ja, ir 50 metų okupacijos. Ir nepadarytos jokios išvados. Kaip tada galima vadovauti valstybei? Bet, kas yra svarbu šitame filme: fašistų vadeivos, net parodžius dokumentinius filmus apie milijonus nužudytų žmonių ir vaikų, teisinasi, kad jie nekalti. Supranti, koks klaikumas yra su politikais? Dabar mes matome panašią situaciją Lietuvoje: A. Kubilius, padaręs milžiniškas skolas, jaučiasi nekaltas. Man atrodo, kad ateina laikas, kada reikia kalbėti apie politikų patologiją. Jeigu žmogus yra be sąžinės, tai jis su malonumu daro nuostolius ir žalą savo valstybės piliečiams. Šitas filmas atskleidžia, kas yra politinė partija ir kas yra tie politikai. Juos pavadinti žmonėmis tikrai yra sunku. Mums reikia kurti patiems savo valstybę. Užtenka beždžionauti.

Liepa-Raigerdui2014-05-24 00:19

Sveiki, Raigerdai. ;) Jūs šiandien itin darbštus- pavydžiu tokios energijos... ;). Švietimas senokai sugriautas. // Kuo paverstas mokytojas? - o gi paslaugų tiekėju. Atsiprašant, kaip prostitutas kažkoks.. Žodžiu, liberalkapitalizmas nugalėjo ir švietime, nes visos sritys paremtos prekiniais ir naudos interesais. Šlovė Materijai, o bet kokioms Dvasingumo apraiškoms - Lauk. // Kalba tik atspindys to didžiulio chaoso ir harmonijos nebuvimo visuomenėje. // Žinoma, kad LT gyvuoja stipriausiojo kultas: valdžia, pinigai, asmeniniai interesai, nesvarbu, kokia kaina.... Pamenu, atgavus Nepriklausomybę, buvo iškelta Meilės Lukšienės Tautinės mokyklos koncepcija. Kur ta tautinė mokykla? O gi piššš iš lietuviškos ugdymo sistemos, nes ministerijų klapčiukai tempė visokias "reformas" iš pasaulio pakampių, - juk visa, kas lietuviška - negerai.. Aš už tai, kad visus tuos veikėjus nuteisti už jų kenkėjišką veiklą.

Raigerdas2014-05-24 00:05

Iš tikrųjų, autorei reikia padėkoti, kad ji nors iškėlė šią problemą į paviršių, nes aplinkui daugelis tai mato, bet tyli. Būtų gerai, jei autorė daugiau parašytų šita tema. Rusų inteligentija buvo sunaikinta, todėl prasčiokai pavertė visą Rusiją į tokią prasčiokų šalį, kad nemažai iš jų nebemoka kalbėti kompanijoje, kur negalima keiktis, nes jie be keiksmažodžio nebegali suregzti sakinio. O kada jo kas nors paklausia:"na, Tamsta, kokia turi apie tai nuomonę", - tai jis trūkčioja pečiais, stengiasi nutaisyti protingą miną ir išlemena:"Aš jau geriau patylėsiu..." Na, ir kompanija leidžia jam "geriau jau patylėti", nei kad kitiems jis pradėtų gadinti gerą ir draugišką nuotaiką.

mama iš kaimo2014-05-23 19:36

arb gali paauglius išmokyti patys beraščiai? Švietimo ministro pavaduotojas /buvau ir pavardę užsirašiusi, kažkur išmečiau/ kartu su puse seimo jau 14-ti metai sako "du tūkstantis//" Šiandien "du tūkstantis ir du šimtas", rytoj - "du vyras, dvi moteris"... O tarptautiniai žodžiai iš viso miškas. 1990-ais kažkas iš politikų per TV pasakė "kompententingas", tai, kalbininkams pasijuokus, jau visi, pradedant prezidente ir premjeru, iš viao manau, kad tik išskyrus V. Matulevičių ir V. Vasiliauską, jau 24 metus sako "kompetetingas. Ko gero, sako net "kompetecija'. Tai ko miela autorė nori iš eilinio paauglio, jei valdo it toną užduoda visiški beraščiai? Ir už ką pinigus gauna ir ką veikia lietuvių kalbos komisija be to, kad tik verčia kirčiuoti ;Saša, Maša, Nataša ir netgi Seriožka, Jurka, kirčiuojan t trumpąja priegaide paskutiniąją "a". Jei turiu laiko, kartais pažiūriu "Mentus", tai vien dėl šitokio kirčiavimo vietoj malonaus įdomumo gaunu tik stresą.

1Raigerdas komentarui2014-05-23 18:40

Tai ne tik svietimo ministerijoje dirba buki zmones juk...vaiku teises,o ir pats seimas...kas tos ten bobeles sedincios pagal sarasus gali ismanyti apie ka nors?

kai valdziagyviai2014-05-23 18:11

patys padirbtu mokykloje,baigtusi visa demokratija,nes tai yra ne demokratija,o sikimas ant mokytoju ir tevu galvu.

Reigardui2014-05-23 17:46

Esi teisus.

Raigerdas2014-05-23 17:41

Štai kalbuosi su pedagoge, kuri man aiškina apie demokratiją. Ir ji pastoviai man aiškina, ko negalima daryti mokinio atžvilgiu. Mokytojas mokykloje jaučiasi beteisis. Mokinys gali mokytoją išvadinti įvairiais keiksmažodžiais, o mokytoja bijo tokio mokinio. Paradoksas, kad mokytojai tai supranta kaip demokratiją. Yra mokytojų, kurios pačios yra trenktos. Yra mokytojų, kurios vartoja antidepresantus, kad nuimti stresines situacijas. Ir tokiems mokytojams niekas nepaaiškina, kad tai yra sintetiniai narkotikai, kurie nenuima stresinių situacijų, o tik apsvaigina žmogų. Bet praėjus apsvaigimui, stresinė situacija dar labiau padidėja, todėl ta mokytoja priversta didinti dozes. Kol iš mokyklų nebus išvyti psichologai, kurie patys su savimi nesusitvarko, ir dar griauna kitų gyvenimus, tol nebus jokios logikos Švietimo sistemoje. Švietimo sistema dabar yra sukurta būtent tuo tikslu, kad visuomenė degraduotų ir eitų iš proto, ir kad psichiatrai galėtų parduoti kuo daugiau vaistų. Švietimo ir "mokslo" ministerija yra didžiausią kiekį turinti visiškai nekompetetingų valdininkų. Tai žmonės, pastoviai užsiimantys beždžionavimu, plagijavimu, iš Vakarų pritraukia tokias šiukšles, kad galvą kraipai, kaip jie tą dalyką neišmetė į šiukšlių dėžę. PRAŠČIOKIŠKUMAS PRASIDEDA ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJOJE. PIRMIAUSIA, TEN DIRBA TIE PRASČIOKAI. O VISA KITA YRA JŲ PRASČIOKIŠKO DARBO REZULTATŲ PASEKMĖ LIETUVOJE.

Raigerdas2014-05-23 17:25

Na, pagaliau prabilo nors vienas žmogus apie tą vidinę kultūrą. Problema yra ŠVIETIMO sistemoje. Pasikalbėkite su mokytojais ir jūs pamatysite, kad jie jaučiasi bejėgiai. Šita Budulių organizuota Švietimo sistema nereikalinga net jiems patiems. Bet yra didžiulis nesuinteresuotumas dirbti darbą valstybinėje institucijoje. Darbo imitacija, manau, gali apimti iki 80%. Paimkite Švietimo ministeriją. Tai pas jų viena konferencija seka po kitos. Jie ten pabūna, patauškia, pasikviečia kartais visiškus asilus, bet jiems tai neturi reikšmės. Valdininkai ten vienas kitą supranta, nes juos jungia tas pats nenoras dirbti gerai savo darbą. Jiems reikia PARODYTI, KAD JIE YRA LABAI UŽIMTI TOMIS DARBO VALANDOMIS. Nors jeigu jūs patikrinsite darbo rezultatus, jūs negausite jokio jų sukurto produkto. Pasikalbėkite su bet kuo iš Švietimo ministerijos ir jus apims neviltis, nes jus pastoviai stebėsitės, kaip gali toks bukas žmogus dirbti švietimo ministerijoje.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi