Panevėžio apygardos teismas genocido byloje išteisino KGB generolą, pirmąjį Lietuvos vidaus reikalų ministrą po nepriklausomybės atkūrimo Marijoną Misiukonį, kuris buvo teisiamas dėl paskutiniu Lietuvos partizanu vadinamo Antano Kraujelio-Siaubūno žūties.

Nuosprendis nėra galutinis – per 20 dienų gali būti skundžiamas Lietuvos apeliaciniam teismui.

„Nenustatyti būtinieji genocido požymiai – genocidas negali būti vykdomas prieš vieną asmenį“, – paaiškino teismo atstovė.

Anot teismo, būdamas KGB jaunesniuoju leitenantu M. Misiukonis nesprendė A. Kraujelio likimo ir neturėjo tam jokios įtakos.

Tokiu teismo sprendimu liko nepatenkinti buvę tremtiniai ir politiniai kaliniai.

Piktintis buvę tremtiniai ir politiniai kaliniai neturėtų. Būtų labai keista, jei buvę KGB'istai ar kolaborantai nepriklausomoje Lietuvoje būtų nuteisiami ir sodinami į kalėjimus. Jei taip atsitiktų, kas tada vadovautų mūsų valstybei?

Pavyzdžiui kolaborantei Daliai Grybauskaitei, kuri po 1990 m. Kovo 11 d. Nepriklausomybės atkūrimo darbavosi Lietuvos nepriklausomybės priešininkų pusėje drauge su komunistu ir jedinstveninku Mykolu Burokevičiumi, tai nesutrukdė tapti Lietuvos prezidente.

Tie patys politiniai kaliniai ir tremtiniai yra labai patenkinti šios konservatorių prezidentės nuveiktais darbais.

Todėl kas kas, bet politiniai kaliniai ir tremtiniai turėtų gerai žinoti – visi tie KGB'istai ar kolaborantai aukojo save ir tiesiog kovojo „savo mažuosius karus“ siekdami mūsų krašto nepriklausomybės.

Todėl ekspertai.eu siūlo įstatymo vardu įteisinti naują teisinį statusą, kuris vadintusi „politinys kankinys“.

Ir visi tie, kurie buvo KGB'istais ar kolaborantais būtų pradėti vadinti politiniais kankiniais.

Žvelgiant į priekį, politiniai kankiniai galėtų natūraliai įsilieti į politinių kalinių ir tremtinių sąjungą. Ir nuo tada ši sąjunga vadintųsi „Lietuvos politinių kalinių, tremtinių ir kankinių sąjunga“.

Toks susiliejimas pilnai atitiktų modernios Lietuvos dvasią ir Europinės dimensijos dėmenį.

Naujausi

Komentarai (36)

Rikiuoti
Paprastas2015-05-16 22:53

Ir vėl nesuprantu “ekspertų“ sarkazmą. O gal tai nauja vergų kiršinimo ideologija? Kokios gali būti interpretacijos, jog Įstatymas yra įstatymas : „99 str. Genocidas: Tas, kas siekdamas fiziškai sunaikinti visus ar dalį žmonių, (... ) ar politinei grupei, organizavo, vadovavo ar dalyvavo juos žudant, kankinant, žalojant, trikdant jų protinį vystymąsi, deportuojant, kitaip sudarant tokias gyvenimo sąlygas, kad jos lėmė visų jų ar dalies žūtį, ribojo toms grupėms priklausančių žmonių gimstamumą ar prievarta perdavė jų vaikus kitoms grupėms,(... ) Tai visai teisingai: vienas partizanas A. Kraujelis-„Siaubūnas“ negali būti „grupė, ar dalį žmonių“. Dar daugiau – „partizanas“ tai nėra paprastas žmogus, tai yra apginkluotas kovotojas... Taigi teismas teisingai padarė išvadą: „Nenustatyti būtinieji genocido požymiai - genocidas negali būti vykdomas prieš vieną asmenį“. O prokuratūra, kaip visada vykdo politinius užsakymus. O „partizanai“ vieną karta turi baigti kerštauti, sulaukėt senatvės ir melskitės ... gal Dieve jums atleis....

Mamai is kaimo2015-05-16 21:35

Sindromas vadinasi Stokholmo (kai myli ir stengiesi rasti pateisinima savo kankintojui), bet visas komentaras labai teisingas, tiesiai i desimtuka.Tikrai, gerai butu psichologams ir psichiatrams paieskoti priezasciu, kodel tokia didele tautos dalis juo serga, gal kas vandenyje ar blogas maistas atsiliepia? Garantuotai, procentas daug didesnis, negu tarkime Lenkijoje.

tie patys2015-05-16 20:56

politiniai kaliniai ir tremtiniai besiglebesciuojantys su Jos Blondinybe ,sibire ko gero be kepures vaiksciojo,jei jie ten is vis buvo,nusalo kai ka.

mama iš kaimo2015-05-16 20:19

O kas liečia viešinimą - esu įsitikinusi, kad viešinti prisipažinusius,kada jiems buvo žadėta to nepriminti - nedora. Be to, iš tų prisipažinusių, manau, nei vienas nesėdi ten, iš kur daro žalą tautai, ten sėdi - NEPRISIPAŽINĘ. Štai juos reikia viešint, reikėjo seniai,bet visi užsisllaptino, išsigandę Rolando Paulausko siūlymo liustruoti ne tik dirbusius organuose, bet ir dėsčiusius, "auklėjusius" komunistine dvasia ir sužlugdė liustracijos įstatymą. Dabar, manau, jau vėlu - visi pasitvarkėsu savobylom, kai jos buvo prieinamos, taigi, mažai ką berasi. Turbūt, todėl ir vėl pradėtas kelti viešinimo klausimas, kad mailiaus niekam negaila, o rykliai nebepasiekiami. Jokios rizikos.

mama iš kaimo2015-05-16 20:10

Nuostabus Ekspertų komentaras /kaip visada/. Na, o politinių kalinių ir tremtinių partija man visiškai nesuprantama - bene pati didžiausia partija Lietuvoje, o tėra tiesiog paklusnus konservatoeių šuniukas. Ypač mane pritrenkė vyskupas Tamkevičius - pusę gyvenimo praleidęs taryb iniuose kalėjimuose, ir organizavo tokią aršią agitaciją prieš referendumą dėl Žemės išsaugojimo. Nežinau, kas jam buvo karingosios pažadėta, bet iškart po apsilankymo "baltuosiuose rūmuose" per visas bažnyčias nuvilnijo raginimas neiti į referendumą. Ir šitas raginimas tikrai padarė Lietuvai daugiau žalos, negu Tapinas su karučiu ar "elitas" su visomis žiniasklaidos priemonėms /net į bažnyčią kurį laiką eiti negalėjau, nes pasipiktinimas jos tarnais-išdavikais neleido nei susikaupti, nei melstis/ Suprantu, kad tarp kalinių ir tremtinių nelabai daug išsilavinusių, išsilavinę jau baigia išmirti, tačiau, kodėl jie pastoviai balsuoja už išdavikus, juos laikančius tik runkeliais ir šunauja, - suprasti negaliu. Galbūt, psichatrams tai būtų įdomu,pasamprotautų apie Helsinkio sindromą.

trumpai2015-05-16 18:51

Kažkoks užburtas ratas mat jei visus paviešins sujudės tipo valstybės pamatai,o štai jei nepaviešinsim tai taip ir gyvensim,neliks nei pamatu,paviešinti gal visiems ir nebutina,bet nuo valstybės vairo reikejo senai patraukti.

Dzūkija > 28. aAlgirdas2015-05-16 15:46

Dėkui už 28 ir 27 komentarus...Ypač už 27...buka neapykanta niekur nenuves...o tauta nežinanti savo praeities - neturi ateities...

Dzūkija > 22. T0mas J.2015-05-16 15:40

Negalima jų dėti į vieną lentyną...Jaunystė dažnai mato tik dvi spalvas...Pagarbiai...

aAlgirdas2015-05-16 15:21

noriu padėti, ypač jaunimui, atsakyti į vieną iš klausimų Z. Vaišvilos liudijimu: "Labai lengvai visa tai „pamiršo“ V. Landsbergis, kurį derybų su TSRS atstovu A. Lebedevu metu man teko stabdyti nuo jo raginimų žmonėms veržtis į minėtą pastatą. Ačiū Dievui, tada jis suprato atsakomybę ir mitinge prie Respublikinės bibliotekos (dabar – M. Mažvydo bibliotekos) mano prašomas atsiėmė savo kurstytojo raginimus ir pradėjo taip pat stabdyti mūsų žmones nedaryti neapgalvotų žingsnių"

aAlgirdas2015-05-16 14:56

problema skaudi,labai svarbi ir svarstoma PRIVALO būti labai rimtai. Tai štai pirmasis klausimas -- kas pertvarkos siekimo metu išgelbėjo daugiau ŽMONIŲ nuo sužalojimų ir mirčių Misiukonis ar V.Landsbergis ir antras - kiek nekaltų žmonių pasiuntė miriop Kraujelis. Pagarbiai

aAlgirdas -TOmui J2015-05-16 14:17

mielasai jausdamas panieką išvardintiems žmonėms PRIVALAI turėti šimtaprocentinę garantiją, kd žinai VISĄ TIESĄ apie juos.

Vilpišius2014-11-29 00:13

Tai gal abejojate kas ir kuriam tikslui sukūrė "Sąjudį"? M. Gorbačiovo "glasnostj" (liet. - viešumas) laikais kažkaip reikėjo sutramdyti Lietuvos Laisvės Lygą ir Helsinkio grupę. Bet štai problema - o kuo gi įtikinsi žmones? Reikalingi autoritetai! Taip radosi ir už akių į iniciatyvinę grupę išrinktųjų . . . Kai lozunginis tarpsnis užsitęsė ir imta kovoti prieš tikrąsias negandas (kas kūrėjams, jopapa, kaip neparanku), tie patys sukūrė "Jedinstvo", kad vėl būtų prieš ką kovoti. Dar problema - jei pagal tarptautinę teisę kuri nors (ar kelios) sąjunginės valstybės sudėtinės dalys laikomos aneksuotomis, tai kiek kart ir kur link bekaitaliok santvarką - tos dalys vis vien išliks aneksuotomis. Išrinkom naują Aukščiausiąją Tarybą į kurią pateko ir tautos pagarbą pelnę autoritetai. Teisėtai, pagal suprantamą rinkimų įstatymą. AT paskelbė nepriklausomybės atstatymą. O čia jau didžiausia problema - tikrieji autoritetai šeimininkams-užsakovams tokių niekšybių įvykdyti neleis. Va šitaip, 4 metams teisėtai rinkta valdžia "paseno", nes vardan pavadinimo "Seimas", o tikrumoj dėl rinkimų įstatymo peršarmakavimo užsakovo naudai, po 2 metų jau turim tuos valstybininkus, kurie laabai sėkmingai net suvereno referendumu patvirtintą Konstituciją, kurią kaip nori - taip tvarko . . . Labai apmaudu, kad žmonėms pritrūksta ryžto išsinagrinėti tą dabartinį rinkimų įstatymą ir palyginti jį su 1990 metais buvusiu - daug ką suvoktų. Na kad ir pvz. tik dalelė iš to nesąmonių rinkinio: 100:70=? (~1,43), o anot to įstatymo bus arba =5, arba =7 (tai sąrašinis % slenkstis partijoms)! Vat tep - net matematika "ilsisi" - šitaip įteisinta balsų vagystė. Tai, kas dalyvauja rinkimuose, o kas išrenka?!

jeronimas2014-11-28 22:18

Man labai liudna,kad tokie dalykai vyksta. Neatleistina,kad politiniai kaliniai ,tremtiniai ,balsuoja uz tuos,kurie juos treme,saude,naikino,skunde,tarde ir panasiai. Tai jeigu dabar ses ant vienos kedutes kartu su tais,kurie taip elgesi,tai dar pasiulykit seimo bukagalviams,kad kiekvieno kgbisto ,nkvedisto,ir pan ,biugrafija butu istirta,ir uz kiekviena ,tarkim istremta i sibira,skirti po kokiuos 10 tukstanciu euru,o uz istardytus iki lavono,ar nuzudytus po kokiuos 100 tukstanciu??? Zmones,jus jau metuose,smegenys suvyte ir nebemasto,bet jus bandykit atsikvoset... Jus laiupsinat tuos,kurie is jusu tyciojosi,kurie jus tarde,treme,zude jusu seimas,o jus sendien dedates ju draugais. Jeigu landsbergiai ir kiti panasus dedules i akis kalba sukure ir nuslifave zodzius is rastelio,ir jus tikit,tai man jusu tikrai gaila. Vadinasi mazai kentejot,mazai jus treme,mazai jums skuru nunere. kelkit taures uz kgb ir nkvdistus budelius,gal sulauksit dar karta tos santvarkos,gal si karta ka nors rimciau tie sugalvos.

Darijus2014-11-28 12:49

Tremtiniai gali pasiguosti savo vadui, Dėdulei.

T0mas J.2014-11-28 11:57

Mano panieka tėvynės išdavikams kolaborantams - M.Misiukoniui, D.Grybauskaitei, A.M.Brazauskui, L.Sabučiui ir panašiems.

didziausia pasityciojima2014-11-27 23:23

politiniai kaliniai ir tremtiniai rengia patys is saves balsuodami lanzdbergo palieipti uz komuniste partines mokyklos destytoja

Arvydas Brunius2014-11-27 21:35

Prezidentas Chaimas Adamkevicius apdovanoja.....Ne tik geda bet ir daugiau parodo kas yra kas!

Ceslovas2014-11-27 21:24

Savu neteisia, o isteisina arba paskiriami i...tebunie Dalia Lietuvos dalia

Paprastas> 172014-11-27 20:53

Jeigu tamstai „nėra“, tai tegul tamstai ir taip būna. Apsimesti .... lengva, bet ne visada į tai atsižvelgiama.

paprastam2014-11-27 20:02

o kur cia pasakyta kad nuteisti visus? kaip supratau atvirksciai cia pasakyta, kad reikia visus legalizuoti ir nieko neteisti, jus, paprastas, kazka ne taip supratote

Paprastas2014-11-27 19:50

Nepritariu „ltvnews. online“ komentarui. Tai yra vaikiškas samprotavimas: „nuteisti visus, visur... ir visada!“ , o vėliau ir Jūs(jog „kremlinai“, prorusiški ir galų gale „teroristinės valstybės atstovai“), kada jau nebus ką teisti? Jeigu žinoma taip pageidaus „buvę tremtiniai ir politiniai kaliniai“. Tai gal norim įteisinti buvę tremtinių ir politinių kalinių Diktatūrą? Negalvojau, kad jūsų portalo oficialioji pozicija taps kiršinimas, skaldymas ir t. t.

dr. Jonas Ramanauskas [email protected]2014-11-27 19:18

Ir kaip tas Adamkus zinojo kam ka iteikti?

xxxx2014-11-27 19:18

šaunuoliai "Ekspertai", tiksliau nė negalima pasakyti.

KGBistas??? Čia tas pats D.Arlauskas-SNORO indėlininkų ir kreditorių asociacijos vadovas???2014-11-27 18:20

Wikipedia: Danukas (Denis Orlovskij?)) Arlauskas (g. 1955 m. sausio 22 d. Kaliningrado sritis, Rusija) – KGB karininkas, vadybininkas, verslo veikėjas. Biografija[redaguoti kodą] 1982 m. baigė Vilniaus inžinerinį statybos institutą, inžinierius. 1984–1986 m. studijavo KGB akademijoje Maskvoje. Kadrinis KGB karininkas, kapitonas. 1989–1990 m. KGB „Z“ tarnybos vyresnysis operatyvinis įgaliotinis. 1990–1992 m. LR Valstybės saugumo departamento padalinio vadovas, VSD generalinio direktoriaus pavaduotojas. [2][3] 1993–1995 m. Lietuvos žurnalistų sąjungos juristas. 1995–1997 m. Lietuvos pramonininkų konfederacijos atstovas LR Seime. 1997–2002 m. leidybos ir spaudos UAB „Lietuvos žinios“ generalinis direktorius. 2002–2013 m. Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos (įkurtos 1999 m. ) vykdantysis, vėliau – generalinis direktorius, Europos komiteto ir socialinio komiteto narys. 2007–2008 m. ministro pirmininko Gedimino Kirkilo visuomeninis konsultantas. [ Nuo 2013 m. Žinių radijo generalinis direktorius.

ekspertams2014-11-27 17:32

Jūsų komentarai šaunūs ir taiklūs :) aš taip pat pritariu , kad neturėtų piktintis buvę tremtiniai ir politiniai kaliniai :) O siūlomas naujas teisinis statusas "politinis kankinys" idealus . Džiaugiuosi , kad esat :))) Kažkoks blaivaus proto portalas , paskaitau ir vėl atsiranda viltis, kad gal ne taip viskas bus blogai kol dar yra tokių žmonių ( įskaitant ir rašančius komentarus) .

pasiskaitymui, ypač pabaiga2014-11-27 17:26

http: // www. alfa.lt/straipsnis/1261803/rusijos-atsakas-sam-durak

Irena2014-11-27 16:46

Saunus ekspertu komentaras!

Dzūkija2014-11-27 16:29

Beje,visiems siūlau susidėlioti taškus ant "i"...KGB ir VSD...Kodėl esame pasiruošę eiti lengviausiu keliu :gyvenai ir dirbai LTSR - esi kolaborantas,buvai ištremtas ar miške,ar už sienos - patriotas...Nepamirškit žmonių,kurie padarė viską,kad išliktų Lietuva...Apsidairykime,ar mes jų verti...

Dzūkija2014-11-27 16:11

Nesodinčiau į vieną vežimą D. Grybauskaitės ir M. Misiukonio... Vagys irgi aiškino,kad vogė iš mėsos,pieno ... įmonių,nes kovojo su priešu... A. Kraujelis -Siaubūnas irgi kovojo... tik su kuo... Nenustebsiu,jei šitaip veliant ir perrašinėjant istoriją,žudikai taps gerbiamais žmonėmis... Viskas priklausys tik nuo to - ką nužudė ir kokia partija buvo valdžioje... „Sergėkitės netikrų pranašų, kurie ateina pas jus avių kailyje, o viduje yra plėšrūs vilkai. Jūs pažinsite juos iš vaisių. Argi kas gali pasiskinti vynuogių nuo erškėčių ar figų nuo usnių?! Juk geras medis duoda gerus vaisius, o netikęs medis – blogus. Geras medis negali duoti blogų vaisių, o netikęs gerų. Kiekvienas medis, kuris neduoda gerų vaisių, bus iškirstas ir įmestas į ugnį. Taigi jūs pažinsite juos iš vaisių“. - tai BIBLIJA... Vertybė ne partijos pavadinimas,ne gražūs žodžiai ... Vertybė,tai darbai... Ne kiekvienas,buvęs miške,kovojo už LIETUVĄ...

Antanas2014-11-27 15:31

Visai Lietuvai reikia garsiai perskaityti A. Maceina "Niekšybės paslaptis." Manau dar po kelių metų tokių pažiūrų, kegebistai gali tapti divyriais o partizanai - banditais ir eis nuolankiai liaupsindami su "didesnio barako pensija, lengvatomis ir negaluojančių nevarant į darbą." Dalyvavau savo draugo, daugelį kartų byloje kol jis susigrąžino savo partizano tėvelio pavardę. Jauna teisėja matėsi visai nesidomėjusi mūsų istorijos kančia. Kodėl konspiracijos sumetimais reikėjo keisti pavardę? Neįdomu buvo girdėti kgb niekšybės, liudininkų pasakojimai. Tai didelė spraga studentams tikroje Lietuvos istorijoje?

ne visus tremtinius konservai isdure2014-11-27 14:24

mano giminaitei,buvusiai tremtinei prikaisioja,kad si neparsidave uz 12lt.nuolatini bil.pravaziavimui ir nebalsavo uz tuos,kuriuos turejo )

absurdu spektaklis2014-11-27 13:44

kuo skiriasi paeitis dabar teisiamo Misukonio nuo valstybe dabar valdancios Grybauskaites.Nieko.ABU BUVO LIETUVOS ISDAVIKAI IR OKUPANTU KOLOBORANTAI ABU KOMUNISTAI Viena komunistu pertija pasiunte miskiniu gaudyti kita partineje mokykloje destyti.

blyn2014-11-27 13:29

laukiam eilinio tu teiseju paaukstinimo,kaip kadaise paaukstino broniu versecka,valentina,cinina...auga tie kas klauso iskrypeliu.

taip2014-11-27 13:29

M. Misiukonis yra KGB generolas, KGB nusiųstas į VRM, kad sustiprinti šios sistemos veiklą. Po 1988 m. rugsėjo mėn. "bananų baliaus" Vilniuje, pakeitė VRM ministrą Lisauską.

pirmam komentatoriui2014-11-27 13:27

Marijonas Misiukonis (g. 1939 m. vasario 1 d. Vičiūnai, Traupio valsčius) – LTSR ir Lietuvos Respublikos valstybės veikėjas, KGB generolas majoras. O tai buvo dar askira milicijos KGB? Nezinojau.

Tik2014-11-27 13:24

ponai ekspertai nepersistenkite. Gal Misiukonis ir generolas - bet ar tikrai KGB ( o gal vis tik "milicijos ") ? Skirtumas tame vis tik yra. Prilyginti Misiukonį Burokevičiui ir jo bendražygėms, tai tokia pat pigi pigi demagogija, kaip ir Valiušaičio prilyginimas Tamstų Putino pakalikams.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi