Kai valstybei vadovauja NKVD gaisrininko duktė bei komunisto ir jedinstvenininko bendražygė, stebėtis tokiu sprendimu nereikėtų.

2014 m. lapkričio 13 d. įvyko Lietuvos Nepriklausomybės akto signataro Zigmo Vaišvilos spaudos konferencija Seime „Lietuvos valstybės ir jos piliečių išdavystė“.

Buvo pateikta informacija ir komentaras dėl skandalingo Generalinės prokuratūros nutarimo ( visas gėdingas nutarimas ČIA ), kuriuo patyliukais nutrauktas ikiteisminis tyrimas dalyje dėl 1991 m. sausio 13-osios įvykių ir kitų TSRS agresijos prieš Lietuvos Respubliką aktų, t.

y. valstybės perversmo organizavimo ir vykdymo, kitų nusikalstamų veikų, susijusių su TSRS kariuomenės ir vidaus kariuomenės, okupantams talkinusių kolaborantų veikų.

Signataro nuomone, šis nutarimas – visiška ir atvira Lietuvos valstybės ir jos piliečių išdavystė, už Lietuvos laisvę žuvusiųjų ir nukentėjusiųjų paniekinimas, logiškas ir nuoseklus prezidentės Dalios Grybauskaitės ir jos statytinio Generalinio prokuroro Dariaus Valio veiklos, Seimo bevališkumo ir neveikimo rezultatas. Peržengtos paskutinės padorumo, valstybės supratimo ir atsakomybės dėl valstybės likimo ribos.

Signataras Zigmas Vaišvila, jau ne pirmus metus viešai raginantis ir procesiniais veiksmais reikalaujantis, kad ši Lietuvos Respublikos atkūrimui esminė baudžiamoji byla būtų tiriama ne dėl formalumo, o dėl jos esmės, spaudos konferencijoje kreipsis į Respublikos Seimą ir prezidentę D. Grybauskaitę dėl jų atsakomybės.

Jie negali likti neatsakingi dėl to, kas įvyko. Valstybės supratimas ir sąvoka nereiškia tik proginius iškilmingus Seimo posėdžius, gėlių padėjimą kapuose ir puikavimąsi savo pareigomis valstybės švenčių proga.

Visas Z. Vaišvilos pranešimo tekstas

Kalbėsime ne apie vieną galbūt mūsų valstybę šnipinėjusį asmenį, bet apie sisteminį veikimą prieš mūsų valstybę Tarybų Sąjungos ir jos teisių bei pareigų perėmėjos Rusijos naudai ir 1990-1991 m. agresiją prieš Lietuvos Respubliką ir jos piliečius, šiuos karo nusikaltimus ir nusikaltimus žmoniškumui vykdžiusių asmenų ir kolaborantų atsakomybę, mūsų valstybės atsakingų asmenų nenorą, kad šie nusikaltimai būtų ištirti.

Atleiskite, jei būsiu piktas. Mano paskyrimas Ministro Pirmininko pavaduotoju 1991 m. sausio 13-osios naktį, nežinant, ar šiai Vyriausybei egzistuoti liko bent valanda, ne tik leidžia man pasisakyti dėl to, bet ir įpareigoja tai daryti. Lietuva už tai mokėjo krauju.

Baudžiamoji byla Nr. 09-2-031-99 pradėta 1999 m. spalyje po to, kai Vilniaus apygardos teismas priėmė 1999 m. rugpjūčio 23 d. nuosprendį Sausio 13-osios byloje dėl 5 pagrindinių kolaborantų M. Burokevičiaus, J. Jermalavičiaus, J. Kuolelio ir kt.

nuteisimo. Byloje tiriami ne tik 1991 m. sausio 11-13 d. d. įvykdyti nusikaltimai, kuriuose pagal tyrimo duomenis dalyvavo ne mažiau kaip 160 narių grupė, bet ir kiti 1990-1991 m. agresijos prieš Lietuvą veiksmai.

Dėl šių nusikaltimų, anot šio teismo nuosprendžio, sankcionuotų prieš beginklius civilius žmones TSRS politinės ir karinės vadovybės, bendros visumos tyrimo kaip bendros TSRS agresijos prieš Lietuvos Respubliką ne kartą kreipiausi į Generalinę prokuratūrą, nes TSRS Prezidentui M. Gorbačiovui ir Gynybos ministerijai pavaldi kariuomenė, TSRS KGB, TSRS VRM pavaldi vidaus kariuomenė ir Rygos bei Vilniaus OMON būriai veikė kaip užsienio valstybės kariškiai prieš Lietuvos valstybę ir jos piliečius.

Tai patvirtino ir Europos žmogaus teisių teismas, Kuolelio, Bartoševičiaus ir Burokevičiaus prieš Lietuvą byloje paskelbęs 2008-02-19 sprendimą, kuriuo konstatavo, kad TSRS kariuomenė vykdė karines operacijas prieš Lietuvos Vyriausybę , pripažino penkių TSRS kolaborantų nuteisimą teisėtu bei neprieštaraujančiu Europos žmogaus teisių konvencijai, ir patvirtino, kad vertinant TSRS kariškių veiksmus Lietuvoje 1990-1991 metais turėjo būti taikomi Lietuvos Respublikos, o ne TSRS įstatymai .

Atrodytų, viskas aišku – po 1990 m. kovo 11 d. Nepriklausomybės Akto paskelbimo visi šie agresijos prieš Lietuvos Vyriausybę ir mūsų valstybės piliečius veiksmai vertintini kaip karo nusikaltimai ir nusikaltimai žmoniškumui, kuriuos belieka ištirti, įvertinti ne tik TSRS politinės vadovybės, kariškių, bet ir jų kolaborantų veiksmus. Todėl logiška, kad ikiteisminiame tyrime Nr.

09-2-031-99 tiriamos nusikalstamos veikos 2010 m. perkvalifikuotos pagal LR BK 100 str. (tarptautinės teisės draudžiamas elgesys su žmonėmis), 2011 m. rugpjūčio 23 d. pradėtas ikiteisminis tyrimas ir pagal BK 101 str. (dėl karo, ginkluoto konflikto, agresijos, okupacijos ar aneksijos meto įsakymų, kurstymų ar organizavimų žudyti ar žudymų tarptautinės humanitarinės teisės saugomus asmenis) bei 103 str. 1 d. (tarptautinės humanitarinės teisės saugomų asmenų žalojimas, kankinimas ar kitoks nežmoniškas elgesys su jais ar jų turto apsaugos pažeidimas), o 2012 m. spalio 17 d. pradėtas ikiteisminis tyrimas ir pagal LR BK 111 str. 1 d. (draudžiama karo ataka, pvz. įsakymas ir karo atakų vykdymas prieš civilius, medicinos ar civilinės gynybos personalą, karo ar civilinę ligoninę, medicinos punktą, sužeistus asmenis ar ligonius vežančią transporto priemonę, pan. ), 112 str. (uždraustų karo priemonių naudojimas).

Netikėtai šį pirmadienį kaip vienas šiame tyrime pripažintų nukentėjusiųjų gavau 2014-11-03 Generalinės prokuratūros nutarimą nutraukti ikiteisminį tyrimą Nr. 09-2-031-99 dalyje.

Prieš aptariant epizodus, dėl kurių nutrauktas šis tyrimas, priminsiu, kad Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė šiuo keliu, vienareikšmiškai naudingu tik mūsų valstybės nedraugams ir, visų pirma, Rusijai, kryptingai vedė Generalinę prokuratūrą, jos vadovu paskyrusi Darių Valį, ir kasmet vis labiau bevaliu tampantį Seimą:

- 2011 m. pradžioje Generalinis prokuroras D. Valys paskelbė, kad Sausio 13-osios byloje iš 48 buvusių įtariamųjų 15 atžvilgiu įtarimai nutraukti, nes jų galimai nusikalstamos veikos nesusijusios su gyvybės atėmimu ar pakenkimu sveikatai. Man kaip signatarui Generalinė prokuratūra atsisakė pateikti šių 15 kolaborantų pavardes, tik paminėjo atsakyme, kad keletas jų mirę.

- Medininkų žudynių byloje tyrimą vykdė ne Generalinės prokuratūros Specialiųjų tyrimų skyrius, įkurtas nusikaltimų žmoniškumui, karo ir pan. nusikaltimams tirti bei turintis specialius įgaliojimus, o Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamentas.

- Nuo 2011-01-17 d. Generalinio prokuroro D.

Valio įsakymu panaikintas Specialiųjų tyrimų skyrius, jo funkcijos perduotos bendram Ikiteisminio tyrimo skyriui. Šis įsakymas nederintas su Seimu, nors Specialiųjų tyrimų skyrius įkurtas vykdant 1991-10-23 Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos nutarimą Nr.

I-1916 “Dėl Specialių tyrimų skyriaus sudarymo“, nes Lietuva prisiėmė tarptautinius įsipareigojimus tirti nusikaltimus žmoniškumui ir karo nusikaltimus.

- Prezidentės iniciatyva 2010-12-23 d. Seimas priėmė LR Baudžiamojo proceso kodekso 165 str.

pakeitimo įstatymą, kuriuo atsisakyta Valstybės saugumo departamentui priskirtos tariamai jam nebūdingos ikiteisminio tyrimo (baudžiamojo persekiojimo) funkcijos. Jau ketveri metai Lietuva yra unikali valstybė, neturinti ikiteisminio tyrimo įstaigos karo nusikaltimams ir nusikaltimams žmoniškumui bei prieš valstybę tirti.

Štai ir šią savaitę paskelbto galimo Baltarusijos šnipo veiklos tyrimą vykdė policijos departamentas. Todėl nenuostabu, kad prokurorams, vieniems velkantiems šių bylų krūvį, atsiranda pagunda jas nutraukti.

Tokiu būdu VSD gavo daugiau laiko Prezidentės pavedimams vykdyti. Priminsiu ir Prezidentės iniciatyva klusnaus Seimo priimtas Baudžiamojo proceso kodekso pataisas, kuriomis Lietuvoje įvestas ne tik Konstitucijoje numatytas teismų, bet ir prokurorinis teisingumas (nori prokuroras – pradeda ikiteisminį tyrimą, nenori – nepradeda, nes teismas, net panaikinęs prokuroro atsisakymą pradėti ikiteisminį tyrimą, negali jo įpareigoti pradėti jį).

Primityvi, tiesmuka, bet labai patogi schema valstybės užvaldymui vieno asmens rankose. ES šalies sąlygomis patobulintas A. Lukašenkos ar V. Putino įsitvirtinimo kaimynų valstybėse variantas.

Jau pamatėme, kaip naudojant baudžiamąsias bylas, į parlamentinėms partijoms priklausančias vietas skiriami Prezidentės pasirinkti ministrai. Tokios parlamentinės valstybės parodijos reikia paieškoti.

Baltarusijoje ir Rusijoje bent nevaidinama tokia „demokratija“, o mūsų parlamentinės partijos-parodijos kaip klusnios marionetės tik pritariančiai linkčioja galvomis.

Š. m. lapkričio 3 d. Generalinės prokuratūros Baudžiamojo persekiojimo departamento prokuroras Gintautas Paškevičius nusprendė, kad nusikalstamas veikas atliko tik TSRS kariškiai, pasislėpę kitose šalyse ir kurių atžvilgiu teismas tyrimą išskyrė į atskirą bylą, bet ne kolaborantai.

Prokuroras teisingai mini, kad 2003-05-01 d. įsigaliojus naujam LR Baudžiamajam kodeksui, nustatyta atsakomybė už tarptautinės teisės draudžiamą elgesį su žmonėmis, kad remiantis šio BK 95 str. minėtiems nusikaltimams nėra taikoma senatis ir jie turi grįžtamąją galią (BK 3 str. 3 d. ), kad 2011-03-31 d. įsigaliojusios BK pataisos leidžia patraukti asmenis baudžiamojon atsakomybėn pagal BK 100 str.net ir už pavienius nežmoniško elgesio veiksmus, jei juos galima įvertinti kaip valstybės ar organizacijos oficialios ar faktinės politikos dideliu mastu ar sistemingai užpuldinėjant civilius gyventojus, rėmimą ar vykdymą ir pagal BK 101 str. , 103 str. 1 d. , 111 str. 1 d. bei 112 str. kaip tarptautine humanitarine teise uždraustus karo nusikaltimus. Tačiau prokuroras be konkrečių motyvų abstrakčiai nutarime konstatuoja, kad ne visi byloje tirti nusikaltimai turi nusikaltimų žmoniškumui bei karo nusikaltimų požymius .

Prokuroras mano, kad žemiau išvardintų nusikaltimų atvejais „nekilo pasekmės, numatytos BK 100 str. , 101 str. , 103 str. 1 d. , 111 str. 1 d. bei 112 str. dispozicijoje, todėl sutinkamai su BPK 3 str. 1 d. 1 p. ikiteisminiai tyrimai dėl aukščiau išvardintų nusikalstamų veikų turi būti nutraukti....“

Atspėkite, kurie organizuoti pavieniai ir sistemingai vykdyti TSRS agresijos prieš Lietuvos valstybę ir jos piliečius nusikaltimai, anot Generalinės prokuratūros, neturi būti tiriami? Jei nebūčiau skaitęs šio prokuroro nutarimo, nelabai ką galėčiau pasiūlyti įtraukti į šį sąrašą.

Po to, kai Europos žmogaus teisių teismas Kuolelio, Bartoševičiaus ir Burokevičiaus prieš Lietuvą byloje paskelbė 2008-02-19 sprendimą, kuriuo konstatavo, kad TSRS kariuomenė vykdė karines operacijas prieš Lietuvos Vyriausybę , ir patvirtino, kad vertinant TSRS kariškių veiksmus Lietuvoje 1990-1991 metais turi būti taikomi Lietuvos Respublikos, o ne TSRS įstatymai, neįsivaizduoju nei teisinio pagrindo, nei pilietinės drąsos nutraukti šiuos ikiteisminius tyrimus. Net jei vertinti tą faktą, kad baudžiamoji atsakomybė dėl antivalstybinės veiklos Lietuvoje atsirado tik nuo 1990-11-11 d. , niekas negali atleisti nuo atsakomybės TSRS kariškius ir jų kolaborantus dėl nusikaltimų žmoniškumui ir karo nusikaltimų. Bet prokuroras nutarė kitaip.

Pirmasis tyrimas – dėl 1990-03-25 d. įvykdyto TSKP CK Vilniaus aukštosios partinės mokyklos, 1990-03-11 Lietuvos Vyriausybės nutarimu perduotos Vilniaus pedagoginiam institutui, mokomojo korpuso ir bendrabučio TSRS kariuomenės įvykdyto užgrobimo, sutrikdant minėto instituto darbą (nukentėjusieji – S. J. Šimkus ir L. Razma). Rektorių S. j. Šimkų, vykdžiusį mūsų Vyriausybės potvarkį, LKP/TSKP CK pakeitė šio CK sekretoriumi V. Lazutka. Prokuroras „pamiršo“ pridurti, kad tai buvo ne tik šių pastatų užgrobimas, bet ir, pagal Sausio 13-osios bylos, išnagrinėtos teisme, duomenis, bendras TSRS kariškių ir kolaborantų, kuriems vadovavo LKP ant TSKP platformos CK pirmasis sekretorius Mykolas Burokevičius, štabas, kuriame veikė radijo stotis „Tarybų Lietuva“ ir lietuvių, lenkų, rusų kalbomis buvo leidžiamas antivalstybinis laikraštis.

Ši perversmininkų organizacija samdė apie 800 etatinių darbuotojų. Ar ir dabar dar ne laikas Lietuvos Prezidentei, po 1989 m. gruodyje įvykusio LKP atsiskyrimo nuo TSKP likusiai dirbti šioje įstaigoje ne tik viena šių TSKP CK samdomų darbuotojų, bet ir tapusia viena šios įstaigos vadovių – moksline sekretore, nevykdžiusia Lietuvos Vyriausybės potvarkio perduoti šiuos pastatus Vilniaus pedagoginiam institutui, pasisakyti dėl savo apsisprendimo būti kitoje barikadų pusėje. Melas VRK pateiktoje anketoje – ne išeitis valstybės vadovei.

Generalinė prokuratūra nepaaiškina, kodėl Vokietijos ar Baltarusijos nebeprašoma išduoti Vilniaus aukštosios partinės mokyklos paskutinįjį rektorių, LKP/TSKP CK sekretorių ir šios bylos įtariamąjį Valentiną Lazutką. Gal po šio nutarimo priėmimo jis jau nebėra įtariamasis?

Antrasis tyrimas – dėl 1990-04-20 d. grupės TSRS kariuomenės kariškių įsiveržimo į Lietuvos leidybos įmonės „Spauda" žurnalų gamybos cecho patalpas Maironio g, 1/9, Vilniuje, kuomet nukentėjo cechą saugantys draugovininkai bei darbuotojai (nukentėjusieji – G. Mačėnas, Z. Vaišvila, D. Šlapakauskas, R. Baltušis, K. -A. Mickevičius, S. Šarkus, A. Balcers, Č. Vaitkevičius, R. Sperskaitis, V. Narkošius, S, Balilionis, A. Kriaučiūnas, R. Čenius, A. Andriuškevičius, V. Dargužis, R. Šuliokas, A. Ališauskas, J. Pradzevičius, J. Vasiliauskas, A. Jurevičiūtė).

Kadangi pats ten buvau, tai patikslinsiu prokurorą, kad šiuos veiksmus atliko TSRS vidaus kariuomenė.

Trečiasis tyrimas – dėl 1990-11-17 TSRS karinės įgulos Vilniuje kariškių pavartoto smurto prieš antikarinio taikaus mitingo dalyvius prie Vilniaus karinio Šiaurės miestelio (nukentėjusieji – V. Domaševičius, K.-J. Kamandulis, J. Damaševičius, R. Anusauskas, K. Šveisčius, A. Galvydis, R.-S. Žukauskas, E.Kriščiūnas).

Ketvirtasis tyrimas – dėl 1991-01-13 d. TSRS kariškių patruliavimo ties Vilniaus kariniu Šiaurės miesteliu.

Penktasis tyrimas – dėl 1991-02-12 d. įvykdyto TSRS visuomeninės organizacijos „Ščit" nepriklausomų karinių ekspertų neteisėto sulaikymo (nukentėjusieji – G. Melkovas, A. Jevstignejevas, I. Byčkovas, K. Balčiūnas).

Nežinantiems paaiškinsiu, kad šios buvusių TSRS kariškių organizacijos narių pagalba išsiaiškinant, kaip ši agresija buvo organizuojama Maskvoje, kas tai darė, kokie kariniai daliniai dalyvavo, kokie kolaborantai talkino, kaip buvo organizuojama kolaborantinė Lietuvos Respublikos Vyriausybė – ji neįkainojama. Priminsiu, kad 2011-01-13 d. Lietuvos Seime šios grupės karininkas iš Pskovo divizijos Michailas Pustobajevas pristatė savo knygą „Agresijos kaina“. Jis atsisakė didžiulių pinigų ir nepardavė Lietuvos priešams Sausio 13-osios Tiesos – knygos autorinių teisių.

Jis ją nemokamai atidavė Lietuvos Seimui – mūsų Tautos atstovybei. Majoras M. Pustobajevas atsipirko išmetimu iš Tarybinės armijos už „garbingo tarybinio karininko vardo diskreditavimą“. Identiška formuluote už trukdymą įvykdyti šio perversmininkų štabo 1990-04-20 d. užduotį TSRS vidaus kariuomenės k/d 5458 užgrobti Lietuvos leidybos įmonę “Spauda” TSRS gynybos ministro D. Jazovo įsakymu atsargos karininko laipsnis buvo atimtas ir iš Zigmo Vaišvilos.

Beje, Europos žmogaus teisių teismas dėl to buvo pradėjęs tirti bylą, matomai TSRS „užgesintą“, o Lietuvos Respublikos Aukščiausioji Taryba priėmė specialų pareiškimą.

Jei rusas Michailas Pustobajevas dėl Lietuvos laisvės bylos rizikavo savo galva, tai kaip mes atrodome, nenorintys net tirti šių mums talkinusių rusų persekiojimo? Tačiau ko norėti, jei net kolaborantus Generalinė prokuratūra atleido nuo atsakomybės – mat jie patys tiesiogiai nešaudė ir nežalojo mūsų piliečių.

Šeštasis tyrimas – dėl 1991-03-17 d. vykusio kitos valstybės – TSRS – referendumo „Dėl TSRS išsaugojimo" organizavimo ir vykdymo Lietuvos Respublikoje. Europos žmogaus teisių teismas suprato, kad po 1990-03-11 d. Lietuvoje galiojo Lietuvos Respublikos, o ne TSRS įstatymai. O prokuroras, tiriantis šią bylą ir žinantis šį Europos žmogaus teisių teismo sprendimą, ar to nesuprato? Netikiu, kad prokuroras savarankiškai priėmė šį nutarimą.

Septintasis tyrimas – išskirtinai svarbus, nes jis vykdytas dėl LR Krašto apsaugos departamento Pasienio apsaugos tarnybų, Muitinių departamento muitinių postų, Krašto apsaugos departamentui pavaldžių organizacijų užgrobimo, jose dirbančių darbuotojų, pasitraukusių iš tarnybos TSRS armijoje jaunuolių užpuolimų laikotarpiu nuo 1991-03-27 iki 1991-05-19 d. Tai reiškia, kad mūsų valstybei neįdomu, kodėl nurodytu laikotarpiu Rygos ir Vilniaus OMON-ai siaubė mūsų pasienį, daužė pasieniečius, muitininkus, kodėl TSRS desantininkai ir kita kariuomenė gaudė ir talžė mūsų jaunuolius, atsisakiusius tarnauti svetimos valstybės kariuomenėje.

Prokuroras nepaaiškino, kodėl būtent dėl tokio nurodyto laikotarpio nusikaltimų tyrimas nutrauktas, nors yra nukentėjusieji – E. Žviklys, M. Šinkonis, A. -G. Kilna, D. Brazauskas, K. Golekas, A, Bleicnertienė, S. Januta, A. Truska, V. Bingelis, A. Žalkauskas, J. Blažiukonis, J. Drobnys, A. Milutis, D. Stančikas, R. Auryla, V. Giedraitis, P. Baubinas, K. Luneckas, V. Pečionaitis, G. Paliulis, V. Grabauskas.

Beje, būtent 1991 m. gegužės 19 d. Krakūnų užkardoje nužudytas mūsų pasienietis Gintaras Žagunis .

Aštuntasis tyrimas – dėl 1991-08-19 – 23 d. d. TSRS Valstybinio ypatingosios padėties komiteto sąmokslo plano vykdymo Lietuvoje, ir devintasis tyrimas – dėl 1991-08-19 – 23 d. d. TSRS Valstybinio ypatingosios padėties komiteto sąmokslo plano organizavimo ir vykdymo Lietuvoje. Sunku pamiršti ne tik Klaipėdoje TSRS kariškių šio pučo dienomis vėl įvestą komendanto valandą ir miesto kontrolę, Vilniaus OMON ir kitų, tomis dienomis atsiskleidusių kolaborantų ir TSRS kariškių veiksmus.

Vien ko vertas mūsų pasieniečių Šalčininkų užkardos vado įkalinimas ir kankinimas Šalčininkų policijos komisariate, reikalaujant atiduoti perversmininkams pasieniečių ginklus. Dabartiniam mūsų kariuomenės vadui V. J. Žukui teko važiuoti išlaisvinti kolegą.

Galima tęsti ir tęsti šiuos epizodus. Abejoju, kad prokuroras nustatė ir išvardino visus nukentėjusiuosius, bet jam pasirodė, kad šie nusikaltimai neturi nusikaltimų žmoniškumui bei karo nusikaltimų požymių .

Kas gi paskatino Generalinę prokuratūrą priimti šį nutarimą. Manau, kad po įtarimų 15-ai kolaborantų panaikinimo tai tik antras žingsnis šios bylos sunaikinimo kelyje.

Jų bus ir daugiau, jei tylėsime. Pats prokuroras teisingai nurodo ir Europos žmogaus teisių teismo nuomonę, ir mūsų BK straipsnius dėl nusikaltimų žmoniškumui ir karo nusikaltimų, kuriems nėra senaties.

Tačiau pusantrų metų trukusius sistemingus TSRS politinės vadovybės ir kariškių, jų kolaborantų veiksmus prokuroras vertina priešingai tiek teisės, tiek žmoniškumo ir pilietiškumo, tiek ir mūsų valstybės įsipareigojimų požiūriu. Atsakymas iš dalies aiškus ir dėl to, kad šis nutarimas priimtas patyliukais, be jokio viešumo, kuris įprastas Generalinei prokuratūrai ir Prezidentei giriantis „pasiekimais“ Sausio 13-osios byloje.

Šis nutarimas – tai visiška Lietuvos valstybės ir jos piliečių, bet kokių principų išdavystė, už Lietuvos laisvę žuvusiųjų ir nukentėjusiųjų, jų artimųjų paniekinimas. Ar po šio žingsnio valdžia, toleruojanti tai, gali būti mūsų valdžia?

Valstybės supratimo ir atsakomybės dėl jos likimo mūsų valdžia jau senai nebenori matyti. Valstybės šventės ir žuvusiųjų pagerbimas tapo tuščia forma be turinio, nes valstybingumo ir pilietiškumo turinys yra įsipareigojimas ir priesaika veikti valstybės ir jos piliečių labui.

Ne užsienio agresorių išteisinimui, apsimetant, kad juoda yra balta ar bent jau pilka. Tad prokuratūra tirs tik tų kariškių veikas, kurių, aišku, Rusija, Baltarusija ir Ukraina neišduos.

Kolaborantams pareikštus įtarimus naikiname, jų pavardžių neskelbiame, V. Lazutkos neieškome.

Ir džiaugiamės su Rusija tariamai kariaujančia Prezidente.

Kreipiuosi į Vytautą Landsbergį – jei Jūs nereaguosite į šį, tik Rusijai naudingą Generalinės prokuratūros nutarimą, prisipažįstu, kad turėsiu visišką moralinę teisę Jus vadinti veidmainiu.

Kreipiuosi į Respublikos Prezidentę Dalią Grybauskaitę. Šiuo atveju Jums kaip valstybės vadovei nepavyks išsisukti standartiniu atsakymu, kad negalite kištis į teisėsaugos veiklą.

Jūs esate valstybės vadovė ir negalite nežinoti ir nesuprasti, kad šis prokuroro nutarimas yra ne tik teisėsaugos kompetencija, bet ir tiesmukas veikimas Rusijos valstybės naudai, padedant nuo atsakomybės atleisti aibę Rusijos neišduodamų asmenų. Jūs toleravote Alfa-grupės vado Michailo Golovatovo ir Algirdo Paleckio Sausio 13-osios bylos versiją, kurios laikytis TSKP nariams, liekantiems Lietuvoje, LKP/TSKP CK sekretoriui J. Kuoleliui patarinėjo TSKP CK instruktoriai. Tai ne mano versija, tai – teisme išnagrinėtoje Sausio 13-osios byloje nustatyti faktai, šio pokalbio garso įrašas.

Prezidente, buvimas valstybės vadovu nesuteikia Jums teisės tai nutylėti ir nereikalauti Generalinio prokuroro atsakomybės.

Jūsų tylėjimas, Prezidente, reikštų Jūsų veikimą Rusijos, jos slepiamų nusikaltėlių naudai ir Generalinės prokuratūros slepiamų bei jos nutarimais išteisinamų kolaborantų globą. Jūs buvote M. Burokevičiaus vadovaujamo LKP/TSKP CK lėšomis net po Kovo 11-osios samdoma vadovaujančia darbuotoja. Todėl Jūs neturite teisės tylėti, kai šiuo prokuroro nutarimu nusprendžiama nebetirti TSKP CK lėšomis finansuotos Vilniaus aukštosios partinės mokyklos, Lietuvos Vyriausybės perduotos Vilniaus pedagoginiam institutui, užgrobimo M. Burokevičiaus prašymu ir TSRS Vyriausybės bei TSKP CK bendru nutarimu, įkuriant joje perversmininkų štabą, aplinkybių. Jei Jūsų sąžinė dėl šio laikotarpio rami, Prezidente, neslėpkite ir nekaitaliokite savo biografijos, bet kreipkitės į Generalinę prokuratūrą, kad šis ikiteisminis tyrimas būtų atnaujintas ir vykdomas.

Priešingu atveju, darytina išvada, kad Jūsų neveikimas yra veikla Rusijos ir jos globojamų įtariamųjų bei jų kolaborantų naudai.

Kreipiuosi į Seimą. Kad ir kaip Jums sunku, matant net Jūsų vardu prieš Jūsų valią skiriamus ministrus, Jūs tebesate Tautos atstovybė.

Prašau Jus nedelsiant pareikalauti Generalinio prokuroro atsakomybės, panaikinti Baudžiamojo proceso kodekso pataisas, kuriomis įteisintas ikiteisminio tyrimo funkcijos atėmimas iš VSD ir jos nepriskyrimas niekam, paliekant Lietuvą be ikiteisminio tyrimo įstaigos, tiriant nusikaltimus žmoniškumui, karo nusikaltimus ir antivalstybinę veiklą. Prašau Jus panaikinti ir Baudžiamojo proceso kodekso pataisas, suteikiančias prokurorui teisę nepradėti ikiteisminio tyrimo net tuo atveju, kai teismas panaikina šį jo atsisakymą.

Matant, kas vyksta su AB Snoro banko administravimu ir valstybės lėšų švaistymu energetinių projektų pretekstu, nebedelskite su nepriklausomo prokuroro institucijos atsiradimo Lietuvoje klausimu.

Priminsiu, kad prokuroro nutarimas nutraukti ikiteisminį tyrimą skundžiamas vyresniajam prokurorui per 20 dienų nuo nutarimo gavimo. Todėl kviečiu ir kitus nukentėjusius vienyti jėgas. Tyčiotis iš valstybės ir mūsų, piliečių, aukų neleisime.

Naujausi

Komentarai (61)

Rikiuoti
baisu2015-02-27 23:44

Koloborantai klesti

Paprastam2015-02-01 01:24

O kartais ne tu 1990 metais demonstracijos metu nešei buroką, pasmeigtą ant kuolelio? Jeigu taip, tai tamstai reikia iškelti baudžiamąją bylą dėl Burokevičiaus ir Kuolelio pagaidinimo ir jų išprovokavimą savo gynybai pasikviesti TA dalinius. Ir kaipogi be TSRS gynybos ministro žinios Lietuvoje atsirado desantininkai iš Pskovo? Ar galėjo TSRS gynybos ministras duoti leidimą kariniams veiksmams be Gorbačiovo sutikimo? Esi toks paprastas, kaip medinis arkliukas...

d32015-01-24 21:55

nutrauke, nes netycia gali isaisketi runkeliams, oranziny sausio 13 organizavo mossadas ir czv.

atsuprašau,2014-12-15 02:03

patikslinu 57-ą nuorodą ekspertai eu/zvaisvila-1990-1991-mtsrs-agresijai-pries-lietuva-senaties-negali-buti

teismo sprendimas apskųstas2014-12-15 01:38

ekspertai eu/zvaisvilateismo-sprendimas-nepagristas-ir-priestarauja-byloje-surinktiems-irodymams81914/

Paprastas> 552014-11-24 20:36

Supraskit yra gana tikslus mokslas Teisė ir Baudžiamoji teisė. Objektyvioji pusė kiekvieno str. numato nusikaltimo pagrindinę sudėtį. Ir yra nusikaltimas( įstatymo draudžiamoji veika ). Taigi BK str. objektyvioji pusė turi visiškai sutapti su nusikaltimo sudėtimi. „Dirbtinis pritraukimas“ neleistinas. Todėl. kas pradeda rašyti šį temą, turi bent parskaityti „Nusikaltimų kvalifikavimo teorinius pagrindus“. Aplamai : „Karo nusikaltimai- tai tyčinės, pavojingos veikos, pažeidžiančios visuotinai pripažintas kariavimo taisyklės ir papročius, (... )“ (1998 m. liepos 17 d. , Roma, JT Tarptautinio baudžiamojo teismo statutas). Lietuva prisijungė 1998 m. gruodžio 10 d.. kaip supratau iš straipsnio tai gerb. Z. Vaišvila, kaip ir kiti komentatoriai neskaitė ir nežino.

paprastam2014-11-24 17:56

tai kodėl manote, kad Žagunis buvo nužudytas ir kitose jūsų išvardintose vietose visa tai vyko be užsienio agresoriaus įsakymų? Tikrai nesprantu, ką tuo norite pasakyti?

Paprastas> 532014-11-23 19:27

Ėsmė yra ta kad yra BK 101 str. : „Tas, kas KARO, TARPTAUTINIO GINKLUOTO KONFLIKTO, okupacijos ar aneksijos metu pažeisdamas tarptautinės humanitarinės teisės normas ĮSAKĖ ŽUDYTI ar ŽUDĖ: ASMENIS, KURIE kapituliavo sudėdami ginklus arba neturėdami kuo priešintis; sužeistus asmenis, ligonius ar žūvančio karo laivo jūreivius; karo belaisvius; okupuotoje, aneksuotoje, užgrobtoje ar karo veiksmų teritorijoje BUVUSIUS CIVILIUS ar kitus asmenis, KURIEMS KARO METU suteikiama tarptautinė apsauga,(... )“... Gaila bet nėra šitoje sudėtyje : „partškolos užėmimas jėga ir kolaborantų štabo įkūrimas, mūsiškių daužymas spaustuvėje, pasienyje, Žagunio žudymas ir t. t.“ tai visai atskiri nusikaltimai(turto prievartavimai, pareigūnų nužudymai, teroristinės(antivalstybinės) grupės sudarymas ir t. t. Gaila, kad negali suvokti įstatyme aprašytos nusikalstamos veikos ir aplinkybių.

esmė yra ta,2014-11-21 16:09

kad prokuroras visus šiuos nusikaltimus pavadino neturinčiais nusikaltimų žmoniškumui ir karo nusikaltimų požymių - partškolos užėmimas jėga ir kolaborantų štabo įkūrimas, mūsiškių daužymas spaustuvėje, pasienyje, Žagunio žudymas ir t.t. Ar gali būti didesnė veidmainystė ir nužmogėjimas? Todėl nereikia čia apie "moteriškus" ir "vyriškus" tekstus. Tai - IŠDAVYSTĖ!

aAlgirdas - 512014-11-19 12:58

gerbiamasai, kai rašote du o cituojate vieną nėra labai korektiška, betgi tai visai nedraudžia man pasiskelbti antru ir paaiškinti paties klaidą --- istorijos šiaip NEĮMANOMA pakeisti ( ją galima tik klastoti). Jūsų manymas, kad noras išsaiškinti įvykusio proceso kuo objektyvesnę TIESĄ yra proceso NEIGIMAS , mano galva, visiškai klaidingas. Pasidomėkite tikrais istoriniais faktais ir suprasite kodėl žmonija vis tik SIEKIA TIESOS. Aš gi manau tam, kad NEBŪTŲ MENAMŲ HEROJŲ, pasinaudojusiųjų susidariusiomis aplinkybėmis iškelti savo AŠ virš visų kitų. Suprantama, kad nuvainikavimo procesas įvyktų reikia LAIKO ir tikros INFORMACIJOS, kuri, vėlgi dėl suprantamų priežasčių, tokio tipo veikėjams esant dar viršuje, yra slaptinama. Pavyzdžių kiek suprantu Jūs galite pateikti labai ir labai daug. Šiap POLITIKA nėra švarus daiktas. Pagarbiai

Gerbiamam 50-am2014-11-18 21:20

Deja, šiais klausimais aktyviai "trolina" du komentatoriai. Cituoju "25. Paprastas> 22": " Pagal LTSR Konstituciją: „68 straipsnis. Lietuvos Tarybų Socialistinė Respublika — suvereni tarybinė socialistinė valstybė. 69 straipsnis. Lietuvos TSR pasilieka teisę laisvai išstoti iš TSR Sąjungos.“ O „2 straipsnis. Visa valdžia Lietuvos TSR priklauso liaudžiai.“ Ir „5 straipsnis. Svarbiausi valstybės gyvenimo klausimai pateikiami visaliaudiniam svarstymui, taip pat visaliaudiniam balsavimui (referendumui).“ Taigi „maršrutinė korta“ buvo: „visaliaudiniam balsavimui (referendumui)“, „laisvai išstoti iš TSR Sąjungos.“ , visų TSRS subjektų nacionalizavimas ir t. t. Kam reikalingas buvo toks 1990-03-11 d. perversmas?" Štai čia esmė. Jie bando neigti Kovo 11-ąją, vadinasi, tuo pačiu ir Sausio 13-osios bylos esmę, įteigdami, kad kalta ne SSRS, o Lietuva ir Kovo 11 "perversmas". Pagal tuos trolius, beliktų daryti logišką išvadą, kad byloje kalti patys "perversmininkai" Signatarai ir žmonės, užpuolę SSRS kariuomenę ir tankus... Koktu... Kai Prokuratūra, valdoma superspec. Prokurorės DG, priiminėja tokio "išmanumo" sprendimus, su kuriais supažindino gerb. Vaišvila, nenuostabu, kad po straipsniu pilasi atitinkami absurdiški ir jau toli nuo temos nuklydę komentarai...

mielieji,2014-11-18 19:23

nenukrypkite nuo temos, vis tik kalba apie tuos, kurie aukojo viską dėl Lietuvos Nepriklausomybės, kurią valdžia ir parduoda, ir paniekino šiuo prokuratūrso nutarimu

Paprastas> 472014-11-18 11:22

Leiskite pastebėti, kad temos keičiate jus. Tema nurodyta straipsnyje. Bet jus pradėjote : „nuo komunistinio okupacinio režimo“, vėliau „istorijos momentais, kaip verdančiame katile“, paskui „švietimo reformos“, „mitingas“ ir t.t. O paskutiniame komentare atsirado jau Stalinas ... taip galim „prišokti“ iki Cherosimos ir t.t. ... O kas liečia „kategoriškumo“ tai tiesa, nepernešu MELĄ ir kvailystės(tuščios arogancijos).

aAlgirdas - Dondai2014-11-18 09:28

patinka Tamstos komentarai, tik štai dėl "Paprastas", kmanyčiau tampate taip pat kategorišku. "Paprastas", mano galva, išreiškia savo nuomonę, kiek tai įmanoma, pagrįsdamas savo žinimis. Kas gi dėl Jūsų komentaro, tai mane asmeniškai sužavėjo "priemones jau rinkosi paviršiun sukeltos putos". Štai todėl ir grįžtu prie temos - tai ar "sukeltos putos" yra tyrimo objektu ar ne? Pagarbiai

Donda >46. Paprastas2014-11-18 02:43

Kada aš sakiau,kad tikslas pateisina priemones? Aš būtent paminėjau,kad tikslas buvo daugumos trokštamas,tad nekvestionuotinas,o priemones jau rinkosi paviršiun sukeltos putos. Kaip ir tamstos paminėtame Niurnbergo procese,kuris atsisakė svarstyti Stalino karo nusikaltimus,tame tarpe ir Aušvico kalinių subombardavimą,kai žuvo daugiau belaisvių,nei per visą karą iki bombardavimo. Tad prieš diskutuojant,geriau susitarti,apie ką konkrečiai kalbame,o ne paimti pora žodžių iš konteksto ir juos taršyti. Kitaip kokia gali būti diskusija,jei vietoj argumentų klijuojamos etiketės ir įžeidinėjimai? Kitaip tariant,vietoj nick`o "Paprastas" jums labiau tiktų "Kategoriškas" :D

Paprastas> 442014-11-17 22:59

„Donda“ pagal jus tikslas pateisina bet kokią priemonę? Čia jau .... O kam tada reikalingas buvo Niurnbergo procesas, jog tikslas geras išgelbėti pasaulį nuo bolševikinio maro? Ir rezultatas: „davė visų lauktą rezultatą – 24 mln. sunaikintų“ O kam tada Gagos tribunolas? Ir aplamai BK Lietuvoje? Kam reikia aplamai ką nors „kvestionuoti“? Su jūsų nuomone galiu yik tiek sutikti: „Ne veltui vykdomos švietimo reformos,akcentuojant gebėjimus ir ignoruojant mąstymą“ ir „kiekviena valdžia rašo sau palankią istoriją,ten,kur negali sumeluoti,imasi nutylėjimo“ . Bet, ar jus nemanote, kad jus irgi esate tų „švietimo reformų“ produktas? Jog „brudas, mokantis mases paveikti lozungais“, bei „Putotoje istorijos vonioje“ yra vis tiktai žmonės, piliečiai jų gyvybė? O kiekvienas neišaiškintas įvykis(„kvestionuotini“) veda prie kitų rimtų nusikaltimų(Tėvynės išdavystes). „Žavingas“ yra jūsų tvirtinimas „komunistinio okupacinio režimo“, arba „turime neokomunistinį režimą“ – bet deja, tai rodo tik jūsų nesuvokimą apie komunistinį santvarką, kadangi ten negali būti jokio „režimo“. Net jeigu butu socializmas, tai režimo (valstybės valdžios neturėjo būti). O kas liečia istorijos, tai aš kad nesuklysti, naudoju paprastą metodą(galit įsitikinti mano komentaruose) fiksuoju tik įvykius( „nuogi“ faktai, o ne bet kokios nors valdžios klapčiukų duotus paaiškinimus, ar „nutylėjimus“). Tada matosi visi išgalvoti politiniai triukai.

aAlgirdas - Dondai2014-11-17 22:35

atsiprašau, bet sutikdamas su paties dauguma išdėstytų minčių, negaliu sutikti su viena, nes Sąjūdžio tikslai ištikrųjų iš vis nekvestionuotini. Tai ko gero tikrai OBJEKTYVI TIESA. Kas gi dėl kokios konkrečios tiesos diskutuojama, tai, man galva, akivaizdu ---- Sausio 13d.įvykiai, kurie iki šios dienos nėra akivaizdūs.

Donda >visiems "Algirdams"2014-11-17 21:43

Mano nuomone,sąjūdžio tikslai nelabai kvestionuotini,kadangi davė visų lauktą rezultatą-nepriklausomybę nuo komunistinio okupacinio režimo. O kad vėl turime neokomunistinį režimą,nuo to nepabėgsi,nes tokiais istorijos momentais,kaip verdančiame katile,į paviršių iškyla tas pat brudas,mokantis mases paveikti lozungais. Kuo masės tamsesnės tuo lengviau jomis manipuliuoti. (Ne veltui vykdomos švietimo reformos,akcentuojant gebėjimus ir ignoruojant mąstymą). Juk mitingas greit išsibėgiotų,jei jį vestų koks normalus politikas ar ekonomistas,keletą valandų bandydamas nušviesti realią ateities viziją ir planus jai pasiekti. O ginčijantis dėl istorijos-visų pirma reikia apibrėžti,dėl kurios konkrečios,nes kiekviena valdžia rašo sau palankią istoriją,ten,kur negali sumeluoti,imasi nutylėjimo. Galiu užtikrinti,kad mūsų didžiausias intrigantas bus,ir teisingai,pažymėtas,kaip vienas iš tų,kurie padėjo siekti nepriklausomybės,bet bus nutylėtas jo indėlis nušalinant tautą nuo teisės pačiai spręsti,ką toliau daryti,taip atimant nepriklausomybę ir įmetant Lietuvą į neokomunistinį pseudofederalinį darinį. Teisingai pastebėjo Terry Pratchett`as,sakydamas,kad tiesa ne taip lengvai pasiduoda popieriui. Putotoje istorijos vonioje tiesą išlaikyti sunkiau,nei muilą,o dar sunkiau surasti...

Paprastas> 41,422014-11-17 21:31

Lietuvos Sąjūdžio niekas ne juodina. Bet ir Dievinti nereikia, jog tai yra žmonių sukurtas judėjimas. O kiekviename judėjime yra visokių aferistų. Mes turime suprasti, kodėl tokia graži pradžia ir tokia juoda pabaiga(Lietuva šiandien). Jeigu jus ieškote tik „priekabiavimų“, tai eikite į delfį, alką ir t. t. O jeigu jums rupi Lietuvą, tai diskutuokite iš esmės. Sargybinių šunų ir šizofrenikų čia ne reikia. Niekas „sovietinę komunistinę praeitį“ čia nešlovina, bet ir proamerikietiška propaganda(tikslinis istorijos klastojimas) nepraeis. Kaip ir debilizmas: „tai jau atsižadi tiesų, kurias neseniai tai aršiai gynei?“

"paprastiems algirdams"2014-11-17 21:03

ir kiek gi dar "ryškinsitės" ir šlovinsite savo sovietinę komunistinę praeitį ir platinsite KGB instrukcijas, kaip juodinti Sąjūdį? Nebevarkit, perpratom jus kiaurai...

bronius>40. Paprastas2014-11-17 21:00

tai jau atsižadi tiesų, kurias neseniai tai aršiai gynei? Dar dukart išsižadėk iki gaidžiui pragydant - ir patapsi "nepaprastuju Petru".

Paprastas> 382014-11-17 20:54

Taigi pats parašei: „Leninas neįkūrė konclagerių ir nebuvo holodomoro Ukrainoje.“ Kam kartoti ir diskutuoti amerikietišką sapaliojimą. :-)))

Paprastas> 362014-11-17 20:48

Klausyk tu – „Sąjūdietiškos Lietuvos“ pilietis, ne buk tas, kas kelia pats sau ... . Sąjūdis buvo nepriklausomybės idėja. Visi turėjome TSRS pasus ir buvome TSRS piliečiais. O į kieno rankos jį(įdęją) pakliuvo(kas ją užvaldė) tai didelis, net labai didelis skirtumas. Bet ir tada jau buvo keista moralė : Sąjūdis susiorganizavo kaip pagalba Gorbačiovui, vykdyti „demokratinė“ pertvarką TSRS, o mums tai buvo nepriklausomybės idėjos įgyvendinimas. Ar tu bent suvoki kaip „Atgimimas“ ir kita propaganda pasiekdavo rajonus, kaimus ir t. t.? Kas duodavo transportą, ar suteikdavo „komandiruotės“ jai atgabenti iš Vilniaus? Dauguma vadovų, tų pačių komunistų, kurios jus vėliau niekinot... O Sausio įvykiams, kas suorganizavo žmonės budėjimui(iš rajonu), davė autobusus, duodavo žmonėms „atgulus“ po budėjimų ir t. t. – vėl vadovai ir dauguma jų - komunistai. Tada nebuvo, kada aiškintis kodėl ir kaip, kieno pinigais... Bet Latvija, Estija, Baltarusija, Ukraina ir t. t. atgavo nepriklausomybę be aukų. Kodėl atsirado tos „skausmingas "skyrybas"? Apie tai dabar kalbama...

bronius>37.paprastam istorikui2014-11-17 20:06

dar parašyk, kad Leninas neįkūrė konclagerių ir nebuvo holodomoro Ukrainoje.

Paprastas> 322014-11-17 19:58

Jeigu žinotum istoriją, tai tokį sapaliojimą nerašytum. Sniečkaus gyvenimas tais laikais buvo pogrindyje, kalėjimuose( tik nuo 1933 m. iki 1936, Maskvoje). O paleistas iš kalėjimo tik 1940 m. birželio mėn. Taigi visiems įvykiams Lietuvoje ir susitarimams(bendradarbiavimui) su TSRS jis įtakos nedarė. O Paleckis tapo komunistu tik 1940 m.(mokėsi Kauno universitete (1926 m.—1928 m.) ir dirbo žurnalistinį darbą, rašytojas(nuo 1919m.).

35-am2014-11-17 19:50

ech, kaip sunku bendrauti su žmogumi (tamsta), kuris nemąsto, neperpranta elementarių minčių ir vieno žodžio paaiškinimui tenka rašyti ilgus tekstus. Bet nesitikėkit gauti iš manęs "sukramtytus ir suvirškintus" atsakymus . Parašau, o jūs MĄSTYKIT, mąstykit... Ką gi... Kuo toliau, tuo įtartinesnis vaizdas apie jūsų praeitį. Jei jūs nesuvokiate buvusio (o gal tiesiog neigiate ar ignoruojate) Sąjūdietiškos Lietuvos egzistavimo, vadinas, pripažįstate tik Sovietinę Lietuvą, tarsi koks Burokevičius su Gorbačiovu. Po 1988-06-03 aš tapatinau savo gyvenimą ir veiklą su Sąjūdietiška Lietuva (kurioje tuo metu jau vyko ne vieni rinkimai ir kuriuose triuškinamai pergales skynė mūsų Sąjūdiečiai), o kokioje Lietuvoje jūs tuo metu įsivaizdavote begyvenąs- atrodo, tik jums vienam (o gal ir Partijai) suprasti... Tokiu atveju nėra ką ir komentuoti... Na, o didžiulis Valstybės pamatų kūrimo darbas, kartu vykdant skausmingas "skyrybas" su "motinėle" SSSR, po Kovo 11-osios LR Aukščiausioje Taryboje ir Vyriausybėje vyko, o taip, labai atsiprašau, ne 2, o 2 metus ir 8 mėnesius. Tiek laiko dirbo LT AT, kurios didžiąją dalį sudarė Sąjūdžio iškelti ir išrinkti deputatai. Po 1992 spalio 25- jau Seimo rinkimų- į jų vietas sugrįžo buvusi komunistų nomenklatūra... Tad tai tokia mūsų nelabai sena istorija. Vertėtų jums ir ją mokėti bei žinoti, o ne tik Lietuvos "stojimo" į SSSR istoriją.

33 tiesiogiai 342014-11-17 16:52

pradžiai paties mintis "taip staiga parūpo susireikšminti ir neigti Sąjūdietiškos Lietuvos piliečių išrinktų atstovų padarytą didžiulį atsakingą darbą ir dėl Kovo 11-osios, ir po to 2 metus vykusį Valstybės atstatymo procesą." Taigi vien iš šios citatos akivaizdu, kad gal mokate skaityti ir rašyti, bet MĄSTYTI tiesiog nesugebate, nes ... kas tai per naujadaras "Sąjūdietiška Lietuva" ir kame pasireiškė "didžiulis atsakingas darbas", kuris kažkodėl vyko ( pagal Jūs) tik 2 metus? Na o jei visai rimtai, tai nežinau ką veikėte tarybiniais metais Jūs, bet aš tikrai žinau, nes buvau nevijezdnoj (tikiuosi žinote ką tai reiškia. Kas dėl "Paprastas" komentarų - pasakysiu ku daugiau tokių komentarų, tuo greičiau išgaruos patrijotinis tvaikas ir neleisime seimūnams kurti Maršalo planų Ukrainai gelbėti, o priversime juos užsiiminėti Lietuvos problemomis

33-am2014-11-17 13:33

tai kad šiuo klausimu visi esam "protingi"- visi tarybinius istorijos vadovėlius skaitėm...

aAlgirdas - 322014-11-17 09:33

ka gi ir Jūs labai nuostabiai atsiskleidėte ---- ISTORIJĄ pagal Jūs rašė Sniečkus ir Paleckis. Mano gi manymu, ISTORIJOS kūrime jie dalyvavo, nes niekaip negalima ištrinti TO KAS BUVO. Pagarbiai

atsiskleidė-2014-11-17 07:14

pasirodo, "paprastas" beesąs Sniečkaus ir Paleckio hibridas.

nezina2014-11-17 02:28

nežinau kas ten kur įstojo ar neįstojo, tačiau yra info kad Vilkaviškio regioną Rusija nusipirko iš Volietijos 1940 m. kovo mėn. už 7,5 miln. dol. O to Pakto (susitarimo?)Rinentropo ir Molotovo orginalas yra? Yra Urbšio ir Molotovo susitarimas...

Paprastas> 282014-11-17 01:49

„proto bokšte, paaiškinkit“ Taigi istorija: 1940 m. birželio mėn. 27 d. Liaudies Vyriausybė paleido Lietuvos Seimą ir Valstybės tarybą. 1940 m. liepos 11-12 d. Liaudies vyriausybė suėmė apie 200 politinių partijų, visuomeninių organizacijų veikėjų, buvusių valstybės pareigūnų, karininkų(kurie atsisakė paklusti). 1940 m. liepos mėn. 21 d. naujai išrinktas „Liaudies Seimas“ paskelbė Lietuvą Tarybų Socialistine Respublika ir paprašė priimti ją į Tarybų Sąjungos sudėtį. 1940 m. rugpjūčio 3 d. TSRS Aukščiausioji Taryba oficialiai įjungė Lietuvą į TSRS sudėtį (vėliau Latvija ir Estija). 1940 m. rugpjūčio 11 d. Sovietų Sąjungos vyriausybė informavo kitas valstybes, kad Lietuvos tarptautinis atstovavimas pereina į Sovietų Sąjungos kompetenciją. 1940 m. rugpjūčio 26 d. prasidėjo ypatingoji Liaudies Seimo sesija(priimta LTSR Konstituciją). 1940 m. lapkričio 6 . Sovietų Sąjungos Aukščiausiosios Tarybos įstatymu Lietuvai grąžinti Druskininkai, Šalčininkai ir Švenčionys.

aAlgirdas to "įžūlu"2014-11-16 15:03

mielas komentatoriau, neputok, skaityk kas parašyta Paaiškinu - parašyta, kad labai svarbu istoriškai objektyviai ( be nereikalingų patrijotinių emocijų ) atsatyti TIESĄ kokia gal ir nemaloni ji būtu. Pagrindinis klausimas --- ar galima buvo išvengti aukų, kaip tai padarė estai ir iš esmės latviai? Gal turite savo nuomonę ? Kas gi dėl tarptautinės teisės - tai šioje, kiek suprantu esate visiškas mėgėjas ir todėl net diskuoti neverta. Pagarbiai

Ir dar. Paprastam2014-11-16 14:29

proto bokšte, paaiškinkit, kaip buvo galima „laisvai IŠSTOTI iš TSR Sąjungos", į ją NEĮSTOJUS? Ar jums nesuprantami terminai okupacija, inkorporacija ir t.t.?

įžūlu!2014-11-16 14:21

"parastiems" "aAlgirdams": kaip ir visi komunistai, bandote klastoti , "iškarpyti" ir neigti Istoriją. Panašu, kad esat buvę LTSR AT komuniaginiai nomenklatūriniai deputatai, kad taip staiga parūpo susireikšminti ir neigti Sąjūdietiškos Lietuvos piliečių išrinktų atstovų padarytą didžiulį atsakingą darbą ir dėl Kovo 11-osios, ir po to 2 metus vykusį Valstybės atstatymo procesą. Ką gi, užuojauta jums ponai, kad jūsiškė Astrausko- Sakalausko- Brazausko chebrytė po vasario 7 d. teisingo PRADINIO žygio "nespėjo" pati paskelbti kokios nors kitos Kovo X dienos Akto (iki 10-os, kai jau susirinko naujo šaukimo sąjūdietiška AT)... Kaip žinote, traukinys š.. -ių nelaukia...

aAlgirdas2014-11-16 13:34

Palaikydamas "paprastas" tegaliu eilinį kartą pacituoti a. a. L. Dambrauską. Tiesa, jo siūlymas skiriasi nuo "paprastas", bet ,mano galva, taip pat priimtinas. "Daug kas susimąsto, ar Kovo 11-osios Aktas nėra visuomenės apgaulės aktas. Manau, kad to akto galėjome išvengti, jeigu būtume suteikę juridinę teisę 1990metų vasario 7d. Aukščiausios Tarybos nutarimui dėl neteisėto Lietuvos įjungimo į TSRS 1940 metų birželio-liepos mėnesiais. Būtų buvęs milžiniškas ekonominis efektas, nes Kovo 11-osios Aktas tapo pasipelnymo ir spekuliacijos aktu. Būtų atkritę vadinamieji signatarai su savo „nuopelnais“ ir privilegijomis" .... Taigi, gerbiamam Vaišvilai derėtų, keliant teisinius klausimus, neužmiršti ir šio galim varianto, nes tai buvo toks ptas kelias į Nepriklausomybę tik be aukų ir "signatarų" su po to sekančiomis privilegijomis ir rentomis.

Paprastas> 222014-11-16 10:51

Pritariu „aAlgirdui“. Bet tirti reikia nuo pradžios: 1989 m. gruodžio 24 TSRS pripažino Molotovo-Ribentropo pakto slaptuosius protokolus „teisiškai nepagrįstais ir negaliojančiais nuo jų pasirašymo momento“. 1990 m. vasario 7 d. Lietuvos SSR Aukščiausioji Taryba anuliavo Lietuvos aneksijos aktus. 1990 m. vasario 24 d Įvyko pirmasis laisvų demokratiškų rinkimų į LTSR Aukščiausiąją Tarybą turas. Pagal LTSR Konstituciją: „68 straipsnis. Lietuvos Tarybų Socialistinė Respublika — suvereni tarybinė socialistinė valstybė. 69 straipsnis. Lietuvos TSR pasilieka teisę laisvai išstoti iš TSR Sąjungos.“ O „2 straipsnis. Visa valdžia Lietuvos TSR priklauso liaudžiai.“ Ir „5 straipsnis. Svarbiausi valstybės gyvenimo klausimai pateikiami visaliaudiniam svarstymui, taip pat visaliaudiniam balsavimui (referendumui).“ Taigi „maršrutinė korta“ buvo: „visaliaudiniam balsavimui (referendumui)“, „laisvai išstoti iš TSR Sąjungos.“ , visų TSRS subjektų nacionalizavimas ir t. t. Kam reikalingas buvo toks 1990-03-11 d. perversmas? Kaip dabar matome(pagal Ukrainą) „Lietuvos išeivijai iš Amerikos“(JAV politikams). Jog taip buvo sukiršinti žmonės, atsirado „kolaborantai“, aukos ir t. t.

rasi2014-11-15 14:41

nelabai seniai buvo rasomas straipsnis lygtai apie uzsieni , kad is koncerto iseinant uztrype daug zmoniu , vieni kitus . ar zmogus negali sustoti trypti pargriuvusi zmogu jis yra stumiamas kitu ? o sitoje bedoje , ar tankas greit vaziuoja , kad nebuvo galima pasitraukti ?. pats zmogus ar lys po tanku , visi gi bijo vaziuojancio transporto , traukiasi . kodel po tankais papuole jauni zmones ar jie nesuprato , kad nuo tanko reikia pasitraukti ?. ar buvo tiek daug zmoniu , kad nebuvo kur trauktis .? ar tiesiog pasitikejo , kai jaunimas yra patiklus visais pasitiki , kad tankas sustos , nevaziuos . ar tanke sedintys gerai mato ir kokiu tikslumu gali vaziuoti .? o gal nereikia drumsti ramybes po tiek metu viesai, gal tegu buna sis palaidotas jaunimas amzinai mylimi.?

apie VSD2014-11-14 23:35

Citata "... Lietuvoje neturim lietuviškos saugumo tarnybos ..." Partizanų vadas

aAlgirdas2014-11-14 22:05

tai, kad Sausio 13d. įvykiai privalo būti teisiškai įvertinti nediskutuotina, tik štai negalima užmiršti ir to klausimo --- ar galima buvo išvengti aukų ir kodėl aukų neišvengta. Kaip ten bebūtų, tai irgi OBJEKTYVAUS tyrimo sudėtinė dalis.

Paprastas> 192014-11-14 21:49

Grynas idiotizmas: „Atsipeikėkit, tas "kaimynas"- ne koks bomžas banditėlis, vagis ar gatvės chuliganas, o valstybinė organizuota KARIUOMENĖ, valdoma iš Kremliaus.“ – pagauti vieną žodį ir rodyti protinį sugebėjimą. Skaityk „14“ : „Agresija prieš taikus gyventojus buvo, bet tai ne BK 101 str.“ Tai yra TSRS kariuomenės agresija, neteisėtas kariuomenės panaudojimas, įbauginimo operacija ir t.t.

dr. Jonas Ramanauskas [email protected]2014-11-14 21:18

Mano nuomone, Tyrimai geneoralineje del tu visu lazutku yra nutraukti todel, kad klausimas priejo prie tokios stadijos, kad ponia prezidente galimai santazuojama: arba NUTRAUKI tyrima kartu su bevaliu arba atksleidziame TIESA apie pacia prezidente ir jos veikla kompartskoloje atsikuriant Lietuvos valstybei. O tiesos tai ponia prezidente drastiskai nenori. Taigi belieka nutrukti tyrimus apie visokius lazutkas. Oi nemegsta Lietuvos valdzia nei tiesos nei teises, nes tektu sedeti ne valdzioje, o kalejime.

Paprastam2014-11-14 20:45

Atsipeikėkit, tas "kaimynas"- ne koks bomžas banditėlis, vagis ar gatvės chuliganas, o valstybinė organizuota KARIUOMENĖ, valdoma iš Kremliaus.

Paprastas> 162014-11-14 19:26

Na, apkaltinti „šventvagiškais“ išvedžiojimais galima kiekvieną.... Kolaboranto vardą priklijuoti irgi kiekvienam. Tai tuščiakalbiškumas. „Nepriklausomoje valstybėje svetimos valstybės kariuomenė vykdė agresyvius veiksmus, nuo kurių nukentėjo tūkstančiai žmonių.“ - taip, bet tai nėra karas! O kadangi karo nebuvo, tai negali atsirasti ir „karo“ nusikaltimų. Kaimynas su kaimynu irgi gali LIAUDIŠKAI „kariauti“, net šaudyti vienas į kitą, bet tai nebus „karas“ teisinė prasme. Paskaityk dar karta ramiai mano komentarą ir pabandyk konkrečiai paneigti mano parašyta tiesą.

dėkui Zigmui Vaišvilai2014-11-14 10:21

Kuo daugiau daro klaidų neliustruota antilietuviška kelių partijų gauja, tuo lengviau tokia atsidurs istorijos šiukšlyne. Lietuviai, burkimės susigrąžinti valstybę iš banditų.

Paprastam2014-11-13 23:41

o kas gi čia keisto? Po 1990 kovo 11 atkurtoje Nepriklausomoje valstybėje svetimos valstybės kariuomenė vykdė agresyvius veiksmus, nuo kurių nukentėjo tūkstančiai žmonių. Signataras buvo tarp pirmųjų nukentėjusių. Ir kas gali drįsti paneigti, kad visi sovietų kariuomenės veiksmai nebuvo karo nusikaltimai? Ką ponas "paprastas" ginate su savo šventvagiškais išvedžiojimais? Koloborantus?

dend2014-11-13 22:49

pasvarstykim kas ta sausio 13? kam ji idomi? lietuva seniai europoj, o tas vaisvilas savo priestvaninese istorijose knaisiojasi. puola prezidente. kam puola? putinui atidirba. prezidente puola visi kas korumpuoti, kam lietuva nieko nereiskia.

Paprastas2014-11-13 21:11

Keistas jausmas, kaip perskaičiau šitą gerb. Z. Vaišvilos dokumentą.... Keistai jaučiuosi, nes šį kartą prokuratūros nutarime nieko „gėdingo“ neradau. Keistas gerb. Z. Vaišvilos supratimas, antai kariuomenės panaudojimas(karines operacijas) =karui ir galima taikyti BK 101 str. (dėl karo, ginkluoto konflikto, agresijos, okupacijos ar aneksijos meto įsakymų ir t. t. ). Manau tai yra klaida. Jog Lietuva tuo momentu kariuomenės neturėjo, buvo apginkluotų savanorių būrys ir kaip žinome ginkluoto konflikto tarp savanorių ir TSRS kariuomenės nebuvo. 1991 m. sausio 17 d. įkurta Savanoriška krašto apsaugos tarnyba (SKAT). Agresija prieš taikus gyventojus buvo, bet tai ne BK 101 str. Aplamai man atrodo gerb. Z. Vaišvila bijo teisiškai įvertinti Lietuvos Valstybės atkūrimą. Keistai atrodo „Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Taryba, reikšdama Tautos valią, nutaria ir iškilmingai skelbia, kad yra atstatomas 1940 metais svetimos jėgos panaikintas Lietuvos Valstybės suvereninių galių vykdymas, ir nuo šiol Lietuva vėl yra nepriklausoma valstybė.“ Koks tai darinys: „Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Taryba“? Jog : „1989 m. kovo 26, Sąjūdis pasiekė pergalę pirmuosiuose demokratiškuose rinkimuose į Sovietų Sąjungos Aukščiausiąją Tarybą. 1989 m. gruodžio 7 panaikintas Lietuvos SSR Konstitucijos straipsnis dėl vadovaujančio komunistų partijos vaidmens. , ir t. t. 1990 m. vasario 24 d Įvyko pirmasis laisvų demokratiškų rinkimų į LTSR Aukščiausiąją Tarybą turas. Taigi buvo „į LTSR Aukščiausiąją Tarybą“, o po 1990-03-11 d. jau „Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Taryba“ ir atsirado „reikšdama Tautos valią“(kuri atsirado 1991 m. vasario 9 d. ). Siūlau gerb. Z. Vaišvilai paskaityti 1938 m. LR Konstituciją (jog buvo atstatomas 1940 metais svetimos jėgos panaikintas Lietuvos Valstybės suvereninių galių vykdymas)... O ten nėra tokios valdžios kaip „Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Taryba“. O kerštas prezidentei, bei prokuratūrai(o ne kritika) nemanau kad duos rezultatų. Sėkmės ir Sveikatos gerb. Z. Vaišvilai.

Ceslovas2014-11-13 20:23

O ka daryti prokurorams jei taip nori ju patronas-koloborantas-sungrybe.

paaiškėjo,2014-11-13 14:41

kad prezidentė ne tik klastoja savo biografiją ir slepia ją, bet ir bijo, kad kažkas nepaaiškėtų tiriant partinės mokyklos - perversmininkų štabo veiklos reikaliukai

demesio2014-11-13 02:37

2014-11-13 signataro Zigmo Vaišvilos spaudos konferncija Seime Signataras Zigmas Vaišvila lapkričio 13 d. 10 val. spaudos konferencijoje pateiks ir aptars skandalingą nutarimą, kurį priėmė Generalinė prokuratūra Sausio 13-osios byloje.

3-ajam nuo 12014-11-12 17:00

Pasitaisysiu.

Paprastas2014-11-12 16:25

Perskaitęs : „patyliukais nutrauktas ikiteisminis tyrimas dalyje dėl 1991 m. sausio 13-osios įvykių ir kitų TSRS agresijos prieš Lietuvos Respubliką aktų, t.y. VALSTYBĖS PERVERSMO organizavimo ir vykdymo,(...)“ ... Taip sau samprotavimas: Perversmas prieš perversmą? Ar, ne gerb. Z. Vaišvila? O gal neteisėtas kariuomenės panaudojimas prieš taikus žmonės?...Kur yra tiesa?

Tai2014-11-12 16:24

Baigsis tuo, kad Lietuva artėja prie bedugnės

pensininkas2014-11-12 16:10

Ačiū Z.Vaišvilai. Kiti skurvilis ar palūžo.

Antanas2014-11-12 15:35

Tai ne kuo baigsis gerb. Vaišvilai, bet kuo baigiasi Lietuvos nustekenimas? Iš pilnai esamos politiniu požiūriu Nepriklausomos Lietuvos nuo Sausio 1 d. tapsime pardavę ( politikų parduoti )Valstybinį nepriklausomos Lietuvos ženklą LITĄ - ES dirbtinam, ne valstybiniam ženklui Eurui ir tapsime finansiškai kolonijine Lietuva. Bufetininkės dar nesant euro, sugeba konvertuoti kainas ir Litais ir Eurais, o šį LITO pardavimą - konvertavimą politikai grindžia, kad verslininkams sunku apskaičiuoti? Pilna melo Lietuva saviems piliečiams. Ačiū Zigmui Vaišvilai.

seras2014-11-12 15:26

idomu, ar tai is viso baigsis

aAlgirdas2014-11-12 15:11

kiek kamuoliukas besivyniotų vis tiek bus surastas siūlo galas. Ponas Vaišvila Jūs teisus dėl bylos, nes ji NET NEPRADĖTA normaliai nagrinėti, nors kaltųjš jau yra. Sėkmės, bet pradėkite nuo Audriaus Burkevičiaus, savęs ir Landsbergio. Pagarbiai

1-ajam2014-11-12 14:44

Tarp kitko, lietuvių kalboje pavardės pradedamos rašyti didžiąja raide. Kad ir labai kam nepatinka Vaišvila, bet visos pavardė rašomos būtent taip.

>12014-11-12 14:33

Įdomu kuo tai baigsis jums, "trumpai".

trumpai2014-11-12 14:18

idomu kuo tai baigsis vaisvilai.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi