Kaip jau rašyta, Europos socialinė chartija nustato, kad minimali mėnesinė alga (MMA) „į rankas“ Lietuvoje turi būti 60 proc.

vidutinės algos „į rankas“. Skirtumą tarp realiai gaunamos MMA (824,50 Lt) ir priklausančios pagal Chartiją (1 038,66 Lt) Lietuvos vyriausybė įsipareigojo padengti per pašalpas, tačiau iš tikrųjų pašalpos nėra mokamos.

ekspertai.eu pateikė klausimą Seimo vicepirmininkui Algirdui Sysui, Respublikos prezidentei ir Europos socialinių teisių komiteto (ESTK) vykdomojo sekretoriaus pavaduotojui Henrikui Kristensenui: kodėl Lietuvai leidžiama pažeidinėti Chartiją?

Paanalizuokime atsakymus.

Seimo vicepirmininkas A. Sysas į ekspertai.eu klausimą, kodėl Lietuvoje MMA „į rankas“ nesudaro 60 proc. , atrašė, kad jis yra prieš MMA „į rankas“ kėlimą iki 87 proc.

nuo vidutinės algos „į rankas“. Šis atsakymas ciniškas.

Socialdemokratas A. Sysas bando pristatyti žmogaus teisių gynėjus kaip bepročius, kurie siūlo kelti MMA „į rankas“ iki 87 proc.

A. Sysas taip pat rašo, kad jei MMA „į rankas“ bus padidinta iki 60 proc., kaip to reikalauja Europos teisė, kvailesnių žmonių pajamos priartės prie protingesnių žmonių pajamų – ir todėl bus pažeista protingesnių žmonių „teisė“ gauti didesnę algą už kvailesnius žmones.

„Kvailesnių“ žmonių diskriminacija yra vidinis A. Syso įsitikinimas, o ne teisės norma. Visų pirma ne jam spręsti apie žmonių protą. Antra, aš esu bet kokių kastų priešininkas. Ar žmogaus pajamos didės, ar mažės iki 60 proc. – šitą klausimą aš palikčiau laisvajai rinkai. Kas A. Sysas toks, kad XXI amžiuje Europoje kurtų kastas?

Seimo vicepirmininkas yra buvęs Lietuvos profsąjungų konfederacijos pirmininkas. Būtų įdomu sužinoti, ar profsąjungos palaiko savo buvusio lyderio nuomonę.

Į ekspertai.eu klausimą apie Chartijos pažeidimą, adresuotą Prezidentūrai, atsakė Prezidento kanceliarijos Asmenų aptarnavimo skyriaus vedėja Genė Lukaševičienė.

Iš atsakymo matoma, kad ponia G. Lukaševičienė visiškai nesupranta kelių esminų sąvokų.

Ji faktiškai rašo, kad Chartija nėra tarptautinė sutartis, ji nėra ratifikuota įstatymu ir todėl yra neprivaloma. Kol kas, bent šiuo metu, aš negaliu vertinti šitos ponios kaip lygiavertės pokalbio dalyvės.

Tam trukdo nepakankamas kompetencijos lygmuo. Kai aš skaitau jos raštą, tiesiog noriu pereiti į sociokultūrinį lygmenį ir paklausti, ar ji žino, kokia yra Eifelio bokšto architekto pavardė.

Už Chartijos aiškinimą ir priežiūrą yra atsakingas Europos socialinių teisių komitetas (ESTK). Šios įstaigos vykdomojo sekretoriaus pavaduotojas H. Kristensenas atrašė ekspertai.eu , kad 2005 ir 2007 m. Lietuvos vyriausybė atsisakė pateikti ESTK informaciją apie MMA dydį. 2010 metais ESTK konstatavo, kad Lietuva pažeidinėja Chartiją, bet paskui Lietuvos vyriausybė vėl atsisakė su juo bendrauti.

H. Kristensenas pabrėžė, kad Chartija yra privaloma tarptautinė sutartis.

Akivaizdu, kad ir dabartinė Algirdo Butkevičiaus vyriausybė nebendraus su ESTK, nes ESTK negali pasiųsti į Vilnių tankų. Tuo labiau kad A. Butkevičiaus rinkimų programoje buvo aiškiai parašyta, jog jis ketina pažeidinėti Europos žmogaus teisių konvenciją ir Europos socialinę chartiją.

Ką tokioje situacijoje daryti? Aš matau tik vieną išeitį – reikia paduoti Lietuvą į Strasbūro teismą. Todėl kviečiu Lietuvos piliečius pasinaudoti toliau skelbiamu pasiūlymu.

* ekspertai.eu SKELBIMAS:

Gavai algą, mažesnę už 1038,66 Lt „į rankas“? Paduok Vyriausybę į teismą ir prisiteisk skirtumą.

Europos socialinės chartijos 4(1) str., išaiškintas Strasbūro jurisprudencijoje, nustato, kad minimali mėnesinė alga (MMA) „į rankas“ turi sudaryti 60 proc. vidutinės algos „į rankas“. Šiuo metu MMA „į rankas“ turi būti 1 038,66 Lt. Tuo atveju, jei gavote mažesnę algą, vyriausybė turi sumokėti Jums skirtumą per pašalpą.

Europos socialinė chartija yra privaloma Lietuvai nuo 2001 m. birželio 8 d. Tik veikdami kartu mes pasieksime pergalę. Jeigu norite paduoti vyriausybę į Europos Žmogaus Teisių Teismą: 1. Surinkite dokumentus apie Jūsų algą, mažesnę nei 60 proc. vidutinės algos, pradedant nuo 2001 06 08. Minimali alga Lietuvoje niekada nesiekė 60 proc.

2. Atsiųskite šiuos dokumentus adresu [[email protected]](mailto:[email protected]).

3. Jums bus atsiųsta teisinės pagalbos sutartis. Pradžioje ir eigoje ši byla Jums nieko nekainuos. Ar bus mokestis nuo priteistų pinigų sumos, priklausys nuo to, ar mums pavyks rasti rėmėjus.

4. Surinkę tam tikrą kritinę žmonių masę, mes visi kartu iškelsime bylą Lietuvos vyriausybei.

Tai yra Jūsų turtas.

Naujausi

Komentarai (50)

Rikiuoti
rk2013-10-28 16:27

Na ir kas, kad surinksiu duomenis apie per mažą atlyginimą? Juk darbdaviui pasirašiau sutartyje, jog sutinku dirbti nepilnu krūviu; nepilną darbo dieną ir pan.

ekspertas2013-10-27 02:07

dar kartą perskaičiau europos socialinę chartiją (pataisytąją) ir niekur neradau nuosatos dėl 60 proc. algos dydžio. Man pacituokite straipsnį konkretų.

Klausimas2013-10-23 00:04

O koks yra p.Syso proto koeficientas?

Tomas J.2013-10-22 20:16

Šauniai rašai, nes teisingai, Stanislovai Tomai, bet dokumentų mums čia užsienio kalbomis necituok be vertimo. Pas mus čia Lietuvoje valstybinė kalba yra lietuvių kalba.

to: 43 Jonui (atsiprasau suklydau)2013-10-21 21:38

milijonieriai ir ruko ir geria ir pinigu turi, galvoji kad cia beda? beda, kad tie milijonai priklauso Valstybei, o si vargse ligota ir nepajegi atsiimti is ju kas jai priklauso...:) atsiimtu viskas pasikeistu...

to:49 Jonas2013-10-21 21:37

milijonieriai ir ruko ir geria ir pinigu turi, galvoji kad cia beda? beda, kad tie milijonai priklauso Valstybei, o si vargse ligota ir nepajegi atsiimti is ju kas jai priklauso...:) atsiimtu viskas pasikeistu...

to: 39 Nesamone2013-10-21 21:33

tai ir nesikreipk, kad atrodo nesamone. Kam cia dar rasineji....kaip sakoma

jonas2013-10-21 21:16

Ne apie minimalią algą garsiai kalbėkim, bet kalbėkim kad nėra tvarkos valstybėje. Mažiau gaus, mažiau rūkys ir šnapsuos.Kalbėkim ,kad nėra valstybėje padorumo, teisingumo, sąžiningumo.Kad teisėsauga nedirba teisingai. Prokūrorai kai kam bylas kurpia. o kai kurie teisėjai bylas sprendžia ne teisingumo ir dokumentinių faktų laikydamiesi, o pagal savo sampratą-keršyti už nepriklausomybę? .

nu2013-10-21 20:26

baikit juokus - zmogui 200 litu yra daug, o verslininkas, jeigu neturi 200 litu - tai tegul jis bankrutuoja ir jo vieta uzima kitas verslininkas.

taip galima padaryti2013-10-21 19:43

taciau reikes puse gaunanciu MMA atleisti, o likusius priversti dirbti uz du. Kur jus noretumet buti- atleistu ar dirbanciu uz du ir gaunanciu 1038,6 Lt?

to NESAMONĖ!2013-10-21 18:25

Nereikia isteriku :) advokatas docentas daktaras pasake - vadinasi, jis zino :) Ramiai ir be nervu :) Nebent esate Syso sekretore : )

NESAMONĖ!2013-10-21 17:11

Pradeda darytis vis aiškiau, kad ši medžiaga yra briedas. Niekur chartijoje neparašyta, kad "Europos socialinės chartijos 4(1) str. , išaiškintas Strasbūro jurisprudencijoje, nustato, kad minimali mėnesinė alga (MMA) „į rankas“ turi sudaryti 60 proc. vidutinės algos „į rankas“." Pabandė kažkas iš ekspertų parašyti, jog "to Nera. Neteisingai ieskote - ziurekite kitus staipsnius ltvnews. online - ten daugiau informacijos ;)". Atsibusk - jeigu to nėra parašyta chartijoje, tai yra totalus ltvnews. online briedas, kuriuo tik bandoma suklaidinti žmones. Be to, ir to advokatėlio, kuris parašė šį straipsnį, kontaktų niekur nėra, o nurodytas el. paštas atrodo labai nepatikimai.

a2013-10-20 19:47

Prie ko čia litų kiekis? Minimalus atlyginimas turi būti toks, kad žmogus išgyventų. Jei jis turi vaikų, reiškia turi išgyventi drauge su vaikais. Ką reiškia išgyventi? Tai reiškia: tinkamai maitintis (pagal minimalų maisto krepšelį - pienas, mėsa, bulvės.. Sraigėms ir kt. "egzotikai gali (ir turi) nelikti pinigų :) ), padengti minimalias transporto išlaidas (nuvykti į darbą ir atgal),galėti nueiti į teatrą ar kiną bent kartą per mėn. su šeima, susimokėti už gyvenamas patalpas (nuomojamas), nupirkti rūbų vaikams, bent truputi atidėti "juodai dienai". Žmogelis neturi išlaikyti nuosavo namo ar automobilio, atostogauti Bahamuose, gaudamas minimumą. Tačiau IŠGYVENTI, privalo. Dabartinis minimumas neleidžia suaugusiam žmogui išgyventi. O vat Anglijoj už minimumą galima gyventi ir net turėti vaikų.

To Miro2013-10-20 15:08

Taip, minimali alga pririsama prie vidutines - jos auga kartu - kiekvienu metu pradzioje minimali perskaiciuojama ir padidinama pagal tai kaip isaugo vidutine. Taip mazinamas turto atotrukis tarp zmoniu. Paziurekite kaip kiekvienais metais isauga kainos - todel, manau, kad ir minimali kiekvienais metais turi buti keliama, kad neatsiliktu nuo 60 %.

Pagarba2013-10-20 00:58

Advokatui

Aritmetikams2013-10-19 23:24

"Aritmetika yra labai paprasta-kiek bekeltum minimalią algą,vidutinis atlyginimas auga automatiškai." Bet mažesnėm sumom, nes ne visi gauna minimumą.

Dabar2013-10-19 23:10

turim dirbti, yra ką veikti - reikia tvarkyti dokumentus.

Miro2013-10-19 21:47

Chartijos istatymas aisku labai sveikintinas, nes as tikrai nesuprantu, kaip gali zmogus Lietuvoje pragyventi gaudamas minimalia alga, kokia ji yra dabar. Tik vienas pastebejimas, o gal as ne taip supratau: minimumas priklauso nuo vidutines algos, pakelus minimuma, padidetu ir vidutinis salies atlyginimas, tokiu atveju tektu vel kelti minimuma, o pakelus minimuma vel dideja vidutine alga ir t.t. uzburtas ratas kazkoks ar ne?

Yra2013-10-19 21:20

to Nera. Neteisingai ieskote - ziurekite kitus staipsnius ekspertai.eu - ten daugiau informacijos ;)

Nėra2013-10-19 20:58

Niekur chartijoje neradau, kad "Europos socialinės chartijos 4(1) str., išaiškintas Strasbūro jurisprudencijoje, nustato, kad minimali mėnesinė alga (MMA) „į rankas“ turi sudaryti 60 proc. vidutinės algos „į rankas“."

holms2013-10-19 19:56

maza pastaba is manes kaip is software engineer'io. Nekreipk demesio i kulturini lygi ir nesimatuok del to, kieno akiratis platesnis. Didziausi mokslininkai zino kad skaicius Pi yra 3, niekam nerupi lykusieji skaiciai po kablialio, nes jie parasys algoritma prie tavo akiu ant balto lapo, kuris sugeneruos trilijona skaiciu per 2 sekundes. :) sprendziant apie kompetencija pagal patirti ir akirati, tu buni BIAS (google for it) ir pazeidi viena is logical fallacy taisykliu :) Net ir tai kad as rasau netaisyklingai, visiskai niekaip nekoreliuoja su mano kompetencija :) o straipsnis yra labai geras ir palaukau visom keturiom :)

ar as galiu2013-10-19 13:10

paduoti i teisma del mano nukirptos pensijos?Kas zino?Juk mano pensijos dydis neatitinka jokiu standartu.

Aritmetika2013-10-19 02:31

Aritmetika yra labai paprasta-kiek bekeltum minimalią algą,vidutinis atlyginimas auga automatiškai.

paciui2013-10-19 02:29

Pirmiausiai atmink,kad valdininkai jokios pridėtinės vertės nesukuria,o tik ištaško valstybės pinigus, gautus mokesčių pavidalu iš realiai dirbančių. Net nepadidėjus surenkamiems mokesčiams,KT jau sau pasiskyrė kompensacijas už sumažintus atlyginimus. Įdomu,iš kur teisėjai gaus algas,kai neliks dirbančių pramonėje? Skolinsis ar ims kyšius?

GERB. ekspertai,eu2013-10-18 18:46

o kaip pensininkai? Gal galetu Strasburas padeti tiems pensininkams, kurie gaudami 700 lt pensija, turi po daugiabucio namo renovacijos moketi 3,4 ar 5 tukstancius litu. Kur juos jam gauti, kai pensija tik 700 Lt. Patarkite

sysas isivaizduoja2013-10-18 18:43

kad jis protingesnis uz tuos,kurie gauna 824.50 )oi ne,sysai,tau toli iki ju.

Smilte2013-10-18 18:40

Ir ka jie sau galvoja , kai vidudine alga yra daugiau nei 2 tukstanciai litu, nesuprantu, kaip taip galima??

ale2013-10-18 17:40

ot brudai

19komentarui2013-10-17 19:15

Ko trydalioji?ar is tu gal esi?

tai baisu.atlaisvinama teritorija.2013-10-17 19:13

Lietuvoj vykdomas etnocidas.Per liberalu ir konservatoriu partijas.Ypac per pastaraja.

Rasa Žemaitė NAMS2013-10-17 14:28

Nina La, bėda yra ne tik tame, kad MMA yra nustatyta mažesnė, nei numatyta chartijoje. Bėda yra tos MMA apmokestinime. Kad ir kiek keltume MMA, - Vyriausybė ir kiit politikai puikiai suvokia, kad nekeliant NPD ir apmokestinant Sodros mokesčiais MMA nuo pirmo cento iš biudžetas (t.y. ir politikieriai su savo algomis) tik išloš. Manau, labai svarbu kalbėti ne apie MMA kėlimą, o apie mokestinės sistemos pokyčius. Bet iniciatyva sveikintina

A. Lochaite2013-10-17 09:28

A das vis pedofilu klanas viska valdo a jau nebevaldo? A labai galingas klanas a jau nelabai?

politkalinys2013-10-17 03:08

Kai Vokietija kovojo už kiekvieną darbo vietą,"tautos gelbėtojai" per naktinę "mokesčių revoliuciją" sunaikio apie 200000 darbo vietų ir gavome didžiausią emigraciją Lietuvos istorijoje. Po 'Uspaskicho dovanos", prasidėjo nauja bankrotų banga, dabar nauji "geradėjai" siūlo naują absurdą, kad išvyti žmones iš Lietuvos Įmonės ypač mažos, turi gauti didesnes pajamas, kad mokėti didesnę minimalią algą, o tai nerealu. Išeitis mažai uždirbančius atleisti nuo mokesčių, mokėti iš biudžeto socialines priemokas, didinant šų žmonių vartojimą ir perkamają galią.

Smilte2013-10-17 01:45

Kokia yra vidutine alga?

10 komentarui2013-10-17 00:49

Arvydai, kai is biudzeto skiriama valdovu rumu amziaus statybai, teatrui perkamos kedes 10 kartu brangesnes nei oficialiai kainuoja, VEKSo,stadiono, operos teatro scenos,aplinkosaugos baliuku istaskyti pinigai-tai ne musu dirbanciuju? Vadinasi pakankamai pinigeliu yra tik, kad jie netinkamai ir be atsakomybes istaskomi.

N2013-10-17 00:46

Šiuo metu tik juristai gali išgelbėti Lietuvą. Genocidas galimai vykdomas per "žaidimus su įstatymais"-sudaromos antižmogiškos sąlygos

N2013-10-17 00:44

Gerb. Tomui didelis palaikymas. Retai sutiksi žmogų, kuris stengtųsi dėl žmonių. Tik žmonės turi suvokti, kad tai tikra vertybė. Susivienyt. Nebijot. Tai didelis dalykas. 100procentų laimimas

N2013-10-17 00:37

Nu bet syso kompetencija? Gal jį į teismą paduot? Šitokie kliedesiai viešai? Kažin ką jis galvoja?

N2013-10-17 00:35

Ačiū ačiū ačiū

Komentaras2013-10-17 00:32

Jei kalintis banditas už sutrikdytą seksualinį gyvenimą gali prisiteisti iš Lietuvos vastybės pinigų, tai šioje vietoje tkrai yra apie ką pagalvoti.

arvydas2013-10-16 23:34

Bet paduosime į teismą ne Lietuvą - paduosime save, juk Lietuva tai mes.. ir iš mūsų pačių bei kitų dirbančiųjų mokesčių mums bus mokamas tas skirtumas. Vienu žodžiu - valdantieji dar daugiau padidins Lietuvos skolą ir sumokės. O kas čia laimės? Laimės advokatai kurie organizuos šią bylą su ekspertai.eu pagalba.

pacis2013-10-16 22:46

Pirmiausia lai gerb. Doc. dr. Stanislovas Tomas nustoja uzsiimti populizmu juk pinigai is niekur neatsiranda. manau gerb Doc. dr. Stanislovas Tomas tai puikiai zino. Atlyginimas tai pasekme. Priezastis sudetingos salygos verslui ir nepagristai dideli mokesciai. Jei jau toks zmogus protingas tai gal pirma parasykite straipsneli savo busimiems rinkejams apie tai ir paaiskinkite is kur jusu busimu rinkeju pinigai atsiranda. Zema kai mokslo zmogus taikosi i ta visuomenes sluoksni kuris toli grazu pridetines vertes nesukuria. gerb. Doc. dr. Stanislovai Tomai

Geras šuo2013-10-16 22:27

Miegokim ramiai toliau , brangūs tautiečiai, mes nusipelnėm tokių algų..labanaktis.

AS2013-10-16 21:05

Kažin ką apie tai mano ponia "ne prie ko". Nors nėra ko ir klaust, ji gi ne prie ko.

Tokia tiesa!2013-10-16 19:25

Tuscias reikalas! Nei kas rasys,nei kas paduos! Like bailiai,rasantys tik komentarus ir burnojantys tarp saves!

kolega Tomai,2013-10-16 18:49

jei tai nebutu marketinginis manevras pasidarant sau darbo is varguoliu nelaimiu, sveikinciau. Arba jei tiesiai ivardytumet, kad koznam kainuos lygiai 2 litus uz viska. Tuomet taptumete panasus i ikikarines Lietuvos didziavyrius, kurie sunkmeciu atsisakydavo ministeriu ar Seimo nariu algu Tautos labui. Be kita ko, nesu isitikines, kad kelias i Strasbura imanomas nepraejus privalomu triju instanciju Lietuvoje. O paskandinta tikiu "teisinguose" sprendimuose ieskovu gvardija gali kibt i atlapus paciam idejos autoriui. Viesinkite savo ideja greta referendumo temos ir atitinkamuose saltiniuose. Tuomet efektas bus didesnis. Be pavydo del galimos gausios klienturos ir linkedamas sekmes, advokatas T.

to Faktas2013-10-16 18:11

tai pasalpa turi padengti skirtuma iki 1038,66 Lt dirbanciam asmeniui. O nedirbantis neturi teises i sia pasalpa. Toks skirtumas.

Faktas2013-10-16 18:04

kas naudinga politikams, tai negalima pazeidineti sutarciu, kas naudinga zmonems, tai galima pazeidineti... Vot taip ir gyvenam....O aplamai, kam dirbt, jeigu vistiek reikia laukti ir prasyti pasalpu? kas man gali atsakyti?

omg2013-10-16 17:15

taip, gyvenam. ką pasakyti?

tu sysale,2013-10-16 15:46

tu sikna su ausim,protingas labai ? paziurek i veidrodi,issigimeli...

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi