Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) direktorius Kęstutis Jucevičius, užėmęs šį postą po to, kai iš jo buvo neteisėtai atleistas generolas Vitalijus Gailius, TV3 televizijos reportaže padarė pareiškimą, esą, nėra jokių įrodymų, pagrindžiančių V. Gailiaus teiginį apie politikų jam darytą spaudimą.

Anot K. Jucevičiaus, jo vadovaujamos FNTT pareigūnai nerado bylose lapelių su politikų užrašytais pageidavimais, kurių įmonių nederėtų tirti.

„Tokie lapeliai į bylas nededami. Ir ką reiškia įdėti į bylą lapelį, jeigu ten užrašytume UAB kažkokį tai, ką jis reiškia, tas lapelis? Ir kam jį dėti į ikiteisminio tyrimo medžiagą? Jis nieko nereiškia, ir apie tai sakyti, kad kažkokie lapeliai yra bylose... Nu čia būtų absurdas”, – sakė K. Jucevičius, kuriam po nedidelių nesklandumų neseniai suteiktas generolo laipsnis.

Šarūnas Puidokas, ekspertai.eu Visuomeninių ir politinių procesų skyriaus vadovas: Nepaisant lakoniškos ir iš pažiūros net primityvokos išraiškos, šis FNTT direktoriaus pasisakymas yra revoliucinis ir gali turėti lemtingos įtakos ne tik Lietuvos, bet galbūt ir pasaulio kriminalistikos istorijai. Drįsčiau sakyti, kad stovime ant istorinio perversmo slenksčio, apie kurį būtina kuo plačiau informuoti tarptautinę kriminalistų bendruomenę.

„Ką reiškia tie lapeliai?”, – klausia direktorius. Ir atsako: „Jie nieko nereiškia.”

Suvokime: šia viena ryžtinga fraze K. Jucevičius koreguoja per amžius sustabarėjusį supratimą apie nusikalstamos veikos įrodymus.

Galime neabejoti, kad drąsus FNTT direktoriaus požiūris susilauks aršaus dogmatikų pasipriešinimo. Seno raugo kriminalistai cituos Baudžiamojo proceso kodekso 91 straipsnį: „Daiktai, turintys reikšmės nusikalstamai veikai tirti ir nagrinėti”: Daiktais, turinčiais reikšmės nusikalstamai veikai tirti ir nagrinėti, laikomi materialūs objektai, kurie buvo nusikalstamos veikos padarymo įrankiais ar priemonėmis, nusikalstamos veikos rezultatais arba ant kurių išliko nusikalstamos veikos pėdsakų, arba kurie buvo kaltininko nusikalstamų veikų objektais, taip pat visi kiti daiktai, kurie gali būti priemonėmis nusikalstamai veikai atskleisti ir kaltininkams nustatyti arba kaltinimui paneigti ar atsakomybei palengvinti.

Fanatikai aiškins, esą, lapelius, kuriuos K. Jucevičius siūlo išmesti į šiukšlių dėžę, būtina visapusiškai ištirti, kad būtų galima teisiškai įvertinti (kvalifikuoti) šių „lapelių” rašytojų tikslus ir motyvus.

Jie aiškins, esą, turint tokį „lapelį” reikia nustatyti daugybę dalykų: kas yra jame užrašyto teksto autorius (surašytojas); koks šio autoriaus subjektyvus santykis su parašytu tekstu; kokia teksto surašymo ir (ar) pateikimo data; su kokiais FNTT veiksmais jis sietinas; kokia yra teksto autoriaus aplinka, jo bendrininkų, suinteresuotų asmenų ratas. O jau įvertinus šių aplinkybių visumą būtų galima atsakyti į klausimą, kas ir kokiu tikslu kreipėsi „lapelio” forma į FNTT direktorių...

Maža to, šie asmenys, nesuvokiantys K. Jucevičiaus minties eigos, teigs, esą, ieškoti tokių „lapelių” PVM grobstymo bylose yra idiotizmas, nes jie turėtų būti visiškai kito tyrimo objektas – tyrimo dėl prekybos poveikio, kyšininkavimo, papirkimo, piktnaudžiavimo tarnyba ir pan.

Vis dėlto tiems, kurie kartu su FNTT direktoriumi K. Jucevičiumi žengia į naują kriminalistikos erą, dogmatikų pasipriešinimas neturi kelti jokių abejonių. Tokios smulkmenos, kaip Baudžiamojo proceso kodeksas, šiame kelyje neturėtų trudyti, nes istorinį virsmą, kurio liudininkai esame, galima palyginti nebent su M. Liuterio reformacija.

Kad būtų baigta K. Jucevičiaus revoliucija, belieka atlikti kelis logiškus žingsnius: nedelsiant utilizuoti visus „lapelius” ir kitus daiktus, iki šiol laikytus nusikalstamų veikų įrodymais; įstatymu įtvirtinti nuostatą, kad nuo šiol įrodymais bus laikomi tik dokumentai, turintys buhalterinės apskaitos dokumentams būtinus rekvizitus; panaikinti baudžiamąją atsakomybę už neteisėto poveikio darymą pareigūnams, nes visokie „lapeliai” su UAB-ų pavadinimais ar kyšių sumomis nieko nereiškia.

Naujausi

Komentarai (19)

Rikiuoti
tuzas2013-11-02 18:39

idomu kaip su tokiu mastimu zmogus gali dirbti toki darba .

Vaidas2013-10-21 22:49

Geras Juliaus Puro komentaras - trys eilutės ir 12 klaidų. Įdomu kiek klasių sugebėjo baigti toj Kauno 49 vid. m.

Česlovas2013-10-19 16:48

Tai generolas visiskai be smegenu su morka vietoj nosies.

antanas2013-10-18 20:56

Dabartinio FNTT direktoriaus pasisakymas yra ant tiek blankus, kad nieko nereiškia, o tik patvirtina, kad jis sėdi ne savo pareigose. Jam matomai taip pat nieko nereiškia, kad V.Gailius su Giržadu laimėjo teismuose bylas. Tai dar kartą parodo, kad Jucevičius yra ne savo pareigose...

Taigi2013-10-18 14:53

šis laipsnis šiuo konkrečiu atveju yra "komplektas" prie kėdės! Tai kokių jums nuopelnų dar reikia? Užsitarnauti įmanoma tik sąžiningu darbu.

arklys kuriam nebeaišku2013-10-18 14:47

O kokį laipsnį jis turėjo iki generolo, ir už kokias kautynes buvo jį gavęs?

OOO2013-10-18 12:07

„Tokie lapeliai į bylas nededami"... o kur jie dedami? toks pasakymas tik patvirtina, kad tokie lapeliai egzistuoja.

aba2013-10-18 03:58

Taip, ir uždrausti aparatą pavadinimu poligrafas. Kam čia tokia nesamonė reikalinga.

gražina2013-10-18 02:20

Taip ir nesupratau, už kokius nuopelnus jam suteiktas generolo laipsnis? Gal galėtų kas paaiškinti, ką gero jis nuveikė Lietuvos ir žmonių labui?

sas2013-10-18 01:18

Rusai irgi turi generolų kurie tinka tik vestuvėms: atsieit - kokios vestuvės jei tarp svečių nėra generolo? Tokius generolus vadina SVADEBNIJ GENERAL (vestuvinis generolas).

Klausimas stojasi piestu!2013-10-17 23:29

O kokie lapeliai turetu buti dedami? Kokios istaigos, imones, bendrijos, bendroves, draugu grupes, klano, sutves, organizacijos, grupuotes ir t.t.lapeliai gali buti ir rekomenduotini deti?

Justinas2013-10-17 23:25

Niekaip nesuvokiu, kas per generolai ne kariuomenėje?

Generаlisimus2013-10-17 23:15

Tas degeneratas atrodo nelabai gerai

Ahaaa2013-10-17 21:17

Ar ir jis dašos favoritas? Kanojomis į rinkimus...

OHO2013-10-17 20:40

tai bent turime "SPECIALISTĄ" FNTT struktūroje!

Pranas2013-10-17 20:26

Taip, generole! Lapeliais tik sluostomasi...

lietuve2013-10-17 20:24

netikiu juseviciais, kubiliais, grybauskaitem, nekrosiais, cerniauskais, purais, butkeviciais, salaseviciutem, pumprickaitem, miliutem...MELAS MELAS del pinigu ir sazines neissivystymo...

Arvydas2013-10-17 19:45

Tai jau nebėra lapelių bylose? Gal ir nereikėjo taip skubėti juos išimti, IMHO

Darijus2013-10-17 19:33

Kodėl jis be generolo kvadratu antpečių? Gėda ar per sunkūs?

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi