Susirūpinimas demokratija vis labiau atrodo nenuoširdus. Lietuvoje iš esmės beveik nebuvo demokratijos, gal veikiau partokratija.

Akivaizdu, kad realiai pilietinės visuomenės Lietuvoje nėra. Jos ir negali būti, nes valstybės valdymo svertai yra tik partijų rankose, kurios, įvairiais duomenimis, atstovauja vos 5 procentus Lietuvos gyventojų.

Visuomeninės organizacijos ir vietos bendruomenės mažai tegali įtakoti valstybės valdymą. Štai Savivaldybių rinkimų įstatymas suteikia partijoms išskirtinę teisę siūlyti (kelti) savo kandidatus į vietos savivaldos tarybas.

Tarkime, Kristinos Brazauskienės partija gali neturėti nė vieno partijos nario Visagine, ji gali netgi metų metais nesilankyti šioje gyvenvietėje, tačiau turi teisę siūlyti vietos gyventojams savo kandidatą į vietos savivaldą. Tuo tarpu Visagino bendruomenė pagal minėtą įstatymą savo kandidato pasiūlyti negali, nors būtent vietos bendruomenė geriausia pažįsta aplinkinius žmones, kuriais gali pasitikėti.

Analogiškų teisių neturi jokia kita organizacija (juridinis asmuo), išskyrus partijas.

Beje, Lietuvos Konstitucijoje tokia teisė partijoms nėra deleguota. Jos pačios pasisavino ją. Išskirtinė partijų teisė įtvirtinta ir Seimo rinkimų įstatyme.

Be to, rinkimuose partinis elitas gali įtakoti valstybės institucijas (prokuratūrą, policiją, ką parodė Signatarų teismai dėl surengtų neva „neteisėtų“ mintingų), šiam elitui tarnauja žiniasklaida, kurios didžioji dalis turi aiškiai išreikštą partinę priklausomybę arba yra partijų atstovų valdoma.

Partijoms tarnauja ir nauja partijų finansavimo tvarka, pagal kurią juridiniai asmenys nebegali jų remti, o fiziniai asmenys gali aukoti ne daugiau kaip 40 litų, priešingu atveju jiems būtina pateikti gyventojų pajamų ir turto deklaracijas nuo 2003 metų, o tai daugelį gyventojų atbaido. Sisteminėms partijoms iš biudžeto skiriamos milijoninės pinigų sumos, o naujai besisteigiančios partijos jokių lėšų negauna, todėl naujų partijų steigimasis tampa nebeįmanomas.

Štai ir turime tokį sisteminį vaizdelį: partijos, kurios atstovauja vos 5 procentus Lietuvos gyventojų, iš esmės yra uzurpavusios visą pilietinę valdžią. Kadangi beveik pusė gyventojų nedalyvauja rinkimuose (jie mano, kad demokratija yra deklaratyvi), partijos atstovauja tik likusiai aktyviai pusei gyventojų, t.

y. atstovauja tik pusei Lietuvos piliečių.

Atsižvelgiant į tai, kad šimtai tūkstančių piliečių emigravo, ir nors jie tebeturi rinkimų teisę, šios teisės realizuoti negali (elektroniniam balsavimui nepritarta, o šimtus kilometrų vykti balsuoti į ambasadas, kurios užsidaro prieš pat balsavimą, yra pernelyg sudėtinga), iš politinio gyvenimo eliminuota dar ketvirtadalis rinkėjų. Iš čia rezultatas: partijų kandidatus į Seimą remia gal kiek daugiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų (rinkėjų).

Turėdami tokį atstovavimą, turime ir atitinkamą politinį elitą. Visuomenei neleista tiesiogiai (be tarpininkų) rinkti savivaldybių tarybas (tik nuo 2007 metų vasario 9 dienos Konstitucinis Teismas pripažino, kad Savivaldybių tarybų rinkimų įstatymo 34 straipsnis prieštarauja Konstitucijai. Tokiu būdu visuomeninės organizacijos iškovojo teisę piliečiams kelti save kandidatais), neleista jos atstovams dalyvauti rinkimų komisijose, neleidžiama dalyvauti teismuose vykdant teisingumą ir t. t.

Taigi, visuomenei neleidžiama įtakoti valstybės valdymą. Visi tai puikiai supranta, tik nepasakoma, kodėl neleidžiama.

O neleidžiama todėl, kad taip patogiau valdyti visuomenę. Kažkoks įdomus feodalinis-demokratinis-partokratinis visuomenės valdymo modelis.

Atvirai tariant, visai nesvarbu, pagal kurios partijos sąrašą daugiau narių pateks į Seimą. Jų programos gal šiek tiek ir skiriasi, tačiau veiksmai yra vienodi – daugiau kaip 20 metų gyvename tarsi užsitęsusiu pokariu. Galiausiai visuomenė vis tiek neturės jokių svertų paveikti įstatymų leidybą.

Partinis elitas pešasi tarpusavyje dėl vietų valdžioje, o visuomenė lieka nuošalėje. Todėl mums svarbiausia suvokti, kad ne partijų atstovai turi lemti valstybės likimą, o patys piliečiai, vietos bendruomenės, pradedant nuo savivaldos ir baigiant Seimo rinkimais, turi spręsti opius valstybės klausimus.

Visuomenė turi išsikovoti, kad vietos bendruomenės turėtų tokias pat teises, kaip ir partijų atstovai, kad į Seimą patektų ne urmu pagal partinius sąrašus surašyti asmenys, dažnai neturintys jokio supratimo apie įstatymų leidybą ir valstybės valdymą. Partijų deleguoti asmenys privalo rungtyniauti vienmandatėse rinkimų apygardose tokiomis pat teisėmis, kaip ir bendruomenių atstovai.

Deja, jos iki šiol neturi teisės deleguoti nė vieno kandidato, nekalbant apie kandidatų sąrašus, kuriuos sudaro partijos ir kurie visuomenės neaprobuoti pateikiami balsavimui. Šiuos sąrašus visuomenė bejėgė keisti.

Jai suteikiama simbolinė sprendimų teisė – „reitinguoti“ kandidatus. Todėl pirmiausias uždavinys – keisti rinkimų įstatymus, siaurinti partijų ir didinti pilietinės visuomenės vaidmenį valstybės politiniame gyvenime.

Naujausi

Komentarai (34)

Rikiuoti
daug2012-11-07 22:04

tiesos 28-jame komentare.

laisvas laikrastis2012-11-06 19:06

skaitykite,, ,,auksciausias teismas'' dar karta patvirtino-RASYTI TIESA DRAUDZiAMA''

juokdariai2012-11-06 18:25

kur ir kada jus matet ta taip vadinama "demokratija",tai pats juokingiausias zodis koki tik galejo gudruciai sugalvoti,bet tik liaudi durninti,kaip matome jiems sekasi yra dar daug juokdariu kurie patikejo sita pasaka...

21komentarui2012-11-06 17:32

tai isisvaizduojate kaip baisu viskas LT.... ir ta pusiau akla zmogus Ivanauska galimai prilauze ,kad sakytu tai ka reikia,jei jau iki gyvos galvos rase ,kad gaus tas vargsas zmogus.. va taip norejo susidoroti ir su Venckiene.... gal dar ir prates ta susidorojima... is ju visko galima tiketis... tai kaip nutirta pedofilijos byla///tik begti,lekti neatsisukus is to durnyno...... mergaite jau 5 menuo ikalinta nuo seneliu Kedziu atskirta ,kurie ja augino... tai ar teisine valstybe lietuva???? baisiau ir buti nebegali

28komentarui2012-11-06 17:27

nebtrydaliokite jus del tos drasos kelio//tik sekmes Neringai!

EJ2012-11-06 10:47

Netiesa,kad partijos atstovauja tik savo lyderiu interesams. Partijos atstovauja daliai visuomenes - mazumai, kuriai esamomis salygomis pakankamai gerai. Balsavusieji uz konservatorius ir liberalus apytiksliai yra ta mazuma. Beda ta, kad visuomenes daugumai neatstovauja niekas. Galima tik avansu pasitiketi graziai zadanciomis partijomis, o po to tikrinti, ar pateisino pasitikejima. Valdanciuju deka sudarytos tokios ziniasklaidos finansavimo salygos, kad ziniasklaida pakraipytu informacija mazumos naudai. Prezidentes deka dabar pasidare beveik neimanomas ir nauju partiju kurimasis (del biudzetinio finansavimo). Taip uztikrinamas Seimo profesionalumas, bet kartu dauguma visuomenes paliekama beteise. Iseitys dvi. Viena ju - laukti, kad LSDP, DP, TT is tiesu taps daugumai atstovaujanciomis partijomis. Kita iseitis - stiprus, vieningas pilietinis pareikalavimas keisti sistema, siekti, kad ji atstovautu visa visuomene. Toks judejimas pradejo kilti pastaraisiais metais, bet labai greitai zlugo. Suedeme vienas kita patys. Savo nevilti ir pykti nukreipeme i saviskius. Liko vargani likuciai - 7 su Drasos keliu ateje seimunai, is kuriu nezinia,ko tiketis. Matyt, kol kas tiek tesame verti.

DK sąrašo žmonės lyderiams jau nebeįdomūs.......2012-11-05 23:08

DK lyderiams N. Venckienei ir J. Varkalai į DK sąrašo žmones jau ,regis,nusispjauti.... Jie nerengia sąrašo žmonių ataskaitinio susibūrimo, jiems (bei ,savaime aišku,Vasiliauskui) nebeidomu kokių reformų projektus siūlytų DK sąrašo žmonęs DK frakcijai....Jie nepasivargino net padėkoti sąrašo žmonėms už darbą DK labui ir t.t. Panašu, kad tikrasis Neringos ir Varkalos veidas pamažėle atsiskleidžia tik dabar...

Užburtas ratas2012-11-05 18:15

O kas turi keisti tuos įstatymus? Suprantu, kad ta pati partinė nomenklatūra, kuri jau valdo du dešimtmečius ir valdys toliau. Negi ji sau duobę kasis, nebūkim juokingi. Tik dar didesni niekšai gali prasibrauti. Taip, kad turim istorija be pabaigos, t.y. su bloga pabaiga.

sos2012-11-05 14:55

i Vaiku Teisiu Apsaugos kontrolieres posta ,vietoj Ziobienes ,paskyre A.Burneikiene,kuri atstovauja ne tik vyru ir moteru lygiu galimybiu t.,bet ir homoseksualu teisems,nemato nieko blogo del darzeliuose norimu diegti liudnai pagarsejusiu programu/

>17. optimistas 2012-11-03 15:49:172012-11-05 12:44

Jūs čia viską daugmaž teisingai parašėte... tik gaila, kad straipsnio ir diskusijų objektas ne tas... čia nebent metafizikos mėgėjai ir žinovai gali panašiai rašyti bei skaityti, o tokio lietuviško portalo lyg ir nėra?... bet taip gal net geriau. Beprasmiški tie begaliniai plepėjimai. Nors kartais reikia ir jų. Anyway, linkiu Jums sėkmės.

dziugu,2012-11-04 21:15

kad gerb. Budnikas, tam tikra prasme, pakeiti a.a. S.Stulpina. Reikia kazkam dirbti si svietiejiska darba. Nes eiliniui zmogui nelabai aisku, kas cia su mumis visais daroma: tik visi jaucia , kad kazkur ne ten musu laivas plaukia. O kai profesionalas sudelioja delione i vietas - viskas kaip ant delno pasimato. O po to, ziurek, gal net reikalingi sprendimai ateina i galva.

Aistė2012-11-04 01:50

Puikus straipsnis

banditu chunta...2012-11-04 01:37

...vsio po zakonam...... uzgrobe musu visu valstybe L I E T U V A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

ziurekit2012-11-04 01:00

ketvirtadieni 19:20 paskut.instancija:,,kas uzsake byla zurnalistui?kodel Kristupa Krivicka buvo sumanyta ikalinti iki gyvos galvos?''

Pradėkime2012-11-04 00:08

nuo Žmogaus teisių padėties skerspjūvio Lietuvoje. Tegul atspirties taškas būna Garliava,pedofilijos bylos ar kas kita... Keisti mąstymą. Juk taip paprasta ir įmanoma kiekvienam-į širdį įrašytas Dievo įstatymas-artimo meilė. Dievo meilė. Kiekvieną iš mūsų sukūrė Dievas. Ir mylėkime Dievą kiekviename,taip pat ir savyje... Apie tai daugiau kalbėkime ir taip programuosime MEILĘ,TIESĄ,ORUMĄ,SAVIGARBĄ,ATJAUTĄ,IŠMINTĮ... Ant tokių pamatų ir atominę nebaisu statyti būtų... O dabar negalima.

Tomas J.2012-11-03 22:04

Partijų išlaikymo tvarką būtina keisti. Mano pasiūlymas: 1. Partijos gali būti išlaikomos iš nario mokesčių. 2. Partijos gali būti išlaikomos dirbančiųjų laisvanorišku 2 % nuo pajamų mokesčio pervedimu. 3. Tos partijos, kurios per metus surenka ne mažiau X Lt per 2 proc. mokestį, yra remiamos iš biudžeto. Šios paramos dydis priklauso nuo partijos narių skaičiaus (PNS): PNS x Y Lt. (Teisingumo ministerija kasmet tikrina visų partijų deklaruoto PNS teisingumą, radus grubių pažeidimų partijos veikla nutraukiama visam laikui). 4. Parlamentinės partijos papildomai remiamos iš biudžeto: kasmet po Z Lt už kiekvieną Seimo narį. (Seimo narys neturi teisės pereiti iš vienos partijos į kitą). 5. Skaičių X, Y ir Z dydį nustato įstatymas. Logika paprasta: jei partija savo populiarumu žmonių tarpe pasiekia tam tikrą lygį X (tai įrodo 2 % pervedimai), valstybė tokią partiją remia pinigais. Jei partija savo populiarumu žmonių tarpe pasiekia tokį lygį, kad tampa parlamentine - tokią partiją valstybė PAPILDOMAI remia pinigais.

Tomas J.2012-11-03 21:57

Konstitucija nesako, kad valstybė negalėtų egzistuoti ir be partijų... Konstitucija nenumato JOKIO vaidmens partijoms valstybės valdyme. Konstitucijoje sakoma: "Lietuvos valstybę kuria Tauta". Tauta, bet ne partijos. Partijos valstybės kūrime turėtų dalyvauti tiek, kiek tauta jomis pasitiki.

optimistas2012-11-03 17:49

Nuosavybes iliuzija. Kazka "tureti"- ka is tiesu tai reiskia? Ka reiskia padaryti kazka "mano"? Jei tu atsistosi Niujorko gatveje,rodusi i dangoraizi ir sakysi "sis pasatatas mano,as ji isigijau",reikstu kad tu esi labai turtingas,suklaidintas arba melagis. Bet kuriuo atveju,tu pasakoji istorija,kurioje minciu forma "as" ir minciu forma "pastatas" susilieja i viena. Taip veikia proto sukurta nuosavybes koncepsija. Jei visi sutiks su sia istorija ir bus pasirasyti popieriaus lapai,kurie patvirtins si susitarima. Tu esi turtingas. Jei niekas nesutiks su tavo istorija tai pasius tave pas psichatra. Arba tu esi suklaidintas arba melagis. Cia yra svarbu suvokti,kad pati istorija ir minciu formos kurios ja sukure,neziurint i tai ar zmones sutiks su tuo ar ne,neturi absoliuciai nieko bendra su tuo kas tu esi. Net jei zmones sutiks su tuo ,tai vis tiek yra visiska fikcija. Daugelis zmoniu,kol jie neguli mirties patale,kol viskas ju akyse pradeda griuti,nesuvokia kad jokie daiktai niekada neturejo nieko bendra su tuo kas jie yra. Besiartinant mirciai ,visos nuosavybes koncepsijos atsiskleidzia kaip visiska beprasmybe. Paskutinemis ju gyvenimo akimirkomis,tai ko jie ieskojo visa gyvenima,kad labiau patenkintu saves jausma,tai ko is tikruju ieskojo -Buties,is tiesu tai visada buvo cia pat,bet buvo labai uzgozta ju susitapatinimo su daiktais,kas reiskia susitapatinimo su protu. "Tebunie palaimintieji tyrieji dvasia" pasake Jezus,"jiems bus dangaus karalyste". Ka reiskia "tyri dvasia"? Neturintys vidinio bagazo,su niekuo nesusitapatine. Nei su daiktais,nei su jokiomis,turinciomis saves pojuti jose,proto nuostatomis. O kas yra "dangaus karalyste"? Paprastas bet tikras Buties dziaugsmas,kuri patiriame kada atsisakome visu tapatinimusi ir tampame "tyri dvasia". Stai todel senoves Rytu ir Vakaru dvasinese praktikose buvo atsisakoma visu turtu. Taciau turtu atsisakymas automatiskai jusu neislaisvins nuo ego. Jis bandys surasti ir uzsitikrinti savi islikima susitapatindamas su kazkuo kitu,pavyzdziui proto sukurtu saves,kaip kazko atsisakiusio bet kokio materialinio suinteresuotumo ir nuosavybes ir todel esancio pranasesniu,ivaizdziu. Yra zmoniu kurie atsisake viso savo turto,bet turi ego didesni nei kai kurie milijonieriai. Jei tu atsisakysi vieno tapatinimosi budo,ego greitai suras kita. Jam nera svarbu su kuo tapatintis,svarbu buti susitapatinus. Antivartotojiskumas ir antinuosavybiskumas,butu kita minciu forma,kita proto pozicija. ,kuri pakeistu tapatinimasi su nuosavybe. Per ja tu gali daryti save teisiu ir kitus neteisiais. O saves darymas teisiu,o kitus neteisiais yra viena principiniu egoistinio proto pastangu,viena pagrindiniu nesamoningumo formu. Kitais zodziais,ego turinys gali kisti; proto struktura kuri daro ego gyvybingu,nekinta. Viena is savininkiskumo tapatinimosi su objektu fikcija,yra nesamoningas tikejimas kad isorinis materialaus objekto tvirtumas ir ilgaamziskumas kazkokiu budu suteiks ir tavo paties saves pojuciui tvirtumo ir ilgaamziskumo. Tai taikoma konkreciai pastatams ir dar labiau zemei,nes tu manai kad tai vienintelis dalykas kuris yra nesunaikinamas ir kuri tu gali tureti. Kazko turejimo absurdiskumas tampa dar labiau matomas zemes atveju. Tais laikais, baltuju apsigyvenimo laikais,Siaures Amerikos indenams zems nuosavybes koncepsija buvo jiems nesuvokiama. Jie prarasdavo ja kai europieciai pasirasydavo popieriaus lapus ir tai taip pat buvo jiems nesuvokiama. Jie jaute,kad jie priklauso zemei,o ne zeme priklauso jiems. Ego stengiasi prilyginti turejima,- Buvimui. As turiu reiskia as esu. Ir kuo daugiau turiu,tuo didesnis esu. Ego gyvena palyginimais. Toki koki tave mato kiti,tampa tuo koki tu matai save. Jei visi gyventu prabangiuose namuose arba visi butu turtingi,tavo paties namas ir turtai nebetarnautu tavo paties pojucio stiprinimui. Tuomet tu persikraustytumei i kuklia budele,atsisakytum turto, ir atstatytum savo kaip dvasingesnio nei kiti, tapatybe. Toks koki tave mato kiti tampa veidrodziu pasakanciu koks tu esi ir kas tu esi. Ego saviverte dauguma atveju apsiriboja tuo,kaip tave vertina kiti. Tau reikia kitu,kad suteiktu tau saves pojuti,ir jei gyveni kulturoje kurioje daugumoje vertinamas pagal tai ka ir kiek turi,ir jei negali sios kolektyvines iliuzijos permatyti,tu busi pasmerktas iki savo gyvenimo pabaigos vaikytis daiktu siekdamas tuscios vilties cia rasti savo verte ir isbaigtuma. Kaip atsisakyti susitapatinimo su daiktais? Net nebandyk. Tai neimanoma. Susitapatinimas su daiktais isnyks pats kai tu nustosi ieskoti saves juose. Siuo metu tik stebek savo susitapatinima. Kartais gal tu net nezinai,kad esi prisirises prie kazko,tai yra susitapatines,kol tu neprarandi arba iskyla pavojus netekti to. Jei tu tuomet nuliusti , prarandi ramybe susierzini ir panasiai,reiskia tu prisirises. Jei tu pastebi kad esi susitapatines su daiktais,tuomet susitapatinimas nebera toks stiprus." As esu demesys kuris pastebi,kad cia buta susitapatinimo". Tai samones trasformacijos pradzia. Eckhart Tolle

Albina2012-11-03 17:01

Visiškai sutinku su autoriumi, bet kur išeitis iš šio užburto rato? Ką kiekvienas jau šiandien galėtume padaryti, kad nors kiek situacija keistųsi į gera?

TAUTA2012-11-03 14:18

PILNAI PRITARIU V.BUDNIKO MINTIMS IR LABAI GAILA,KAD JIS NE SEIME,

Visi2012-11-03 14:16

mato, kad vadai patys save renka, patys save paskiria. Problema aiški, o atsakymo nėra. Senovės graikai turėjo receptą: išsiaiškinus sąvokas problemos išnyksta pačios. Kai viskas aišku problemų nebūna. Gegužės 17 rytą Lietuva pamatė, kad ją okupavo Blogis. Tai problema, o ką daryti? Aiškintis sąvoką Blogis. Kaip jis atsiranda?Kaip jo atsikratyti? 1. Blogio priežastis. Visata yra sukimasis. elektronai, planetos, galaktikos sukasi apie ašis. Jų ašigaliai absoliučios priešybės (pliusas ir minusas, gėris ir blogis, laisvė ir vergovė, teisingumas ir teisė, vienybė ir chaosas). 2. Žmogus - mąstanti būtybė. Jis gali laisvai pasirinkti Mintį, poelgį. Mintis - galingiausia iš visų energijos formų, kuri veikia savaime. 1990. 03. 11 atgauta Laisvė todėl, kad tautos dauguma mintyse jos troško. 2012 Gegužės 17 tauta pamatė, kad be Teisingumo Laisvė dar nėra Gėris. Tautos mintys (ne partijos) lems kada grįš Teisingumas, o "teisė" virs makulatūra. Po to žmonės klaus: o ką daryti, kad blogio apraiškų aplamai neliktų. Ir bus atrasta, kad tereikia išmokti bendrauti tarpusavyje, kai kiekvienas be prašymo su džiaugsmu padeda savo artimui.

bolševikas2012-11-03 14:00

aš tai balsavau už ruseli nes kaip tik mūsu pakliuva į valdžia ar šatrija ar cka tai jau mums eropos pinigeliai garantuoti ir pradžiai verslo ne mažiau milijono gauname o lietuviai išgyvens irtaip jie prate rusai užgrudino seniau ir dabar.

ivonas2012-11-03 13:36

taig kaipgi sios valdzios ir reme isverstarankovius visus desintmecius kurie mmokejo gyvent ir prie komunistu lovoje guledami ir i kitus ziuredami kas ka atnes.

Liūdnos,2012-11-03 13:32

tačiau teisingos mintys, verčiančios susimąstyti .

Ele2012-11-03 13:26

Reikia, kad tie aršiausieji ir po 20 metų sėdintys karštose kėdėse susiprastų, kad laikas užleisti vietą jaunesniems, suprantantiems pasaulio politiką ir dirbtų Lietuvos žmonių ir Valstybės naudai, o ne krautųsi sau milžiniškus turtus, nuskurdinant visą likusią tautą. Gėda esantiems ir rinkimus laimėjusioms dvigalvėms partijoms, o ypač nepageidautini 2K tautos nuskurdintojai.

to to jo 08:442012-11-03 13:14

tai kad Referendumas ir nevyko,vyko Seimo,pagal Seimo istatyma patariamasis referendumas[apklausa]. Konstitucijoje ,Referendumui,jo rengimui,pagal Pilieciu valia,reikia surinkti atitinkama kieki norincio Konstitucinio Referendumo Pilieciu parasu. Iniciatoriai,negavo net puses,reikiamo kiekio,parasu. Pilieciai tare NE Referendumui. Iniciatoriai[kokios valstybes,kam tas naudinga] keistu ,nesvarstytu budu,prastume Seime,pagal Seimo Istyma,patariamaji referenduma[apklausa],ir o "stebukle",nors visi triubija kad rinkimai nedori[? ],reultatai,neatitinka $ suma,apklausa[patariamasis referendumas] ,nes taip kaip "reikia"? Kam?

Pensininkas782012-11-03 12:22

Patiko. Paklaustas kaip vertina buriamą valdančiąją koaliciją, kurią sudarytų socialdemokratų telkiamas 3+1 partijų junginys, V. Landsbergis sakė: „Tai koks skirtumas, ar 3+1, ar dar plius pusantro, ar dar prisirankiojami kokie nors pavieniai dar nariai. Aš matau tikslą – sudaryti tokią daugumą, kuri galės šantažuoti ir Prezidentę, ir keisti Konstituciją. O Konstitucijoje yra didžiajam šeimininkui nepageidautinų dalykų, kuriuos šeimininkas labai norėtų pašalinti. Ir jeigu jis ištikrųjų investavo, kaip aš girdėjau, 17 mln. dolerių – tai jisai atsiims savo dividendus“.

Poli2012-11-03 11:24

Puikus straipsnis. Išdėstyta aiškiai, konkrečiai. Pilnai pritariu.

to jo2012-11-03 10:44

nėra konstitucijoje įvardinta jokio patariamojo referendumo, čia kubilius sugalvojo tokį naujadarą. Yra referendumas ir taškas.

Deja,2012-11-03 10:14

bet turim tik "demokratija", o iki tikros DEMOKRATIJOS mums kaip iki dangaus.Kol visuomene neatsibus, tai pokyciu tikrai nesulaiksim.Negi pats musu "elitas", susikures rinkimu istatymus sau, save skandins?Tikrai ne.Jeigu Seime atsirastu daugiau tokiu zmoniu (man taip atrodo), kaip P.Urbsys, tada gal kazkas ir pasikeistu.Bet, deja, pakolkas jis tik vienas.

vilnietė2012-11-03 01:07

Žinoma, partokratija prieštarauja konstitucijai. "Lietuvos Konstitucijoje tokia teisė partijoms nėra deleguota. Jos pačios pasisavino ją".

Jo2012-11-03 01:01

manau geras straipsnis,aciu. Neperseniausias Pvz. Pilieciai,visuomene nepritare Referendumui,referendumo rengimui del AE. Iniciatoriai[raudonbalsiai],neurinko reikiamo kiekio Pilieciu visuones parasu referendumo rengimui[pasirasiusiuju maziau nei puse reikiamo skaiciaus]. Ka mes matome,chebrule,ilipo per langa,Seimo "partijas",kurios keistai,be diskusiju,iviniojo I patariamajo popieriu,lyg nebutu mate,regeje,girdeje,skaite Pilieciu nuomones,NE referendumui del AE. Tad kam reikalingas patariamasis referendumas,negi pilieciams? Kam tas naudinga,kokiai valstybei? Prilipinus prie balsavimu,manau dalis dviprasmybiu nesuprato,nesusigaude,gavosi ,kad balsaviusiuju duguma nepritaria[referendumui ar AE]?

pritariu2012-11-03 00:52

ką daryti pilietiškam lietuviui, ką daryti?

As2012-11-03 00:16

pritariu straipsnyje isdestytoms mintims. Manau, kad dabartiniai rinkimai yra mafioziniai, o ne laisvu pilieciu laisva nuomone. Partiju finansavimas is biudzeto yra nesamone. Reiskia jokios kitos partijos nebesusikurs. Priimti finansavima is atskiru zmoniu galima iki 40 lt vienam asmeniui, is juridiniu gauti finansavimo negalima, is biudzeto, negalima. Su partijom per korupcija, mela, vienas kito dergima prisivarem iki to, kad niekas niekuom nebetiki. Ir tik ziuri, kad apdurnintu kita, o patys liktu tyri ir svarus. Kazka reikia daryti su istatymais jau priimtais ir tu priimtu istatymu iteisintojais.

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi