Šios rašytojos Zitos Čepaitės mintys po pirmojo rinkimų turo publikuotos portale Anglija.lt.

Rinkimų sekmadienį poros valandų ilgumo eilė prie Lietuvos ambasados sudarė įspūdį, kad balsuojama labai aktyviai. Teisės balsuoti, kaip ir visų kitų savo teisių, lietuviai laukė kantriai. Ir nors susidarė vietinius praeivius stebinusi eilė, pasirodo, balsavo tik 2 procentai emigrantų. Tai turbūt tie, kas grįš į Lietuvą? Bet ar neatsitiks taip, kad daugeliui teks į Lietuvą ne savo noru grįžti?

Aš balsavau, nors apie grįžimą dar negalvoju. Ir ketverius metus, matyt, negalvosiu, nes nenoriu būti uspaskichų valdoma.

Been there seen that , kaip sako anglai. T. y. jau buvau ten, mačiau, koks jovalas verdamas, ir ko darbiečiai į Seimą ir ministerijas puola.

Tikrai ne dėl to, kad algas ar pensijas pakeltų ar bedarbiais pasirūpintų. Tie patys veidai ir tos pačios metodikos, kaip ir prieš 8 metus, ir pirmose gretose vėl tie, kas atvirai tyčiojosi ne tik iš paprastų žmonių ir to, kaip juos lengva mulkinti, bet ir iš savo ne tokių turtingų bendrapartiečių, su kuriais galima nesiskaityti.

Iš savo brolių ir sesių emigracijoje neretai išgirstu – ką Lietuva norėjo, tą ir gavo. Patinka mulkintojai ir papirkinėtojai, tegu gyvena jų valdomi, juk į save panašius renka. Žodžiu, mes, emigrantai, aukštesnės prabos, mes geriau išvis rinkimuose nedalyvausim, negu rinksim į save panašius, smagiau pasišaipyti iš to, kas toje, sava nebelaikomoje, Lietuvoje dedasi. Ar ne tiesą sakau, mieli Anglija.lt skaitytojai?

Tiesą sakant, dėl vieno dalyko balsavę emigrantai tikrai gali didžiuotis – jie mažiausiai balsų atidavė tai partijai, už kurią gausiausiai balsavo kaliniai. Kalinių prioritetai – skanesnis kąsnis, nesvarbu iš kur ir kaip gautas papildomas litas, ir kad nemuštų. Nemažai žmonių net laisvėje gyvendami tuos pačius prioritetus renkasi. Graudu, kad kalėjimo vertybes išpažįstantys žmonės gali nulemti Lietuvos ateitį.

Britanijoje kaliniai neturi balso teisės. Dauguma britų įsitikinę, kad asmenys, pažeidę įstatymus, kenkiantys visuomeninei tvarkai, netenka teisės daryti įtaką visuomenei išsirenkant valdymo organus.

Europos Sąjunga spaudžia, kad kaliniams balsavimo teisė būtų suteikta. Britanija nesutinka.

Ir tai tik vienas iš ginčų, įžiebiančių kibirkštis tarp Europos Sąjungos ir Jungtinės Karalystės. Tų ginčų yra ir daugiau.

Vis aštresniu ginčo objektu tampa migrantai. Kaip Lietuvai grėsmę kelia nesuvaldoma emigracija, taip Britanijai – nesuvaldoma imigracija.

Britanija ieško sprendimo. Ir jis subrendo – tai referendumas dėl narystės ES. Tiesa, jis nebus rengiamas iki 2015 metų, tačiau šiai idėjai iš principo pritarta aukščiausiuose politiniuose sluoksniuose. Ir ne tik. Jau atsiranda dėliojančių, kaip po referendumo, kuriame, visuotinai tikima, bus pasisakyta už išstojimą iš Europos Sąjungos, reikės elgtis su rytų europiečiais.

Scenarijus piešiasi nelabai smagus. Kai kurie strategai prabyla apie privalomą deportaciją bei teisių į bet kokią valstybės paramą bei pašalpas suvaržymą. Žodžiu, atvažiavot, padarėt darbus, kurie patiems britams dirbti nemalonūs, ir varykit namo. Ir grįžtančiųjų tada bus tikrai ne du procentai.

Gal taip neatsitiks? O jeigu? Va tada bus skanu graužti nagus dėl to, kad nerūpi, kas valdys tą „ne savą“ Lietuvą, į kurią gali tekti grįžti ne savo noru.

www.anglija.lt

Naujausi

Komentarai (21)

Rikiuoti
teisingai daro britai2012-10-25 04:41

neleisdami balsuoti kaliniams,jau vien del to,kad jie negali isreiksti laisvos nuomones,labai pazeidziami. Bet dar teko skaityti,kad tokia padetis ir Lietuvos seneliu namuose. H-mmm... Ir dar-kai tiek pazeidimu rinkimuose-rankos svyra,nezinai ar tavo balsas buvo teisingai panaudotas. Deja ,reikia palinketi,kad sie rinkimai butu neuzskaityti... Bet tikriausiai bus tik pasimaivyta VRK ir tuo baigsis. Visi kazko bijo-Degutiene,Prezidente,atrodo ir pats Anusauskas,siandien pareiskes,kad Nako irasas pas Degutiene -netikras. Netikras kaip visa Lietuvos realybe...

> lietuvis2012-10-25 01:40

sutinku su jūsų mintimis, dar daug galima parašyti. Sutinku, kad Lietuva nugirdyta, bedarbių daugybė, o tie, kurie išvyko, jeigu sugrįžtų, kas būtų? Absoliutus nedarbas. Bet kas atsitiko Londono, Airijos ambasadose, kas ten ? Ar irgi korupcijos, aplaidumo dvasia persimetė net į tą Lietuvos salelę? Čia vyksta totalus sekimas, šantažuojamas DK, kad tik neateitų į Seimą ieškantys tiesos. O iki esmės kada prieisime? Kada bus išaiškintos siaubingos, milijonų vertės bylos? Jos tempiamos metų metais iki senaties.

manu2012-10-25 01:13

kas jau turės kur gyventi,savo bustą ,niekas neišvarys

vargšas2012-10-25 00:45

Pritariu autorei. Papildysiu: jiems su išpezusiais snukiais ir šiknom yra garbė iš vargšo paskutinį litą atimti. Ir tai vadina - garbė ir orumas.... Vargšas prisitaikys - bet jie prapuls...

emigrantas de2012-10-24 23:55

Malonu skaityti protingus straipsnius ir komentarus. Rodos suprantame ka turime daryti,bet parsidaveliu ir vagiu yra daugiau ir jie labiau vieningi. taigi rezultatas yra toks kokio neturetu buti. Asmeniskai labai gaila tu zmoniu su nepritekliu,o daznai neturinciu tvirtos nuomones,kodel taip rasau,nes daug garbaus amziaus zmoniu balsuoja todel kad jis simpatiskas,graziai kalba. Taigi isvada;kai bednas tai ir durnas,o jei durnas tai ir bednas. Pabaigai. labai mazai aktyvaus jaunimo,labai geda del ju,gal jie nemato ka veikia pasaulio jaunimas. Gal Jums gera gyventi? Valio.

JK is DK2012-10-24 21:46

D. Britanija pareiske, kad gali isstoti is EU, bet tai, mano nuomone ,nuskambejo labai jau netikroviskai, tarytum noretu tuo kazka pagasdinti... Britai patys yra kalti del savo nesekmiu, Anglija baigia pati nuskandinti save savo didybeje - soko auksciau bambos ir gavo spyga. Patys britai yra tingus ir neispasakytai pasipute, prisieme begales emigrantu is azijos, afrikos, musulmonisku saliu - tikslas buvo - jie bus vergai ir dirbs uz pusdyki - neisdege - dauguma ju ima soc pasalpas, daro nusikaltimus, parazituoja ir veisiasi kaip ziurkes. Dabar viskas yra nurasoma ant rytu europieciu - jie kalti, nes jie dirba tuos darbus, kuriu ispuike britai nenori dirbti. Te meta tuos rytu europiecius lauk ir te prisiveza dar daugiau musulmonu . Rytu europietis neprazus niekur - pasaulis platus. Na, o snobai anglai gales toliau auginti ir puoseleti juodukus, geltoniukus, fanatizmo persisunkusius muslimus - tai bus ispuikeliu britu ateitis - balta zmogu sutiks retokai. Valio spalvotajai Anglijai`!!!

dėkoju2012-10-24 17:22

labai ačiū už info. vadinasi, turiu du metus, kad nulėkt, susirast anglą, ištekėt ir jokio sugrąžinimo nebebijot.

BronTutis2012-10-24 16:52

Nieko naujo per rinkimus neįvyko- visais laikais lietuviai dėl patiklumo ir paikumo sunkino savo padėtį. Tuomet prasidėdavo dejonės, kažkur esančių kaltųjų paieškos, masiniai graudulingi susirinkimai, lyg mazochizmas, kol Tautos kantrybė prinokdavo iki vienas kito išgirdimo ir vieningai nustvertų dalgių, šakių, kardų, šautuvų ar Sąjūdžio. Juk su arklių vagystėmis buvo pabaigta, kai susivieniję į savisaugos būrius vagims rankas ėmė nukirsdinėti. Panaši padėtis ir dabar. Tik vagių specializacijos išsiplėtė. Dabar susivienijo jie. Šiandien sąžiningas žmogus dairosi, kad už tai jam galvos nenukirstų. Metas tai pamatyti

Liubartas2012-10-24 16:43

Pritariu Steponui. Ką jau čia ir bepridursi, nes Jūs esate teisus. Jūs teisus PRIVALU KIEKVIENAM LIETUVIUI, nesvarbu kur jis bebūtų. STOTI Į EILES PRIE BALSAVIMO URNŲ. Tiktai manau naivu tikėtis, kad taip bus. Ir vėl Tėvynės gyvenimą ir jos ateitį nulems balsai tų, kurie galvoja ne galva, o kita kūno dalimi. Nulems balsai, taip vadinamų, pilvažmogių. O gaila. Lietuviai, pirmoje eilėje, esantys svetur, privalo balsuoti, nes toks teisinis chaosas, kuris nūnai viešpatauja jų Tėvynėje, ir neleidžia jiems čia sugrįžti.

Gerbiu2012-10-24 16:43

šią rašytoją.O referendumai nepakenktų ir Lietuvai.

Steponas2012-10-24 16:28

Lietuvio, kaip Tautos sudėtinės dalies, psichologinius ypatumus yra detaliai nagrinėjęs 2006 m. rugpjūčio 6 d. Vilniuje policijos pareigūnų galimai nužudytas mokslininkas Gintaras Beresnevičius. Jis aprašė vieną būdingiausių lietuvio bruožų – sugebėjimą užimti milžiniškas teritorijas, bet visada palaikyti glaudžius ryšius su savo gimtine ir gebėjimu grįžti namo. Taip buvo iš istorinės atminties bandomais ištrinti baltų, vėliau Lietuvos valstybės klestėjimo laikais, vergovės dienomis, pirmos nepriklausomybės laiku, taip, beje, yra ir dabar. Tai įrašas lietuvio genuose. Todėl visiškai neįvyks nieko antgamtiško, jeigu po pasaulį pasklidę lietuviai niekada neatsisakys savo priklausomybės Tautai, nesistengs nutraukti ryšius su namuose likusiais arba sugrįš į iš anksto atnaujintus savo namus savo noru. O gal ir priverstinai. Jie čia nebus atstumti, nes mes, čia likusieji, suprantame, kad Tėvynę iš gero gyvenimo palieka tik vienetai. Kasmet augančios taip vadinamų emigrantų privačios finansinės injekcijos Lietuvoje likusiems šeimų nariams tai pavirtina. Šiame rašinyje įžvelgiu patį svarbiausią akcentą štai šiuose žodžiuose: „Kalinių prioritetai – skanesnis kąsnis, nesvarbu iš kur ir kaip gautas papildomas litas, ir kad nemuštų. Nemažai žmonių net laisvėje gyvendami tuos pačius prioritetus renkasi. Graudu, kad kalėjimo vertybes išpažįstantys žmonės gali nulemti Lietuvos ateitį.“ Mes, su valstybės naikinimu nesusiję Lietuvos piliečiai ir tautiečiai pasklidę po pasaulio platybes, turime galimybę stebėti moralės egzaminą laikančius Valstybės pareigūnus – Prezidentę, Seimo pirmininkę, Ministrą pirmininką, Konstitucinio teismo teisėjus, ministrus, prokurorus, už tvarką rinkimuose atsakingus oficialius asmenis, politinių partijų ir visuomenės organizacijų lyderius. Nuo to, kaip bus įvertintas rinkėjų balsų pirkimas KALĖJIMUOSE, kokia reakcija bus į visą TIESĄ apie valstybės užvaldymą išgirstą iš Seimo pirmininkės lūpų, kokios bus galutinės pasekmės ištyrus LIETUVOS ISTORIJOJE GĖDINGIAUSIĄ ŠTURMĄ, galėsime pasakyti – jau galutinai užvaldyta valstybė ar dar ne. Štai kodėl privalu kiekvienam lietuviui, kokiame pasaulio kampelyje jis begyventų, stoti į eiles prie balsavimo urnų, rašyti straipsnius, mitinguoti, kas kaip gali prisidėti prie taikaus ir efektyvaus padarinių dėl bandymo užvaldyti valstybę šalinimo. Sėkmės ir stiprybės kovojantiems už TTT.

Elena2012-10-24 15:44

Ačiū autorei už straipsnį, tik gaila, kad po rinkimų, gal bent dešimtis žmonių nebūtų balsavę už tą kraipomą šuns ūsą, šlykštu žiūrėti. Per LRyto tv jo dešnioji parankinė Loreta net pati save pagyrė, kad ji labai graži su raudonu švarku, kaip nuo kraujuojančios žaizdos nutrauktu. Mačiau ją Ukmergėje einančią kaip boba iš didžiuio kaimo. Tai kontrastas, kad Petruškų mantukas nepatarė, kad nereikia dėtis ant savo senamadiško sijono užrišamo kvartuko. Šykšti partija.

Lietuviai,2012-10-24 15:19

todėl ir teko jums emigruoti, o mums likti ir kęsti visą pažeminimą ir patyčias, kad esame susiskaldę. Mes galvojame, kad esate Tėvynės išdavikai, jūs, kad esame kvailiai ir prasigėrę. Net tokia maža tautai, o skaldomės pagal religiją, gyvenamą vietą (žemaičiai, aukštaičiai.. ), partijas (10 lietuvių - 9 partijos), NIEKINAM vieni kitus, nemokams susikalbėti. Todėl ir laimi suvirintojas, atsibastęs nežinia iš kur. Juk jeigu DK būtų sugebėjęs sutarti su visom panašiai mąstančiom jėgom, sudaręs vieną sąrašą, seime turėtų ne 7, o žymiai daugiau vietų. Juk ne visi žmonės suprato, kad DK nori keisti valdžios požiūrį į paprastą žmogų. Lietuvos žiniasklaida piršo mintį, kad DK nori tik keršto, dauguma žmonių nesuprato, kad tai tik valdančiųjų gudrus planas, kaip sužlugdyti DK partiją. Iš dalies jiems tai pavyko. Bet turime pripažinti, kad ir DK padarė daug klaidų (atleiskime jiems, nes jie politikos naujokai). Turėjome šansą kažką pakeisti. Deja... Mes lietuviai. Mes nemokams būti vieningi.

skorpionas2012-10-24 14:51

Antrame rikimų ture pasakykime prasmirdusiems konservatoriams, liberalams-rinkimų klastotojams, melagiams, genocido vykdytojams, Snoro plėšikams, gegužės 17-osios pogromo Garliavoje organizatoriams, oligarchų globėjams NE!

ruta2012-10-24 14:19

Keista , kad daugumai atrodo , kad uz vagies partija nubalsavo pijokai ir kaliniai , manau tai klaidingas poziuris . Ko eina milijoneriai i valdzia ? Taip , teisingai , kad kurpti istatymus ir apstatymus savo nesvariems milijonams , taip vadinamo , stogo . Kad neivesti progresiniu mokesciu , pagal kuriuos turtingesnis moka ir daugiau mokesciu . O kur dar ES pinigai uz ivairius projektus . Kadangi chamas uspaskichas ir leksika ir issilavinimu tikras tupas darbininkas , tai ir daug subjektu pasimauna ant to kabliuko . Pamato tupariu , gimininga siela ... , prabalsuoja . Bet pazystu ir nemazai verslininku , kurie balsuoja , nes tikisi geru dividentu is sios partijos . Vienu zodziu , vienoje poksteje , ir tamsumas ir bukumas ir noras siltos vietos / seime , savivaldybeje/...

suomis2012-10-24 12:54

O kodėl kaltinamas veidrodis, jei snukis kreivas. Mes durniai lietuviai norime gerai gyventi, bet nematome, kad esame kiaurai apsimelavę. Reikia pirmiausia nustoti meluoti, vat tada viskas ir pajudės iš mirties taško.

bronius2012-10-24 12:26

o kai balsavot uz stojima i ES ne uz tuos pacius bambalius ir miltelius ? ir kai lanzberg runkeliais vadino ir saipesi ne tas pat? scenarijus visur vienadas tik tampomos leles kitokiais snukiais. Demokratiniais rinkimais pas mus net nekvepia, nes nematydamas ne vieno tinkamo kandidato ar partijos tu privalai sugadint bilieteni arba balsuot uz tai ko nenori, o kodel nera punkto jog man netinka ne viena partija ir ju politika? gal bent jau taip statiskos sumetimais butu paprasciau jiem matyt, kad netinka zmonems ne vienas is kisamu brudu ? sekmes renkant "savo" valdzia.

Uspasssshhhhik2012-10-24 10:51

turi 3 psihologus kurie ji moko mulkinti zmones:)sekmes AVINU BANDA !!! Savo noru sueiti vilkui i nasrus kuris jus pasigardziuodamas suvalgys kaip prastos kokybes avinu "saslykus" su raudonu rusisku pomidoru padazu ir issik.... savartyne :)

Na taip uz Lietuvos ateiti2012-10-24 10:47

nubalsavo partijos nupirkti po 10lt."bambaliai" ir "zekai" As manau jog Lietuviu Tauta po nepriklausomybes atkurimo samonongai buvo girdoma labiau nei Rusu laikais:)Su prasigerusiais ir degradavusiais pilieciais galima daryti ka nori ???? O like padorus zmones net uz teisingus komentarus tasomi po teismus!!!!!!!!!!!!!!! Lietuvos sviesuomene!!!Nors antrame rinkimu ture balsuokite P R O T I N G A I !!

nuomone2012-10-24 05:41

labai baisu lietuvoje viskas ... manau ,kad lietuviai gyvenantys uzsienyje nenori ir nenores gryzti... jei ne Anglija ,tai kitur ,kad tik ne i lietuva .. ka zmones issirinko ta ir tures 4metus.. vyktaro vaizdeliai kiekviena diena ziniose su traukoma nosimi ir lauzyta kalba tai yra kosmaras... buvo duotas sansas zmonems balsuot uz naujas partijas,bet jie vel tuos pacius ir taip pasaka be galo.... komentatorius lietuvis apie ta anstole gerai parase.. is tikruju tai viskas ir paliko apie lietuva baisu,kai parode per tv 3 kai pagrobe mergaite... neste isnese kojomis i prieki klykiancia... va cia tai buvo finisas.. o del rinkimu,tai net nezinau ar balsai atsirado emigrantu ,kurie balsavo pacioje ambasadoje ,o pasirodo ,kaip rase balsadezese rado nuli balsu.. tai kiek nervu reikia tureti... stoveti 2val eilej ,o kur dar kelione ir paskaityti va sitoki brieda... bet vel vaziuosime musu tokia grupele balsuoti uz drasos kelia ,uz Neringa!

Lietuvis2012-10-24 05:23

Puikus straipsnis. Viskas i desimtuka, o gal tieisingiau butu sakyti "tiesiai i sirdi" Labai aciu uz mintis, jas skaitydamas nesijauti, kad esiu ufonautas vienisas visatoje. Visu pirma norisi sakyti, kad vergams, vergu dalia. Labai puiki mintis del nusikalteliu balsu. Dar yra neblogas posakis, kad kai kalejimuose gyvenama geriau nei laisveje, tai kazkas ne taip. Sis posakis Lietuvai toli grazu dar netinka. Jei sugryztu didesne dalis emigrantu tai revoliucija garantuota. Pas likusius Lietuvoje nejuciomis isidirbo kazkokia vergiska dvasia. Tam yra kruva priezasciu. Juk seima islaikyti reikia, gyvas i kapus neisi !? Savizudybiu skaicius puikiai atspindi kokia bloga situacija yra Lietuvoje. Zmones ivaryti ikampa ir gyvena nuolatineje baimeje. Jus paziurekite i vaiciekauskienes fizionomija ir jos priemones ir neuzdavinesite kvailu klausimu, kodel, kaip ??? Jai stilistai, kaip nabasnikui klizma. Taigi emigracijoje nusikrate"vaiciekauskienes baimes sindromo" , bet laimes nerade emigrantai balsuoja visai kitaip kaip like Tevyneje. Vieni jauciasi kaip is mustyniu pabege, kiti kaip nepabege bet gerai gave i "kupra"Na o kokia gali buti laime kai Lietuva suvirintojo is Archangelsko rankose ? Zmones, mes juk patys esame kalti, ir del balsavimo rezultatu, ir del paimto banknoto ir su kuo !? Dariumi ir Girenu !!!!!!! Belanka pirkseem, i Lietuva nuleksemm... Oi kaip skauda sirdi !?

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi