Aplinkos viceministrė Daiva Matonienė 2015 m. kovo 24 d. Seime, pristatydama Žemės gelmių įstatymo projektą nurodė, kad Aplinkos ministerija priėmė sprendimą uždrausti žemės gelmėse laidoti toksiškas ir radioaktyvias medžiagas.

Tačiau ar taip yra iš tikro. Seimo nariai Aurelija Stancikienė ir Linas Balsys D. Matonienei išaiškino, kad kol į gręžinį pumpuojamas skystis su chemikalais, toks turinys nelaikomas atlieka. O baigus procesą, skysčio turinys virstų atlieka, tačiau naudojama hidraulinio ardymo technologija negali užtikrinti jo grąžinimo į paviršių.

Skalūnų gavybai taikant hidraulinio ardymo technologiją, į gręžinį dideliu spaudimu supumpuojama iki 40 000 kubinių metrų skyčio, kuriame yra ne tik smėlis, bet ir toksiški, agresyvūs aplinkai cheminiai priedai. Iki 50 procentų skysčio lieka gręžinyje ir išardytame uolienų sluoksnyje.

Seimo narių pastebėjimu, Žemės gelmių projektas, prisidengiant gudriu slapukavimu, atveria kelią skalūnų dujų gavybai ir toksiškų medžiagų laidojimui.

Aplinkos ministerija Žemės gelmių įstatymo projekte numato, kad laimėjusi konkursą kompanija pati finansuos ir pati stebės kaip įgyvendinamas žemės gelmių gavybos procesas. Dabar monitoringą atlieka Vyriausybės įgaliotos institucijos.

Seimo narių klausimai D. Matonienę galimai išvedė iš pusiausvyros ir ji pradėjo aiškintis kaip kartu Lenkijoje skalūnų žvalgybos gręžinius stebėjo Žygaičių bendruomenės nariai, kaip jie suprato, kad ši technologija aplinkai visiškai nepavojingą ir neprieštaravo dėl jos taikymo Lietuvoje.

Tokia viceministrės skleidžiama informacija papiktino ne tik Žygaičių, bet ir kitas Žemaitijos bendruomenes. Žygaičių bendruomenė nevyko į Lenkiją ir apie tai po viešnagės Lenkijoje viešai minėjo Aplinkos ministras Kęstutis Trečiokas.

Tačiau ir išvykoje dalyvavę bendruomenių atstovai tikrai nerodė jokio pasitenkinimo ar sutikimo, kad hidraulinio ardymo būdu jų teritorijoje būtų ieškoma skalūnų dujų. Žiniasklaidos gausiai pateiktuose straipsniuose nurodoma, kad bendruomenių atstovai nepatikėjo skalūnų dujų gavybos saugumu Lenkijoje ir nematė jokios iš to naudos Lietuvai.

D. Matonienė meluoja teigdama, kad vyko Žygaičių bendruomenės atstovai.

Vykome aš (Edvardas Jurjonas) iš Šilutės, Algis Kvietkus iš Ž. Naumiesčio, J. Ercius ir E. Vindžigelskas iš Šilutės rajono Vainuto seniūnijos.

Teiginys, kad parodė skysčių sudėtį taip pat prasilenkia su teisybe. Parodyta kolba su kažkokiu smirdinčiu skysčiu tai toli gražu ne tai ką pasakė viceministrė.

Tai, ir daugelis kitų dalykų mūsų neįtikino. Grįžome su nuomone, kad reikia palaukti nors penkis metus.

Per tą laiką skalūnų burbulas sprogs. Brolių lenkų pagrindinis motyvas dėl skalūnų, tai, kad nebūti priklausomiems nuo vienos krypties vamzdžio.

Mes tos problemos nebeturime, mes turime Nepriklausomybę. Mes pasiruošę atvykti į Vilnių ir išsakyti savo argumentuotas nuomones bet kuriame lygyje, – sako Edvardas Jurjonas.

Europos Sąjungoje priimami sprendimai stabdyti skalūnų dujų gavybą hidraulinio ardymo būdu ar griežtinti sąlygas. JAV jau dabar jaučia taikomo hidraulinio ardymo pasekmes.

Niujorko valstijos gubernatorius, remdamasis nepriklausomų medicinos ekspertų komisijos išvadomis, uždraudė Niujorko valstijoje naudoti hidraulinio ardymo technologijas. Tuo tarpu, Aplinkos ministerija bet kokiais būdais nori patenkinti stambių užsienio kompanijų užmačias, leidžiant net tik pumpuoti pavojingas chemines medžiagas, bet leisti nekontroliuoti gamybos proceso.

Naujausi

Komentarai (53)

Rikiuoti
Skalunu gavybos trukumai2015-05-23 03:44

biciulyste.com/index.php/aktualijos/7768-vytautas-svanys-rimtas-ekspertas-nepliurps-tokiu-nesamoniu-apie-skalunu-dujas

ZEMAITIJOS PREZIDENTAS2015-04-28 23:54

VICEMINISTRE BUS ATLEISTA IR NUBAUSTA. Žemaitijoje dūjų neišgaus aplinkos ministerija. greičiausiai teks pampersus keisti pareigūnams. 1).Buvęs Danijos dūjų ekspertas pabaltijo valstybėms 2) pirmasis pabaltijos metano biodūjų fabriko autorius 3) Metano biodujų reaktorių 1995m. patentas ANTIKORUPCINISSTREIKAS .LT Žemaitijos prezidentas Justinas

ANTIKORUPCINĖ PARTIJA2015-04-28 23:51

ŽEMAITIJOJE NEBŪS IŠGAUNAMOS SKALŪNŲ DUJOS antikorupcinisstreikas lt

kodel toks slykstus paradokas2015-04-13 16:49

ta akyplesiska melage moterele vadinasi APLINKOS APSAUGOS tarnautoja. Slyksciau nebuna, tokias aplinkos ''apsaugines'' reiketu spirti ne tik is ministerijos, bet tiesiai valyti gatviu, kas irgi yra aplinkos apsauga.

Reikalaukite KLIZMOS2015-04-08 22:41

ir ne kitaip.

Jonis To 47. yel“l“ow submarine2015-04-02 00:52

Todėl turime užsiimti ŠVIETIMU, liko 1 METAI. Kad į rinkimus ateitų aktyviausia MĄSTANTI tautos dalis, negalvojanti, kad šie rinkimai BEPRASMIŠKI.

yel“l“ow submarine to 46. Nemanau2015-03-31 22:22

pati idėja nebalsuoti už sisteminius yra puiki, tik kaip ją realizuoti, kai į rinkimus ateina 30 proc. , iš kurių 5 proc. tų partijų aplinkos žmonės, 10 proc. vėlyvesnio pensijinio amžiaus marazmatikų, 10 proc. suaugusių , amžinai sapnuojančių vaikų, ir 5 proc. +- adekvačių žmonių ? :)) visiem kitiems, o ypač emigrantams ir infantiliam jaunimui giliai iki organo, kas, kaip ir kuria kryptim čia vyksta ... , - jei sisteminiai prarastų totalią įtaką valdymui, atsirastų realios galimybės pradėti ardyti nomenklatūrinės mafijos labirintus - labai nesunku įsivaizduoti kokį šoką ir isteriją sisteminiams sukeltų vyriausybė , kurioje jie turėtų vieną ar du neesminius ministrus :))

Nemanau2015-03-31 21:24

kad ,,nebalsuoti už sistemines.." ir tuo viskas išsispręs. Kaip matome, paskutiniuose rinkimuose balsavo tik kas trečias gyventojas. Tai reiškia kad ši valdžia yra niekinė, nes du tečdaliai Tautos jos nerinko. Ir priiminėti strateginius šaliai sprendimus toki valdantieji neturi teisės. Tai šiandieniniai išrinktieji privalo įrodyti, surinkę parašus(kurie būtinai turi būti taip kruopščiai tikrinami kaip praeito Žemės referendumo, o ne kaip tie 20tukst. kur kandidatams.. )Taip pat noriu pabrėžti, kad negalima visada kaltinti rinkėjo-PUIKIAI ŽINOME KAD ČIA KALTA ŠALIŠKA, LEIDŽIANTI PIKNAUDŽIAUTI,RINKIMŲ SISTEMA.

Jonis To 44. Dzūkija2015-03-30 19:02

Nebalsuodami už sistemines partijas, mes išmesime į šiukšlių dėžę “iš išorės investuotus” sisteminėms partijoms pinigus. Demokratija – tai nuomonių įvairovė , o ne vienos partijos monopolija. Sutikit, kas žymai lengviau: „patręšti“ 2-6 politikus , ar 44 skirtingų partijų veikėjus? Taip pat sėkmingai „tręšimas“ gali būti vykdomas ir iš Kremliaus.

Dzūkija > 43. Jonis2015-03-30 17:57

Tamsta rašote :"Sulaukus 2016 m. Seimo rinkimų nebalsuoti už komuniakas ir konservus".Nesutikčiau...Nebalsuoti už visus,kurie kenkė ir kenkia...o tarp jų ir konservatorių ir socdemų,ir darbiečių,ir liberalų,ir... yra...

Jonis To 42. Dzūkija2015-03-30 17:22

Referendumas? Misija neįvykdoma. 1.Referendumo įniciatoriai IŠKART bus apšaukti Kremliaus agentais. 2.Surikti 300 tūkst. nerealu. Vilkinti konkursą ir žemės nuomą ar pardavimą. Sulaukus 2016 m. Seimo rinkimų nebalsuoti už komuniakas ir konservus. O opozicija turi daug klausimų valdantiesiems.

Dzūkija > 41. Jonis To 39.2015-03-30 01:59

Tik referendumas...kiek dar galima leisti š...ti ant galvos...

Jonis To 39.2015-03-30 01:32

Viršuje viskas jau nuspręsta, Vyriausybė ir Seimas neprieštarauja (Energetinės nepriklausomybės lozungas), konkurso techinės sąlygos ir specifikacijos paruoštos. Sutrukdė tik naftos kainos kritimas ir PASKUTINĖ KLIŪTIS - privačių žemės sąvininkų pasipriešinimas. Gal koks privatus sąvininkas ir sutiktų savo žemę (kaip papuasas salą už karolių vėrinį) parduoti ir išsikraustyti, tačiau žvalgybai reikalingi ne 10 ha, o žymiai daugiau. Iki konkurso paskelbimo bus stengiamasi išspręsti žemės klausimą. Daugiau kliūčių neliko.

to 322015-03-30 00:11

to 32, pažįstamas nuolat besigirdamas kad jis žydas sakė kad vietoj teisybės b*b** išdygo. Nesupratau ką tai reiškia, bet po 25 metų nepriklausomybės jau suprantu.

Dzūkija > 32. Jonis2015-03-29 21:05

Ar tamstai neatrodo,kad tai visos Lietuvos reikalas...ne tik Žygaičių bendruomenės...

gal2015-03-29 20:14

Protinga, bet man atrodo vulgarokai :)

Ceslovas2015-03-29 17:24

Visiems amerikiniu agresoriu uzmaciams musu valdziagyviai-sakalai nuolankiai vigdo nesvarstydami pasekmiu.

nereikia isileisti2015-03-28 23:04

Biznieriai galvoja situs apmulkins , zino kur lysti .

Amerikoje2015-03-28 22:08

valstijų gyventojai išvijo savus skalūninių dujų išgavėjus,o šie veržiasi į Lietuvą.Tauta turi tarti griežtą NE.

f2015-03-28 21:40

mano nuomone tik kas nori sunaikinti valstybe, tauta tik tokie nori naikinti ne tik gamta bet ir zmonja su tomis skaluninemis. Kas dar turi galva ant peciu ir kam idomu tas pasiskaito apie pasekmes po isgavimo

Vytautas2015-03-28 21:25

Ar žinote, kodėl niekada nesužinosime skalūnų gavybai naudojamų chemikalų sudėties? Atsakymas būtų- tų chemikalų sudėtis yra patentuota. Tai yra komercinė gręžiančios firmos paslaptis. Amerikoje gausu atvejų, kai gydytojai, gydantys vietos gyventojus, gyvenančius netoli gręžinių, priversti specialiai kreiptis į gręžiančias firmas, kad sužinotų naudojamų medžiagų sudėtį. Vietiniai gyventojai, gyvenantys netoli gręžinių ne savo noru per geriamą vandenį užnuodija save. Jiems atsiveria opos, žmonės silpsta ir pan..

Jonis2015-03-28 20:20

Žygaičių bendruomenei. Jokiu būdu nepasirašykit jokių neaiškių dokumentų. Jeigu pasirašot, būtinas prierašas „NESUTINKU“. Dėl ekonominių priežasčių (naftos kainos),skalūnų dujų žvalgybos konkursas dar nepaskelbtas. Yra tikimybė , kad iki 2016 m. Seimo rinkimų "komuniakos" ir konservai šį konkursą paskelbs. Nepriklausomi juristai "užklausimais" privalo kaip įmanoma ilgiau vilkinti "Atvirą skalūninių dujų žvalgybos" konkursą (toks turėtu būti pavadinimas). Sulaukus Seimo rinkimų, balsuoti , ką širdis sako. Mūsų JĖGA - TEISYBĖJE!

Dzūkija > 30. dievulėli2015-03-28 19:07

Tai kas "neturi nei tėvų ,nei brolių ,seserų,vaikų"...spėk iš trijų kartų...

dievulėli2015-03-28 19:04

iš kur Lietuvoje lenda tokie prietrankos,kad nesuprastų,kas atsitiks mūsų mažoje Lietuvėlėje išgaunant skalūnus,negi jie neturi nei tėvų ,nei brolių ,seserų,vaikų,ar jie visi žada pabėgt iš Lietuvos,ar jiems nei kiek negaila nuodyt artimuosius,negi pinigai taip gali užgožt protą,žinot ,neįmanoma viso to sveiku protu suprast,ant kiek reikia nekęst savo tėvų žemės...

to 232015-03-28 18:41

Jeigu Lietuvoje pradetu isgaudineti skalunines dujas , aisku Zmones nedaleis iki tokio Zemes sunaikinimo , tuomet Zeme bus apnuodyta visoje Lietuvoje , nuodai sklis po visur placiai , visur bus apnuodyta , lo ne gabaliukais ar lopinukais . Nes bus pilami baisus nuodai, chemikalai . Vandeni tuomet teks gerti su stipriu benzino skoniu .

Prieštarauju2015-03-28 17:56

Jokių skalūninių dujų mums nereikia ir taip baigia iišnuodyti viską.Manau ,kad amerikiečiai ne pasakom patikėjo,o MOKSLININKŲ irodymas ,kad tai blogis.,onuo tokių politikių kaip Matonienė apsaugok mis Viešpartie.

Mes2015-03-28 17:45

su Jumis Zygaiciu bendruomene ir gerb. Jonai, vis prisimename Jusu isakyta tiesa apie Pilenus

Jonis To 242015-03-28 16:51

Lietuvos ginkluotės skolos, kai pareigingam vykdytojui, bus padengtos Valstijomis. Ir dar , manau, kad visi JAV ginklai, tiekiami Lietuvos vardu, jau apmokėti,čia taikomas "Iran-contras" modelis. Lietuva, už SAVO kariuomenės apginklavimą mokės iš savo pinigų.

To 172015-03-28 16:43

Ponia viciaministre norejo patapti Siauliu Mere , tik deja neisdege , nes neprabalsavo uz ja dauguma Siaulieciu . Tokias pareigas turi , o dar bolatiruojasi i Merus , cia kazkas ne gero yra su tomis partijomis.

to 222015-03-28 16:10

to 22, ar įmanoma nurašyti Lietuvos skolas kariaujant kitoje valstybėje - pvz Ukrainoje?

ar ir kur2015-03-28 16:07

Yuo tubėje "GASLAND Trailer 2010" rodoma drumzlinas vanduo stiklainyje ir iš krano bėgantis vanduo kuris užsidega. Klausimas : jei iš krano bėgantis vanduo užsidega ar galėsime gerti tokį vandenį, girdyti tokiu vandeniu gyvulius, naudoti skalbiankes? O jei negalėsim - kur kraustysis žemaičiai ?

Jonis2015-03-28 16:06

Nieko naujo. TIK KARAS GALI NURAŠYTI SKOLAS. Valstijos tik to ir siekia. KARAS - EKONOMIKOS VARIKLIS. O jeigu karas kitur, tai visai Ok.

Jonis2015-03-28 16:00

Kas nutiks kai, vystant naujas technologijas ( atsinaujinantys energijos šaltiniai, biokuras, saulės energija, sumažėjęs energijos poreikis),sumažės dujų paklausa? Jeigu iki to laiko MES ĮDIEGSIM SKALŪNŲ DUJŲ GAVYBĄ, kurių ne marios, užteršim gėlą vadenį, tai bus post fact. Ir vėl liksim durnių vietoje.

to 152015-03-28 15:56

to 15, jeis Lietuvos skolas gali nurašyti tik karas, tai tisklu nurašyti Lietuvos skolas Lietuvos valdžiagaviai siekia karo ?

Dzūkija > 18. rasi2015-03-28 15:13

O kaip tamsta sustabdysi valdžiagyvius...jie gi jau kloja raudonus kilimus investuotojams...

rasi2015-03-28 15:04

Apie jokius skalunus neturi buti nei minties , nei kalbos . Jookiu referendumu .Tevynes sventa Zeme nelieciama nei kalbomis , nei mintimis , nei darbais . Tinkama musu Zeme turizmui , augalininkystei , gyvulininkystei privalo saugoti , branginti visi , paverst dykuma visada suspes .

1232015-03-28 14:57

Tegu tie skalunu ponai tegu patys paragauja tu neatlieku - tai maisto papildas pagal juos - ir bus aisku ar jie toksiski ar ne. Nuodyt savo sventa zeme gali siulyti tik debilu debilai - visiski beprociai. O tokie dar viceministrais ar ministrais sedi, ka ten sedi - pasodinti specialiai verslo padlaizunai.

Dzūkija > 12. Albina2015-03-28 14:45

Pritariu...Referendumas ir tik referendumas...tik nemiegokit...

yel“l“ow submarine to 14. klau2015-03-28 14:23

“lietuva“ skolos grąžinti nesiruošia niekaip, nes niekas už nieką neatsako, - “lietuva“ tėra objektas, o ne subjektas - ta skola, tai valdžiagyvių dovana ateities kartoms, jei tokios bus kaip nors susiję su Lietuvos vardu - tokia jau jų moralė - “po manęs nors ir tvanas“ - jie puikiai žino, kad jokios atsakomybės už jokius sprendimus jie nesulauks, na maksimum politinė :))) - tai ko gėdytis, ko varžytis ? - kaip sakoma dabar madingoje formulėje - gyvenk šia diena ir nesiparink ... , - o jei dar liūdniau - visas skolas gali nurašyti tik karas ...

klau2015-03-28 14:02

iš kur buvo konsultantai kuriant LR Konstituciją?, iš kur Adamkus, ką veikė Grybauskaitė Amerikoje ? Koks ekonomikos modelis taikomas Lietuvoje - pasyvios ekonomikos, aktyvios ekonomikos, ar parazitinės ekonomikos, jei kiekjvienas esame skolongas apie 20 tūkst. litų ir emigravę apie 750 tūkst. darbingiausių gyventojų? Kaip Lietuva ketina grąžinti sakolą?

yel“l“ow submarine to 12. Albina2015-03-28 13:46

tikra teisybė - tas užfiksuota konstitucijoj - tik klausimas kaip priversti seimo kiaules tai vykdyti ? - ar jiems ne iki lempos tie referendumai, kai jie 25 metus tyčiojasi iš tautos ir vistiek yra ramūs - , nes žino, kad į seimą vistiek pateks, dėka beretozoidinės ir socdeminės idiotų masės balsų - ne vienmandatėj, tai su sąrašu, ne šią , tai kitą kadenciją, o jei ir nepateks, tai valdiškas parašiutas vienoj iš gausybės biudžetinių šiltų kėdučių visada yra paruoštas...

Albina2015-03-28 13:40

Manau, kad tokiais svarbiais Lietuvai klausimais, privalo būti žmonių(referendumu) sprendimas, o ne kokių tai vienkartinių pasipinigautojų "nuosprendis" be atsakomybės. Manau privalu, kad kiekvienas, dėjęs parašą po bet kokiu sprendimu, neštų asmeninę atsakomybę - tik tada atsiras noras pagalvoti prieš pasirašant, ar tikrai verta. Suprantama, prieš tai turi būti numatytos įspudingas atlygis, už piktnaudziavimą ar nekompetenciją. Tik tada visokie partiniai bukagalviai nedrįs galutinai išparceliuoti mūsų Lietuvos.

jooooo2015-03-28 12:59

8 kl. chemijos vadovėlyje parašyta, kad Lietuva vienintėlė naudojasi geru giluminiu, o ne paviršiniu geriamu vandeniu, bet parazitam svarbu babkės. Vargšai besieliai velnių apstoti parsidavėliai, dvasios skurdenos ir jie laimės, nes jų vis daugėja,o kiti palieka Lietuvą Dievo valiai, bet Jis bejėgis prieš tiek apsėstų

zemaitija2015-03-28 12:55

Tauta turi spresti , pavojinga Tautai , zemei, vandeniui skalunu isgavimo procesa , o ne Matoniene ir ne laikina Lietuvos valdzia

Pilietis2015-03-28 12:35

..galiu pasakyti tik tiek. Amerikoje, kur yra isgaunamos sios dujos per 3-4 kilometrus nuo grezinio vietos yra totaliai uztersiamas visas gruntinis vanduo, vandens telkiniuose zusta viskas kas gyva, uztersiami suliniai, zmones serga dauguma visokiu ligu, gauna net invaliduma, ...valstybei kainuoja ju gydymas. Turite apsispresti ir gerai pamastyti , ar tureti grazia sali, su unikalia , svaria gamta, ar gyventi dvokiancioje duobeje.

Senis2015-03-28 11:54

Daiva Matonienė nėra specialistė aplinkos apsaugos klausimais, jos specializacija finansai, bankininkystė. Todėl jos darbas tėra bukai pristatyti abejotinus projektus apie kuriuos pati neturi nei menkiausio supratimo. Beje, Lietuvoje visose valdžios srityse "dirba" specialistai neturintys supratimo apie savo veiklos sritį.

Jonis2015-03-28 01:33

Arteznis vanduo randamas 50 m – 400 m gylyje. Skalūnai 500 m – 2000 m gylyje. Juos skiria vandeniui nepralaidi uoliena ( išskyrus tektoninio lūžio vietas, kur vanduo išsiveržia į paviršių). Hidrauliniu būdu trupinant skalūnų uolieną, neišvengiamai pažeidžiama ir vandeniui nepralaidi uoliena. Į suskaldymo zoną aukštu spaudimu įleidžiamas nuodingas tirpiklis, turintis ištirpinti skalūnų produktus, vėliau prisotintas tirpiklis atsiurbiamas, atskiriami degus produktai ir tirpiklis iš naujo įleidžiamas į gręžinį, degių produktų absorbavimui. Nėra jokios garantijos nuo tirpiklio ar degių dujų patekimo į požeminius vandeningus sluoknius.

m2015-03-28 01:26

ar žinot kokia prezidentės pozicija į tuos kurie prieš skalūnines dujas?

w2015-03-28 01:18

Vien tik auksas valdo tokias ponias papūstomis lūpomis...

Albas2015-03-28 00:57

Mazuronį "paskiepijo" Amerikoje, kur įdomu Daivą "paskiepijo" Ir dar įdomu kiek gi kainuoja "skiepai" nuo rūpinimosi Tėvynės gelmių vandeniu, rūpinimosi kas bus palikta vaikams ir anūkams.Vienok, matyt pigūs politiniai "kekšiai ir kekšės" šiais laikais, abejoju kad amerikonas daug aborigenams mokėtų.

stabdyti toki nora2015-03-28 00:57

Skalunu gavyba tai didziulis pelnas , biznis skaiciuojamas ne milijonais , o milijardais ?. Kas nuo tokiu pinigu gali pats pasisalinti , niekas ?. Biznieriams nereiks gyventi suniokotoje Tevynes Zemeje , pasipelnys ir isvaziuos . Savo Tevynes Zeme privalo kiekvienas ginti , saugoti .

Kodel2015-03-28 00:31

Lietuvai persha skalunu duju ieskojima ir gavyba,juk Lietuvele tokia mazyte,tai ne Lenkija,arba jav,kuri jau "atsikando" tu duju gavybos pasekmiu.Kodel valdo mus tokie,kuriems paprasti zmones nereikalingi.Tai zemes,vandenu ir zmoniu naikinimas. Argi turime tyleti?

ar2015-03-28 00:10

ar teisėsaugos Matoniai Žiegždrių Matonienė, advokatas Matonis yra giminaičiai?

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi