Kai Lietuva, atgavusi nepriklausomybę, įstojo į ES, dauguma sakė, kad jokiu būdu negalima lyginti priklausomumo Sovietų sąjungai ir šiai Europos demokratinių valstybių sandraugai. Tačiau šiandieną kylantys neramumai, nacionalinio atgimimo judėjimai, protestai prieš ES ekonominę politiką išryškina didžiules problemas.

Apie tai, kad ES gali subyrėti, kalbama jau ne tik pašnibždomis. Šios sandraugos pamatas yra bendra ekonominė bazė.

Visa kita – tik manipuliavimas lozungais. Kadangi lozunginės tradicijos lietuviams puikiai žinomos, tai perėjimas iš vieno retorikos stiliaus į kitą tebuvo kelių metų reikalas.

Iš esmės ES lietuviams tik atidarė sienas ir leido migruoti įvairiomis kryptimis. Jokių kitų ypatingų pokyčių ES ir nepageidauja, nes ekonominėje zonoje labai svarbu turėti instrumentus, užtikrinančius pigios darbo jėgos valdymą legaliai.

Lietuviai pagal „pigumą“ yra trečioje vietoje. Tai nuostabus mūsų žmonių „įvertinimas“.

Ar gali valstybių naujokių piliečiai kitose ES senbuvėse valstybėse užimti svarbias, aukštas pareigas? Ne.

Išskyrus tas institucijas, į kurias privalu deleguoti atstovą ir toliau vaidinti lygiateisiškumą. Diskriminacija darbo rinkoje nėra tik skirstymas į europiečius ir nelegalus.

Patys europiečiai puikiai žino, kokios valstybės yra tik formalus ES vėliavos dugnas.

Kalbant paprastų žmonių kalba, ES visada bus maloniau vergais laikyti teritorinę vienovę užtikrinančių šalių piliečius, nei „atėjūnus“, ir padaryti viską, kad tokios pigios darbo jėgos srautas niekada nenutrūktų. Kaip tik šiam tikslui ir tarnauja Lietuvos valdžia bei jos sąjungininkai monopolininkai.

O ir visos kitos struktūros, sukurtos kaip demokratinės valstybės reprezentantai. Tyčia sukurtas didžiulis atotrūkis tarp šalies kapitalą valdančiųjų, turtingųjų, „elito“ ir skurde gyvenančių piliečių yra menka šios strategijos dalis.

Gal vertėtų pasikapstyti truputį giliau? Ko negali tie, kuriems kasdieną rūpi pirminiai dalykai – išgyventi, išmaitinti šeimą, sumokėti mokesčius?

Jie negali užsiimti savišvieta, pasaulio pažinimu, „paragauti“ tikros demokratijos, patirti tų dalykų, kurie prieinami kitiems socialiniams sluoksniams. Kitaip tariant, jie neturi laiko tapti žinančiais, aktyviais ir organizuotais piliečiais.

Nežinojimas gimdo baimę. Baimėje gyvena didžioji dalis mūsų valstybės žmonių.

Tai labai naudinga mūsų „valdantiesiems“. Tas, kuris bijo, niekada nesipriešins, niekada nereikalaus teisingumo, niekada nepakils į kovą, nes idėjiniai, dvasiniai dalykai jam negali rūpėti.

Natūralu, pirmiausia rūpi gyvybė, duona ir vanduo.

Tas pats verslumo principas įleido šaknis ir švietimo sistemoje. Tai dar viena grandis, kuri „garantuoja“, kad vaikai bus nukreipti „reikiama“ linkme.

Visur įsigalėjo ekonominiai svertai – mokytojas tėra paslaugų tiekėjas, direktorius – vadybininkas, mokiniai yra „krepšeliai“, kurių kiekis garantuoja mokyklos sėkmingą finansavimą. Tautinės mokyklos idėja, tikros nacionalinės vertybės ir ne formalus (kaip kad būdavo Sovietų sąjungoj priimant į komjaunuolių gretas) pilietiškumo ugdymas yra labai pavojingas dalykas.

Todėl švietimo strategijoje deklaracijos yra puikiai įsavintos tos pačios gražbyliavimo kalbos demonstracija – visi žino, kiek yra prirašyta projektų ir programų, o kokia iš tiesų yra šiandieninės Lietuvos mokykla. Tikslas yra ekonominiai rodikliai.

Prie jų priskirtini ir pagrindiniai mokinių tikslai – išlaikyti egzaminus. Kas yra egzaminas?

Žinių patikrinimas. Ar gyvenimas yra žinios?

Jos sudaro tikrai nedidelę gyvenimo dalį. Bet jei mums reikia ne sąmoningų žmonių, gebančių analizuoti, suvokti integruotų dalių visumą, jų tarpusavio sąveiką, jei mums reikia žmonių, kuriems vertybės yra kas, kur, kada, o ne kodėl, tuomet aišku kokia valstybės ateities vizija formuojama mokykloje.

O kokius egzaminus Seimo tribūnoje laiko mūsų politikai? Puikiai pažinodami lietuvių būdą, išnaudoja visas įmanomas priemones įtikinti, sukeldami gailestį, imituodami kovą, suvaidindami poziciją ir opoziciją.

Iš tiesų jokios priešpriešos tarp politinių partijų nėra. Nėra nei aiškios dešinės, nei aiškios kairės.

Pasak kai kurių internetinės erdvės komentatorių – „rėkiama tik todėl, kad būtų nukreiptas dėmesys, o iš tiesų viskas paprasta – didieji pinigai visada pervedami opozicijai, kad pozicija juos išsiplautų legaliai, neužkliūdama“. Tai, kad valdžia dalijasi „grobiu“, niekam ne paslaptis.

Tik kartais būna labai skausminga prarasti „didžiojo lošėjo“ vietą. Todėl visomis įmanomomis ir neįmanomomis priemonėmis stengiamasi į žaidimą neįleisti naujokų.

Ne tik dėl dalybų proceso, bet ir dėl slaptos informacijos. Kaip tik dėl to tiek daug mėtymosi purvais, skambių frazių, kaip tik dėl to tiek daug raudų ir aimanų, užlaužus rankas, kaip kad įprasta „kenčiančioms lietuvių moterims“.

Tai pėdų mėtymas, dėmesio nukreipimas kitur, emocijų dirginimas. Lietuviai ne latviai.

Apie estus jau nekalbėkime, nors DNR tyrėjai teigia, jog jie mums labai artimi. Mes – emocijų žmonės, kuriems labai sunku padaryti racionalius, konkrečius sprendimus ir juos įgyvendinti.

Tai vieno gaila, tai kito... Tai vienas – gražus, geras vyras, tai kitas – dėl žmonių daug padarė...

Lietuviai blaškosi tarp nostalgijos „kad būtų tvirta, valdanti, viską reguliuojanti ranka“ ir troškimo būti „lygiateisiais, oriais, šlovinga istorija garsiais europiečiais.“ Todėl čia visada vieną ranką keis kita, todėl čia visada veiks „dedovščinos“ principai, o „galia“ bus matuojama „jėgos“ vienetais – kiek turi „šlamančiųjų“ ir koks yra tavo „stogas“.

Ar įmanomas Lietuvoje „happy end“? Pagal tai, kokie prioritetai dėliojami valstybės šachmatų lentoje, matyti, jog mūsų laukia tik „end“, be „happy“.

Vergiškas mentalitetas nepajėgus kažką inspiruoti. Nors ir labai ilgimasi pokyčių, tačiau nesuvokiama, kaip juos galima padaryti.

Nes vergas neturi priėjimo prie žinių, jis negali jomis operuoti, nes vergas nesubrandina idėjos ir negali jai atsiduoti, nes vergui žodis „dvasingumas“ yra tame pačiame baimę sukeliančių reiškinių lauke. O ar savo noru staiga pasikeis, „praregės“ ir ims tarnauti žmogui bei Tėvynei mus valdantis „elitas“?

Atsakymas aiškus. Kai patrauki vieną siūlą, išsivynioja visas kamuolys.

Tuomet atsiveria, kiek ten yra mazgelių, kas su kuo surištas, kas su kuo suvytas į vieną giją. Šito prileisti jokiu būdu negalima.

Na, nebent būtų toks, kuris nukirstų Gordijaus mazgą... Nors vieną iš šimtų.

Tačiau kol kas viskas savo vietose – Prezidentūra, Seimas, Prokuratūra, STT, VSD, teismai, policija, monopolis. Tai yra tai, kas sudaro mūsų valstybę, nes kai tariami žodžiai „valstybės vardu“ arba „tai yra valstybės interesai“ – patikėkite, jūs, piliečiai, tikrai neturimi galvoje.

Naujausi

Komentarai (49)

Rikiuoti
jo....2012-12-28 22:06

Lietuviams per ziniasklaida VSD,prokuraturair teisejai i ausis suleidzia narkotiku doze todel zmoneskuri laika tampa apsvaige:) O KGB pedofilinis banditu klanas tuometu tesia susikurta scenariju kaip kaltuosius isteisinti o teisingus liudinkus pasodinti:) Normalus Lietuviai nenorintyssvaigintis nebesiklauso nei radio nei tv :)

svaiguoli2012-12-28 02:15

Eik greičiau falsifikuoti faktų Kusaitės byloje,o tai iš dabar skleidžiamų galima tik juoktis,agentų gaudytojau. Ar dar turi "dozės" kur tau atliko nuo Kedžio?

optimiste2012-12-28 02:12

baik kopijuoti knygos puslapius,geriau pabandyk perskaityti,gal pataikysi į temą.

taigi2012-12-28 02:10

Optimistas yra Globalizmo šalininkas,o globalizmo idėjos autorius Trockis. Tamsta per dideliu optimizmu trykšti, todėl nematai, kad visas lietuvių partijas sudaro buvę komunistai,apart kelių juodų avinų(buvusių disidentų) Beje jis ir dabar disidentai-toks jau jų likimas. O autorius strategijosslepia optimistai,visaip gražindami vergų gyvenimą.

Darijus2012-12-03 01:55

Svaiguoliui: susileisk VSD dozę, žmonės juk yra protingi.

sw2012-12-01 06:43

pati Lietuva be vergu liko.Bet valdziai panerti rankas i eurofondu pinigelius-nesutrukdys

Abskyze2012-11-30 17:50

kaip visada -keikiam ir verkiam. taigi supilietiškėkim kada nors - jeigu mąstysim kaip drukteiniai ir šalinsimės aukos, taip ir gyvensim.

Svaiguolis2012-11-30 14:03

kur du mušasi, laimi trečias. Nieko išmintingo šiame straipsnyje nėra, visa tai aš jau skaičiau rusiškuose saituose, o viską vainikuoja ten pateikiamos pabaigos: "Pabaltijo valstybių gyventojai tiek nusivylė nepriklausomybe, kad jau prašosi priimami į bendriją su Rusija". Va taip ir paruošiama dirva - vieni, greičiausiai patys nesuvokdami, pila ant savo šalies purvą, skatina nusivylimo ir nepasitikėjimo nuotaikas, kiti iš anksto skelbia, kad tėra vienintelis kelias ir kitaip negali būti.

Taikliai,2012-11-30 13:59

pasakyta: "... dėmesio nukreipimas kitur, emocijų dirginimas. Lietuviai ne latviai. Apie estus jau nekalbėkime..." Paaiškinti? Prašom, ieškoti skirtumų prasminga tarp šiaurės (gėris) ir pietų (blogis), o ne tarp rytų-vakarų. Kompasai rodo Šiaurę, ne vakarus. Ar pastebėjote, kad šiaurės šalyse praktiškai nėra korupcijos, nėra tironų, sultonų, haremų, eunuchų? Ar pastebėjote, kad ši bjaurastis kažkodėl klęsti pietų šalyse. 1500 metų visa tai iš pietų (Romos) sklido šiaurėn? Tokie yra dėsniai Visatos, kur v i s k a s (atomai, galaktikos, papročiai) kinta s u k a n t i s apie savo bei sistemų ašis. Ar žinote, kad visos ašys turi po du absoliučiai priešingus galus? Pvz. : šiaurė-petūs, pliusas-minusas, gėris- blogis? Kad atspėti ateitį užtenka žinoti sukimosi ciklus ir jų trukmę. Civilizacijų ciklas trunka 26. 000 metų. Jis turi 12 erų ("mėnesių"). Gruodžio 21 atsibusime Vandenio eroje. Ji atitinka pirmą "pavasario mėnesį". Kažkas parašė: ... ir putodams sniegs visur į nieką pavirto. Taikli eilutė. Mūsų akyse blogis jau tirpsta. Viena po kitos byra blogio imperijos, išnyksta sukčių bankai. O ką gali žmogus? Sunaikinti korupciją, išnaudojimą, nelygybę. Kaip? Žinojimu. Mintis yra milžiniška, visagalė energija.

saulutė2012-11-29 18:05

ji visur saulutė.perskaitai ir jautiškam mentalitetui pasidaro lengviau ir aiškiau.

optimistas2012-11-29 16:25

Entuziazmas Tiems kurie lieka istikimi savo vidinio prabudimo tikslui yra dar vienas kurybinio pasireiskimo budas. Staiga viena diena jie tiesiog zino koks yra ju isorinis tikslas. Jie turi aiskia tikslo vizija ir nuo tada jie dirba tam,kad ja ikunyti. Ju siekis ar vizija kazkokiu budu siejasi su tuo ka jie daro mazesneje apimtyje ir ta veikla suteikia jiems pasitenkinima. Stai is cia kyla trecioji budinancios veikos forma:entuziazmas. Entuziazmas reiskia prie veiklos kuria atlieki siekdamas vizijos ar siekio igyvendinimo prisideda stiprus pasitenkinimas. Kai prie megavimosi tuo ka darai pridedi tiksla ,energijos laukas arba vibraciniai dazniai pasikeicia. Tam tikrame laipsnyje prie megavimosi prisideda tai ka mes vadiname strukturine itampa,ir tai virsta entuziazmu. Auksto kurybiskumo veikloje i ja isiliejus entuziazmui,uz to ka tu darai bus milziniskas intensyvumas ir energija. Tu jausies kaip strele skriejanti i taikini - ir megausies ta kelione. Is salies ziurinciam tai gali pasirodyti kad tu apimtas streso,bet entuziazmo intensyvumas neturi nieko bendro su stresu. Kai tu nori patekti i tiksla labiau nei nori daryti tai ka darai,tuomet tu patiri stresa. Tuomet balansas tarp megavimosi ir strukturines itampos prarandamas ir laimi pastaroji. Kai tame yra stresas, paprastai tai yra zenklas kad ego sugrizo,ir tu atkerti save nuo kurybines visatos galios. Vietoje to tera ego norejimo jega,ir todel tu patirsi nesklandumus ir turesi "sunkiai dirbti" kad tai pasiekti. Stresas visada sumazina,to ka darai jo itakoje, ir kokybe ir efektyvuma. O taip pat yra stiprus rysys tarp streso ir negatyviu emociju,tokiu kaip nepasitenkinimas ir pyktis. Jis yra toksiskas kunui dabar pradedama pripazinti kaip viena pagrindiniu priezasciu susergant sirdies ir vezio ligomis. Ne taip kaip stresas,entuziazmas turi auksta energijos dazni ir rezonuoja su kuriancia visatos galia. Stai todel Ralph Waldo Emerson pasake:"Nieko didaus nebuvo pasiekta be entuziazmo". Zodis entuziazmas kilo is senoves Graiku kalbos - en ir theos,reiskianciu Dieva. O giminingas zodis enthousiazein reiskia "buti ikveptu Dievo". Esant entuziaizme tu atrasi kad tu neturi viska daryti pats. Is tiesu nieko reiksmingo tu ir negali padaryti pats. Besitesiantis entuziazmas sukurs kurybines energijos banga ir visa ka tu turi daryti tai leistis tos bangos nesamam. Entuziazmas tavo veiklai suteiks milziniska galia,todel tie kuriu nepasiekia si jega ziures i "tavo" pasiekimus abstulbe ir gali buti kad juos prilygins tam kas tu esi. Taciau tu zinai tiesa kuria minejo Jezus sakydamas,"Vienas pats as negaliu padaryti nieko". Ne taip kaip egoistinis norejimas,kuris kuria tiesiog porporcinga jo pacio jegai pasipriesinima,entuziazmas niekada nekuria priespriesos. Jis yra nekonfrontuojantis. Jo veikla nekuria nei laimetoju nei pralaimetoju. Jis remiasi kitu itraukimu,o ne atmetimu. Jam nereikia isnaudoti ir manipuliuoti zmonemis,todel kad jis pats yra kurybine galia ir todel jam nereikia is niekur gauti energijos. Ego norejimas visada nori is kazko ar kazkur to gauti;entuziazmas tai teikia pats is savo gausos. Kai entuziazmas susiduria su kliutimis,tokiomis kaip nepalankios salygos ar nebendradarbiaujantys zmones,jis niekada nepuola,o apeina aplink arba stabteleja ar itraukdamas pavercia besipriesinancia energija i bendradarbiaujancia ir pavercia draugu. Entuziazmas ir ego negali koegzistuoti. Vieno buvimas lemia kito nebuvima. Entuziazmas zino kur eina,bet tuo paciu jis yra giliai esamam momente,jo gyvybingumo saltinyje,jo pasitenkinime ir jo galioje. Entuziazmas nieko "nenori",nes jam nieko netruksta. Jis susivienijes su gyvenimu ir nesvarbu kokia dinamiska entuziazmo ikvepta veikla bebutu,tu neprarandi saves joje. Cia kaip besisukancio rato centre, visada lieka rami bet intensyviai gyva erdve,ramybes serdis,kuri ir yra visko saltinis viduryje,bet jo visa tai nepaliecia. Per entuziazma tu pilnai susilieji su isoriniu kurybiniu visatos principu,bet nesitapatini su jos kuriniais,kitaip sakant, buni be ego. Kur nera tapatinimosi,ten nera prisirisimo - vieno is diziausiu kancios saltiniu. Kai kurybines energijos banga praeis,strukturine itampa vel sumazes,pasitenkinimas tuo ka darai liks. Niekas negali gyventi entuziazme visa laika. Nauja kurybines energijos banga ga vel ateis veliau atnaujindama entuziazma. Kuomet sugrizimo judejimas formu nykimo link isitvirtins,entuziazmas daugiau nebetarnaus jums. Entuziazmas priklauso gyvenimo pletros ciklui. Ir tik nesipriesindamas tu gali susieti save su sugrizimo judejimu - su kelione namo. Apibendrinant:Megavimasis tuo ka darai,kartu su tikslu ar vizija kurios link dirbi,virsta entuziazmu. Net galvojant apie apie tai ka darai tiksla,tavo pagrindinis demesis turi buti esamajame momente;kitu atveju tu nebusi susietas su visatos tikslu. Isitikink kad tavo tikslas ar vizija nera pavirsutiniskas tavo paties atvaizdas ir nekiles is ego formos,tokios kaip norejimas tapti kino zvaigzde,zymiu rasytoju,ar turtingu verslininku. Taip pat isitikink ar tavo tikslas nera sukoncentruotas i ta ar kitka,kaip pavyzdziui vila prie juros,nuosava kampanija,ar desimt milijonu doleriu banke. Tavo paties padidintas atvaizdas ar saves paties vizija kaip ta ar ta turincio tera statiski tikslai ir jie nesuteiks tau jegos. Vietoje to isitikink kad tavo tikslai yra dinamiski,kitaip sakant,nukreipti i veikla i kuria esi isitraukes ir per kuria su susisieji su kitais zmonemis taip pat kaip ir su visuma. Vietoje to kad matytum save zinomu aktoriumi ar rasytoju ir panasiai,matyk save savo darbu ikvepianti ir praturtinant nesuskaiciuojamos daugybes zmoniu gyvenimus. Jausk save atsiverusiu per kuri is neisreikstos visos gyvybes Saltinio, energija per tave plusta kitu labui. Visa tai reiskia kad tavo tikslas ar vizija yra tavo realybe,tavo proto ir jausmu lygmenyje. Entuziazmas yra galia kuri proto ideja ikunija i fizini lygmeni. Tai ir yra kurybiskas proto naudojimas ir stai todel tame nera norejimo. Tu negali parodyti tai ko nori;tu gali parodyti tik tai ka turi. Gal sunkiai dirbdamas ir stresuodamas tu gausi tai ko nori,bet tai nera Naujosios zemes kelias. Jezus,kurybiniam proto naudojimui ir samoningai formu israiskai dave rakta pasakydamas,"Tai ko tu prasysi ir melsi,tikek kad tu tai gauni ir tai bus tavo". Eckhart Tolle

to 262012-11-29 15:49

o suktis reikia visalaik i ta pacia puse?jeigu taip,tai ka daryt ,kad per daug galva neapsisuktu?

Vytautas Ju.2012-11-29 15:30

Kaip ten sakoma, kiekvienam žmogui ko nors trūksta: jei ne pinigų, tai sveikatos, jei ne sveikatos, tai laimės. Išskyrus vieną — protą. Jo trūkumų niekas nesiskundžia. Todėl visi, pradedant kaimo bobute ir dieduku ir baigiant profesoriumi ar aukštų valstybės pareigūnu, žino „ką reikia daryti“, kad pasaulis būtų geresnis. Taigi, ne viskas atsiranda „iš trūkumo“ arba „ilgesio“. Anot, to paties filosofo Parulskio, lietuvis — fenomenalus žemės gyventojas: „niekuo nesidomi, bet viską žino, nieko neskaito, bet apie viską išmano“. Ir viskas dėka nepaprasto proto. Turint omenyje, kad pusiausviros dėsnio dar niekas nepaneigė, gaunasi taip, kad kuo didesnis noras pakeisti pasaulį, tuo mažesnis noras keistis pačiam. Ar nevertėtų nepriteklių priežasties ieškoti truputi arčiau, nesižvalgant į „sąjungas“?!

optimistas2012-11-29 15:21

"Tyčia sukurtas didžiulis atotrūkis tarp šalies kapitalą valdančiųjų, turtingųjų, „elito“ ir skurde gyvenančių piliečių yra menka šios strategijos dalis." ".......................................................................................Na ir kas tos strategijos autorius ir kokiu budu tai igyvendina?Kas palaiko ta strategija ir kas jai priesinasi?

optimistas2012-11-29 15:00

"Tyčia sukurtas didžiulis atotrūkis tarp šalies kapitalą valdančiųjų, turtingųjų, „elito“ ir skurde gyvenančių piliečių yra menka šios strategijos dalis. Gal vertėtų pasikapstyti truputį giliau? Ko negali tie, kuriems kasdieną rūpi pirminiai dalykai – išgyventi, išmaitinti šeimą, sumokėti mokesčius? Jie negali užsiimti savišvieta, pasaulio pažinimu, „paragauti“ tikros demokratijos, patirti tų dalykų, kurie prieinami kitiems socialiniams sluoksniams. Kitaip tariant, jie neturi laiko tapti žinančiais, aktyviais ir organizuotais piliečiais. Nežinojimas gimdo baimę. ".................................................................................................. Taip yra VISIEMS gyvenantiems UK jei ju pajamos mazos. Politikai nerimauja jau ne tik del savisvietos,bet ir vis didejancio vaiku skaiciaus gyvenancio zemiau skurdo ribos. Emigrantai atvyke is savo skurdesniu saliu yra ismoke labiau taupyti ir racionaliau naudoti pinigus,todel dazniausiai ju gerbuvis nera labai blogas.

optimistas2012-11-29 14:53

"Kalbant paprastų žmonių kalba, ES visada bus maloniau vergais laikyti teritorinę vienovę užtikrinančių šalių piliečius, nei „atėjūnus“, ir padaryti viską, kad tokios pigios darbo jėgos srautas niekada nenutrūktų. ".................................................................................. Deja jus ir vel neteisi. UK prie ekonomikos kilimo tikrai prisidejo migrantai ir R. Europos,bet labai didele vietiniu zmoniu bedarbyste po truputi vercia politikus ieskoti iseiciu ir viena ju yra i darbovietes sugrazinti vietinius. Tam buvo apkarpytos socialines ismokos,taip pat imonems nustatytos imigranti kvotos,berods jei imoneje dirba daugiau kaip 33% migrantu,ji turi pateikti argumentus kodel butent jai butini tie darbuotojai.

optimistas2012-11-29 14:46

Diskriminacija siokie tokia yra,bet ji labiau susijus su dideles dalies viusomenes priespriesa Rytu europieciams. Pradzioje to nebuvo,daznai r. europieciai gaudavo dabra pirmiau uz angla. Kita vertus anglai labai vieningi ir stipriai ginami profsajungu,todel darbdaviai bijo su jais pyktis,o r. europieciai nepakankamai organizuoti ir vieningi,berods ju atstovu profsajungose nera arba yra labai mazai. Viena pagrindiniu viso to priezasciu,yra nepakankamas kalbos mokejimas,nesidomejimas politiniu gyvenimu ir priesinimasis vietinei kulturai.

optimistas2012-11-29 14:38

"Ar gali valstybių naujokių piliečiai kitose ES senbuvėse valstybėse užimti svarbias, aukštas pareigas? Ne. Išskyrus tas institucijas, į kurias privalu deleguoti atstovą ir toliau vaidinti lygiateisiškumą. Diskriminacija darbo rinkoje nėra tik skirstymas į europiečius ir nelegalus. Patys europiečiai puikiai žino, kokios valstybės yra tik formalus ES vėliavos dugnas." Na ar gali atvykelis is Afrikos tapti Lietuvos seimo pirmininku? Teoriskai gali bet praktiskai ne,nes jam tektu iveikti labai didele Lietuviu konurencija ir pasipriesinima,o va UK tokia galimybe atrodo zymiai realesne,nes savivaldybese labai daug kitu saliu atstovu,o ir parlamente ju yra.

optimistas2012-11-29 14:33

"Iš esmės ES lietuviams tik atidarė sienas ir leido migruoti įvairiomis kryptimis. ".....................................................Tai Erikai atrodo,kad kalejimas mazai skiriasi nuo laisves?Sulygino CCCP su ES.:)

nuomone2012-11-29 14:28

Sumaistis valstybeje yra naudinga tik vagims. Nupirkta purvasklaida dergdama visus is eiles ir sukelia ta sumaisti, isterija. Elitu save vadina kazkokie ''degradai'', tikri elito atstovai vengia viesumos, nes parsidavusi purvasklaida netruks juos apdergti.

Erikai2012-11-29 14:26

Kaip visada Tavo straipsniai geri.Ačiū. Kilo mintis dėl to GORDIJAUS mazgo KIRTĖJO. Kur jį rasti su tokiu dideliu kardu? Šovė mintis,kad tik DIEVAS gali atlikti šį istorinį kirtį.Jam ir palikime šią procedūrą.Kai ateis laikas ,Jis tą darbą padarys. O ką veikti mums? Darbo užteks mums sočiai, kol padėsime Gordijaus mazgą ant KALADĖS.

Saulė Jonui2012-11-29 13:40

Kaip įdomu ir netikėta - pasiūlyti išbandyti tai, ką patys ponuliai "progresyvieji" nori įgyvendinti. Tos "kompanijos" demagogija jau seniai rėžia ausį, ypač kai Švietimo ministras kviečia studentus kartu gerti alaus, nekalbant jau apie visokius genderizmo kliedesius. Jų liberalizmas lygus palaidumui, griovimui, destrukcijai, nes viskas matuojama pinigais: pateisinama viskas, kas atneša pelną, ir nesvarbu, kaip ir kas. Ačiū, Jonai, už puikias mintis! Privertė susimąstyti.

Aštrus2012-11-29 12:56

Viskas vyksta pagal seną planą,praskolinamos valstybes,niekas iš ES valdžios struktūrų nekontroliuoja skolintų pinigų tikslų,kiek jų išvogta ,kiek pinigai teisingai panaudoti. , niekas pavoges milžino pinigūs nenubaustas,bet vienas tikslas kad kuo daugiau prisiskolintų ir kuo didesnemis palūkanomis,kaip tai dare Qubilka. Jau yra ES valstybių kurios prasiskoline ,kurioms gręsia nenumaldomas bankrotas, ir toliau sekmingai skolinasi, o taip atsitiks greitai su visomis valstybemis ir tada bus pasiūlitas kitas valstybių modelis, apie tai vizito metu pareiške ES Prezidentas,bendra viena pasulio valstybe su viena ekonomiką,tradicijomis,pinigais ir vienu valdovu. Jeigu pažvelksime į seną įstoriją visada buvo noras vienam valdyti visą pasaulį,to stengeiasi karinių smurtinių būdų napaleonas,stalinas,hitleris ir dar daug kitų pasaulį troškusiu užkariauti geradarių.

.2012-11-29 12:52

TAŠKAS. Simboliška. + ir - . Jin ir jan. Materija ir antimaterija. Visa tai yra VARANČIOJI jėga,kai vienas apie kitą ima SUKTIS. O jeigu juos priartinsime vieną prie kito be SUKAMOJO judesio?Tai bus TRUMPAS JUNGIMAS arba SPROGIMAS. Štai didžioji VISATOS paslaptis. Tai ESMĖ.

end2012-11-29 12:04

tiek metu mokinta klupeti ir nuolankiai tyleti tauta yra savaime vergai.pagarba kunigui varkalai,kad kaip kunigas antanas mackevicius nusieme sutana ir pradejo kova su blogiu.versiu ir prisitaikeliu dalis liko lietuvoj,o rimti zmones emigravo.

Arnė2012-11-29 09:50

lietuvio kantrybė ir nuolankumas begalinis; tai imunitetas, įgautas per šimtmečius šalį trypiant įvairiems atėjūnams. Tai išgyvenimo sąlyga. Laisvę (Tėvynės ir asmeninę) išsikovojome, tačiau pasimetėme tarp svarbiausių mums dalykų. Mes puoselėjame savąjį vergo sindromą, nepagalvodami, kad laikmetis iš mūsų reikalauja rūpintis ne tik savo kišene (pervertiname turtą kaip gerovę), bet ir kas vyksta valstybėje. Galvoti, aktyviai dalyvauti, kovoti - būti piliečiu, tai išsinerti iš vergo kailio. Teisiami Ozolas, Kuolys, - bet mes visi tylime... dar apjuokiame. Pradėkime nuo savęs kiekvienas. Dėkui autorei.

ome2012-11-29 03:26

reik rasyt ka daryti, kaip yra jau senokai aisku, priaimanuoti jau pilni komentaru puslapiai...

Darijus2012-11-29 03:03

Iš visų lapkritį skaitytų straipsnių, šis man Nr.1. Erika, Tu vilčių teikiantis žmogus.

to 13.fgh2012-11-29 02:11

Kas pasakys ka daryti??? O pats ka veiki? Gal sulaukes pasiulymu ir igyvendinimu pats ir busi pirmuoju prariksianciu: Ir Vel Apgavo! Nebuk menkysta. Siulyk, kaip ir proto kovose/musiuose,- kazkam kils minciu, kazkas jas igarsins, - tik dalyvaujantys gali laimeti...

Paprastai2012-11-29 01:43

jokios sajungos ilgai neissilaiko. Keli desimtmeciai ir tiek ziniu. TSRS ir tai labai ilgai issilaike - net 70 metu. Neilgai laikysis ir ES. Jau braska per siules. Manau dar metu 5 -10 ir sita uzsirauks. Tiesa, lieka atviras klausimas - ar Lietuva, budama tuos 5- 10 metu ES neuzsirauks anksciau?

grumstas2012-11-28 22:44

Ko gero mes būsime įstoję į besivystančių Lotynų Amerikos šalių sąjungą. nes viskas vedama prie tos situacijos,kad naujas Fidelis atsirastų.Mes jau žuvę, bet kas laukia mūsų vaikų ir anūkų? beteisių vergų dalia?

Jonas2012-11-28 22:37

Straipsnis neblogas, bet yra netikslumų. Vienas iš netikslumų: "Šios sandraugos pamatas yra bendra ekonominė bazė". Iš tikrųjų yra ne taip. Bendra ekonominė bazė buvo TSRS. ES subyrės tik tuo atveju, jeigu nesukurs bendros ekonominės bazės. Bet bendra ekonominė bazė, tai nacionalinių valstybių išnykimas, nes tai vienas kitam prieštaraujantys dalykai. Kada yra bendra ekonominė bazė, tai atskirų valstybių vyriausybės bus tik biurokratiniai padaliniai. Tokiu atveju įmanomos tik valstybės-satelitai. Pagrindinės tokios klaidos yra standartinės, nes lietuviai nėra išmokyti mąstyti iš ekonomiško taško, pozityviai, racionaliai ir gerbti kito žmogaus teises ir laisves. Švietimo sistema yra sukurta atvirkščiniu būdu, todėl nemokšiškumas, diletantizmas yra toks standartinis dalykas Lietuvoje, kad tai tapo norma, panašiai, kaip norma yra pamatyti karvę su apkarpytomis ausimis. Kai buvau vaikas, tai visa laiką savęs klausdavau: "nejaugi karvėms neskauda, kai su jomis taip elgiasi? ". Bet dabar pamačiau, kad su dauguma lietuvių yra elgiamasi panašiai, kaip su karvėmis. Bet karvei, visgi, yra garantuotas pašaras, tvartas, o lietuvis net šitokios garantijos neturi. T. y. jis yra blogesnėje padėtyje, nei karvė. Vienintelis skirtumas, kad karvė gali būti paskersta, o valdžia lietuvių dar neišdrįsta skersti ir naudoti maistui. Tai ir yra vienintelis privalumas, kurį lietuvis turi prieš karvę. Karvę, tiesa, šeimininkas gali parduoti. Lietuvį taip pat siūloma parduoti, tiksliau, ne lietuvį, o lietuves. Yra toks Seimo narys Eligijus Masiulis, kuris siūlo parduoti daug ką, tame tarpe ir lietuves. Jos jam taip pat yra panašios į karves. Kodėl jas neparduoti? Štai šitas intelektualumu apaugęs Seimo narys ir siūlo: "Legalizuokime prostituciją". Jis nesiūlo pardavimui savo žmonos, nors, ką gali žinoti, gal aukcione ir gautų didesnius pinigus nei gatvėje, ir jis nepasiūlys kokios nors giminaitės, nes koks nors giminaitis įsižeidęs gali jam užvažiuoti per liūlę. Bet jis siūlo tapti preke tai kategorijai žmonių, kuri negavo pakankamai gero išsiauklėjimo ir išsilavinimo, nes augo panašioje "kultūringoje" aplinkoje, kokia kartais būna tarp sugyvulėjusių žmonių. Ir Eligijus Masiulis siūlo legalizuoti tų sugyvulėjusių žmonių dalies veiklą ir sako, kad valstybei bus nuo to nauda, nes prostitutės mokės mokesčius. Įsivaizduojate, koks kietas ekonomistas Eligijus Masiulis. Jis rūpinasi valstybės ekonomika. Įsivaizduojate, kokie mes turtingi pasidarysime pardavinėdami dalį žmonių, kaip karves. Ale, kodėl Seimas nepasiūlo Eligijui Masiuliui suteikti už tokias genialias idėjas ekonomikoje Nobelio premiją? Tuo labiau, kad viena moteriškaitė iš Caritas net pritaria tokios prekybos legalizavimui. Ji vargšė apsimetė, kad yra krikščionė, ir galvoja, kad ją tai išgelbės nuo bausmės už išdavystę. "Caritas – didesnio ar mažesnio lygio organizacija, užsiimanti labdaringa veikla. Būtent tokiu pavadinimu ir tokia veikla dažniausiai užsiima krikščioniškos bažnytinės arba pasaulietinės įstaigos. „caritas“ lotyniškai reiškia „gailestingumas“. Gailestingumo darbai apima ligonių slaugymą, benamių valgydinimą, dėvėtų rūbų rinkimą ir dalinimą skurstantiems" - rašoma žodynėliuose. Kaip matote, Carite nenumatyta, kad kas nors iš Carito rūpintųsi žmonių pardavimu. Pasirodo, kad Carite tos moterėlės yra nemažesnės vargšės, nei prostitutės. Jos nesupranta, kad jos yra tiek krikščionybės principų išdavikės, tiek Carito, kaip labadaringos organizacijos, išdavikės. O prostitutės yra linkusios į išdavystę. Štai, kur susijungia lietuviškojo Carito ir prostitucijų interesai. Tai, ką dabar parašysiu, labai nuvils ir prostitutes, ir krikščiones iš Carito ir Seimo narį E. Masiulį: žmogus kinta ir reikalavimai žmogui auga ir augs; augs reikalavimui būti žmogui etiškesniam, augs reikalavimai būti protingesniam, augs reikalavimai būti racionalesniam, augs reikalavimai būti civilizuotesniam. Atsiras tokių šalių, kurių valdžios nenorės paklusti natūraliems išgyvenimo dėsniams. Atitinkamai jų laukia gana liūdnas likimas - atsidurti istorijos šiukšlyne. Žmogus įeina į gana sudėtingą jo išgyvenimo etapą - Žemėje darosi ankšta. Žmonija privalės pasirinkti: arba atiduoti valdžią žmonėms-grobuonims, kurie pasirūpins tik "savais", o kiti tai bus parduodami, perkami, pjaustomi dalimis ir naudojami, kaip medžiaga, arba mes imamės humaniškai ir racionaliai spręsti kartu visos žmonijos problemas ir ieškoti galimybę įsikurti kitose planetose. Tiek Caritas, tiek Seimo narys E. Masiulis, sugeba suvokti tik atskirus šio gyvenimo fragmentus, bet ne visumos. Jiems atrodo, kad yra "normalu" siūlyti kitiems tai, ko pats nei pirktų, nei parduotų. Jeigu moterėlės iš Carito, legalizavus prostitucija, svajoja ten įsidarbinti, tai tada dar jų siekius suprasti gali. Bet nemanau, kad Seimo narys Eligjjus Masiulis nori legalizuoti prostituciją tik tuo tikslu, kad vėliau ten legaliai įsidarbinti prostitutu ar kokio nors bordelio direktoriumi. Todėl turiu vieną pasiūlymą kiekvienam mūsų tautiečiui: LIETUVI, KADA TAU KOKS NORS PROVOKATORIUS IŠ SEIMO AR IŠ CARITAS, ARBA NET APSIRĖDĘS ANGELO RŪBAIS, IR NETGI MOSIKUODAMAS SPARNELIAIS, AR NETGI ČIPSĖDAMAS LŪPYTĖMIS, PASIŪLYS KOKĮ NORS AMORALŲ ARBA VELNIŠKĄ DALYKĄ, TAI TU JAM PASAKYK: VISKĄ, KĄ TU SIŪLAI AŠ PRIIMSIU UŽ TIESĄ TIK TADA, KADA TU NEDELSIANT VISKĄ, KĄ TU SIŪLAI KITIEMS, ĮGYVENDINSI SU SAVO KŪNU. SIŪLAI KITUS PARDUOTI, BET PIRMIAUSIAI PADEMONSTRUOK PATS, KAD TAI YRA GERAI TAU PAČIAM, TAVO ŠEIMAI, TAVO PARTIJAI AR CARITUI. Tegul Carito moteriškaitės pačios užsiima prostitucija ir tada pamatysime, kas iš to Carito liks. LIETUVI, DALIS ŽMONIŲ TURI LABAI RIMTĄ PROBLEMĄ - TIE ŽMONĖS REALIAI NESUPRANTA, KAD EGZISTUOJA KITAS ŽMOGUS. JIE IŠ TIKRŲJŲ NESUPRANTA, KAD KITAS ŽMOGUS TURI TOKIAS PAT TEISES, KAIP JIS PATS. JIEMS KITAS ŽMOGUS YRA DAIKTAS IR JIE Į JĮ ŽIŪRI, KAIP Į PREKĘ. TAI AMORALŪS ŽMONĖS. VYKITE JUOS LAUK IŠ VISUR IR NIEKADA JŲ NEGAILĖKITE, NES JIE JŪSŲ NIEKADA NEPASIGAILĖS. Jeigu Seimo narys siūlo pardavinėti žmones, tai atitinkamai turi būti priimtas įstatymas, leidžiantis parduoti ar nusipirkti Seimo narį. Manau, kad Seimo narys brangiau kainuoja nei prostitutė ar moterėlė iš Carito, tad ir valstybei būtų didesnė nauda. Net, jeigu uždėti dvigubus mokesčius, tai nusipirkti Seimo narį norinčių atsirastų. Paklausa tikrai būtų. Jeigu mokytojai pas mus ne mokytojai, o paslaugų teikėjai, tai kodėl Seimo narys negali tapti paslaugų teikėju? O gal reikia organizuoti tautos referendumą dėl galimybės nusipirkti Seimo narį, o kada nebereikės, parduoti kitam?

jaras2012-11-28 22:15

ka cia kalbeti.lietuva parduota.sitiek milijardu skolingi,kas juos grazins>?ovis dar skolinam skolu aptarnavimui.

paprastai2012-11-28 21:00

politines kekses, ekonominiai pederastai ir mokesciu moketojai mazochistai - tai pagrindines musu valstybes problemos

Vilniete2012-11-28 20:39

Ponas Leopoldas Malinauskas sake,kad 2015 m.labai prades reikstis jaunimas,tai bus tarsi dekabristu judejimas ir kova.

linas2012-11-28 20:17

po siu rinkimu matai siokia tokia vilti, drasos kelias ir darbo partija gali pasiekti esminiu permainu. nereikia tik nukabinti nosies.

fgh2012-11-28 20:16

Kaip visada tik konstatavimas , kas yra. Kada ir kas pasakys , ką reikia daryti?

taip2012-11-28 18:43

baime zudo entuziazma,todel TIE visais budais stengiasi ibauginti tuos,kurie nors kiek iskisa snapa.

Valda2012-11-28 18:38

"Šios sandraugos pamatas yra bendra ekonominė bazė." - rašo autorė apie ES. Negaliu su tuo sutikti. Ekonomikos pagrindas yra energetiniai resursai. Europos Sąjungoje kiekviena šalis apsirūpina energetiniais resursais SAVARANKIŠKAI, kaip pati išmano. O galėtų būti kitaip. ES atstovas iš Briuselio derėtųsi su Rusijos atstovu: ES per metus nupirks X mulijardų m3 dujų per metus, siūlome sutartį pasirašyti Y metams; kokia bus kaina? Taip nėra. Tad nereikia sakyti kad ES yra bendra ekonominė bazė. Mums tik melavo agituodami stoti į ES, kad tai bus ekonominė sąjunga, tačiau ji tokia nėra.

Audriui2012-11-28 18:35

pritariu

To Birute2012-11-28 18:32

Nepasikeis niekas ir po 50 metų, nebent visus kastruotų ką į valdžią išrenka. Obuolys nuo obels netoli nusiris...

Sandraugos pamatas2012-11-28 18:16

turi būti moralė.Ir čia Lietuva gali padėti susigaudyti.Tie,kurie dar tik ieško,ir kurie dar tiki.Tik reikia būti drąsiems ir užtikrintiems...Galutiniame rezultate-pusiausvyros tarp ekonominio pagrindo ir moralės,lyrikos ar kaip kitaip ...Tai sekančios epochos slenkstis.Prisidėti savo ieškojimais galime ir mes.

Birutei2012-11-28 18:02

Neuzsiimkime saviapgaulemis, jokie rinkimai neisgelbes musu. Cia turi praeiti koks 50 metu, kad apsivalytu visuomene ir ateitu kita karta. Nes dabar beveik visi politikai is sovietu sajungos, visu tarybinis mentalitetas. Neskirstau as, ar kairysis, ar desinysis. Visi vistiek is ten... is gudzios tarybu sajungos.

Birutė2012-11-28 17:21

Lietuva tokia nereikšminga ir neįdomi nei ES,nei Rusijai.Tik mes lietuviai ją turime gerbti ir mylėti.Deja leidžiame joje bujoti visokiems klanams,kurie mūsų Tėvynę ištrins iš pasaulio žemėlapio.Rinkimai -buvo galimybė švarinti Lietuvą,bet 'mes avinai' vėl atidavėm ją dabaigti klanams.Tikriausiai turime įgimtą baudžiaunininko kuprą,kad ieškome pono ant savęs.

Kukurdvelkis2012-11-28 17:18

Žiūriu, Nakai, iškalbingas pasidarei. SnukiaKnygę busi tobulai įvaldęs?

Saulei2012-11-28 17:07

toliau stai kas :https://ekspertai.eu/degradavusios-teisesaugos-sistemos-pertvarkai-butinos-esmines-konstitucijos-pataisos/

Saulė2012-11-28 17:02

Niekada nesutiksiu, kad: "Jie negali užsiimti savišvieta, pasaulio pažinimu, „paragauti“ tikros demokratijos, patirti tų dalykų, kurie prieinami kitiems socialiniams sluoksniams." Užsiimti savišvieta nereikia ypatingų sąlygų ir daug pinigų. Ir kur jūs matėte "tikrą" demokratiją?? Ir kuo gi "užsiima" aukštesni socialiniai sluoksniai? Kame pasireiškia jų "apsišvietimas"? Nereikia žeminti žmonių. Kol tai darome - skirstome, nustatinėjame diagnozes, rūšiuojame - mes darome tą patį, ką ir "apsišvietę", tik savomis rankomis. Pamilkite pagaliau artimą savo - tautietį, jei skaitote, kad jis tamsus - švieskite, o ne žeminkite. Daug gerų minčių, tik iš aukšto... Praėjo diagnozavimo laikas, pradėkite veikti kažką konkrečiai, įkvėpkite žmones, kad būtų geriau, šviesiau. O dabar trypčiojate vietoje su savo konstatavimais - "avinai, vergai, mentalitetas..". Šitą jau girdėjome. Kas toliau?

Pikasotyrininkas™2012-11-28 16:56

Ne kiekvienas lietuvys yra bailys. Pvz., Pikasas® yra drąsuolis.

pritariu2012-11-28 16:45

sviesiom mintim.klausimas kodel?o todel ,kad lietuvys yra bailys.....

Parašyti komentarą

Už komentarų turinį atsako patys jų autoriai. Įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Parazitinius komentarus redakcija šalina be komentarų.

Komentarai paprastai paskelbiami iškart. Įtartini keliauja patvirtinimui.

Naujausi