2018 m. lapkričio 17 d.

 

TPG su „Delfi“, „Ryanair“ ir Putinu. Pradžia

29
Paskelbta: 2014-02-12 10:13 Autorius: Dr. Rasa Gečaitė | ekspertai.eu

„Transparency International“ Lietuvos skyriaus vadovas (TILS) Sergejus Muravjovas „Žinių radijui“ ​2015 m. rugpjūčio 24 d. sakė, šiuo metu dažnai nežinome, kokias priklausomybes turi Lietuvos žiniasklaida, dėl to TILS ir siūlo skelbti daugiau duomenų apie tai, kas iš tikrųjų valdo žiniasklaidą. Ekspertai.eu siūlo prisiminti archyvines publikacijas susijusias su vienu internetinės žiniasklaidos-propagandos lyderiu Lietuvoje.

D. Bodermano susitikimas su V. Putinu 2013 m.


Stulbinančio įdomumo mikroryšių labirintas. Apraizgęs Lietuvą, Latviją ir Estiją. Nuo „Microlink AS“ ir „Delfi“ su „Telekomu“, „Omniteliu“, TEO ir „TeliaSonera“ per „Avaya“. Paprasčiau tariant, nuo... iki su TPG. Dar tiksliau, daugiamilijardinės „Texas Pacific Group“ – Teksaso Ramiojo vandenyno grupės mikroryšiai. Vaizdingai tariant, daugiamilijardinio aštuonkojo TPG apetitas neribotas, kaip ir galimybės. „Ryanair“ yra tik smulkus žaisliukas.

Net Kremliaus žiniasklaida apie kiekvieną iš daugkartinių Vladimiro Putino susitikimų su TPG ir jo įkūrėju Davidu Bondermanu skelbia tik didžiosiomis raidėmis.

Iki šiol daugeliui įprastai kasdienis „Delfi“ lyg ir nekėlė jokių rūpesčių, o kodėl turėtų? Juk visiškai ramina žinia, kad dabartiniai „Delfi“ savininkai yra lyg ir estai, nors apie „Delfi“ įkūrėjus istorija yra šiek tiek painesnė. Tačiau kas šiais laikais mėgsta gilintis į sudėtingas ir neaiškias istorijas? Pats „Delfi“ savo tinklalapyje skelbia iš pirmo žvilgsnio tvarkingai oficialią atsiradimo istoriją su tęsiniu iki pat šių dienų.

Ir kas galėjo pagalvoti apie netikėtą nuostabą, kuri privers kur kas įdėmiau susidomėti „Delfi“ istorija nuo gimimo iki šių dienų? Kai ėmė ir išlindo šaltos Baltijos jūros pakrantėje grėsmingai milžiniško aštuonkojo TPG raumeninga kojelė su neapdairiai pamiršta nutrinti 2004 metų žyme. Nes tvirtai sugniaužusi ta aštuonkojo kojelė laikė įsitvėrusi daugelio iki besąlygiškos priklausomybės pamiltą „Delfi“.

Negana to, išaiškėjo, kad daugiamilijardinės grupės „Texas Pacific Group“ (toliau – TPG) įkūrėjas D. Bondermanas nuo 1996 m. vadovauja... „Ryanair“ valdybai.

Na, o desertui – TPG vadovo D. Bondermano dažnoki „verslo“ susitikimai su mūsų didžiosios kaimynės vadovu V. Putinu. Ir apie ką gi jie kiekvieną kartą kalbasi?

Ramiojo vandenyno aštuonkojis Baltijos pakrantėje

Neapdairiai smalsiai patraukus už tos iš pradžių lyg ir pavojaus nekeliančios TPG kojelės, vanduo gerokai patamsėjo ir pradėjo sūkuriuoti „Microlink AS" verpetai su „Omnitelio“, „Telekomo“, TEO ir „TeliaSonera“ versmėmis. Kurios gana įdomiai susijusios su TPG. Vaizdžiau tarus, su karštaisiais Teksaso vandenyno grupės šaltiniais. Daugiamilijardiniais. Ir valdančiais ne tik Ramiojo vandenyno pakrantes, bet ir plačiuosius vandenis „apačioje“ su įvairiais ištekliais, platybes „viršuje“ su skrydžių bendrovėmis visame pasaulyje ir net virtualias erdves su žinių tinklu bei prisijungimo duomenimis. Taigi.

Galingasis finansinių investicijų konsorciumas „Texas Pacific Group“ šiandien valdo apie 50 milijardų JAV dol. investicinį kapitalą. Lietuviškais litais tai būtų 127,5 milijardo. Palyginkime, kad visų metų Lietuvos Respublikos biudžetas 2014 metais visoms Lietuvos valstybės reikmių išlaidoms numatė 37,6 milijardo litų (ČIA).

TPG valdo 127,5 milijardo litų, o Lietuva 2014 m. turi 37,6 milijardo litų. Priminsiu, kad Lietuvos vyriausybė 2013 m. labai norėjo atiduoti JAV bendrovei „Chevron“ skalūnų žvalgybą Šilutės–Tauragės plote su neaiškiu giluminių vandenų likimu už maždaug 80 milijonų litų investicijas (ČIA). Kaip teigiama žiniose pagal LR aplinkos ministeriją, „amerikiečiai į skalūnų dujų žvalgybą ir gavybą planavo investuoti ne mažiau kaip 80 mln. Lt“. Ne milijardų. Baisokai pigiai žaidžiame, jeigu savo vandenis rizikuojame užnuodyti vos už 80 milijonų litų investicijas, ar ne?

Na, o 2004 m. daugiamilijardinių galimybių TPG aštuonkojis tyliai tvarkė gana smulkų finansiškai, bet visai nesmulkų „žinių valdymo“ atžvilgiu pardavimo sandėrį Vilniuje.

Vos už 55 mln. eurų, t. y. už 189,78 milijono litų, teksasietiško vandenyno TPG 2004-ųjų sausį skubiai pardavinėjo jam lyg ir priklausiusį „Delfi“. Rodos, neatsitiktinai 2004-aisiais, neatsitiktinai Lietuvoje, neatsitiktinai estams, neatsitiktinai įkurtam „Express Group“ tinklui, kuris neatsitiktinai dabar vadinamas „Ekspress Group“.

Davidas Bondermanas. Nuotr. iš Jewish Business news


Ir jau per šį tyrimą išaiškėjo, kad daugiamilijardinio TPG sukūrėjas D. Bondermanas valdo, be daugelio kitų žaislų, dar vieną mums lyg ir „airiškai“ gimtą „Ryanair“ pigių skrydžių bendrovę. Tikrai juokinga, kad būtent „Texas Pacific Group“ įkūrėjas ir vadovas D. Bondermanas nuo 1996 m. buvo „Ryanair“ valdybos pirmininkas ir faktiškai valdė „Ryanair“. O ne garsusis airis Michaelas O'Leary, kaip mums iki šiol sekė pasakas žiniasklaida ir jos „pirminiai“ šaltiniai iš ministerijų bei vyriausybės.

Štai tada kyla daug klausimų – kokių pasakų Lietuvos Respublikoje gyvename ir kam tų pasakų reikia? Tad apie viską iš eilės ir iš esmės. Smalsumo dėlei ir akiračiui praplėsti. Gal pravers.

Nuobodžiai oficiali „Delfi“ lietuviška istorija

Lietuviškasis „Delfi“ tinklalapis visiškai atvirai skyrelyje Apie Delfi pateikia glaustų biografinių žinių. Iš pradžių drauge pasidžiaukime labai teisingu pasigyrimu.

„DELFI atstovauja didžiausiai interneto portalų kompanijai Baltijos šalyse. Tai – pagrindinis naujienų portalas Lietuvoje, savo kokybe bei apimtimi pranokstantis daugelį kitų Lietuvoje veikiančių naujienų portalų.“ Ten pat nurodoma ir priklausomybė, kurią būtina šiek tiek pagilinti. Tikslumo dėlei. Tačiau vėliau, o dabar tebus vien oficialios žinios.

„100 proc. DELFI akcijų priklauso Estijos bendrovei „Ekspress Group“. „Ekspress Group“ yra žiniasklaidos grupė, plėtojanti laikraščių, internetinės žiniasklaidos, leidybos verslą Baltijos šalyse ir Ukrainoje.“ Ką gi, dabar susipažinkime su „Delfi“ oficialia atsiradimo istorija, kad vėliau suprastume, kas buvo ir yra nutylėta.

„DELFI istorija Lietuvoje prasidėjo 1999 metų rudenį, kai bendroves „Skaitmeninės komunikacijos“ ir „Taidė“ įsigijusi kompanija „Microlink AS“ jas sujungė (dalį „Taidės“ verslo pardavė kitai įmonei) ir bendrą įmonę pavadino UAB DELFI. Tuo metu DELFI teikė interneto paslaugas – ryšį, tarnybinių stočių priežiūros ir kitas paslaugas.

Dar 1999 m. sausio mėn. „Microlink“ Estijoje atidarė portalą online.ee (portalą valdė įmonė pavadinimu „Neti Värav“ – 50 proc. akcijų turėjo „Microlink“ ir 50 proc. – BNS). Tais pačiais metais BNS pardavė savo „Neti Värav“ akcijas naujai įkurtai įmonei DELFI AS. „Neti Värav“ tikslas buvo sukurti panašius portalus Latvijoje (online.lv) ir Lietuvoje (online.lt), tačiau vėliau buvo nuspręsta sukurti naujus projektus, pavadintus DELFI. Delfi.ee ir Delfi.lv buvo paleisti 1999 m. lapkričio mėnesį. 2000 m. vasario 3 d. startavo naujienų portalas www.delfi.lt.

2001 m. „Microlink“ nusprendė reorganizuoti įmones DELFI ir išskaidyti pagal veiklos rūšis – taip DELFI tapo „DELFI Internet“ (visos su interneto ryšiu susijusios paslaugos), atsirado „DELFI Interactive“ (svetainių kūrimo ir priežiūros paslaugos), „DELFI Netcoms“ (tinklų diegimas) ir įkurta nauja bendrovė pavadinimu DELFI, UAB, kuri dabar administruoja portalą www.delfi.lt.

2004 m. sausio mėn. „Microlink“ pardavė visus trijose šalyse (Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje) veikiančius portalus bendrovei „Findexa“, kuri vėliau dar tais pačiais metais pakeitė pavadinimą į „Interinfo Baltic OU“. Ši bendrovė tuo metu priklausė amerikiečių kontroliuojamai finansinių investicijų kompanijai TPG (Texas Pacific Group). 2007 metais DELFI įsigijo Estijos žiniasklaidos bendrovė „Ekspress Group“.“

Štai čia sustokime, kad praplėstume savo akiratį. Nuo trijų Baltijos valstybių nukreipdami žvilgsnį anapus... Teksaso vandenyno link.

Staigmena – TPG su LAWIN ir „Delfi“ už 55 mln. eurų

2004 m. sausio 13 d. LAWIN – „aukščiausiai tarptautiniu mastu vertinama Baltijos šalių verslo teisės advokatų kontora“, kaip teigiama jų tinklalapyje, – paskelbė svarbią žinią apie savo veiklos daugiamilijoninį atsitikimą. Ne bet kokį.

„LAWIN konsultavo TEXAS PACIFIC GROUP vieno didžiausių Baltijos šalyse interneto portalų DELFI pardavimo sandoryje“ (ČIA). Ir smulkiau...

„LAWIN teisininkai konsultavo „Texas Pacific Group“ (per dukterinę įmonę „Interinfo Group“) vieno didžiausių Baltijos šalyse interneto portalų „Delfi“ pardavimo akcinei bendrovei „Express Group“ sandoryje. Sandoris apėmė tris jurisdikcijas: Estijos, Latvijos ir Lietuvos, o jo vertė – 55 milijonai eurų.“

Čia turime pirmąjį „Delfi“ biografinį neatitikimą, dėl kurio kyla klausimas, kuo tikėti – ar „Delfi“, ar LAWIN, kuri yra aukščiausiai vertinama Baltijos šalių advokatų kontora.

Pagal „Delfi“ istoriją, tai 2004 m. sausio mėn. būtent „Microlink“ pardavė visose trijose šalyse veikiančius portalus bendrovei „Findexa“, kuri persivadino į „Interinfo Baltic OU“, o ši virsmo bendrovė priklausė teksasiečiams TPG. Ir tik 2007 metais Estijos žiniasklaidos bendrovė „Ekspress Group“ įsigijo „Delfi“.

Tačiau ar gali taip neatsakingai klaidinti prisistatanti kaip „aukščiausiai tarptautiniu mastu vertinama Baltijos šalių verslo teisės advokatų kontora“ LAWIN? Nes, pagal LAWIN, būtent TPG jau 2004-ųjų sausio 13 d. tvarkė „Delfi“ pardavimą akcinei bendrovei „Express Group“. Tačiau ne Estijos bendrovei „Ekspress Group“.

Antrasis neatitikimas pagal „Delfi“ – kad Estijos žiniasklaidos bendrovė „Ekspress Group“ tik 2007 m. įsigijo visus tris portalus „Delfi“. Jeigu tai tiesa, tada reikia išsiaiškinti, kam priklausė 2004 m. akcinė bendrovė „Express Group“, kurią mini LAWIN ir kuri už 55 mln. eurų, t. y. 190 mln. litų, jau 2004 m. sausį rengėsi pirkti iš TPG visus tris „Delfi“ portalus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.

Dėl šių ir kitų neatitikimų verta išsiaiškinti, kas yra tas aštuonkojis TPG ir visus kitus įdomiuosius ryšius bei priklausomybes. Juk turime teisę žinoti.

***

Antros dalies tęsinyje: Apie „Microlink“, „Omnitel“, TEO ir „TeliaSonera“ delfišką meilę Teksaso vandenyno grupei. Apie TPG teksasietiškas ekspresijas Estijoje ir pigiųjų „Ryanair“ pasiskraidymų kainą Lietuvoje. Apie airio Michaelo O'Leary tikrąjį vaidmenį ir daugiamilijardinio aštuonkojo TPG valdovo Davido Bondermano pasisėdėjimus su Vladimiru Putinu...

Susiję:

Ne pabaiga - TPG su „Delfi“, „Ryanair“ ir Putinu

Las Vegaso sandėriai – TPG ir N. Cooperis iš Lietuvos

„Ekspertai.eu“ skelbiamą informaciją draudžiama visuomenės informavimo priemonėse atgaminti be raštiško VšĮ „Ekspertai.eu“ sutikimo, kurį galima gauti adresu info@ekspertai.eu
Kalba redaguota ekspertai.eu
 
Komentarai

 
29. aišku
(2015-08-28 15:32:55)
(78.62.22.219) Parašė:

Neveltui Delfio redaktorė svečiavosi JAV Valstybės departamente



28. vvvv
(2015-08-25 13:38:30)
(78.62.175.113) Parašė:

visų pirma tai Lietuvoje turėtų būti priimtas vienareikšmis įstatymas draudžiantis skleisti žinias pažeidžiančias nekltumo prezumpciją, o pažeidėjai baudžiami.



27. M
(2015-08-25 13:25:39)
(84.15.118.78) Parašė:

Galimybe uzdirbti zurnalistams, galima sukurti antidelfi.lt ar koki bedelfi.lt, fudelfi.lt, delfi2.lt...su tokiu pat dizainu ar panasiu dizainu.Tik va delfio straipnsius deti su priesinga nuomone arba kitaip pateikta informacija, nekirsinancia LT visuomones, isryskinant delfio propaganda ir mela. Prie gero lankomumo reklamos netruktu, kaip ir darbo:)



26. niekada negalvojau
(2015-08-25 08:14:08)
(46.249.162.171) Parašė:

kad ziniasklaida lietuvoje.Po 25metu nepriklausomybes vel bus priklausoma Ir zurnalistai kalbes tik tai kas jiems leidziama Kad kitos nuomones ar naujienu reikes ieskoti kaip pridejus kaip kad buvo tarybiniais laikais Pridejus ausi prie svokscencio radijo aparato



25. taigis
(2014-02-22 01:13:06)
(5.20.205.100) Parašė:

jooo Kur spjausi ten ant zydelio pataikysi Ir kaip anie rupuzes visur suspeja prilist vienas Dievas tezino Primenu : butu gerai kad nors auksciausias pareigas LT einantys asmenys privaloma tvarka deklaruotu savo tikraja pilietybe Nor tiek aiskumo rinkejams tikrai nepamaisytu



24. Atsakui dėl žmonių
(2014-02-19 13:37:16)
(193.219.130.163) Parašė:

skaityti galima, bet reikia žinoti, ką skaitai, kad susigaudytum, kas, kodėl, kaip, ką, kam ir kur sako.



23. Atsakas
(2014-02-19 10:47:01)
(78.60.63.222) Parašė:

Tai žmonės, neskaitykim tų šimtakojų pezalų. Palikykim ir skaitykim lietuviškus informacijos šaltinius (kurių , beje, nedaug) O kas gi trukdo juos įsteigti???



22. Darijus
(2014-02-13 23:58:33)
(194.154.216.93) Parašė:

Ir pagalvokime, kodėl Panoramos foto apačioje užrašyta delfi.lt? O kas apmoka reklamą?



Parašykite komentarą
Ekspertai.eu įspėja, kad komentaras – tai viešas informacijos paskelbimas.
Komentatorius atsako už savo viešai paskelbtą žinomai neteisingą, įžeidžiančią, šmeižikiško ar nusikalstamo turinio informaciją (tai yra komentarai, kuriuose skatinama tautinė, rasinė, religinė ar kitokia neapykanta, raginimai nuversti teisėtą Lietuvos valdžią, organizuoti sąmokslą prieš valstybę, pakeisti jos konstitucinę santvarką, kėsintis į nepriklausomybę arba pažeisti teritorijos vientisumą, šiais tikslais kurti ginkluotas grupes arba daryti kitus nusikaltimus, kuriais kėsinamasi į Lietuvos valstybę) LR teisės aktų nustatyta tvarka.
Ekspertai.eu komentarų neredaguoja.
Komentarai su keiksmažodžiais ar vulgarybėmis bei piktybiškai kartojami tekstai yra šalinami.
Vardas
Komentaras
 



Naujausi
V. Pranckietis: po milijoninių deficito metų pagaliau galime atsitiesti ir užtikrinti piliečiams orų gyvenimą
37 Padaryti darbai leidžia konstatuoti – esame teisingame kelyje. Mes nuėjome ilgą kelią, kaip sakė Abraomas Linkolnas ir Vaclavas Havelas.
Tautai paskelbtas karas. Ginamės
107 Skelbiama, kad įstatymo vykdymui reikėjo 300 mln. Eur, o skirta 22 mln. Eur.