2024 m. balandžio 16 d.

 

Lietuvos elgesys protu nepaaiškinamas

67
Paskelbta: 2015-11-29 14:37 Autorius: Rimvydas Stankevičius | respublika.lt

Paklaustas, ką numano apie Lietuvos ir visos Europos ateitį, vienas iškiliausių Lietuvos filosofų, Lietuvos mokslo ir Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijų laureatas, tikrasis Lietuvos mokslų akademijos narys profesorius Arvydas Šliogeris atsakė, jog be agresyvumo negali egzistuoti apskritai jokia visuomenė, o nūdienos Europos galios, deja, apsiriboja vien žvakutės uždegimu.

- Kaži koks sunkus, keistas, sveiku protu nepaaiškinamas metas atėjo į Lietuvą ir visą Europą. Tokiu metu be autoritetų ir proto šviesulių yra dar sunkiau, todėl ir išdrįsau pas jus apsilankyti, net ir žinodamas, kad jau seniai viešai nebereiškiate nuomonės ir kategoriškai nebendraujate su žiniasklaida. Mat aš myliu Lietuvą ir man nenusispjauti, kas su ja bus.

- Myli Lietuvą? Tikrai? Ir aš myliu Lietuvą, tik turbūt niekad garsiai to nesu sakęs. Sau tyliai išpažįstu, nes garsiai ištarti žodžiai kartais praranda savąsias prasmes. Be to, kaip ir nėra kam viso to šiandien sakyti...

O metas - išties sunkus... Lapkritis, ligos, tamsa... Manasis kūrybingumas jau treji metai lygus nuliui, todėl nieko kito neveikiu, tik skaitau - gyvenu su senomis, jau daugsyk skaitytomis knygomis. Visą gyvenimą skaičiau vien geras knygas, tad gerą ir dar neskaitytą šiandien surasti jau darosi sunku, be to, geros knygos išlepina, po jų jau nebesinori imtis prastesnių. Todėl vėl ir vėl skaitau Vincą Mykolaitį-Putiną, Marių Katiliškį... Šiuo metu septintą kartą skaitau Broniaus Radzevičiaus „Priešaušrio vieškelius“.

Beje, į rankas imu tik grožinę literatūrą, dažniausiai - lietuvių literatūros klasiką. Mokslinių, filosofinių veikalų net neatsiverčiu - jie prie manęs jau nebelimpa. Tokie autoriai kaip Platonas, Kantas, Heidegeris, Kierkegoras - jau perskaityti, o naujų aukšto rango autorių - paprasčiausiai nėra. Deja, XX amžiuje filosofija mūsų pasaulyje numirė. Drauge su Heidegeriu.

Pats paskutinį kartą filosofinėmis temomis kalbėjausi su Olandijoje studijuojančia anūke. Ji klausė manęs, kas kaip mąstytoją paveikė Aristotelį. Įsivaizduojat? Dar vaikas visai, o kokių klausimų jai kyla. Atsakiau jai tik todėl, kad dvejeto negautų, - štai ir visa mano sąsaja su filosofija.

- Galbūt šiandien visi ir valgome tos filosofijos mirties vaisius? Žmonių gyvenimui ima trūkti bendro vardiklio, vertikalės, siekių, filosofinės krypties...

- Gyvename globalioje situacijoje, kokios žmonijos istorijoje dar niekur niekada nebuvo. Todėl ilgėtis vienos filosofinės krypties šiuo metu - ne tik neišmintinga, bet, sakyčiau, net labai pavojinga. Vienos krypties žmonijai nori tie vaikinukai, kurie sprogdina lėktuvus ir šaudo žmones. Įsivaizduojate, kaip atrodytų panašia kryptimi žengiantis visas pasaulis?.. Todėl reikėtų sakyti: ačiū Dievui, kad dominuojančios krypties šiuo metu dar nėra.

- Bet vakarietiškasis bestuburiškumas, abejingumas ir bevališkumas mane gąsdina ne ką mažiau nei tie lėktuvus sprogdinantys vaikinai. Juoba kad būtent tokią laikyseną demonstruoja ir mūsų Lietuva.

- Labai jums pritariu. Tas vakarietiškas išglebimas tiesiog kelia šleikštulį. Štai jūs apie filosofiją klausiate, o jos šiandieniam pasauliui paprasčiausiai nereikia - šiandien Vakarų protams svarbūs tik techniniai mokslai, kaip fizika, chemija, kibernetika, biologija... Ką tai reiškia? Ogi tai, kad mūsų pasaulis virsta totaline pragmatizmo karalyste.

- Ar tokioje karalystėje įmanoma žmogui jaustis laimingam?

- Nežinau. Paklauskite JAV, vien į vartojimą orientuotoje visuomenėje, gyvenančių žmonių. Deja, spėju, kad daugeliui toks būvis bus priimtinas. Gauni algelę, galimybę tyliai lindėti jaukiame savo kamputyje, kur turi duonos, sviesto, televizorių, žiupsnelį asmeninių interesų... Ir dėl nieko daugiau neprivalai kvaršinti sau galvos. Koks tau neva skirtumas, kieno vėliava virš tavęs plevėsuoja?..

- Visi po vieną - asmeninių interesų salelėse? Na, o tokie dariniai kaip tautos bei valstybės - sunyks?

- Manau, taip. Valstybės sąvoka jau ir dabar yra gana butaforinė - valstybės ES viduje šiandien jau tėra sąlyginiai vienetai su bendrais siekiais, bendra valiuta, bendra politika, bendromis sienomis, bendra gynybos sistema, valdžios aparatu ir su iki beprotybės intensyvia komunikacija. Internetas, lėktuvai, visuomenės išsivietinimas, klajokliškas gyvenimo būdas... Ar tautos negrįžtamai susilydys ES katile, aš nežinau - nesu pranašas, bet akivaizdžiai matau, kad šiandien jos lydosi.

ES erdvė kuriama taip, kad svarbiausias joje taptų vidutinis Europos žmogus. O vidutinis Europos žmogus, negana to, kad yra vidutinybė, bet dar ir nesvietiškai ištvirkinta vidutinybė, kuri ne kaži ką temoka dirbti, įpratusi viską paruošta gauti tiesiai į stalą, laiko save genijumi, kuriam nei mokytis, nei tobulėti nereikia, su visuotinėmis tiesomis, su aksiomomis ir net su pasaulio dėsniais jis pasirengęs ginčytis, nes viskas jam atrodo tik nuomonių reikalas... Jokia hierarchija, išskyrus banditiškąją, pasaulyje, anot jų, apskritai neegzistuoja, todėl darželinuko ir profesoriaus nuomonės - lygiavertės... Svarbiausia - tolerancija visam kam be atrankos, net savisaugos instinktą paminantis nekonfliktiškumas...

Matėte Europos reakciją į tragiškus įvykius Prancūzijoje? Graudu, tačiau šitai akivaizdžiai rodo, jog tai viskas, ką mes apskritai begalime. Padejuoti ir žvakelę uždegti - daugiau nieko. Net ir pykčio - to vadinamojo gero, teisingo pykčio žmonių akyse nepastebėjau. Deja, žvakelės uždegimą Europos visuomenė suvokia kaip visavertę pilietiškumo išraišką. Žvakele tas Europos pilietiškumas prasideda - žvakele ir baigiasi.

- Visam kam tolerantiškas tegali būti žmogus, neturintis nieko šventa. Matydamas, kad ES nuostatose tikėti Dievą, mylėti Tėvynę ir net savąją šeimą palengva tampa neetiška, suprantu, jog kaip tik toks ir yra geidžiamas statistinio ES piliečio modelis. Tik kaip tokiam piliečiui reikėtų rasti motyvą ginti Europą, jei, pavyzdžiui, kas nors kėsintųsi ją užgrobti? Juk didelė tikimybė, kad jis ir okupantams išliks tolerantiškas.

- Džinas iš butelio paleistas ir ne tik niekas negali, bet niekas net ir nemėgina jo sustabdyti. Akivaizdu, kad šiandienė Europos visuomenė - netikinti. Krikščioniška ji jau seniai yra vadinama tik tradiciškai, tik formaliai. Visi žinome, kad niekuo didesniu ir amžinesniu už save patį netikintis žmogus yra silpnas, - tikėjimo vienijamos visuomenės tokius labai lengvai praryja.

Na, o dabar pažvelkime į mus ir į tuos ateinančiuosius, kuriuos vadiname pabėgėliais, - akivaizdžiai suprasime, kuriems iš jų priklausys Europos ateitis. Arabai - visi it vienas tikintys, siejami stiprių religinių, kultūrinių, moralinių tradicijų, išsaugoję stiprią šeimos instituciją, turintys galingą energijos potencialą ir svarbiausia - agresyvumo. Juk be agresyvumo, tiesą sakant, apskritai negali egzistuoti jokia visuomenė.

Toks modelis tiktų nebent tuomet, jei ES vadovybė išties nuoširdžiai būtų įsitikinusi, jog gyvename rojuje, kur agresija apskritai neegzistuoja, kur liūtas pievoje gulinėja šalia ėriuko, savo naivia kaktyte besitrinančio į liūto karčius ir nė trupučio nerizikuojančio būti suėsto. Todėl, nors ne kaži ką teišmanau apie politiką, ES vykdomos politikos negaliu įvardinti kaip nors kitaip nei kapituliacijos - iškeltų rankų politika.

O į klausimą apie motyvaciją gintis invazijos atveju argi ne išsamiai atsakė viena ES lyderių vadinama Angela Merkel, su šypsena tarusi: „Visų pageidaujančiųjų prašome apsigyventi pas mus“?

Na, kurgi tai matyta? Eina okupantai užgrobti tavo namų, o tu pakvieti juos į vidų, atiduodi raktus ir imi jiems patarnauti prie stalo?.. Tikrai būtų juokinga, jeigu nebūtų graudu. Kai kalbama apie vienu metu į Europą pajudančius 700 tūkst. žmonių, vargu ar tikslinga vadinti juos pabėgėliais, juolab kad tik maža tos žmonių lavinos dalis plūsta iš šalių, išties siaubiamų karo. Man regis, labiau čia tiktų biblinis terminas - tautų kraustymasis, kuris reiškia žemių pasisavinimą, o ne norą iš kažkur pabėgti ir norą kur nors integruotis. Romą kitados nusiaubusius barbarus irgi galima buvo pavadinti pabėgėliais, bet ar būtų jų veiksmai nuo to pasikeitę? Vargu.

Taigi Europos ateitis - daugiau negu aiški. Ar yrant Europai turi galimybių išlikti nesuirusi Lietuva? Vėlgi - vargu. Galima nebent svarstyti, ar nebūdama ES ji suirtų lėčiau. Na, arba prisiminti Kazimiero Pakšto siūlytą sprendimą ir drauge su visais žmonėmis perkelti Lietuvos valstybę kur nors į Madagaskarą ar Naujosios Gvinėjos džiungles.

Tačiau man net ne tai yra liūdniausia. Liūdniausia, kad Lietuva ją pačią naikinančioms ES idėjoms pritaria ir puola jų įgyvendinti su džiaugsmu ir entuziazmu, to sveiku protu tiesiog neįmanoma paaiškinti.

- Na, jei dėl globalių veiksnių Lietuvai vis dėlto bus lemta išnykti, bent patarkite, kaip mums elgtis, kaip gyventi, idant po mirties nereikėtų degti gėdos ugnyje vietoj pragaro ugnies?

- Sąžiningai ir nesidairydami į šalis dirbkim savo darbus. Ir pernelyg nesvarstykim, kaip darbai bus vertinami, kaip panaudojami. Juk nei tu, nei aš nei turime, nei privalome turėti antgamtinių galių valdyti imperijas. Tačiau turime galimybę visuotinai vykdomame dehumanizacijos procese nedalyvauti. Priešintis jam pačiu savo kasdieniu gyvenimu, orientuotu į aukštesnes vertybes, gyvenamu moraliai atsakingai.

Ir nemanykim, kad tokie esame vieni. Žmonių, kuriems visa tai, kas vyksta, lygiai taip nepriimtina, kaip ir mums, yra ne taip jau mažai, ir ne tik Lietuvoje. Tačiau reikia, kad jų daugėtų, kad tokių susidarytų kritinė masė. Belieka viltis ir laukti, kad tai nutiks. Juk kaip be kritinės plutonio masės neįmanomas branduolinis sprogimas, taip be kritinės masės neįmanomas tiek medžių pumpurų pavasarį, tiek mūsų gyvenimo sprogimas.

www.respublika.lt

Association „Global Gaze Network“
IBAN: CH9409000000161276571
BIC: POFICHBEXXX
(banko pavedimo mokestis toks pat, kaip darant pavedimą ir Lietuvoje)
Adresas: Brandschenkenstrasse 53
Miestas: Zürich
Pašto kodas: 8002


 
Komentarai

 
67. Algimantas
(2016-12-02 19:41:30)
(86.38.90.105) Parašė:

Kai kam derėtu pasigydyti depresiją, kol ji neperaugo į senatvinį "marazmą". Beje, kažkodėl, mažai kas pamąsto apie Lietuvą be lietuvių. Daugeliui atrodo, kad Lietuva- tai teritorija (saugoti teritorijos vientisumą), teritorija be tautos- tai tik teritorija, o ne valstybė. Gal jau laikas pradėti SAUGOTI IR PILIEČIUS?



66. RIčardas
(2016-12-01 15:17:21)
(78.60.112.38) Parašė:

Senai apie Lietuvą galvoju ir rašau, tačiau nei viena vyriausybė mano minčių nepriima, net neskaito.Perduokit nuobodžiaujančiam gerb. Preofesoriui Malonu išgirsti Jo protingą žodį.Be abejo ir kitų... Vedant Lietuvą į 2020 metus. I.Būtinos reformos be kurių mes neišgyvensime, bet išeitis yra. 1.Lietuva artėja prie kritinio taško – 2020 metų, kai nutruks ES parama. Būsimasis Seimas tam turi ne lozungais, o fiziškai paruošti valstybę per mums atseikėtus keturis metus. Reikalingos lemiamos reformos. 2. Deja, po daug lemiančių rinkimų atsakymų į šį klausimą nesulaukėme. 3.Kadangi ateityje mūsų ekonomika bus grindžiama eksportu, mūsų pramonė turi būti labai lanksti. Lanksčią pramonę pajėgi sukurti tiktai smulki gamyba ir kūrybingi, laisvi verslininkai. Žinoma, jie turi gauti įvairią, ypač informacinę paramą (ieškant užsakymų) iš Amatų rūmų. 4.Šiuolaikinė technika yra sukūrusi gamybos priemones tinkančias individualiai gamybai, pvz. su valdančiomis programomis, (šioje srityje autoriui teko ilgai dirbti) . Ši technika gali būti naudojama atskirose sodybose. 5.Mūsų šalis turi išvystyta infrastruktūrą, komunikacijas bei internetą. Lietuva turi pakankamai tuščios žemės gražiuose gamtos kampeliuose. Išvada: Lietuva pajėgi sukurti naują gamybą gamtoje. Čia žemė palyginamai pigi ir laisva (be gyventojų) 6.Naujai suformuotose gyvenvietėse aprūpintose komunikacijomis sodybose galima vystyti įvairią gamybą. Grupė specializuotų sodybų suformuotų klasterius. Kitaip sakant, gyvenvietė pati susikurtų visus reikalingus technologinius procesus. Tam reikalingas kūrybingas žmogus. II. Kas yra kūrybingas ir laisvas žmogus. Vokiečių filosofas Albertas Šveiceris teigė, jog tada kai žmogus buvo nuvarytas nuo žemės ir suvarytas į miestų “barakus“ jis buvo paverstas į nemąstančius baudžiauninkus. Jų pareiga dirbti pagal instrukcijas nurodytą darbą. Žmogus netekęs žemės negali būti kūrėju. Lietuva dabar eina tuo pačiu keliu, kuriuo Vakarai ėjo 19 amžiuje. Stato “ barakus“ didžiuosiuose miestuose ir platina “baudžiauninkus“. Gamtos dėsniai eina į priešiną pusę. Šiltėjantis klimatas, miestų oro užterštumas, mažėjanti darbo rankų paklausa dėl besivystančios robatizacijos diktuoja ėjimą į gamtą. Laimei, Lietuva turi pakankamai švarios ir gražios gamtos. Tai didžiulis valstybės turtas. Neįvertintas, nesuprastas, nepanaudotas ir grobstomas. Šiandieninė technika yra tobula ir leidžia vystyti gamybą nebūtinai tiktai miestuose, bet ir savame ūkyje mūsų gana komunikuotoje valstybėje. Kitaip sakant, gyventi ir gaminti gamtoje. Žinoma, prisilaikant gamtosaugos. III. Išsvajota sodyba XXI amžiuje žmonės veršis iš troškių miestų į gamtą. Jau dabar Lietuvoje geidžiamiausias pirkinys – sodyba kaime. Mes dabar gyvename tam tinkamu momentu- bankai išsiputę nuo pinigų, žmonės visko prisipirkę, apyvarta stabtelėjo. Ką toliau su santaupomis daryti? Ką mes galime pasiūlyti. Taip, tai sodybą gamtoje. Statybos įpustų ekonomiką, atsirastų taip trūkstamų Lietuvoje gyventojų. Statybos visada atgaivina ekonomiką, vietinę apvartą. KO mums labai reikia. Kolektyviniai sodai savo svarbią užduotį atliko. Žmonės įsimylėjo gamtą, puošnias sodybas, sodus ir daržus. Visus poilsius praleido ne gulėdami prieš saulę, o dirbdami. Ir jiems “tai buvo gera“ (čia iš Biblijos). Dabar Lietuva išaugo, sodai jau per maži, paliekami tiktai pasenusiems pensininkams, bet ir tie išeina...Jų kainos krito. Ne, ne tiktai sodyba. Tai ir poilsis ir kūryba, ir gamta, ir gamyba. Dabartinės technologijos leidžia tai padaryti atskiroje sodyboje. O daug sodybų susijungs į klasterį. Lietuva pirmoji pasaulyje gali tai padaryti - perkelti gamybą į gamtą. Yra žemė, išvystytos komunikacijos, internetas, keliai, vanduo, ežerai, upės, miškas. Nuodėmė tuo nepasinaudoti. Gyventojo sodybą matau plačią su gyvenamaisiais, gamybiniais pastatais, nedideliu viešbutėliu, sodais, daržais, tvenkiniais, plačia augmenija, mylimais dekoratyviniais gyvūnais ir pan.1-3ha žemės pakaktų gauti ir pajamų iš pagalbinių verslų. (žuvininkystė, triušininkystė, kailininkystė bitininkavimas, sodai, daržai, vaismedžių, vaistažolių auginimas, Ž.Ū. produktų perdirbimas ir pan.) Sodiečių šeima, ypač vaikai iš mažumės turės darbo ir pripras prie darbo, įgaus meilę gamtai ir gyvulėliams. Tokiose sodybose bus didesnis išgyvenamumas ir atėjus krizėms Jų namuose svarbiausias pirkinys bus fortepijonas.(Čia pagal Jurgį Savickį kaip prieškarinėje Danijoje.) Šeimos galva, žinoma, užsiims gamyba, verslu. Ir jiems Sodoje (Taip vadinosi reformuotas kaimas Žygimanto Augusto laikais) bus gera. Ir jie iki mirties kovos už savo Sodą ir Šalį! Ar prisimenate Rusijos imperiją, kuri laikėsi ant kazokų štykų. Kazoko meilė “Carui ir vierai“ buvo grindžiama savo chutoru ,žirgu ir “šaška“. Mums reikia visas išpustėtas žemes paversti turtingomis sodybomis. Jos bus mūsų ramybės saugotojos. Kur imti gyventojų? Išpopuliarinus Naujos lietuviškos sodybos idėją, žmonės ateitų, išeiviai grįžtų. Pirmenybė gauti žemę tokioje sodyboje, būtų teikiama LIETUVOS PILIEČIUI. Tegu saugo lietuviai savo pilietybę, ji teikia gyvenimą rojuje. Lietuviai įrodė, jog moka net užleistas žemes paversti į rojų. Nevengti ir užsieniečių iš išvystytų šalių. Nevenkime ir atsikėlėlių su gausia šeima, juk čia bus reikalingos ir darbo rankos. Išdalinkime RAT (Retai apgyvendintas teritorijas) patys. Vėliau jos bus išdalytos be mūsų. Tegu žmonės paradę ar neturėję savų tėviškių kuria naujas tėviškes savo vaikams. Tai bus jų didelis turtas, tai bus jų dvaras. Tegu karta iš kartos ten kaupia šeimos turtus.Tegu turtėja mūsų tauta.. Neišvengiamos statybos bus mūsų ekonomikos prisikėlimas ir vidinis vartojimo padidėjimas. Tam reikia skirti ES siunčiama mums lėšas. Šis posūkis būtų istorinis, suteikęs Lietuvai galimybes vystytis į labai darnią, subalansuotą modernią Valstybę. Pradžia tos svarbios datos tebūnie 2017 metai. Buvo Žygimanto Augusto žemės reforma, krikščionių demokratų reforma. Tebūnie tai Skvernelio reforma Ji bus pati reikšmingiausia Naujaisiais laikais, gal net pasaulyje. Mes jau žinome koks yra mūsų svarbiausias turtas-tai ŽEMĖ. Žemės reformos skatina visos valstybės klestėjimą. Duokite žemės gabiems verslininkams! Steikite verslo gyvenvietes! Žemė yra paskutinis mūsų turtas, nepraraskime jo. Iš tokių esančių palei Reiną verslo sodybų 19 amžiuje išsivystė Industrijos gigantai. Pastaba. Kur pinigus laikyti? Klausimas yra nekorektiškas. Pinigus laikyti yra nusikaltimas, pinigais reikia naudotis. Vargas valstybei, jeigu jos vadovai nesugalvoja patrauklių projektų-kur pinigus investuoti. Ričardas Kalytis dr.



65. Kazys
(2016-12-01 12:31:39)
(5.20.52.103) Parašė:

Lietuva ,matyt, pasmerkta išnykti, kas jau senai buvo pranašaujama, o dabar jau ir 27 metai vykdoma! Anksčiau tai darė lenkų, vokiečių ir rusų okupantai, o dabar tai kgb su cžv ir panašiais, kurie net kalėjimus čionai statosi, "nežinant net fermeriškam prezidentui"... Kažkodėl šitoje nepriklausomybėje iki Karbauskio ir nebuvo kam Lietuva rūpėtų!Jis kaip tas Gorkio Danko neša degalą, šviesdamas kelią iš lansbrazinio raisto visiems , bet panašu, kad tarybinis-partinis-pramoninis elitas nori jį nugesinti...



64. Virgilijus
(2016-12-01 09:48:07)
(86.38.37.158) Parašė:

Pritariu abiems pašnekovams ir džiaugiuosiu. Džiaugiuosiu, nes yra visgi žmonių taip pat mąstančių, turinčių dvasinį vertybinį pamatą. Pabuvus ilgiau sociume apima cinizmas ir apatija, visur intelektualinis populizmas (nuo pabėgėlių politikos iki savižudybių prevencijos) kurio pagrindas bestuburiškumas su sureikšminusio savęs pateikimo karūna, ir nenoro gilintis į tikrąsias bet kokio reiškinio priežastis. Ai, kritikuočiau ir kritikuočiau, bet .... yra vienintelis klausimas kuris sustabdo - ką aš padariau kad padėtis pasikeistų? Taigi - užsičiaupiu ir einu gyventi sąžiningai ir garbingai, daryti tai kas nuo manęs priklauso. O pasaulis... jei eis tokia trajektorija kaip dabar eina, panašu kad grius... bet aš bent ramus būsiu prieš Kūrėją, kad nors kažką padariau kad nuo manęs priklauso...



63. trumpai
(2016-11-30 17:12:17)
(78.61.53.31) Parašė:

>62. Ziuze-žmonės nėra kvaili ir viska supranta tik pakeisti negali.



62. Ziuze
(2016-11-30 16:45:11)
(77.79.43.186) Parašė:

Labai puikios mintys. Pilnai su viskuo sutinku ir malonu buvo skaityti, kad yra dar vienas LIETUVIS, kuris teisingai supranta dabartinį Lietuvos chaosą. Aš esu pensininkė jau 16 metų. Kol turėjome savo pinigus litus,dar buvo galima gyventi šiaip taip, O kai įstojome į prakeiktą europą (baisiau,kaip sovietinis kolchozas) Dar pakeitė pinigus, tai iš viso kankinių koncentracijos stovykla, tai Osvencimas. Gyvus marina badu.Argi šito tikėjomės iš savo valdžios,iš savo prezidentų, kad tik jiems vieniems reikia gražiai,sočiai ir turtingai gyventi?Išvogė,viską sugriovė, išpardavė, sugrąžino božiją, valdžioje vien engėjai. Niekur nėra padorumo, nėra šeimų,nėra savų, nėra giminystės ryšių....Yra tik pavydas, susvetimėjimas,nepagarba,vargas ,vaikų užmušinėjimas, sugulovų šeimos, vaikai išmetami. Kaip gali būti meilė tarp žmonių,jei televizija aiškina atvirai, kaip gerai,kad sugulovas pabėgo, kad muša žmoną,tai kad jinai ne žmona, o tik sugulovė. Paskui lekia į bažnyčią, kad Dievas atleistų. Ką gali Dievas, jei visa Lietuva paleistuvių Respublika. Tik tokią kvailą tautą galima taip mulkinti... Reikia būti paskutiniu asilu, kad nesuprasti, kad pensijas paskaičiavo pagal sušikto euro kursą, o kainas pagal prakeiktos europos. Argi tai mūsų valdžiažmogiai galvoja apie savo tautą, apie savo dirbančius žmones, jeigu be sąžinėsz graužaties pasidaro atlyginimus ikibegalybės. Lyg kiti žmonės nedirba,tik valdžia dirba šūdą maldama ir taip jau mala 26 metai....



61. Stasys Paulauskas
(2016-11-30 12:58:10)
(88.119.136.18) Parašė:

Sulig gyvybės formalizavimosi tendencijomis filosofų pasvarstymus pakeitė kur kas labiau apibrėžtas pasaulio modeliavimo vadovėlis - Kibernetika ir Internetas. Sukurta formalizuota virtualioji pasaulėžiūra, metodologija, logika ir etika. Smengant į internetą, reikia Virtualikos. Virtualika yra. :-)



60. Benjaminas
(2016-11-30 08:28:17)
(87.247.108.51) Parašė:

"Jokia hierarchija, išskyrus banditiškąją, pasaulyje, anot jų, apskritai neegzistuoja, todėl darželinuko ir profesoriaus nuomonės - lygiavertės... " Mano nuomone ši citata atskleidžia vakarietiška žmogaus teisių supratimą.



Parašykite komentarą
Ekspertai.eu įspėja, kad komentaras – tai viešas informacijos paskelbimas.
Komentatorius atsako už savo viešai paskelbtą žinomai neteisingą, įžeidžiančią, šmeižikiško ar nusikalstamo turinio informaciją (tai yra komentarai, kuriuose skatinama tautinė, rasinė, religinė ar kitokia neapykanta, raginimai nuversti teisėtą Lietuvos valdžią, organizuoti sąmokslą prieš valstybę, pakeisti jos konstitucinę santvarką, kėsintis į nepriklausomybę arba pažeisti teritorijos vientisumą, šiais tikslais kurti ginkluotas grupes arba daryti kitus nusikaltimus, kuriais kėsinamasi į Lietuvos valstybę) LR teisės aktų nustatyta tvarka.
Ekspertai.eu komentarų neredaguoja.
Komentarai su keiksmažodžiais ar vulgarybėmis bei piktybiškai kartojami tekstai yra šalinami.
Vardas
Komentaras