2024 m. balandžio 20 d.

 

Degutienė - auka? Baikit juokus!

64
Paskelbta: 2012-10-25 09:42 Autorius: Rūta Janutienė
Nuotr. lrs.lt
Nuotr. lrs.lt

Liudvika Pociūnienė išgyvena dėl dviejų įtakingiausių Lietuvos moterų (jos nuomone, tai Dalia Grybauskaitė su Irena Degutiene) kiršinimo "juodosiomis technologijomis". Neva, ne laiku ir iš esmės neteisingai buvo paviešintas I. Degutienės pasibėdavojimas su visuomenininkais, kuriame ir ji, Liudvika, dalyvavo. Visų pirma, nesutinku su Liudvika. Visų antra – pavydžiu.

Pavydžiu, nes mes su Liudvika – kolegės, bet manęs nė vienas valdžiažmogis dar nėra pakvietęs pasiguosti. Gal žino, jog turiu aiškų instinktą viską, ką sužinau esminio, papasakoti viešai ir iškart. Man visiškai nesuprantamas tokių pasikalbėjimų „ne spaudai“ žanras, kai jų turinys nėra valstybės paslaptis. Žinau, kad senose demokratijose toks žurnalistų-valdžios pašnekesių žanras taikomas tais atvejais, kai šalis eina į karą. Tada viešas skelbimas, „kas, kur, kada“ kelia realų pavojų, o neinformuota žiniasklaida gali tapti priešininko manipuliavimo objektu.

Tačiau kas gi įvyko šiuo atveju? Seimo pirmininkė pasiguodė, kad yra silpna, pažeidžiama dėl jos sūnaus verslo su „Snoro“ banku. Juk toks buvo viso to kontekstas: I. Degutienė įtarė, jog yra sekama, kai buvo tiriama, kaip nutiko, kad jos sūnaus UAB‘as susitvarkė skolų reikalus uždarytame banke. Ponas jaunasis įžūlusis (mano asmeninis įspūdis iš interviu telefonu) Degutis grasino bylomis visiems žurnalistams, kurie tik drįs jo bankiniuose reikaluose įžvelgti neteisėtumą, protekciją, korupciją. Generalinėje prokuratūroje apie tai buvo užvesta byla, kuri vėliau buvo nutraukta (kuo Degučių šeima labai džiaugėsi), bet ir vėl atnaujinta rugpjūčio pradžioje, t. y., dar iki I. Degutienės raudos paviešinimo.

Pastaroji aplinkybė („skandalingojo“ įrašo paviešinimo laikas) ir yra vienintelis, bet anaiptol nesmerktinas, keblumas. Keblumas, nes ponia Seimo pirmininkė staiga iš įtartinai veikiančios savo sūnaus mamos (prisiminkime kitą atvejį, kai buvo tvarkomasi su Degutienės marčios šeimai priklausančiu sklypu prie Neries – ten vietoje vieno leistino namo išdygo trys) staiga tapo auka. Auka, kurią seka bjauriosios specialiosios tarnybos. Ir seka ne vieną ją, o visą šeimą. Net kažkokias tetas.

Baisu? Anaiptol! Čia kaip su ta sekimo įranga, kurią besibaigiančios valdžios vyrų kabinetuose ir štabuose vis suranda privačiai tų vyrų pasamdytos saugos tarnybos, kurios pagal įstatymus neturi teisės turėti nei slaptos sekimo, nei jos suradimo įrangos. Kas vyksta iš tiesų? Specialiosios tarnybos nedrąsiai (čia iki susidorojimo su Vytautu Giržadu ir Vitalijumi Gailiumi) mėgino gaudyti įtariamus korumpus, o jie dedasi aukomis. Tai, kad „aukos“ klykia, lyg ir rodytų, jog kažkas nedrąsiai mėgino keistis, nes anksčiau tokio sekimo medžiaga tiesiog tapdavo „kompromatu“, praverčiančiu kuriai nors „kariaujančiai“ pusei, kuri tą „kompromatą“ gaudavo. Viešumon tai nenutekėdavo. Čia toks mano privatus įspūdis.

Todėl man Audriaus Nako veiksmas paviešinant tą I.Degutienės raudą netikslus tik tuo aspektu, kad viskas turi būti laiku – t. y., iš karto, kad nedingtų tikrasis kontekstas. Šiuo atveju – „Snoras“ ir jaunojo Degučio pinigų reikalas. Prie stenogramos tereikėjo trumpo paaiškinimo, nes dabar netgi bylos dėl tų pinigų atnaujinimas įžūliai traktuojamas kaip „Baltųjų rūmų“ kerštas už negražius žodžius. O tai jau visiška netiesa.

Dabar apie „juodas technologijas“. Pati mano labai gerbiama už nuoseklius politinius įsitikinimus Liudvika savo tekste kerta D. Grybauskaitei, kurią neva taiko su I. Degutiene: „Ponička, prisimeni, kaip kalbėjai labai panašiai su manimi?“ Suprask: „Moteriškės, taikykitės, nes priešas – bendras“. Kas tas priešas? I. Degutienės atveju, spėju, kad tai galėjo būti STT arba Kriminalinės policijos biuras, jei mūsų žioplasis generalinis prokuroras nepatikėjo viso „Snoro“ reikalo ikiteisminių tyrimų atlikti negalinčiam saugumui. Tada – bėda. Bėda bylai dėl politikų sandėrių su labai purvinu bankeliu, kurį reklamavo V. Putinas („pagooglinkint“: „Putin jezdit na bolide“).

Gal dėl to I. Degutienės štabas ir stengėsi, kad tas visiškai autentiškas įrašas, jei jau ir pateko viešumon, tai bent jau būtų sukompromituotas dėl jo padarymo aplinkybių. „Juodos technologijos!“ – rėkia Andrius Kubilius, kuriam kaip tik dabar reikia ypač gerų santykių su D. Grybauskaite, nes reikės kažkaip iš opozicijos rūsio tvarkyti SAVO energetinius reikalus. Reikės, kad ir japonams, ir Garbaravičiams būtų toliau gerai. T. y., reikės, kad jokios teisėsaugos struktūros nedrįstų jungti  aparatų prie jo partijos būstinės kieme augančių medžių, nes juk mūsų politikai yra nuolatiniame kare. Interesų kare, kuriame žurnalistas, visuomenininkas turi pasirinkti, su kuo jis, nes kitaip jis – „juodas technologas“ su diktofonu rankoje (beje, tame susitikime buvo įjungti mažiausiai du diktofonai), o tokį reikia neutralizuoti. Kaip? Neišradinėkime dviračio: A. Terlecką, pavyzdžiui, „tepė“ kriminalu, kitą „kitokį“ – netradicine seksualine orientacija.

Bet kvailiausia šioje istorijoje, pasikartosiu – tai, kad I. Degutienė iš įtartinai veikusios mamos-politikės tapo auka. O iš tikrųjų auka yra tie, kuriems ji nenorėjo pasakyti, kad ją seka: rinkėjai, „gerbiami Lietuvos žmonės“. Tai jie turėjo nežinoti, kad ponia Irutė pirmiausia yra mama, o tik po to ir tada, kai tai netrukdo motinystei – Seimo pirmininkė.

„Ekspertai.eu“ skelbiamą informaciją draudžiama visuomenės informavimo priemonėse atgaminti be raštiško asociacijos „Global Gaze Network“ sutikimo, kurį galima gauti adresu [email protected]
Kalba redaguota ekspertai.eu

Association „Global Gaze Network“
IBAN: CH9409000000161276571
BIC: POFICHBEXXX
(banko pavedimo mokestis toks pat, kaip darant pavedimą ir Lietuvoje)
Adresas: Brandschenkenstrasse 53
Miestas: Zürich
Pašto kodas: 8002


 
Komentarai

 
64. Romas
(2012-10-29 18:28:08)
(86.38.179.26) Parašė:

Jonai, kaip apsiskaitęs žmogus, turėtumėt žinoti, kad kvailumas nebūtinai padaro žmogų piktą, bet pyktis jį visada padaro kvailą. Nebūkit toks piktas. Atvirai pasakysiu, visos jūsų "išvados" apie tai ką aš darysiu, su kuo bendrausiu ar ne, rašysiu ar nerašysiu, yra niekinės. Ką darysiu, kaip elgsiuosi, žinau tik aš ,o ne jūs. Nevark spėliodamas. Daraisi nebe įdomus, blūdiji apie "kvailius", "kiauliškus įpročius". Taip darai dėl to, kad neturi nei vieno rimto argumento prieš mano komentarus, nes jie buvo teisingi. Jeigu mano komentarai taip jus nervina- neskaitykit. O aš, norėsiu rašysiu, norėsiu nerašysiu.



63. rimtas darbas
(2012-10-29 09:04:12)
(78.62.137.128) Parašė:

kiek kainuoja, pvz., užsakomasis straipsnis, kiek kainuoja, tarkim, LNK, TV3 ar Lietuvos TV laida. Taigi visai nesunku suskaičiuoti, kiek buvo sumokėta už visas laidas, tuos straipsnius ir pan. Čia iš karto visi tie dalykai pasimatys. Štai čia pagrindiniai pinigai buvo mokami“, - interviu „Karštam komentarui“ sakė Viktoras Muntianas. Jo paskaičiavimais, per šią rinkimų kampaniją užsakomajai žiniasklaidai galėjo būti išleista apie 30 mln. Lt.



62. Jonas "kritikui" Romui
(2012-10-28 15:24:26)
(93.203.43.203) Parašė:

Štai "kritikas" Romas rašo: "Jonai, į taip jums rūpimą klausimą kas yra kvailys? Atsakau. N e ž i n a u." Štai, taip. Nežinau, bet kritikuoju. Ir toks ir (manau, tai nėra vienintelis atvejis) kiti panašūs poelgiai Romui yra norma. Kiauliškas poelgis kito žmogaus atžvilgiu yra norma. Ir jeigu paklausti Romo: kodėl tu elgiesi kiauliškai? Tai atsakymai gali būti labai įdomūs: "Nežinau", "Aš nesielgiu kiauliškai, tai tu pats elgiesi kiauliškai", "Aš nieko blogo nepadariau, tai tik jums atrodo, kad aš kažką blogo padariau", "Kuo tu geresnis už mane, tu irgi toks pats" ir t.t. Jeigu Romui pasiūlyti bendrauti tik su tokiais pat, koks yra jis, tai Romui tai nepatiktų. Kodėl? Todėl, kad jis nemėgsta, kad jo atžvilgiu kas nors daro kokią nors kiaulystę. Kitiems? Visada, prašau, ir Romas atseikės kiek nori ir kokiom kiauliškumo dozėm pageidaujat. Pasiūlysit pačiam Romui paragauti tai, ką jis siūlo kitiems, tai Romas nė už ką nesutiks. Kažkada tai sovietmečiu buvo toks geras miuziklas "Ugnies medžioklė su varovais". Tai ten, berods" yra toks tekstas (nors galiu šiek tiek ir suklysti), kai kiaulę sutinku, tai taip jai ir sakau, kad "Kiaulė tu esi". Bet ne tik šiame miuzikle yra sakoma apie žmogiškasiais kiaulystes. Apie tai kalbėjo ir I. Krylovas. Tarp kitko, jis tokį kritiką taip pat lygina su kiaule. Tai va, Romai, jeigu per savo gyvenimėlį sugebėjai įsisavinti tik kiauliškos moralės metodus, tai ir eik diskutuoti su tokios pačios moralės žmonėmis. Tam, berods, yra pas mus netgi portalas. Jis vadinasi "Delfis". O aš laikausi mūsų senuolių ir protėvių principo: "Neįtikinėkite jūs tų žmonių, kas nenori jūsų klausyti ir girdėti žodžių jūsų…" Atia, Romai. Ir nevok svetimo laiko, kad pademonstruoti savo kiauliškus įpročius. Jie ne tik man, bet ir kitiems žmonėms neįdomūs, išskyrus VSD. Ten tokių "darbininkų" pasitaiko, kartais jie net tampa genraliniais direktoriais. Ten ir kreipkis. O man nerašinėk, nes aš į tavo komentarus neatsakinėsiu.



61. Kotryna
(2012-10-28 15:03:01)
(84.55.3.226) Parašė:

Ačiū gerb. RŪTELEI už tiesos skleidimą gūdžioje dabartyje. Kiek klastos, kiek iškrairytų veidų matome iš valdininkėlių, vergais padariusius LIETUVOS žmones. Viešpate, kur Tu esi, šaukia nevienas ziūrėdamas į degutienes ir kitas blondines. Tauta, kelkis ,nes per daug ilgai miegojai.Ačiū A. NAKUI, ačiū Jums gerb. RŪTELE.



60. Romas
(2012-10-27 13:35:44)
(89.117.252.225) Parašė:

Bravo Marta! Šaudote tiesiai į dešimtuką!



59. Romas
(2012-10-27 12:21:00)
(89.117.252.225) Parašė:

Jonai, į taip jums rūpimą klausimą kas yra kvailys? Atsakau. N e ž i n a u. Matote, užteko vieno žodžio,todėl, kad nesu gydytojas-psichiatras ir neužsiimu diagnozių nustatymu. Jeigu jūs esate gyd.psichiatras, tai visiškai nesistebiu, jog žinote kas yra kvailys, geriau už ruonius, gyvenančius Antarktidoje. Dabar apie jūsų komentarą skirtą man. Rašote jį labai susinervinęs, todėl visiškai susipainiojote savo paties mintyse. Pavyzdys: "Pagal Joną kvailys-Kubilius ir TS-LKD" teigiate, kad jūs taip nerašėte ir sakote, kad tai mano paties išvada. Toliau. "...jūs laikote mane, ne tik, kad neprotingu, bet netgi visišku idiotu". Atsakykit, ar aš rašiau, kad jūs visiškas idiotas? Ar čia ne jūsų pačių išvada, kad jūs esate netgi visiškas idiotas? Neveltui sakoma,kad "iš didelio rašto iškrypstama iš krašto". Įsikibote į tą "kvailio" sąvoką, užmiršęs, kad jūs pats iškėlėte,sakyčiau ypatingai svarbias sąvokas;"kritinis požiūris" ir "teisingai vertinti". Pabaigai pranešu, kad bėgti į krūmus nesiruošiu. O jūs?



58. Jonas kritikui Romui
(2012-10-26 21:31:02)
(93.203.59.122) Parašė:

Jeigu žmogus yra apsileidęs, tai jį gali apnikti utėlės. Lietuvą dėl panašių priežasčių apniko 'kritikai". Jūs galite parašyti vieną, tas "kritikas" net nesugebėdamas perskaityti, kas yra parašyta, pats parašo visai ką kitą ir kaltina ne save, kad jis tai parašė, o ką nors kitą. Štai "kritikas" Romas rašo: "Pagal Joną kvailys-Kubilius ir TS-LKD". Na, nėra mano parašytame komentare tokių žodžių, bet "kritikas" Romas net nesupranta, kad tai yra jo paties išvados. Kuo aš, Romai, galiu jums padėti? Mane jūs laikote nelabai protingu, o save, savaime suprantama, labai protingu. Maža to, jūs laikote mane, ne tik, kad neprotingu, bet netgi visišku idiotu. Štai jūsų frazė: "Galima daryti išvadą,kad likę 30%(tame tarpe ir Jonas)žino kas yra kvailys". Atsieit, aš rašau, bet nežinau, ką rašau. O, jeigu paimti, iš tikrųjų, tai aš žinau, kas yra kvailys. Deja, jūs, nors save ir laikote protingesniu už mane, todėl ir kritikuojate, tačiau, kas yra kvailys taip ir nesugebėjote parašyti. Tai va, man atrodo, kad mūsų diskusija baigsis labai greitai, nes dabar jums teks bėgti į kūmus. Klausimas už mane protingesniam Romui: tai, kas yra kvailys? Labai prašau atsakyti vienu sakiniu ir neaiškinti man, pvz., tokių dalykų, kad ruoniai, kurie gyvena Antarktidoje, nežino, kas yra kvailys, ir ramiai sau gyvena, arba milijonai žmonių apie tai neturi jokio supratimo ir nei vienas nuo to dar nemirė, ar dar ką nors tokio panašaus. Atsakykite vienu trumpu sakiniu, juk jūs už mane protingesnis, ar ne taip?



57. Komentaras
(2012-10-26 20:03:54)
(78.63.126.42) Parašė:

15. > SW 2012-10-25 12:03:59 (84.15.178.242) komentarui- kur tamsta matai Masiulio protą? juk būtent čia ir atsiskleidė šio politikieriaus esmė, kai teko iš anksto nepasiruošus atsakinėtį į nesurežisuotus studijos dalyvių klausimus. Net išraudo bandydamas kažką atsakinėti, tik labai jau prastai gavosi, vietomis tai išvis buvo gėda klausytis. Kas kita, kai dalyvauji kokioje nors radijo ar Miliūtės laidoje, kur situaciją valdo laidų vedantieji, o skambučius į studiją atfiltruoja operatoriai. Tada į iš anksto išmoktus atsakymus vieni juokai atsakinėti, juolab, kai oponentus tramdo laidų vedėjai. O čia Rūta leido diskusijai tekėti laisva vaga, tuo pačiu suteikdama progą Masiuliui pasirodyti tokiuo, koks jis yra iš tikrųjų, be išankstinių atsakymų pasiruošimų į tradicinius klausimus.



Parašykite komentarą
Ekspertai.eu įspėja, kad komentaras – tai viešas informacijos paskelbimas.
Komentatorius atsako už savo viešai paskelbtą žinomai neteisingą, įžeidžiančią, šmeižikiško ar nusikalstamo turinio informaciją (tai yra komentarai, kuriuose skatinama tautinė, rasinė, religinė ar kitokia neapykanta, raginimai nuversti teisėtą Lietuvos valdžią, organizuoti sąmokslą prieš valstybę, pakeisti jos konstitucinę santvarką, kėsintis į nepriklausomybę arba pažeisti teritorijos vientisumą, šiais tikslais kurti ginkluotas grupes arba daryti kitus nusikaltimus, kuriais kėsinamasi į Lietuvos valstybę) LR teisės aktų nustatyta tvarka.
Ekspertai.eu komentarų neredaguoja.
Komentarai su keiksmažodžiais ar vulgarybėmis bei piktybiškai kartojami tekstai yra šalinami.
Vardas
Komentaras